CBR 600 F2 olej i filtr
Posty: 13
• Strona 1 z 1
CBR 600 F2 olej i filtr
Witam !
mam pytanie dotyczace oleju do F2 jaki powinien byc zalany moglby sie wypowiedziec ktos kto jest obeznany w tym temacie ?
bo z filtrem to chyba nei ma problemu ide i mowie ze do CBR 600 F2 i nie ma jakiegos wielkiego wyboru .
mam pytanie dotyczace oleju do F2 jaki powinien byc zalany moglby sie wypowiedziec ktos kto jest obeznany w tym temacie ?
bo z filtrem to chyba nei ma problemu ide i mowie ze do CBR 600 F2 i nie ma jakiegos wielkiego wyboru .
-
Alexen - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
- Lokalizacja: Lublin
Kolego - jaki to masz napisane w instrukcji (nie mow ze nie masz!) a dokladnie to masz podany typ. Pozniej szukasz sobie odp przedzialu cenowego, Motul albo Mobil i tyle. Zlewasz, wlewasz.
Tematy o oleju sa tak czeste ze Falconiforme napisal zdaje sie ogromny esej odnosnie olejow, mieszalnosci, marek, odpowiedniego wyboru. Wystarczy poszukac.
Tematy o oleju sa tak czeste ze Falconiforme napisal zdaje sie ogromny esej odnosnie olejow, mieszalnosci, marek, odpowiedniego wyboru. Wystarczy poszukac.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
z olejem w CBR f2 trzeba uwazac, z racji na zamontowany tam bardzo wrazliwy hydrauliczny napinacz rorzadu. Przede wszystkim odradzam zalewanie tam jakichkolwiek syntetykow. Olej ma byc 10W40 polsyntetyczny i to mozliwie gesty. Najlepszym rozwiazaniem jest Motul 5100
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
do F2 qumpel zalał półsyntetyk ale o oznaczeniu 15W / 50 Mobil 5100 taki mu polecili w serwisie do F2 pozdr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
wiem ze jest pelno tych tematow ale mi chodzilo wlasnie o takie info :
to jest na przyklad dlamnie bardzo istotne .
A nie jaki olej z jakim moge miesszac .
elcommendante napisał(a):z olejem w CBR f2 trzeba uwazac, z racji na zamontowany tam bardzo wrazliwy hydrauliczny napinacz rorzadu. Przede wszystkim odradzam zalewanie tam jakichkolwiek syntetykow. Olej ma byc 10W40 polsyntetyczny i to mozliwie gesty. Najlepszym rozwiazaniem jest Motul 5100
to jest na przyklad dlamnie bardzo istotne .
A nie jaki olej z jakim moge miesszac .
-
Alexen - Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
- Lokalizacja: Lublin
Eeee.. nie ma to jak mowic czesc prawy i temu prztakiwac.
Moze raz jeszcze po raz 1500 wyjasnimy sobie jedna rzecz - 15W40 nie oznacza zadnej gestosci - jest to klasyfikaja olejow pod wzgledem LEPKOSCI i mozesz odczytac parametry, jaka bedzie lepkosc w temp 100 stopni, graniczna temp. pompowalnosci itp. Dodatkowo masz oleje syntetyczne, pol oraz mineralne ktore maja rozne wlasnosci - i mieszalnosc.
Tak wiec jesli nie wiesz co miales, lejesz pol syntetyk by przejsc pozniej na syntetyk. Nie mozesz miesza syntatyku z mineralnym. Do docierania czesci silnikowych uzywasz minerala, pozniej przechodzisz po plukaniu na syntetyk ktory bedzie najlepszy - nie brudzi nie da tyle syfu w silniku - itp. Na prawde ten temat byl walkowany setki razy wystarczy poszukac.
Powinienes miec 10W40, ktos zalal 15W50 - ok, bedzie dzialac.
W - winter
pierwsza cyfra lepkosc w zimie, druga lepkosc w lecie. Zatem
15W50 jest bardzo lepki w lecie i dosc lepki w zimie, wiec moze uszczelnic wywalone pierscienie zdeka i bedzie go mniej szlo. Czy jest najlepszy? Moze kolega reanimowal trupa F2 i dla tego dal 15W50...
Prosze masz wykres temp otoczenia dla konkretnych klas SAE defininujacych lepkosc oleju silnikowego.
Moze raz jeszcze po raz 1500 wyjasnimy sobie jedna rzecz - 15W40 nie oznacza zadnej gestosci - jest to klasyfikaja olejow pod wzgledem LEPKOSCI i mozesz odczytac parametry, jaka bedzie lepkosc w temp 100 stopni, graniczna temp. pompowalnosci itp. Dodatkowo masz oleje syntetyczne, pol oraz mineralne ktore maja rozne wlasnosci - i mieszalnosc.
Tak wiec jesli nie wiesz co miales, lejesz pol syntetyk by przejsc pozniej na syntetyk. Nie mozesz miesza syntatyku z mineralnym. Do docierania czesci silnikowych uzywasz minerala, pozniej przechodzisz po plukaniu na syntetyk ktory bedzie najlepszy - nie brudzi nie da tyle syfu w silniku - itp. Na prawde ten temat byl walkowany setki razy wystarczy poszukac.
Powinienes miec 10W40, ktos zalal 15W50 - ok, bedzie dzialac.
W - winter
pierwsza cyfra lepkosc w zimie, druga lepkosc w lecie. Zatem
15W50 jest bardzo lepki w lecie i dosc lepki w zimie, wiec moze uszczelnic wywalone pierscienie zdeka i bedzie go mniej szlo. Czy jest najlepszy? Moze kolega reanimowal trupa F2 i dla tego dal 15W50...

Prosze masz wykres temp otoczenia dla konkretnych klas SAE defininujacych lepkosc oleju silnikowego.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Inku napisał(a):elcommendante napisał(a):10W40 polsyntetyczny i to mozliwie gesty.
Możesz jaśniej? Jak ocenić, który jest gęstszy a który rzadszy?
Coz ja rozumiem pod pojeciem gestosci. Szymon zwrocil tutaj uwage na klase lepkosci oleju i prosze nie mylic tych dwoch pojec. Gestosc to nie jest zaden parametr charakteryzujacy olej, kotry mozna odnalezc w instrukcji czy opisie. Ja gestosc oleju okreslilem na podstawie, ze tak powiem czasu ich zalewania. Wlewajac Motula i Castrola w takich samych warunkach, przez ten sam lejek dobrze pamietam, ze motul mimo, ze jest tej samej klasy lepkosci splywal znacznie wolniej niz Castrol. Castrola mozna bylo zalewac jednym ciagiem, niestety Motul tak jakby sie zatrzymywal w tym lejku. Jak widac na podstawie motocykla z hydraulicznym napinaczem rorzadu ma to dosc istotne znaczenie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
dzieki Elcomendante
Rozumiem ze kiedys wkoncu ruszysz zad i wpadniesz do mnie, skoro juz mieszkasz u nas w City 


Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości