Najbardziej żywotne
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Najbardziej żywotne
Hej,
Przegladając serwis, wpadłem na opis/test CBR 900RR Fireblade
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html
Jest tam wzmianka o żywotności silnika:
"Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów."
"Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa."
Pytanie jest, jakie inne motory/silniki mają taką długą żywotnośc ?
Oczywiscie zakładamy, ze uzytkownik dbał o motor (pod względem technicznym tez ;] ) .
dzieki, pozdrawiam
btw. świetny serwis/forum, keep up the great work
Przegladając serwis, wpadłem na opis/test CBR 900RR Fireblade
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html
Jest tam wzmianka o żywotności silnika:
"Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów."
"Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa."
Pytanie jest, jakie inne motory/silniki mają taką długą żywotnośc ?
Oczywiscie zakładamy, ze uzytkownik dbał o motor (pod względem technicznym tez ;] ) .
dzieki, pozdrawiam
btw. świetny serwis/forum, keep up the great work
- thinkbot
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/3/2008, 01:13
Oczywiście honda transalp!!!!
Sprzęt nie do zajechania.
"Daniel Duve przejechał w poprzek Afrykę motocyklem o przebiegu 140 000km. Ten sam kierowca uważa, że Transalp dopiero po 70 000km jest dobrze dotarty"
http://www.transalpclub.pl/
Sprzęt nie do zajechania.
"Daniel Duve przejechał w poprzek Afrykę motocyklem o przebiegu 140 000km. Ten sam kierowca uważa, że Transalp dopiero po 70 000km jest dobrze dotarty"
http://www.transalpclub.pl/
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
-
kargul - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
- Lokalizacja: z kontenera
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro
Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
-
pan_blancik 15 - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
- Lokalizacja: Przasnysz
100 tys przebiegu orginalnego oczywiście, nakręci prawie każda sportowa japońska szpeja a BMW widywałem z przebiegami i ponad 300 tys. Nie ma sie co sugerować że te z ogłoszeń nie mają nigdy więcej niż 50 tys, niektóre z nich mają już w okolicach 200 dlatego są w mizernym stanie a po 50 tys to faktycznie moto jest dobrze dotarte. Ps. Meciek ostatnio widziałem tutaj w komisie srada takiego jak twój z przebiegiem 112 tys i miał sie dobrze i ładnie wyglądał i silnik chodził wzorowo 

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
F3 ostatnio sąsiad zatarł więc z tym sie nie zgodzę
a jeździł powoli i delikatnie

Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
-
pan_blancik 15 - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
- Lokalizacja: Przasnysz
a co było powodem zatarcia silnika
Jezeli dba sie o stan techniczny moto i wszystkie wymiany i regulacje przeprowadza sie na czas to raczej niema mozliwosci uszkodzenia 



<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
- skapa
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
- Lokalizacja: pszczyna
pan_blancik 15 napisał(a):blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro
tak oprawie ten tekst w antyrame i powiesze w dziale mechanika motocyklowa, dla wszystkich tych którzy pytają co zrobić z zatartym wałem w fireblade.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
We francuskim artykule (osobiście nie czytałem ale zdaję sie na eksperta) rozebrano silnik Hondy CB 500 po 150tyś km i większość elementów mieściła się w granicach montażowych fabryki.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
nic nie jest wieczne najmądrzejszy użytkowniku tego forummar111cin napisał(a):pan_blancik 15 napisał(a):blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro
tak oprawie ten tekst w antyrame i powiesze w dziale mechanika motocyklowa, dla wszystkich tych którzy pytają co zrobić z zatartym wałem w fireblade.

Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
-
pan_blancik 15 - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
- Lokalizacja: Przasnysz
Blancik_15 po co wracałeś dopiero co wszyscy cieszyli sie że cie nie ma, chyba troche na wyrost bo widać trole wracają jak bumerang 

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
jezeli juzten temat poruszony powinien on byc podzielony na co najmniej 3 rodzaje motorow :np jezeli chodzi o typowo sportowe to uchodza za wytrzymalosc hondy a szczegolnie silniki cbr ,nastepnie jezeli to turystyk jak wekszosc np bmw to raczej bmw uchodzi za wytrzymalsze choc jak boxer to mimo oprzebiegu i tak olej ciagnie,a motorow choperowatych to niema sobie rownych harley
mechanik 2T
- Wietrzanin
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:26
- Lokalizacja: Wietrzno
Wszystko zależy od eksploatacji. Oto kilka zagadnień dotyczących trwałości w kolejności pół losowej:
- Olej – dobry olej dobrze chroni. OczywiÅ›cie dobry olej to nie tylko marka, to również wymiana oleju na czas i temperatura, czyli nastÄ™pny punkt
- nie pałowanie na zimnym silniku czyli delikatna jazda na zimnym, a jak już jesteśmy przy pałowaniu to następny punkt
- nie pałowanie - silnik na trasie zrobi znacznie mniej obrotów niż silnik w mieście, a ten jeszcze mniej niż silnik na torze gdzie się kręci na maksa na niższych biegach.
- nie pałowanie, czyli jeżdżenie na jednym kole z nieprzystosowanym systemie olejowym (mokra miska bez odp. ssaka)
- nie pałowanie, czyli nie osiąganie maksymalnych obrotów gdzie osiągane są maksymalne siły na łożyskach głównych i rozrządzie
- przeÅ‚ożenie (skrzynia i zÄ™batki) – to też wpÅ‚ywa na ilość obrotów silnika na km
- moc silnika – duże silniki nie muszÄ… być tak wysilane jak mniejsze przy tych samych prÄ™dkoÅ›ciach i przyspieszeniach.
- paliwo – zÅ‚ej jakoÅ›ci może powodować korozjÄ™, spalanie stukowe i przerwy w zapÅ‚onie czego waÅ‚ nie lubi.
I chyba najważniejsze: nie odkręcanie liczników. To strasznie zmniejsza przebieg
Jak widać po pałowaniu, turystka sprzyja długim przebiegom, sport nie.
O czym zapomniałem?
- Olej – dobry olej dobrze chroni. OczywiÅ›cie dobry olej to nie tylko marka, to również wymiana oleju na czas i temperatura, czyli nastÄ™pny punkt
- nie pałowanie na zimnym silniku czyli delikatna jazda na zimnym, a jak już jesteśmy przy pałowaniu to następny punkt
- nie pałowanie - silnik na trasie zrobi znacznie mniej obrotów niż silnik w mieście, a ten jeszcze mniej niż silnik na torze gdzie się kręci na maksa na niższych biegach.
- nie pałowanie, czyli jeżdżenie na jednym kole z nieprzystosowanym systemie olejowym (mokra miska bez odp. ssaka)
- nie pałowanie, czyli nie osiąganie maksymalnych obrotów gdzie osiągane są maksymalne siły na łożyskach głównych i rozrządzie
- przeÅ‚ożenie (skrzynia i zÄ™batki) – to też wpÅ‚ywa na ilość obrotów silnika na km
- moc silnika – duże silniki nie muszÄ… być tak wysilane jak mniejsze przy tych samych prÄ™dkoÅ›ciach i przyspieszeniach.
- paliwo – zÅ‚ej jakoÅ›ci może powodować korozjÄ™, spalanie stukowe i przerwy w zapÅ‚onie czego waÅ‚ nie lubi.
I chyba najważniejsze: nie odkręcanie liczników. To strasznie zmniejsza przebieg

Jak widać po pałowaniu, turystka sprzyja długim przebiegom, sport nie.
O czym zapomniałem?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
dzieki wielkie za wasze odpowiedzi i rady
poruszone były 4 firmy (3 japońce i bmw), nie znalazłem kawasaki
moze ktos ma jakies dane na temat zywotnosci produktow kawasaki ?
poprostu chcialem mieć takie rozeznanie, które maszyny podziałają mimo duzego przebiegu
w zwiÄ…zku z tym, ze wiekszosc obecnie motorow wytrzyma 50k, 100k
stąd chciałem jeszcze dodać miernik roku produkcji, tzn. jak taka wytrzymalosc sie rozklada przez lata ?
powiedzmy wytrzymalosc modelu wyprodukowanego w 1990, 1995 a 2005 ?
w tescie fireblade opisane bylo ze modele 92-95 maja zywotne silniki; wnioskuje ze kolejne modele tez ?
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
poruszone były 4 firmy (3 japońce i bmw), nie znalazłem kawasaki

poprostu chcialem mieć takie rozeznanie, które maszyny podziałają mimo duzego przebiegu
w zwiÄ…zku z tym, ze wiekszosc obecnie motorow wytrzyma 50k, 100k
stąd chciałem jeszcze dodać miernik roku produkcji, tzn. jak taka wytrzymalosc sie rozklada przez lata ?
powiedzmy wytrzymalosc modelu wyprodukowanego w 1990, 1995 a 2005 ?
w tescie fireblade opisane bylo ze modele 92-95 maja zywotne silniki; wnioskuje ze kolejne modele tez ?
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
- thinkbot
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/3/2008, 01:13
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości