Zatarty silnik ??
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Zatarty silnik ??
Mam taki problem otóż pewnego dnia wyciagam jak co dzien moto z garazu (Aprilia Classic 1995/Minarelli AM4 75 ccm) i próbuje go odpalic rozrusznik prawie wogule sie nie krecil ale aku jest dobre na 100 % bo sprawdzalem napiecie, a to ze nie ma kopka to wzialem go na pych, przewaznie po paru metrach zapalal a teraz jakies 20 i ledwo co odpalil Jednak dalem sprzeglo to zgasl od razu no nic myslalem ze paliwo nie dociera wiec ruszylem dalej i nagle sruu cos wallo w silniku i kolo zablokowane chocby tlok chycilo ale po chwili sie odblokowalo wzialem go do garazu z rozrusznika juz wogule nie pali,a tak pali i po chwili od razu gaśnie podejrzewam zatarcie choc wydaje sie to niemozliwe bo zawsze patrze z poczatku jazdy czy olej idzie i wtedy tez szedl :/ Co to może być ??
- Apocaer
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 27/3/2008, 18:24
- Lokalizacja: CiÄ™ znam ??
Gdzies slyszalem ze jak jest podejrzenie zatarcia to wlewa sie pare cm3 oleju do otworu z swiecy daje sie swiece i probuje uruchomic jest to prawda ?? moze bedzie kopcic ale chce wiedziec chociaz czy jest to az tak powazne
- Apocaer
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 27/3/2008, 18:24
- Lokalizacja: CiÄ™ znam ??
wisz z kumulatorem to jest roznie nie sugeruj sie napieciem... moze byc ok aleliczy siecjego moc (sila krora zakreci fizycznie silnikiem) klakson swiatla moga byc ok ale juz nie zakreci... to jest tak jak bys wszedl do pustago sklepu polki sa ale towatu na nich nie ma... to jest tak z aku.... prad masz ale amper brak... pozycz od kogos sprawny aku ...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Na akumulatorze szczególnie mi ne zależy, ale sądze że jest sprawny bo normallnie ma 13.64 a jak zalaczylem na minute dlugie to bylo 13,49 wiec tragicznie nie jest. Bardzuej niestety martwi mnie dziwne zachowanie silnika blokowanie kola i gasniecie przy sprzegle
- Apocaer
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 27/3/2008, 18:24
- Lokalizacja: CiÄ™ znam ??
Na początku zeszłego sezonu wyprowadziłem moto po zimowym śnie, zrobiłem malą rundke po okolicy i odstawiłem do garazu. Na drugi dzien chciałem sobie polatac, ale nie chcial odpalic, chociarz aku był naładowany. Kręciłem kręciłem i w pewnym momencie cos walnęło, ale tak fest, ze aż wacha zaczęła cieknąc po deklu. Pomijajac to, ze gaźnik sie rozj**ł, okazało sie ze akukulator jest do kitu, mimo, ze pokazywał normalne napięcie. Tak wiec, jak napisał hugo, nie sugeruj sie napięciem.
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
dam Ci dobry przyklad na mojej zx9 ... ma ona podwojne swiatlo... iprzewanie jak gsze moto to zostawiam go na swiatlach.. i jak jest cieply to nie ma problrmy... jak mialem gsx-a to tez zostawialem go na swiatle i na nim go odpalalem... ale w kawie jak mialem zapalone 2 swiatla rozrusznik krecil strzalalo z rury ale nie odpalal .. zgasialem swiatko zapalil odrazy wiec na rozruch musi aku miec tyle pradu na obrot silnika + na dobra mocna iskre ... wiec sprobuj z innym aku...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ech żeby to jeszcze bylo aku, no ale moze troche szczegolow na aku nie idzie biore go na pych odpala lecz jezeli nie dam gazu to gasnie daje na luz i trzymam go na srednch obrotach gdy tak troche pochodzi to wtedy juz coraz gorzej z trzymaniem obrotow i w koncu na full manetce gasnie. Taka mala sprawa ze rozrusznik czasem nie odbija tzn po zapaleniu odbija ale tak nie. Czy nie jest tak ze jakby zebatka lekko tarla o ta glowna wielka to by to powodowalo opor i by gasl ?? Bo niestety im bardziej sie nagrzeje tym bardziej gasnie, a niestety podejrzewam lekkie przytarcie tloka bo pod wplywem temperatury sie rozszerza i bardziej "łapie" Co o tym sadzicie ?? Sprobuje jutro bez rozrusznika ale niestety nie mam zbytniej nadziei aby cos to dalo. Jest jakis sposob aby to sprawdzic bez rozszczelniania ukladu chlodzącego ??
- Apocaer
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 27/3/2008, 18:24
- Lokalizacja: CiÄ™ znam ??
Prawdopodobnie coś się dostało Ci do cylindra i uszkodziło tłok, najlepiej sciągnij cylinder i obejrzyj tłok i cylinder, bo rozomowa "co to może być " niewiele tu pomoże.
Pozdr.
Pozdr.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<


-
ChudyNs1 - Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47
Hmm, a wiec rozebrałem tłok i cylinder i tłok pękniety, ale cylek nie ruszony niestety wał dalej sie nie kreci prawidlowo wiec rozebrałem silnik i zamiast oleju poleciala mi biała ciecz. Niestety już wiem co to oznaczało. Woda dostała się do oleju i tak to powstało. I rzeczywiście uszczelka mokra i cienka w jednym miejscu jak papier. Więc to co mnie czeka to regeneracja wału i wymiana tłoka. I tu pojawia się moje pytanie skąd wziąść ten tłok cyl niby jest 75, ale na necie nigdzie nie moge znalezc takiego tloka. Zakladam ze 70 tam nie moge dac. Tak a propo to po wymianie trzeba go bedzie docierać. 500km wystarczy ??
- Apocaer
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 27/3/2008, 18:24
- Lokalizacja: CiÄ™ znam ??
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości