Zobacz wątek - Jak kupic bezwypadkowy - rady i lektury.

Jak kupic bezwypadkowy - rady i lektury.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Jak kupic bezwypadkowy - rady i lektury.

Postprzez cardona » 4/4/2008, 15:56

Witam wszystkich :D

Wydaje mi sie, ze mam podobne, choc jednak odrobine inne pytanie niz przecietny "świeżak" w pierwszym poscie na tym forum..
No wiec, nie planuje kupna motocykla za miesiac i nie chce, zeby mi ktos oznajmil, ze ten czy tamtej jest/nie jest dla mnie odpowiedni ;)

Prosilbym raczej o mozliwie najwiecej porad na temat rozpoznawania stanu technicznego motocykla. (interesuja mnie tez linki do stron www, tytuly czasopism ktore kompetentnie pomoga itd) Gdzie sie zaglada, co sprawdza. Czy jest mozliwe zobaczyc - ze rama byla uszkodzona, co to dokladnie sa lagi i jak dowiedziec sie czegos o ich stanie. Ocenic stan lancucha, no i ogolnie zbadac przy zakupie, czy warto brac motor do stacji obslugi na badanie.. czy to po prostu zlom - tylko z ladnym nowym lakierem.

Jak widac (po pytaniu o lagi :wink: ), pojecia na ta chwile nie mam prawie zadnego, wiec prosze o wyrozumialosc. Natomiast posta zakladam, poniewaz - za 2-3 lata.. moze 4 - w koncu jakiegos rumaka (jakos) kupie i chcialbym nie zmarnowac tego czasu.. tylko poswiecic go na nauke. Dodam jeszcze, ze marzy mi sie szybki motocykl szosowy, co tez napewno ukierunkuje Panstwa w udzielaniu porad (pewnie nieco inne bolaczki maja uzytkownicy chopperów, a inne uzytkownicy przecinakow).

Pozdrawiam, Krzysiek.
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32


Postprzez bolokolo » 4/4/2008, 16:34

wiec wtedy podeslesz link z aukcja do tematu "motocykle z ogloszen" i kazdy kto bedzie chcial, podzieli sie swoimi dosrzezeniami.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez kosta » 4/4/2008, 16:44

uuuuu od razu zimny prysznic witamy na forum ścigacz.pl :D ze swojej strony dodam że każdy moocykl rozpatruje się pod innym kontem. wiadomo nie od dziś że motorki nie są pozbwione pewnych wad konstrukcyjnych. po za ogólnikami takimi jak rama czy lagi jest wiele innych rzeczy na które trzeba zwrócić uwage , napisz co byś chciał i wtedy możemy podyskutować pzdr :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez cardona » 4/4/2008, 18:03

Hehehe :D Faktycznie.. "witamy" :P
No a teraz tak konkretniej: do Bolokolo:
Nie sadze, ze danie linka na forum przyniesie jakies sensowne korzysci. Wyobrazmy sobie najbardziej prawdopodobne ogloszenie jakie bym zamiescil za dwa lata:
"Motocykl sprowadzony,100% bezwypadkowy,oryginalny lakier,bardzo zadbany, kpl.dokumentów do rejestracji, igla, POLECAM!!!" I trzy zdjecia jakiegos wychuchanego cuda.. No i co? Diabli wiedza jak to chodzi, czy rama przez cala historie motocykla byla "jedna" czescia itd.. nie do konca o to mi chodzi :?

A co do przykladow do dyskusji (bo w ogole, zaraz napisze o jakie maszyny by chodzilo) ale zacznijmy od tego:

Fazer, 2006 (przypuscmy kupuje takiego za 2-3 lata - wiec on kosztuje ok 12 000zl - czyli umowmy sie, ze to hipotetycznie tyle ile moge przeznaczyc - biorac pod uwage ze jeszcze trzeba kupic kask, kurtke, rekawiczki, wymienic plyny itd ).
I wszystko fajnie.. tylko motor ma wgniecenie na baku i pare malych rys.. (czyli jest dokladnie jak ta)
http://allegro.pl/show_item.php?item=340980852

..i co teraz? Upadla na motor polka w garazu kiedys.. czy pozostalosc po szlifie ktora ciezko usunac, bo na baku i lepiej po prostu polakierowac jak jest?

Co do modeli: szybkie 600sety: Fazer, GSX r, SV 650S, ta nowa wersja Bandit'a.. tylko ze z owiewka, czyli GSX 650F (choc rozumiem, ze ten jest za nowy, zeby glebiej o nim rozmawiac.. ale z drugiej strony - zawsze mozna porozmawiac o Bandit'cie, ktory tez mnie ciekawi :) ) No i chyba zostaje tylko juz: cbr f :)

Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze akurat GSX 650f, za dwa lata bedzie chodzil po jakies 17000-16000zl wiec w teorii jaka zalozylem - nie bedzie mnie stac :wink: No ale powiedzmy - ze ten w razie kupownia za 4 lata (rocznika 2008 :wink: )
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32

Postprzez bolokolo » 4/4/2008, 18:37

tamten temat MA POMOC a nie przesadzic o zakupie badz nie.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez icid » 4/4/2008, 19:10

Żeby rozpoznać niektóre naprawy trzeba widzieć jak sie pewne rzeczy robi, nie da sie poprostu wyjaśnić, handlarze są coraz sprytniejsi a materiały używane do maskowania uszkodzeń coraz lepsze. Czasami ramy były prostowane, szpachlowane, malowane i poznać mozna tylko po drobiazgach takich ja struktura lakieru drobny zaciek czy odprysk od spawania. Na orginalnych elemętach są oznakowania danej marki itd nie ma dobrej odpowiedzi na twoje pytanie. Na niektórych rzeczach trzeba sie poprostu znać.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez cardona » 4/4/2008, 19:15

sory, zaraz odpowiem - bo ten post napisalem nie widzac kolejnej odpowiedzi
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32

Postprzez icid » 4/4/2008, 19:24

Zaczął bym od zdjęcia wszystkiego, czyli plastików, baku obejrzał bym ramę czy nosi jakieś ślady napraw, posłuchał silnika na zimno i ciepło i obejrzał czy nie było ruszane więcej niż powinno przy standardowym serwisowaniu. obejrzał bym plastiki od spodu czy są orginalne i czy mają orginalny lakier, czy naklejki są orginalne, róeno naklejone i przykryte bezbarwnym lakierem.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez gumis » 4/4/2008, 19:26

zamiast samemu ryzykowac i jechac po moto wez kogos obcykanego, np. z forum aby ci pomogl. Jest tu sporo ludzi, ktorzy napewno ci doradza, obejrza, przejada sie i powiedza co jest z moto nie tak. Juz tu pare osob tak wlasnie sobie pomoglo i to chyba najlepsze rozwiazanie niz przekazywanie dobrych rad na odleglosc.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez bolokolo » 4/4/2008, 19:28

no i jazda jest wazna.najlatwiej sprawdzic czy rama jest prosta, rozpedzajac sie i puszczajac kierownice.jesli moto jedzie bez zadnych drgan itp idealnie do przodu tzn. , ze rama zdrowa.jesli lagi byly mocne wgniecione to jest prawdopodobienstwo, ze przy wciskaniu przedniego hebla kolo bedzie sie cofac.ii co by tu jeszcze, sprawdzenie amorow czy nie ma wyciekow.rowniez na rozgrzanym silniku dobrze sprawdzic jak silnik wkreca sie na wysokie obroty.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez cardona » 4/4/2008, 19:38

Aha. Tzn w ogole - to zamieszalem z postami - bo tamten byl pytaniem do Bolakola, poniewaz nie widzialem, ze ktos cos jeszcze dopisal.. Ale skoro odpowiedziales - to bardzo dobrze :) Bo to juz sa konkretne informacje. A co do ram - ze sie nie znam na tych technikach.. to wiem niestety.. No i nie powiem - sa to schody.

A czy ewentualnie - miernik powloki lakierniczej by pomogl w takiej sytuacji? Czy to w ogole - pomysl ktory moze mi sie przydac?

(tutaj - doslownie przypadkowy miernik z allegro - jaki wyszukala google)
http://moto.allegro.pl/item329913665_mi ... _1_fe.html
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32

Postprzez bolokolo » 4/4/2008, 19:43

zamiast miernika lepiej wziasc tak jak pisal gumis, kogos kto zna sie na rzeczy i sprawdzi wszystko co trzeba.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez cardona » 4/4/2008, 19:43

Ooo :D Ale z tym ryzykowaniem samemu - to jasne, ze wolabym kogos zabrac :D Ale nie wiedzialem, ze Wy tu sobie tak pomagacie :D No - to w tym momencie - zalecialo pozytywem :wink:
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32

Postprzez bolokolo » 4/4/2008, 19:45

no jakos tak jest, ze motocyklisci jakos tam sie staraja razem trzymac.wiadomo, ze czasami kogos trzeba strzelic to nie patrzysz czy to motocyklista, no ale ogolnie nie jest zle.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coś do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez elco » 5/4/2008, 00:36

oprocz tego co pisali koledzy poczytaj sobie:
http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html
C.Pfeifer - Sam naprawiam motocykl
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez temat09 » 5/4/2008, 18:17

Zobacz czy dobrze na jedno idzie :D a tak powaznie to moze lepiej porozmawiaj z kim kogo znasz i ma moto. Bo mysle ze teoria Ci za wiele nie pomoze. Najlepiej jak Ci to ktos wyjasni (np stan ukladu napedowego) na jakims sprzecie. Pozdro
600 rr
temat09
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 4/7/2007, 22:24

Postprzez jasql » 5/4/2008, 19:42

<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez senekkorzenna » 5/4/2008, 20:54

Ponieważ było już wyżej aby wziąć kogoś kto się zna to dodam że w Krakowie dwa serwisy świadczą usługę polegającą na jeździe z chcącym dokonać zakupu.
Niestety nie dowiedziałem sie o cenie ponieważ oświadczono mi;proszę pokazać nam konkretną ofertę i wtedy podejmiemy dyskusje o cenie ekspertyzy.
senekkorzenna
 

Postprzez cardona » 6/4/2008, 10:48

Tzn - akutrat tu moge dopowiedziec co ja sie dowiedzialem. W Krakowie, w sklepie (komisie) z motocyklami pod hotelem Forum - powiedzieli mi -> 100zl. Tam byles?
cardona
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32

Postprzez senekkorzenna » 6/4/2008, 17:15

cardona napisał(a):Tzn - akutrat tu moge dopowiedziec co ja sie dowiedzialem. W Krakowie, w sklepie (komisie) z motocyklami pod hotelem Forum - powiedzieli mi -> 100zl. Tam byles?


nie znam komisu pod byłym hotelem Forum ale ciekawości zaglądnę.
Pytałem na Kamieńskiego i Rydla. :?
senekkorzenna
 



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości




na gr