Zobacz wątek - Ustawienie śladowości CBR600, problem z naciągiem łańcucha
NAS Analytics TAG

Ustawienie śladowości CBR600, problem z naciągiem łańcucha

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ustawienie śladowości CBR600, problem z naciągiem łańcucha

Postprzez Aron » 21/3/2008, 20:30

1. Witam mam mały problem z hondą CBR600 f2 1991r. mianowicie w świeżo zakupionej hondzie zauważyłem że podczas sprawdzania napięcia łańcucha w jednym miejscu jest on bardzo sztywno (ok. 5mm luzu) a po niewielkim przekręceniu jest dość luźny (ok. 30mm luzu) powtarza się to co mniej więcej jeden obrót łańcucha. Chciałbym się dowiedzieć czy w CBR-kach to normalne, czy może czeka mnie jakaś naprawa :( ?
2. Chciałbym się jeszcze poradzić w jaki sposób skorygować śladowość kół przy naciąganiu łańcucha w tej CBR-ce. Czy da się ustawić sladowość bez jakiś specjalistycznych przyrządów, np. za pomocą suwmiarki i łaty, i w jaki sposób to zrobić, może ktoś podsunął by jakiś pomysł.
Z góry dzięki za każdą pomoc.
Aron
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21/3/2008, 19:57


Postprzez sonthin » 21/3/2008, 22:47

Co masz na myśli mówiąc śladowość? Czy chodzi Ci o prawidłowo prostą ramę i wahacz, czy Twoje moto nie jest dwuśladem? Czy o ustawienie tylnego koła w wahaczu po obu stronach równo? Jeśli chodzi o łańcuch to raczej szykuje Ci się wydatek. Wymień nowy napęd wraz z zębatkami, za przyzwoity napęd + zębatki np. firmy RK X-ring musisz dać około 500 zł. Pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.


Postprzez numberuno » 21/3/2008, 23:02

Napęd (łańcuch + zębatki) do wymiany, a do ustawienia koła masz oznaczenia po obu stronach wahacza.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez elco » 21/3/2008, 23:45

Podczas eksploatacji prawdopodobnie lancuch zostal nierownomiernie rozciagniety. Temat na forum poruszany byl juz mase razy. Trzeba uzyc opcji "szukaj". Oczywiscie najrozsadniej nalezaloby wymienic caly naped. Nie mniej jednak luz, o ktorym piszesz nie dyskfalifikuje jeszcze tego lancucha. Musisz go czesto kontrolowac i sprawdzac luz. Kiedy zaobserwujesz powiekszenie sie luzu i nie bedzie mozliwosci "pozadnego" naciagniecia lancucha - to trzeba bedzie go wtedy wymienic.
Jezeli chodzi o zbieznosc, a bynajmniej prawidlowe ustawienie tylnego kola:
metod jest kilka. Byly one napewno juz niejednkrotnie opisywane na forum. Nalezy do nich m.in. metoda sznurkowa. Natomiast jezeli ja ustawiajac wg. podzialki na wahaczu, spogladajac na linie kola z motocyklem od tylu widze, ze jest cos nie tak (wymaga to troche wprawy i "dobrego oka") postepuje w nastepujacy sposob. Mierze suwmiarka srednice obu nakretek osi - zwykle posiadaja rozne. Nastepnie odmierzam odleglosc owych nakretek od konca wahacza i odejmuje roznice srednic. Po odjeciu odleglosc powinna byc taka sama.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Aron » 22/3/2008, 00:54

Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!!!!
Aron
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21/3/2008, 19:57



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê