śruba mieszanki-w jakim położeniu? R6
Posty: 10
• Strona 1 z 1
śruba mieszanki-w jakim położeniu? R6
witam.czy ktos ma dostęp do informacji odnosnie połozenia śruby mieszanki paliwo-powietrze w gaźnikach yamachy R6 '99/00.chodzi o to że mam duze spalanie i po czesci napewno jest to spowodowane złymi nastawami na gażnikach.objawia sie to bulgotaniem w wydechu(devil-bardzo głosny) i ewidentnie spalaniem sie niewykozystanej mieszanki w tłumiku,czasami nawet płomienie wyglądają z końcówki,najgorzej jest przy chamowaniu silnikiem.troche juz kreciłem tą srubą od mieszanki i ustawiłem na 1,5 obrotu wykrecając -mniej spala ale nie uzyskuje max predkosci dochodzi tylko do 220km/h,a spalanie w tłumiku i tak pozostało,postanowiłem wykrecic ja do standardowego położenia ale własnie nie jestem pewien ile to powinno byc.teraz zostawilem na 2 obroty wykrecając i obnizyłem poziomy na pływakach-bulgotanie w tłumiku nie do konca znikło ale jest stanowczo lepiej -tylko ze tym razem silnikowi jakby czegos brakuje. filtr powietrza prałem i jest raczej oki.
oprucz własciwego połozenia owej sruby interesuje mnie jeszcze czy jak dam wiekszy stosunek paliwa w mieszance za pomocą sruby a za niski poziom na pływakach czy to tak bedzie dobrze.strawdzil bym wszystkie opcje i ustawienia metoda prób i błedow ale jak pomysle ze mam znowu wyciagac gazniki to ...
z góry dziekuje za posty
oprucz własciwego połozenia owej sruby interesuje mnie jeszcze czy jak dam wiekszy stosunek paliwa w mieszance za pomocą sruby a za niski poziom na pływakach czy to tak bedzie dobrze.strawdzil bym wszystkie opcje i ustawienia metoda prób i błedow ale jak pomysle ze mam znowu wyciagac gazniki to ...

z góry dziekuje za posty
- guural
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18/3/2008, 00:07
Oddaj to do mechanika lepiej. Bo taka zabawą prędzej powypalasz gniazda zaworowe niż ci sie wydaje. 100zł to chyba nie jest dużo kasy.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
No ja rozumiem, ale zakładam, że jeśli pytasz sie o takie rzeczy, gdzie są śrubki do regulacji, to serwisówki na pewno nie masz, juz nie mówiąc o przyrządach. To nie WSK, nie możesz ustawiać składu mieszanki na oko czy ucho. Musi być zachowany stosunek stechiometryczny paliwa do powietrza a każdym z 4 cylindrów w każdej wartości obrotów. Ale jeśli twoje oszczędności mają za chwilę polegać na szukaniu nowej głowicy, bo tak to sie zapewne skończy, to tylko twój wybór.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
numberuno chyba za szybko przeczytac chciałes to co napisałem,bo nie pytałem gdzie są te sróbki ..,wiecej napisałem ze juz nimi kręciłem! ustawiłem na dwa obroty wykrecając od maxymalnego wkrecenia bo tak jest zalecane w wiekszosci tego typu sprzetów z gaznikami KEIHIN,ale moze akurat w R6 jest nieco inaczej WIEC O TO PYTAM a nie czy zaprowadzić do mechanika ,dziekuje za troske ale wydaje mi sie ze sam pojecia za duzego nie masz i z własny sprzet oddajesz do specjalisty, wiem równiez ze R6 to nie WSK , a JUNAK to nie hayabusa, wiadomo ze na ucho nie ustawie stosunku mieszanki i własciwego stosunku nie ustawi tez zaden mecher w mojej okolicy ,napewno sporą wskazówka moze byc kolor swiecy ,i wiem za jak jast czarna to znaczy ze za duzo paliwa(Twoje przypuszczenia odnosnie wyposazenia mojego warsztatu wydają mi sie stanowczo za daleko posuniete i wyobraz sobie ze nawet swiece mam czym wykrecic:P) z tego co wiem gniazda wypalaja sie od zbyt ubogiej mieszanki a to racej sytuacja zupelnie odwrotna od mojej,do tego jestes strasznym pesymistą zaraz nowa glowica??
- guural
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18/3/2008, 00:07
Sam pisałeś, że albo jest za bogata, albo max prędkość to licznikowe 220, więc to raczej wynik zbyt ubogiej mieszanki. A obróbki gniazd zaworowych raczej bym nie robił w silniku kręcącym 16tys obrotów, szczególnie, że nadwymiarów raczej do tego nie dostaniesz..Więc jak coś walnie to wymiana. A ja fakt, oddaje motocykl do mechanika jak trzeba zrobić coś, na czym sie nie znam. Ten silnik to dzieło sztuki, kręci prawie jak F1, a przebiegi robi dużo większe. Ale mimo tego jak masz wersję gaźnikową, to parę lat i tysięcy kilometrów to już ma na karku. trzeba uwzględnić jakieś zużycie jednostki, idealnej kompresji to na pewno nie trzyma i trzeba brać na takie rzeczy poprawkę. Do sprawdzania składu mieszanki są przyrządy, a nie kolor świec, tak samo trzeba zsynchronizować gaźniki za pomocą wakuometrów. Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to może za dużą flaszkę by cię tego wszystkiego nauczył, ale na forum nie spodziewałbym się gotowej instrukcji jak to zrobić żeby było dobrze. Szczególnie na odległość.
Poza tym piszesz, że masz przelot. W tym przypadku mieszanka musi być wzbogacona w stosunku to fabrycznych ustawień. A strzelanie z wydechu (tez wolnego) przy schodzeniu z wysokich obrotów występuje tak samo przy mojej R1, która jest na wtrysku, więc mieszanka jest na pewno ok. Więc może tak naprawdę wogóle niepotrzebnie to ruszałeś, i tylko ci się wydawało, ze coś jest nie tak. Mam kilku znajomych jeżdżących R6 i spalanie rzędu 9-10 litrów to raczej norma, chyba, że twoja pali 12..
Poza tym piszesz, że masz przelot. W tym przypadku mieszanka musi być wzbogacona w stosunku to fabrycznych ustawień. A strzelanie z wydechu (tez wolnego) przy schodzeniu z wysokich obrotów występuje tak samo przy mojej R1, która jest na wtrysku, więc mieszanka jest na pewno ok. Więc może tak naprawdę wogóle niepotrzebnie to ruszałeś, i tylko ci się wydawało, ze coś jest nie tak. Mam kilku znajomych jeżdżących R6 i spalanie rzędu 9-10 litrów to raczej norma, chyba, że twoja pali 12..
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Guural, twoim glownym klopotem jest nieoryginalny wydech - radze zalozyc oryginal.
Drugie, to sciagnac serwisowke - tam masz wszystkie nastawy.
Nie krec srubami skladu mieszanki, bo reguluja one tylko sklad na wolnych obrotach - w twoim przypadku mozesz byc np za bogaty na wolnych ale za ubogi na srednich i wysokich obrotach.
Bulgotanie i strzaly przy zejsciu z obrotow sa skutkiem zalozenia niedostosowanego do moto wydechu i nie sa oznaka za bogatej mieszanki, tylko wbrew pozorom za ubogiej.
Adam M.
Drugie, to sciagnac serwisowke - tam masz wszystkie nastawy.
Nie krec srubami skladu mieszanki, bo reguluja one tylko sklad na wolnych obrotach - w twoim przypadku mozesz byc np za bogaty na wolnych ale za ubogi na srednich i wysokich obrotach.
Bulgotanie i strzaly przy zejsciu z obrotow sa skutkiem zalozenia niedostosowanego do moto wydechu i nie sa oznaka za bogatej mieszanki, tylko wbrew pozorom za ubogiej.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Uklad biegu jalowego ( srubka) ma zerowy plyw na moc silnika przy otwartej przepustnicy i na maksymalnych obrotach silnika.Ma natomiast plyw na zuzycie paliwa przy "normalnych" predkosciach przelotowych.
Poziom paliwa ma natomiast wplyw ma moc silnika.I od tego radzilbym zaczac regulacje silnika.
W przypadku zalozenia przelotowego tlumika w motocyklach z tzw. PAIR tzn kiedy kolektory wydechowe dostaja swieze powietrze przy zamknieciu przepustnicy bulgotania nie da sie wyeliminowac do konca,chyba ze zostana one zaslepione ( PAIR).
Ale tak na pierwszy rzut oka to ty przypuszczalnie masz wiecej problemow z tym silnikiem,ani rozregulowane gazniki,czy tez koncowka mocy nie powinny spowodowac tak drastycznej redukcji ciagu.Pompa paliwa dziala dobrze?,filtr paliwa nie przytkany?,odpowietrzanie zbiornika paliwa dobre?,zagiete przewody z paliwem ??
P.S. Srubka w mikuni gaznikach dziala tak samo,wkrecamy do konca i liczymy obroty,przewaznie normalne ustawienie to 2.5-3.
Poziom paliwa ma natomiast wplyw ma moc silnika.I od tego radzilbym zaczac regulacje silnika.
W przypadku zalozenia przelotowego tlumika w motocyklach z tzw. PAIR tzn kiedy kolektory wydechowe dostaja swieze powietrze przy zamknieciu przepustnicy bulgotania nie da sie wyeliminowac do konca,chyba ze zostana one zaslepione ( PAIR).
Ale tak na pierwszy rzut oka to ty przypuszczalnie masz wiecej problemow z tym silnikiem,ani rozregulowane gazniki,czy tez koncowka mocy nie powinny spowodowac tak drastycznej redukcji ciagu.Pompa paliwa dziala dobrze?,filtr paliwa nie przytkany?,odpowietrzanie zbiornika paliwa dobre?,zagiete przewody z paliwem ??
P.S. Srubka w mikuni gaznikach dziala tak samo,wkrecamy do konca i liczymy obroty,przewaznie normalne ustawienie to 2.5-3.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
nieseryjna końcówka wydechu nie mam watpliwosci ze robi wiecej złego niz dobrego i napewno bym ją wymienil gdybym nie chcial sprzedawac moto,bo ludziom sie podoba jak jest glosno(a u mnie dodatkowo jest to piekny rasowy basowy ryk),srubka od stosunku mieszanki natomiast zauwazylem ze ma jednak wpływ i na spalanie i na moc(przed jakimikolwiek regulacjami moto pieknie przyspieszało az do 265km/h i kopyto było naprawde fenomenalne) ale spalanie było 9-11 l/100 km i to było dlamnie nie do przyjecia.wiec wkreciłem srubke do 1,5 obrotu od maxymalnego wkrecenia i spalanie spadło do 6-7 l/100km ale Vmax równiez spadło do 220 km/h ,wiec srubka spowrotem na 2 wykrety i zamiast tego poziomy w dół,dzis sprawdziłem efekt i tez dupa 190/km/h ,zaraz wybieram sie wszystko przestawic tak jak było na początku i trza bedzie zacisnąc zeby przy wizycie na stacji benzynowej-trudno,najwidoczniej 9-11 litrów przy ostrzejszej jezdzie to norma jak pisze numberuno,zmyliło mnie troche jak dowiedziałem sie kiedys od goscia który młuci na torze ze jego spala 8 l i to przy katowaniu gdzie z 9 tys. obrotów zadko sie schodzi i to powazny człowiek wiec myslałem ze i u mnie takie spalanie jest mozliwe do osiągniecia.
tomekd czy PAIR to te małe otworki na kolektorach ?? u mnie są tam wkrecone sróbki ,zastanawiałem sie kiedys do czego one słuzą?i pomyslałem ze moze mozna tam wkrecic jakies sądy i sprawdzić skład spalin,a moze do tego one tez slużą??
tak wiec chyba wszystko jasne ,dzieki chłopaki
tomekd czy PAIR to te małe otworki na kolektorach ?? u mnie są tam wkrecone sróbki ,zastanawiałem sie kiedys do czego one słuzą?i pomyslałem ze moze mozna tam wkrecic jakies sądy i sprawdzić skład spalin,a moze do tego one tez slużą??
tak wiec chyba wszystko jasne ,dzieki chłopaki
- guural
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 18/3/2008, 00:07
PAIR to sa taki dwie rury siedzace na pokrywie od zaworow.Powietrze do nich doprowadzane jest z puszki powietrznej.Pozniej( juz w glowicy) sa odgalezienia ktore ida do kanalow wylotowych w glowicy.Mozasz je czyms zaslepic,zakorkowac,itd.
Uwierz mi za sruba nie ma znaczenia na moc maksymalna,tzn przy maksymalnych obrotch i gaz otwarty do konca.Po prostu jak zlozylas wszystko do kupy po wkreceniu srub na lepsza ekonomie zapewne cos innego przy okazji zostalo spaprane.Stawiam na zagiete,zalamane przewody odpowietrzania lub doplywu paliwa do gaznika
Sruba,czy tez uklad wolnych obrotow reguluje sklad mieszanki gdziec minej wiecej do 10-15 % uchylenia przepustnicy,w miare otwierania gazu zaczyna wchodzic w gre uglica,jej ksztalt i polozenie,nastepnie przy 100 gazu decydujacy jest rozmiar dyszy glownej.Oczywiscie te systemy sie niejako zazebiaja.
Poziom paliwa wplywa na prace silnika w szarokim zakresie obrotow i odgiecia gazu.
9-11 to troche duzo jak na r6,to jeden z bardziej ekonomicznych sportowych brykow.Sprawdz wszysto dobrze.
Uwierz mi za sruba nie ma znaczenia na moc maksymalna,tzn przy maksymalnych obrotch i gaz otwarty do konca.Po prostu jak zlozylas wszystko do kupy po wkreceniu srub na lepsza ekonomie zapewne cos innego przy okazji zostalo spaprane.Stawiam na zagiete,zalamane przewody odpowietrzania lub doplywu paliwa do gaznika
Sruba,czy tez uklad wolnych obrotow reguluje sklad mieszanki gdziec minej wiecej do 10-15 % uchylenia przepustnicy,w miare otwierania gazu zaczyna wchodzic w gre uglica,jej ksztalt i polozenie,nastepnie przy 100 gazu decydujacy jest rozmiar dyszy glownej.Oczywiscie te systemy sie niejako zazebiaja.
Poziom paliwa wplywa na prace silnika w szarokim zakresie obrotow i odgiecia gazu.
9-11 to troche duzo jak na r6,to jeden z bardziej ekonomicznych sportowych brykow.Sprawdz wszysto dobrze.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości