Zobacz wÄ…tek - Pytanie o konstrukcjÄ™ silnika
NAS Analytics TAG

Pytanie o konstrukcjÄ™ silnika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez jasql » 11/4/2008, 19:46

Moze narysuj o co tobie chodzi :?:
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez jasql » 11/4/2008, 23:28

Raczej niemozliwe, poniewaz wal wywazany jest razem z korbowodem i tlokiem (tak w uproszczeniu).
Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL walu, albo dospawac do niego kawal zelastwa. Oczywiscie niezaleznie czy silnik jest 2T czy 4T. I jedno i drugie raczej nie wchodzi w rachube, bo pierwsze bardzo oslabi sam wal, a drugie spowoduje drastyczny spadek momentu obrotowego.
W dwoch slowach "BEZ SENSU".

senekkorzenna napisał(a):...
W 150cc został wykonany taki manewr....

Ktos probowal zarejestrowac 150/50 :twisted:

PS: Napewno zapomnialem o czyms jeszcze. Jak sobie przypomne to dopisze.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez lysy5g1 » 11/4/2008, 23:32

Savage jest klasycznym singlem, więc ten przykład raczej nie pasuje :P

po 1. to z 250 po wyrzuceniu jednego tłoka uzyskasz 125cc a nie 150...
a tak wogóle to mi się wydaje że to głupoty jakieś są, bo po co jeden garnek ma taszczyć ciężki wał i zbędne przeciwwagi itd...
a co z wałkami rozrządu, które przecież w takiej sytucaji są wspólne dla obu garnków? rozcięli je brzeszczotem? :P

podsumowując, ani to tanie, ani praktyczne bo taki silnik by był słaby jak g***, więc wątpię żeby fabryki sobie takie wygibusy robiły.
MMMOTÓRR!!
lysy5g1
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30

Postprzez motoman » 12/4/2008, 06:30

jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału


od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo. Ale wyważenie w takim wypadku faktycznie poszło by się je*.

Zastanawiam się też na układem zasilania, a raczej ilością podawanego paliwa. przy 2 cylindrowym silniku, gdy pierwszy tłok wykona swoją pracę to "czeka" aż ten kolejny zacznie swój cykl pracy, chociażby żeby usunąć spaliny (nie dużo pracy) a pozniej skompresować (do tego potrzeba już więcej energii). gdyby nie było 2 tłoka kolejny suw musiałby wykonać "na bezwładzie", a nie wiem czy wysarczyłoby momentu oborowego, aby wykonać suw sprężania. jeżeli by wystarczyło to założe się że silnik pracowałby tragicznie:D nierówna praca, przerywania, spadek mocy... ale to tylko mi sie tak wydaje, jak sie myle to poprawcie.

co do zaworów i całego rozrządu to chyba nie ma większego znaczenia, Vka ma osobny rozrząd, a nawet jakby cały rozrząd pracował to otwieranie się i zamykanie zaworów miałoby wpływ na ciśnienie w skrzyni korbowej, tylko pytanie czy to mialoby jakis wplyw na prace silnika?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasql » 12/4/2008, 06:48

motoman napisał(a):
jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału


od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo.

...


Panu podziekujemy.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Grzybu » 12/4/2008, 07:24

Słyszałem, że chińskie maleństwa stylizowane na Harleya :twisted: miały dwa cylindry w układzie V. Z tym, że jeden z nich był atrapą i wogóle nie miał osprzętu. Oczywiście wał korbowy był przewidziany dla jednego cylindra i korbowód też był jeden (to nie to samo co wał ;) )

Ale co to za model to nie powiem, bo nie pamiętam.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez motoman » 12/4/2008, 09:23

jasql napisał(a):
motoman napisał(a):
jasql napisał(a):Jak wywalisz tlok (i oczywiscie korbowod) to trzeba by bylo albo wyciac KAWAL wału


od kiedy pamietam to korbowód i wał (korbowy) to to samo.

...


Panu podziekujemy.


ok sorry, juz sie poduczylem w wikipedii:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości




na górê
cron