Zobacz wątek - Moto dla studenta - turysty.

Reklama

NAS Analytics TAG

Moto dla studenta - turysty.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moto dla studenta - turysty.

Postprzez zbys_666 » 23/3/2008, 21:09

Witam.
Po czytaniu artykułów o wszelkich możliwych motocyklach, przeglądaniu gazet, czytaniu postów w stylu "co na pierwszy..." Jestem bardzo zakręcony i nie mogę dobrać żadnego specyficznego motocykla dla siebie, więc postanowiłem poradzić się Was - doświadczonych motocyklistów co kupilibyście na moim miejscu.

- mam 18 lat i dopiero niedługo będę zdawał na prawko i nie jeździłem często na motorze, raz na jakiś czas na skuterach 50-125cc
- jestem racjonalny, poza tym nie lubie dużych prędkości, więc duże możliwości motorka nie skuszą mnie na rozdawanie organów pędząc przez miasto na jednym kole albo pruć na kolanie przez zakręty na których nic nie widać
- chciałbym jeździć przez większą część roku, w ciągu całego sezonu (na zimę przesiądę się w Forda Fiestę 1.2 '91, więc też nie zaszaleję)
- mam zamiar pokonywać dość często (raz na tydzień lub dwa) trasę Warszawa - Iława (około 250 km) z pasażerem i bagażem, więc możliwośc zamontowania sakw/kufrów jest konieczna
- w tygodniu służyłby mi do dojazdów na uczelnię itp.
- miło by było gdyby nie palił jak smok, bo wiadomo jakie fundusze mają polscy studenci
- podobają mi się motory w stylu Hondy Cbr (125/600f3 wiem, że 600f3 za mocna), Horneta (oprócz wersji S), FZ6, itp.
- na cały motorek przewiduję około 8-10tys. zł, chyba, że ewidentnie warto by było pozbierać na coś o wiele lepszego dla mnie
- chciałbym w przyszłym roku wybrać się na motocyklową wyprawę np. do Włoch, więc chciałbym, żeby był odpowiedni do dalekich tras turystycznych

Z góry dziękuję za wszystkie propozycje i proszę o niespamowanie i niezakładanie tematów w temacie.

Mam nadzieję, że nawet, jeśli powtórzyłem jakiś temat, zrozumiecie, że chciałbym otrzymac jasną odpowiedź dostosowaną do mojego przypadku.
Jest temat "co na pierwsze moto". Tam powiniennes umiescic tego posta a nie robic niepotrzebny balagan.
zbys_666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/10/2007, 14:23


Postprzez bruskilee » 23/3/2008, 21:29

bruskilee
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15/10/2007, 07:39

Postprzez nurser102 » 23/3/2008, 21:31

Mysle ze odpowiednim motocyklem dla ciebie bylaby Yamaha XJ600 diversion, ale skoro nie jezdziles wiekszymi motocyklami to moze byc klopot. Dobrym rozwiazaniem bylby tez Suzuki GS500 albo Honda CB500. Co prawda ciezej bedzie sie zaladowc w 2 osoby + bagaj, ale to chyba lepsze rozwiazanie dla osoby z malym doswiadczeniem...
Przelotne Znajomości Nie Są Tak Ważne Jak Prawdziwi Przyjaciele.....
Avatar użytkownika
nurser102
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 6/8/2006, 19:31
Lokalizacja: opolskie OGL,ONY / slaskie SPI

Postprzez zbys_666 » 23/3/2008, 21:42

XJ600 jest piękna. Nie wygląda jakoś dziko, trudno ją okiełznać? I ile może palić tak mniej więcej?

A.. i Fazer mi sie tak kosmicznie nie podoba, że nawet, gdyby kosztował 1000 zł to bym się dłuuuugo zastanawiał. Wg mnie, albo naked, albo pełne owiewki a nie takie... coś.
zbys_666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/10/2007, 14:23

Postprzez zbys_666 » 23/3/2008, 22:01

Chociaż... owiewki tej:

http://allegro.pl/item332468462_yamaha_ ... _5499.html xj600
są bardzo ładne... a fotel aż zachęca do jazdy..

I cena jest ultraprzystępna. Starczy na stelaż, kufry, kurtkę, kask i naprawy...
zbys_666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/10/2007, 14:23

Postprzez nurser102 » 23/3/2008, 23:17

no fazerki tez sa ponoc doskonale do turytowania, ale z tego co wiem niewiele wiecej pala <uwaga dla studenta> ;) Ta XJ-a calkiem przyzwoicie wyglada na 1-wszy rzut oka, ale to musisz pytac uzytkownikow lub jej znawcow aby wpatrzyli sie w nia dokladnie, czy czasem nie widza na niej jakis dziwnych rys, nieorginalnych czesci itp... bo pod tym wzglegem forum moze Ci duzo pomoc :D najlepiej jakbys znal kogos kto posiada takiego sprzeta i w razie zakupu poprocic goscia o pomoc przy zakupie...
Przelotne Znajomości Nie Są Tak Ważne Jak Prawdziwi Przyjaciele.....
Avatar użytkownika
nurser102
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 6/8/2006, 19:31
Lokalizacja: opolskie OGL,ONY / slaskie SPI

Postprzez Kedar-88 » 23/3/2008, 23:31

pytanie do autora tematu...jak to możliwe że jesteś studentem i masz 18 lat...min musisz mieć 19


...chyba że rodzice wysłali cię do szkoły rok w cześniej albo rozmawiamy z geniuszem.....
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pawel BMW » 24/3/2008, 00:01

i nei ma Forda Fiesty 91 rok z silnikem 1.2 !!!
Pawel BMW
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/3/2008, 21:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Piankowy Marynarzyk » 24/3/2008, 00:30

LoL leze :D:D
Avatar użytkownika
Piankowy Marynarzyk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3040
Dołączył(a): 21/2/2007, 20:41
Lokalizacja: Kaliszfornia

Postprzez pioterjawa » 24/3/2008, 00:43

mogl rok przeskoczyc w podstawowce
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez Kris2k » 24/3/2008, 10:26

Transalp tez by sie nadal, albo BMW GS650.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez GregorMoto » 24/3/2008, 14:32

xj
Yamaha R1 RN19 :)
Avatar użytkownika
GregorMoto
Bywalec
 
Posty: 610
Dołączył(a): 22/4/2007, 21:37
Lokalizacja: Ziemia-Europa-Polska-Małopolska-Oświęcim

Postprzez falconiforme » 24/3/2008, 16:24

Jeśli chcesz by nie zjadły Ciebie koszty kup
Hondę CB 500.
W przeciwieństwie do GS-a masz z nim mniej kłopotu jeśli chodzi o serwis, który jest 2 razy rzadszy u Hondy. Dwucylindrowa jednostka o niedużej mocy będzie mniej kosztowna jeśli chodzi części eksploatacyjne.
Do tego zostanie jeszcze kasy na inne elementy, na które w tej chwili nie przewidujesz wydatków.

Na przepisową jazdę na trasie w dwie osoby 500-ka wystarczy teoretycznie.
Jednak jak zaczniesz jeździć zauważysz że 600-ka by nadawała się do tego celu dużo lepiej. Nie bez przyczyny prawdziwe turystyki mają silniki 1000cc i większe.

Szybkie wyprzedzanie częstych sznurów nie będzie Ci obce - stanie się raczej rutyną. I szybko nauczysz się z takiej 500-ki dusić prawie ostatnie soki. Jak nie będziesz często przeginał to będzie ok. Ale czasem jazda 70km/h po krętej drodze za ciężarówką i kilkoma samochodami będzie Ciebie denerwować. Więc te 10 000obr nie raz na trasie odwiedzisz.
Z mojego punktu widzenia większa pojemność przyczynia się do bezpieczniejszego poruszania się tylko na trasie.
FZ600- nadaje się do turystyki jak najlepiej.
W Twoim przypadku jeśli nabędziesz 600-kę spożytkujesz tą moc czasem niewłaściwie - tak czy inaczej.
Xj-600 to taki kompromis między FZ600 a CB500 i się na niej nie zabijesz.
Jednak XJ-600 może się okazać bardziej kosztowny mimo podobnej mocy jak w CB.
Na 600-ki z resztą powinno się wsiadać z jakimś doświadczeniem.
Na CB500 sporo się nauczysz i myślę że warto się nią pobawić, a czasu masz jeszcze sporo na szlifowanie siebie i swoich umiejętności.
Książka motocyklowa do ręki i trening.
Nie ufaj kierowcom samochodów za wszelką cenę i uważaj na Polskie drogi. Są bardziej niebezpieczne niż Ci się wydaje.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dosiek77 » 24/3/2008, 16:57

Ja polecam XJ600 jestem posiadaczem i sprawdziłem ten motocykl w trasie i w mieście-sprawdza się.

Jak zaczniesz ostrożnie to sobie poradzisz z tym motongiem.
dosiek77
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 10/8/2006, 21:32
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez zbys_666 » 24/3/2008, 19:04

1. Faktycznie.. fiesta ma silnik 1.1
2. Zaoszczędziłem rok w gimnazjum
3. Jeśli miałbym wybierać to pewnie CB500 albo XJ600, ale słyszałem, że do tego pierwszego trudniej dobrać sakwy, bo przeszkadza w tym wydech (i do CB600 też, chociaż hornet ma go i tak o wiele wyżej)

Poza tym, (do użytkowników XJ) ma ktoś z was jakiś bagaż na swoim motorze? Jak się sprawuje?
zbys_666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/10/2007, 14:23

Postprzez mlody-pawel » 24/3/2008, 22:24

eee głupoty gadasz ze do CeBulki nie można sakw bo wysoko wydech. Ja mam w Bandicie wydech poprowadzony wyzej od CB500 i nie mam z tym problemu. Przy okazji od razu oferuje swoje sakwy (Oxford 48L nóweczki) za 200zl :) A nie myślałeś o bandicie 600?
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Saimek » 24/3/2008, 22:41

Polecam XJ. Kupisz dobry rocznik za ta kase. Predkosci kosmos nie potrzebujesz to wystarczy. Mam Xj 93 jako pierwsze moto i bardzo dobrze sie jezdzi. Mam stelaze pod kufry boczne i centralne.

Boczne to oryginal yamaha a centralka to givi 52 litry. Mozna pol domu we wszystkie trzy zapakowac a pasazer ma wygodnie bo nie przeszkadzaja w niczym :)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Uziut » 25/3/2008, 00:05

Witam!!

Polecam XJ 600.Mój pierwszy motocykl z którego jestem zadowolony.Niedrogi więc rzeczywiście będziesz mógł się
lepiej wyposażyć .Jeżeli Ci się jeszcze podoba to się nie
zastanawiaj.Nie będziesz żałować. :wink:


Pozdrawiam

Yamaha XJ 600N
Uziut
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/11/2007, 11:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bandit'a » 25/3/2008, 09:13

Zacznij może lepiej od cb 500 albo gs 500. Pamiętaj że doświadczenie lepiej zdobyć na czymś wolniejszym i łatwiejszym w prowadzeniu. Do tych pieniędzy co masz na moto dolicz wydatki na strój i buty, kask, sakwy lub kufry, ubezpieczenia, pierwszy serwis lub inne drobne naprawy używanego motocykla, zakup opon itp. Jak ci sie spodoba jazda na motocyklu to kupisz sobie za dwa sezony albo za rok większy motor i przynajmniej bedziesz wiedział na co zwracać uwage przy wyborze kolejnego sprzeta.
bandit'a
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/9/2007, 18:09
Lokalizacja: zary

Postprzez falconiforme » 25/3/2008, 10:00

bandit'a napisał(a):Zacznij może lepiej od cb 500 albo gs 500. Pamiętaj że doświadczenie lepiej zdobyć na czymś wolniejszym i łatwiejszym w prowadzeniu. Do tych pieniędzy co masz na moto dolicz wydatki na strój i buty, kask, sakwy lub kufry, ubezpieczenia, pierwszy serwis lub inne drobne naprawy używanego motocykla, zakup opon itp. Jak ci sie spodoba jazda na motocyklu to kupisz sobie za dwa sezony albo za rok większy motor i przynajmniej bedziesz wiedział na co zwracać uwage przy wyborze kolejnego sprzeta.

Popieram
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr