Pytanie o 2T!
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Pytanie o 2T!
Słuchajcie jakie są dobre tłumiki do 2T 125ccm?? Takie bardziej basowe a nie za drogie.
- polit726
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 27/3/2019, 17:12
Re: Pytanie o 2T!
Zle stawiasz pytanie.
W 2T tlumik pelni jeszcze wazniejsza funkcje niz w 4T.
Od tlumika zalezy, czy bedzie moc, w jakim zakresie, a czasem czy w ogole sprzet bedzie mial sile sie odpychac.
Zasadniczno masz 2 typy tlumikow - fabryczne i sportowe. Fabryczne sa ciche i zoptymalizowane dla mocy w srednim zakresie obrotow (z malymi wahaniami zaleznie od typu motocykla).
Sportowe sa zoptymalizowane dla uzyskania jak najwiekszej mocy w gornym zakresie obrotow.
Brzmienie tlumika jest drugorzedne, mozna przerobic tlumik aby moto warczalo basowo ale znowu wplynie to bardzo niekorzystnie na uzyskiwana przez nie moc.
Wiec nie ma czegos takiego jak "dobry tlumik do 2T 125ccm", a jedynie musisz sie zastanowic - czy chcesz miec wiecej mocy uzytecznej w calym zakresie, czy skupic sie na gornym zakresie.
Dwutakt bedzie brzmial jak dwutakt i niewiele z tym fantem zrobisz.
Przykladem bylaby tu RS125 mojego znajomego, osiagajaca 30KM na tylnym kole. Moto, ktorym zupelnie nie dalo sie jezdzic w dolnym zakresie obrotow, albo zaperdalasz pelnym gazem na dole po prostu nie ma czym jechac, i zadne inne moto nie gaslo mi tyle razy przy ruszaniu z miejsca - bo trza bylo mocno odkrecic by ruszyc - ale gdy juz ruszylo to byla niezla frajda
W 2T tlumik pelni jeszcze wazniejsza funkcje niz w 4T.
Od tlumika zalezy, czy bedzie moc, w jakim zakresie, a czasem czy w ogole sprzet bedzie mial sile sie odpychac.
Zasadniczno masz 2 typy tlumikow - fabryczne i sportowe. Fabryczne sa ciche i zoptymalizowane dla mocy w srednim zakresie obrotow (z malymi wahaniami zaleznie od typu motocykla).
Sportowe sa zoptymalizowane dla uzyskania jak najwiekszej mocy w gornym zakresie obrotow.
Brzmienie tlumika jest drugorzedne, mozna przerobic tlumik aby moto warczalo basowo ale znowu wplynie to bardzo niekorzystnie na uzyskiwana przez nie moc.
Wiec nie ma czegos takiego jak "dobry tlumik do 2T 125ccm", a jedynie musisz sie zastanowic - czy chcesz miec wiecej mocy uzytecznej w calym zakresie, czy skupic sie na gornym zakresie.
Dwutakt bedzie brzmial jak dwutakt i niewiele z tym fantem zrobisz.
Przykladem bylaby tu RS125 mojego znajomego, osiagajaca 30KM na tylnym kole. Moto, ktorym zupelnie nie dalo sie jezdzic w dolnym zakresie obrotow, albo zaperdalasz pelnym gazem na dole po prostu nie ma czym jechac, i zadne inne moto nie gaslo mi tyle razy przy ruszaniu z miejsca - bo trza bylo mocno odkrecic by ruszyc - ale gdy juz ruszylo to byla niezla frajda
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości