Zobacz wątek - stukanie
NAS Analytics TAG

stukanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

stukanie

Postprzez pluto2202 » 20/3/2008, 16:50

witam. dokonałem ostatnio zakupu fazerka600. chciałbym zaczerpnąć info na pewien temat. otóż sprawa tyczy stukania po uruchomieniu moto. kiedy wciskam sprzęgło stukanie zanika. i druga rzecz czy po przekreceniu stacyjki w pozycje on i wlaczeniu czerwonego przelacznika po prawej stronie przy manetce pompa paliwa tak wolno tyka i tylko ze 4-5 razy?? prosze o odp i pozrdawiam wszystkich.
pluto2202
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2008, 16:43


Postprzez krydka » 20/3/2008, 22:42

Jeśli chodzi o pierwszą sprawę, odnośnie stukania, to jest to kosz sprzęgłowy, który obciera się o obudowę silnika. Musiałbyś trochę naciągnąć linkę od sprzęgła i powinno być dobrze-tylko nie przesadź bo będzie Ci się sprzęgło ślizgać i spalisz tarcze;)
Jeśli chodzi o tykanie pompy to jeśli nie masz problemów z zapalaniem, podejrzewam że te "tykanie" to jest praca pompy która wytwarza ciśnienie paliwa. Analogicznie masz w samochodzie-po przekręceniu stacyjki słuchać jak coś świszczy.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp


podziekowanie

Postprzez pluto2202 » 21/3/2008, 15:20

dzieki kolego a czy to nie bedzie lozysko wyciskowe sprzegla?? pozdrawiam
pluto2202
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2008, 16:43

Postprzez numberuno » 21/3/2008, 16:01

Jeśli chodzi delikatne stukanie to norma. Jak puszczasz sprzęgło na luzie, to razem z wałem korbowym zaczynają kręcić się oba wałki w skrzyni biegów, razem z koszem sprzęgłowym. Nie masz się kompletnie czym przejmować. Pompa też jest ok, w Thundercacie miałem tak samo. Podczas wytwarzania ciśnienia tak pracuje i tyle. Pzdr
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Re: podziekowanie

Postprzez krydka » 21/3/2008, 16:48

pluto2202 napisał(a):dzieki kolego a czy to nie bedzie lozysko wyciskowe sprzegla?? pozdrawiam

Szczerze mówiąc nie wiem, ale wielu ludziom sprzęgło stuka i nie słyszałem żeby ktoś przez to miał wielkie kłopoty, więc raczej nie powinno to sprawiać wielkich problemów. A jaki masz przebieg motocykla?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

fazer

Postprzez pluto2202 » 22/3/2008, 00:43

przebiegu mam niecałe 40.000, a co do stuku to rozmmawialem tez ze znajomym on mowi ze u niego w motocyklu tez tak stuka i ze nie mam sie czym przejmowac :) ale warto sie dowiedziec czy to nie jest nic groznego. lepiej zapobiegac niz leczyc :P a da sie to stukotanie jakos zniwelowac? oprocz tego podkrecania linki?
pluto2202
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2008, 16:43

Postprzez numberuno » 22/3/2008, 01:03

Nie podkręcaj linki, bo spalisz sprzęgło. Na klamce musi być trochę jałowego skoku, inaczej nie będzie się wysprzęglać do końca i właśnie taki efekt tego będzie. Zostaw jak jest, to nie mercedes, że wszystko musi chodzić miękko i aksamitnie;)
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez krydka » 22/3/2008, 11:10

numberuno napisał(a):Nie podkręcaj linki, bo spalisz sprzęgło.

jak za mocno podciągniesz to na pewno:)
Z takim przebiegiem łożysko powinno być sprawne, a jeśli te stukanie nie jest uciążliwe, to rzeczywiście lepiej to zostawić w spokoju.
Ostatnio edytowano 22/3/2008, 20:56 przez krydka, łącznie edytowano 1 raz
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez skwy » 22/3/2008, 14:43

krydka napisał(a):Jeśli chodzi o pierwszą sprawę, odnośnie stukania, to jest to kosz sprzęgłowy, który obciera się o obudowę silnika.
.


Stary to co wypisujesz to są jakieś herezje!
Czy ty w ogóle wiesz jak działa sprzęgło i co to jest za mechanizm?
To nie jest komar którego dokładność obrubki jest w granicach kilku centymetrów.
Jeśli są stuki to nie spowodowane tym żecoś obciera o obudowe tylko sprzęgło jest trochę zużyte.Płytki cierne które siedzą w koszu sprzęgłowym wypracowały delikatnie kosz sprzegłowy i powstał luz który przy obrotach biegu jałowego wydaje dzwięk stukania.
Może być też przyczyna inna:
przełożenie z wału korbowego na wałek sprzęgłowy jest za pomocą kół zębatych.Gdy powstanie luz między żebami kół to też przy obrotach biegu jałowego moga być słyszalne stuki.

Co do pompy .Jak napisali przedmówcy.Praca pompy paliwa objawia sie takim tykaniem.To śą normalne objawy.Także nie ma co się tym przejmować.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez pluto2202 » 22/3/2008, 17:35

dziękuje za wsze info i ciesze sie ze można polegać na kolegach motocyklistach. ps. dla wszystkich "katolików" wesolego alleluja:)
pluto2202
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20/3/2008, 16:43

Postprzez limak14 » 24/3/2008, 15:08

witam
przeczytalem post i doszedlem do wnoisku ze nie bede zakladal nowego
a wiec mam następujący problem:
otoz jak moto jest zimne i go odpalam to pompa chodzi i wszystko jest ok(ssanie i przycisk start-u i odpala bez problemu-bez gazu)
ale jak moto pojezdzi z godzine i postawie go np. nsa 15min to jak wlaczam zaplon to pompa juz nie "pyka"
i w takim wypadku musze odpalac go używajac i manetki gazu
co to moze byc?
jak postoi juz dluzej np ze 3godz pompa "pyknie" z raz i tyle i wraz musze uzyc manetki gazu
macie jakies pomysly??
przed sezonem wymienilem swiece
moze to byc wina słabek aku?(bo np jak mam wlaczone swiatla i wlaczy sie wentylator to nie daje rady->wentylator slabnie i ledwo ciagnie)
czy jakbym podlaczyl aku od samochodu(nie wkladajac tego z moto) to myslicie ze odkryje przyczyne??
pzdr
moja maszyna to fzr-a 600
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez skwy » 26/3/2008, 08:05

Z pompa paliwa jest normalka.Jak masz pełne gaźniki to pompa nie pracuje bo nie ma takiej potrzeby.
A to że odpala na ciepło z gazem to też normalka.Także nie ma co sie tym przejmować.
Jeśli motocykl odpala na zimno i na ciepło to wszystko jest w normalnym porządku.

Z tym wentylatorem to może w twoim motocyklu jest brak ładowania?Lub akumulator umiera?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez limak14 » 26/3/2008, 12:03

dzieki wielkie za odpowiedz
aku napewno juz nie daje rady bo jak przyjdzie do obslugi swiatel wentylatora itp to slabnie jak ch.....!
na zimnym pali bez gazu normalnie tylko na cieplym musze jej dodac troszke gazu!mopwicie ze to normalne?ok
dzieki wielkie
pozdrawiam
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez adrianCB » 26/3/2008, 12:15

Tak normlane ze musisz lekko gazu dodac, gdyby byl tam wtrysk to nie musialbys ale przy gazniku to norma, a co do zniwelowania tego stukania kosza sprzeglowego, to jedyna chyba opcja jest rozebranie go calego, roznitwoanie i znitowanie wszystkiego razem do kupy, ale nie bierz sie za to bo duzo i chyba dosc trudnej roboty a na ta przypadlosc cierpi chyba 99% uzywanych motorow. Tylko w tych ze sklepow pewnie jest cichutko i ni nie puka.
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez limak14 » 28/3/2008, 14:19

taka ciekawostak-dzisiaj bylo ok 12 stopni i odziwo nie musialem gazu uzywac przy odpalaniu
doszedlem do wniosku ze to tez temp. ma jakis wplyw na odpalanie(bynajmniej w moim przypadku)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr