Zobacz wątek - Najbardziej żywotne

Najbardziej żywotne

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Najbardziej żywotne

Postprzez thinkbot » 23/3/2008, 01:21

Hej,

Przegladając serwis, wpadłem na opis/test CBR 900RR Fireblade
http://www.scigacz.pl/CBR,900RR,Fireblade,160.html

Jest tam wzmianka o żywotności silnika:
"Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów."
"Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa."

Pytanie jest, jakie inne motory/silniki mają taką długą żywotnośc ?
Oczywiscie zakładamy, ze uzytkownik dbał o motor (pod względem technicznym tez ;] ) .

dzieki, pozdrawiam

btw. świetny serwis/forum, keep up the great work
thinkbot
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/3/2008, 01:13


Postprzez elco » 23/3/2008, 02:30

większosc tyrystycznych motocykli BMW wytrzymyje znacznie wiecej w ciezszych warunkach
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez kargul » 23/3/2008, 08:01

Oczywiście honda transalp!!!!
Sprzęt nie do zajechania.
"Daniel Duve przejechał w poprzek Afrykę motocyklem o przebiegu 140 000km. Ten sam kierowca uważa, że Transalp dopiero po 70 000km jest dobrze dotarty"
http://www.transalpclub.pl/
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez Meciek » 23/3/2008, 11:05

Jestem ciekaw ile wytrzymują SRADy
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez pan_blancik 15 » 23/3/2008, 11:20

blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro
Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
Avatar użytkownika
pan_blancik 15
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez skapa » 23/3/2008, 11:30

F3 tez mają opinie motocykla nie do zdarcia, moja ma przebieg64tys i trzyma sie dzielnie :D
<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
skapa
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
Lokalizacja: pszczyna

Postprzez kamch » 23/3/2008, 11:56

Jak F3 to i F2 bo prawie ten sam silnik, mój ma ponad 50 tyś i się ma dobrze :)
Honda CBR 600 F2
kamch
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26/11/2007, 23:56

Postprzez icid » 23/3/2008, 12:12

100 tys przebiegu orginalnego oczywiście, nakręci prawie każda sportowa japońska szpeja a BMW widywałem z przebiegami i ponad 300 tys. Nie ma sie co sugerować że te z ogłoszeń nie mają nigdy więcej niż 50 tys, niektóre z nich mają już w okolicach 200 dlatego są w mizernym stanie a po 50 tys to faktycznie moto jest dobrze dotarte. Ps. Meciek ostatnio widziałem tutaj w komisie srada takiego jak twój z przebiegiem 112 tys i miał sie dobrze i ładnie wyglądał i silnik chodził wzorowo :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Meciek » 23/3/2008, 12:18

dzięki icid, ale ja swoim też mogę dojechać do 300 tys robiąc dziesięć remontów silnika :D
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez dambandit » 23/3/2008, 12:41

Zgadzam sie co do motocykli bmw widzialem w niemczech oferty sprzedarzy egzemplarzy co mialy po 300 tyś km i powalajace ceny , naprawde byłem w szoku.
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez pan_blancik 15 » 23/3/2008, 13:19

F3 ostatnio sąsiad zatarł więc z tym sie nie zgodzę :) a jeździł powoli i delikatnie
Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
Avatar użytkownika
pan_blancik 15
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez skapa » 23/3/2008, 13:36

a co było powodem zatarcia silnika :evil: :?: Jezeli dba sie o stan techniczny moto i wszystkie wymiany i regulacje przeprowadza sie na czas to raczej niema mozliwosci uszkodzenia :roll:
<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
skapa
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
Lokalizacja: pszczyna

Postprzez mar111cin » 23/3/2008, 13:36

pan_blancik 15 napisał(a):blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro



tak oprawie ten tekst w antyrame i powiesze w dziale mechanika motocyklowa, dla wszystkich tych którzy pytają co zrobić z zatartym wałem w fireblade.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez krydka » 23/3/2008, 13:50

We francuskim artykule (osobiście nie czytałem ale zdaję sie na eksperta) rozebrano silnik Hondy CB 500 po 150tyś km i większość elementów mieściła się w granicach montażowych fabryki.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez pan_blancik 15 » 23/3/2008, 14:03

mar111cin napisał(a):
pan_blancik 15 napisał(a):blady silnik SC 33 nie do zdarcia, no i co za tym idzie Hornet 900 bo ma ten sam silnik. pozdro



tak oprawie ten tekst w antyrame i powiesze w dziale mechanika motocyklowa, dla wszystkich tych którzy pytają co zrobić z zatartym wałem w fireblade.
nic nie jest wieczne najmądrzejszy użytkowniku tego forum :)
Kupię używany Power Commander do CBR 1000RR
Avatar użytkownika
pan_blancik 15
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 12/9/2005, 17:41
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez icid » 23/3/2008, 14:16

Blancik_15 po co wracałeś dopiero co wszyscy cieszyli sie że cie nie ma, chyba troche na wyrost bo widać trole wracają jak bumerang :D
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Wietrzanin » 23/3/2008, 17:24

jezeli juzten temat poruszony powinien on byc podzielony na co najmniej 3 rodzaje motorow :np jezeli chodzi o typowo sportowe to uchodza za wytrzymalosc hondy a szczegolnie silniki cbr ,nastepnie jezeli to turystyk jak wekszosc np bmw to raczej bmw uchodzi za wytrzymalsze choc jak boxer to mimo oprzebiegu i tak olej ciagnie,a motorow choperowatych to niema sobie rownych harley
mechanik 2T
Wietrzanin
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:26
Lokalizacja: Wietrzno

Postprzez Grubas » 23/3/2008, 17:54

Wszystko zależy od eksploatacji. Oto kilka zagadnień dotyczących trwałości w kolejności pół losowej:
- Olej – dobry olej dobrze chroni. Oczywiście dobry olej to nie tylko marka, to również wymiana oleju na czas i temperatura, czyli następny punkt
- nie pałowanie na zimnym silniku czyli delikatna jazda na zimnym, a jak już jesteśmy przy pałowaniu to następny punkt
- nie pałowanie - silnik na trasie zrobi znacznie mniej obrotów niż silnik w mieście, a ten jeszcze mniej niż silnik na torze gdzie się kręci na maksa na niższych biegach.
- nie pałowanie, czyli jeżdżenie na jednym kole z nieprzystosowanym systemie olejowym (mokra miska bez odp. ssaka)
- nie pałowanie, czyli nie osiąganie maksymalnych obrotów gdzie osiągane są maksymalne siły na łożyskach głównych i rozrządzie
- przełożenie (skrzynia i zębatki) – to też wpływa na ilość obrotów silnika na km
- moc silnika – duże silniki nie muszą być tak wysilane jak mniejsze przy tych samych prędkościach i przyspieszeniach.
- paliwo – złej jakości może powodować korozję, spalanie stukowe i przerwy w zapłonie czego wał nie lubi.

I chyba najważniejsze: nie odkręcanie liczników. To strasznie zmniejsza przebieg ;-)

Jak widać po pałowaniu, turystka sprzyja długim przebiegom, sport nie.

O czym zapomniałem?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez thinkbot » 23/3/2008, 18:21

dzieki wielkie za wasze odpowiedzi i rady

poruszone były 4 firmy (3 japońce i bmw), nie znalazłem kawasaki :) moze ktos ma jakies dane na temat zywotnosci produktow kawasaki ?
poprostu chcialem mieć takie rozeznanie, które maszyny podziałają mimo duzego przebiegu

w związku z tym, ze wiekszosc obecnie motorow wytrzyma 50k, 100k
stąd chciałem jeszcze dodać miernik roku produkcji, tzn. jak taka wytrzymalosc sie rozklada przez lata ?
powiedzmy wytrzymalosc modelu wyprodukowanego w 1990, 1995 a 2005 ?

w tescie fireblade opisane bylo ze modele 92-95 maja zywotne silniki; wnioskuje ze kolejne modele tez ?

pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
thinkbot
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/3/2008, 01:13

Postprzez Adam M. » 23/3/2008, 19:18

Problem padajacych walow w Hondzie 929 to tylko przypadlosc sprzetow jezdzcych na kole i katowanych paleniem gumy, czyli wszystkich polskich, w Kanadzie sie z padnietym walem nie spotkalem.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr