Pytanie o konstrukcjÄ™ silnika
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Raczej niemozliwe, poniewaz wal wywazany jest razem z korbowodem i tlokiem (tak w uproszczeniu).
Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL walu, albo dospawac do niego kawal zelastwa. Oczywiscie niezaleznie czy silnik jest 2T czy 4T. I jedno i drugie raczej nie wchodzi w rachube, bo pierwsze bardzo oslabi sam wal, a drugie spowoduje drastyczny spadek momentu obrotowego.
W dwoch slowach "BEZ SENSU".
Ktos probowal zarejestrowac 150/50
PS: Napewno zapomnialem o czyms jeszcze. Jak sobie przypomne to dopisze.
Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL walu, albo dospawac do niego kawal zelastwa. Oczywiscie niezaleznie czy silnik jest 2T czy 4T. I jedno i drugie raczej nie wchodzi w rachube, bo pierwsze bardzo oslabi sam wal, a drugie spowoduje drastyczny spadek momentu obrotowego.
W dwoch slowach "BEZ SENSU".
senekkorzenna napisał(a):...
W 150cc został wykonany taki manewr....
Ktos probowal zarejestrowac 150/50

PS: Napewno zapomnialem o czyms jeszcze. Jak sobie przypomne to dopisze.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Savage jest klasycznym singlem, więc ten przykład raczej nie pasuje
po 1. to z 250 po wyrzuceniu jednego tłoka uzyskasz 125cc a nie 150...
a tak wogóle to mi się wydaje że to głupoty jakieś są, bo po co jeden garnek ma taszczyć ciężki wał i zbędne przeciwwagi itd...
a co z wałkami rozrządu, które przecież w takiej sytucaji są wspólne dla obu garnków? rozcięli je brzeszczotem?
podsumowując, ani to tanie, ani praktyczne bo taki silnik by był słaby jak g***, więc wątpię żeby fabryki sobie takie wygibusy robiły.

po 1. to z 250 po wyrzuceniu jednego tłoka uzyskasz 125cc a nie 150...
a tak wogóle to mi się wydaje że to głupoty jakieś są, bo po co jeden garnek ma taszczyć ciężki wał i zbędne przeciwwagi itd...
a co z wałkami rozrządu, które przecież w takiej sytucaji są wspólne dla obu garnków? rozcięli je brzeszczotem?

podsumowując, ani to tanie, ani praktyczne bo taki silnik by był słaby jak g***, więc wątpię żeby fabryki sobie takie wygibusy robiły.
MMMOTÓRR!!
- lysy5g1
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30
jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału
od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo. Ale wyważenie w takim wypadku faktycznie poszło by się je*.
Zastanawiam się też na układem zasilania, a raczej ilością podawanego paliwa. przy 2 cylindrowym silniku, gdy pierwszy tłok wykona swoją pracę to "czeka" aż ten kolejny zacznie swój cykl pracy, chociażby żeby usunąć spaliny (nie dużo pracy) a pozniej skompresować (do tego potrzeba już więcej energii). gdyby nie było 2 tłoka kolejny suw musiałby wykonać "na bezwładzie", a nie wiem czy wysarczyłoby momentu oborowego, aby wykonać suw sprężania. jeżeli by wystarczyło to założe się że silnik pracowałby tragicznie:D nierówna praca, przerywania, spadek mocy... ale to tylko mi sie tak wydaje, jak sie myle to poprawcie.
co do zaworów i całego rozrządu to chyba nie ma większego znaczenia, Vka ma osobny rozrząd, a nawet jakby cały rozrząd pracował to otwieranie się i zamykanie zaworów miałoby wpływ na ciśnienie w skrzyni korbowej, tylko pytanie czy to mialoby jakis wplyw na prace silnika?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału
od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo.
...
Panu podziekujemy.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Słyszałem, że chińskie maleństwa stylizowane na Harleya
miały dwa cylindry w układzie V. Z tym, że jeden z nich był atrapą i wogóle nie miał osprzętu. Oczywiście wał korbowy był przewidziany dla jednego cylindra i korbowód też był jeden (to nie to samo co wał
)
Ale co to za model to nie powiem, bo nie pamiętam.


Ale co to za model to nie powiem, bo nie pamiętam.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
jasql napisał(a):motoman napisał(a):jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału
od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo.
...
Panu podziekujemy.
ok sorry, juz sie poduczylem w wikipedii:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości