Skrzynka biegow w Honda, Yamaha, Suzuki
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Skrzynka biegow w Honda, Yamaha, Suzuki
Witam serdecznie.
Panowie i Panie mam do Was pytanie
Mialem okazje odrobine posmigac Fazerem, Hornetem i moze niedlugo polatem sobie CBF'em.
Kolejnosc w brand'ow temacie nie jest przypadkowa
Oto moja rozkminka:
Jak latalem Horneciakiem to mialem wrazenie, ze skrzynka pracuje znakomicie, lekko, cicho i b. precyzyjnie (dodam, ze szerszen nie jest pierwszej nowosci 2002 16 tys. km).
Fazer dla odmiany to praktycznie noofka sztuka, choc mogl juz byc ciut zmeczony przez jakiegos newbie drivera
Przy zalaczeniu kazdego przelozenia slychac bylo wyraznie stukniecie, ale biegi wchodzily gladziutko bez najmniejszego problemu.
Nie wiem jak sprawa ma sie w sprzetach ze stajni Suzuki.
Zastanawiam sie, czy na podstawie powyzszych spostrzezen mozna stworzyc regule dla kazdej z wymienionych marek (czy to normalne zachowanie sprzetow)?
Calosc wywodu bierze sie stad, ze nosze sie z zamiarem zakupu ktoregos z w/w moto z klasy 600
W hondzie swietnie pracujaca skrzynia i niezle zawieszenie, ale jakos dziwnie mi sie prowadzil ten szerszen. Na winklu mialem wrazenie, ze nadto chetnie moto samo prostuje sie
Dlatego chce porownac jak sie prowadzi CBF, podobne moto wiec moze to dobry pomysl na porownanie wrazen z jazdy
Fazer dla odmiany prowadzil sie jak przyslowiowy 'rower', slalom pomiedzy puszkami stojacymi w korku to czysta przyjemnosc
O hamulcach nie wspomne, pierwsze hamowanie i oczy malo nie wyskoczyly z oczodolow
Tylko ta zmiana przelozen... moze ten typ tak ma ?
Z gory dziekuje za wszelka pomoc
Panowie i Panie mam do Was pytanie

Mialem okazje odrobine posmigac Fazerem, Hornetem i moze niedlugo polatem sobie CBF'em.
Kolejnosc w brand'ow temacie nie jest przypadkowa

Jak latalem Horneciakiem to mialem wrazenie, ze skrzynka pracuje znakomicie, lekko, cicho i b. precyzyjnie (dodam, ze szerszen nie jest pierwszej nowosci 2002 16 tys. km).
Fazer dla odmiany to praktycznie noofka sztuka, choc mogl juz byc ciut zmeczony przez jakiegos newbie drivera

Przy zalaczeniu kazdego przelozenia slychac bylo wyraznie stukniecie, ale biegi wchodzily gladziutko bez najmniejszego problemu.
Nie wiem jak sprawa ma sie w sprzetach ze stajni Suzuki.
Zastanawiam sie, czy na podstawie powyzszych spostrzezen mozna stworzyc regule dla kazdej z wymienionych marek (czy to normalne zachowanie sprzetow)?
Calosc wywodu bierze sie stad, ze nosze sie z zamiarem zakupu ktoregos z w/w moto z klasy 600

W hondzie swietnie pracujaca skrzynia i niezle zawieszenie, ale jakos dziwnie mi sie prowadzil ten szerszen. Na winklu mialem wrazenie, ze nadto chetnie moto samo prostuje sie

Dlatego chce porownac jak sie prowadzi CBF, podobne moto wiec moze to dobry pomysl na porownanie wrazen z jazdy

Fazer dla odmiany prowadzil sie jak przyslowiowy 'rower', slalom pomiedzy puszkami stojacymi w korku to czysta przyjemnosc


Tylko ta zmiana przelozen... moze ten typ tak ma ?
Z gory dziekuje za wszelka pomoc

Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
Kolego mam Fazera i tak jak napisałeś - słychać zmianę biegów, no chyba że robisz te zmiany przy stosunkowo małych obrotach i z wielkim wyczuciem (wtedy jest lepiej) ale podczas normalnej jazdy po prostu słychać zapinany bieg (to chyba normalka)
Prowadzenie - tak jak napisałeś
Prowadzenie - tak jak napisałeś

------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZ6-s 2004r. -> FZ1S 2008r
Pozdrawiam
Younec
FZ6-s 2004r. -> FZ1S 2008r
-
younec - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 17/2/2007, 13:29
- Lokalizacja: Łódź
Przejedź sie jakimś BMW wtedy dowiesz sie że nawet wbjianie 10 kilowym młotkiem metalowego słupa w beton to żadne stukanie
:D

-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Ja miałem przyjemność raz jechać gsxr600k5. wsiadam, sprzęgło, wbijam 1 i nic... dobijam nogą 3 razy i nic!... patrze na wyswietlacz a Nka sie nie pali
podnosze dzwignie do góry Nka sie zapalila... i patrzac sie na Nke wbijam bieg, zgasła...
okazalo sie ze bieg wchodzi tak cicho, szarpniecia moto nie bylo - albo to przypadek albo nie wiem:D dla mnie idealnie. cbr600rr `03 na mnie juz takiego wrazenia nie zrobila choc ponoc skrzynie hond słyną ze swojej znakomitości:P yamaha wiadomo, stuki puki itd:D kawa nie wiem:) pozdro


lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Skrzynka biegow w Honda, Yamaha, Suzuki
4est napisał(a):W hondzie swietnie pracujaca skrzynia i niezle zawieszenie, ale jakos dziwnie mi sie prowadzil ten szerszen. Na winklu mialem wrazenie, ze nadto chetnie moto samo prostuje sie![]()
Może opony były jakieś trefne/kwadratowe? Miałem okazję trochę pojeździć Hornetem i powiem Ci, że bardzo przyjemnie i ochoczo kładzie się w winkle. Nic się nie prostowało. Motocykl robił dokładnie to, co ma robić. Slalomować można nim pięknie.
Co do skrzyni biegów: Suzuki, którymi jeździłem (sv650, gsxr600) chodziło jakoś topornie. Skrzynie Hondy pracują o niebo lepiej jak dla mnie - nawet przy dość dużych przebiegach.
Nie chcesz chyba kierować się tylko działaniem skrzyni przy wyborze moto?

-
gojo - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 5/12/2006, 14:32
Hehe, nie wiem, jak to jest w motach, które wymieniłeś ale w mojej suczce jak zapinam jedynkę to jest niemal huk, a nie stuknięcie. Myślałem, że tak nie powinno być ale po Moto Szkole Suzuki, gdzie miałem okazję pobawić się trochę Banditami, Gs-ami itp., stwierdziłem, że w Suzuki głośna praca to chyba normalne...

-
Malutki84 - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 28/2/2008, 13:11
- Lokalizacja: 3 city
Jezeli chodzi o skrzynie biegow to regula nie odnosi sie tyle co do marki co do konkretnych modeli. W wiekszosci testow motocykli przeprowadzanych przez rozne czasopisma itp. zwykle uwzglednia sie charakter pracy skrzyni biegow. Trzeba miec tylko troche checi i od czasu do czasu cos na ten temat poczytac. Zwykle te teksty sa obiektywne i odzwierciedlaja rzeczywistosc w duzej mierze.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dla mnie odwrotnie, Suzuki skrzynie sa najlepsze ( tylko trzeba umiec sie nimi poslugiwac ) i najtrwalsze, Honda szybko sie wyrabia i lapie luzy miedzy biegami, po pierwszysch 100 tys km skrzynia zaczyna dawac znac o koniecznisci zmiany oleju w silniku
Yamaha ma glosna zmiane ale skrzynie sa dobre dopuki nie siada - w VMax szybciej niz gdzie indziej z powodu ostrych startow, moje Kawy nie mialy jakichs problemow.
Adam M.

Yamaha ma glosna zmiane ale skrzynie sa dobre dopuki nie siada - w VMax szybciej niz gdzie indziej z powodu ostrych startow, moje Kawy nie mialy jakichs problemow.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Adam
a co rozumiesz przez
"tylko trzeba umiec sie nimi poslugiwac "
Ja mam bandita 600 z 2001 i musze powiedziec że skrzynia działa dość głosno . Biegi co prawda wchodzą płynnie i bez problemów ale odgłos jest słyszalny. Szczególnie po odpaleniu motoru i wrzuceniu jedynki nastepuje mocno słyszalne stukniecie i drobne szarpniecie , drugi bieg tez słychać , reszte juz mniej . Dodam że jezdze rozwaznie i żadko zmieniam biegi przy 11 tys obrotów . Moj wujek ma tego samego bandita z 2005 roku kupil nowy z salonu i skrzynia działa podobnie . W hondzie cb 500 skrzynia działała ciszej chodź chyba z mniejszą precyzja .
Próbowalem juz róznych metod typu np delikatne wrzucanie 1 biegu na swiatłach , przegazowania i tym podobne z marnym skutkiem .
a co rozumiesz przez
"tylko trzeba umiec sie nimi poslugiwac "
Ja mam bandita 600 z 2001 i musze powiedziec że skrzynia działa dość głosno . Biegi co prawda wchodzą płynnie i bez problemów ale odgłos jest słyszalny. Szczególnie po odpaleniu motoru i wrzuceniu jedynki nastepuje mocno słyszalne stukniecie i drobne szarpniecie , drugi bieg tez słychać , reszte juz mniej . Dodam że jezdze rozwaznie i żadko zmieniam biegi przy 11 tys obrotów . Moj wujek ma tego samego bandita z 2005 roku kupil nowy z salonu i skrzynia działa podobnie . W hondzie cb 500 skrzynia działała ciszej chodź chyba z mniejszą precyzja .
Próbowalem juz róznych metod typu np delikatne wrzucanie 1 biegu na swiatłach , przegazowania i tym podobne z marnym skutkiem .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Dzieki chlopaki za pomoc
(zadne panie tym razem chyba sie nie udzielaly
)
bron Boze! Choc uwazam to tez za wazna ceche, w koncu jazda ma sprawiac przyjemnosc
Zbieram wszelkie za i przeciw, ale poki co jestem jednak za marka spod znaku 3 kamertonow
Moze jak posmigam CBF'em zmienie zdanie...
cos w tym chyba jest, bo przednia guma wygladala naprawde kiepsko - koncowka bieznika, ale czy to by sie objawialo wlasnie w ten sposob ?
co do obrotow to zal mi bylo nie krecic faziego - prawdziwa zabawa zaczyna sie ponad 10 tysi RPM
jesli chodzi o wczyczucie, coz - nie wyobrazam sobie zmiany biegow 'na chama'. Delikatnym aczkolwiek zdecydowanym ruchem wbijam kolejne przelozenia 


Nie chcesz chyba kierować się tylko działaniem skrzyni przy wyborze moto?
bron Boze! Choc uwazam to tez za wazna ceche, w koncu jazda ma sprawiac przyjemnosc

Zbieram wszelkie za i przeciw, ale poki co jestem jednak za marka spod znaku 3 kamertonow

Moze jak posmigam CBF'em zmienie zdanie...
Może opony były jakieś trefne/kwadratowe?
cos w tym chyba jest, bo przednia guma wygladala naprawde kiepsko - koncowka bieznika, ale czy to by sie objawialo wlasnie w ten sposob ?
no chyba że robisz te zmiany przy stosunkowo małych obrotach i z wielkim wyczuciem
co do obrotow to zal mi bylo nie krecic faziego - prawdziwa zabawa zaczyna sie ponad 10 tysi RPM


Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
dambandit napisał(a):Adam
a co rozumiesz przez
"tylko trzeba umiec sie nimi poslugiwac "
Ja mam bandita 600 z 2001 i musze powiedziec że skrzynia działa dość głosno . Biegi co prawda wchodzą płynnie i bez problemów ale odgłos jest słyszalny.
Próbowalem juz róznych metod typu np delikatne wrzucanie 1 biegu na swiatłach , przegazowania i tym podobne z marnym skutkiem .
Zmiana biegow z preloadingiem i polsprzeglem.
Poczytaj moje posty o zmianie biegow w Technice Jazdy i pocwicz - zobaczysz jaka jest roznica.
Wrzucenie na jedynke na postoju zawsze bedzie glosne, bo wowczas jeden walek skrzyni sie kreci a drugi nie.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości