Obsługa moto
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Obsługa moto
Witam
kupiłem swoje wymarzone moto w sumie prawie nowy 2800km 2005 rok cbr f4..
Jest to mój pierwszy motor co powinienem przy nim wykonywac, jak go obslugiwac i jak to robic?
Przeczytalem ze łancuch trzeba smarowac, co 1000km, co jeszcze robic, co robic codziennie, co co tydzien a co co pare miesiecy?
znacie sie to jak cos napiszecie bede wdzieczny
jesli byl juz taki temat to przeslijcie mi linka bo ja nie znalazłem :/
z góry dzieki
kupiłem swoje wymarzone moto w sumie prawie nowy 2800km 2005 rok cbr f4..
Jest to mój pierwszy motor co powinienem przy nim wykonywac, jak go obslugiwac i jak to robic?
Przeczytalem ze łancuch trzeba smarowac, co 1000km, co jeszcze robic, co robic codziennie, co co tydzien a co co pare miesiecy?
znacie sie to jak cos napiszecie bede wdzieczny
jesli byl juz taki temat to przeslijcie mi linka bo ja nie znalazłem :/
z góry dzieki
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r

CBR f4 05r


- OgorOgorek
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17
ja łańcuch smaruje co 500km ale to wybór każdego motomana...poszukaj troche na forum wydaje mi się ,że było kilka tematów na różne czynności eksploatacyjne.pzdr
-
FZR600R - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26
Dzieki, nie wierze ze tylko wsiadacie na motor i jezdzicie przez cale zycie i nic nawet drobnej rzeczy nie robicie...
;(
;(
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r

CBR f4 05r


- OgorOgorek
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17
Lista czynnosci serwisowo - obslugowych jest dosc dluga. Wszystkie informacje znajduja sie w ksiazce serwisowej.
Smarowania lancucha i stopki bocznej dokonuje co 500 km. Co 2000km lancuch wraz z zebatkami przechodzi czyszczenie i kontrole luzu. Na poczatku kazdego sezonu wymiana swiec, filtrow, oleju, smarownie linek, czyszczenie i synchronizacja gaznikow, sprawdzenie ogolnego stanu pozostalych elementow eksploatacyjnych.
Sprawdzanie klockow hamulcowych, swiatel, luzow kierownicy powinno sie dokonywac od czasu do czasu. Raz na dwa lata powinno zmieniac sie plyn hamulcowy i chlodniczy. Co 4 lata zmienia sie przewody hamulcowe.
Jest jeszcze sporo czynnosci, ktore sa ujete w ksiazce serwisowej. Nie mniej jednak nie o wszystko trzeba tak skrupulatnie dbac, wszakze najwazniejsza jest przyjemnosc z jazdy a nie przebywania z motocyklem w garazu (chociaz to takze sprawia mi wielka przyjemnosc).
Smarowania lancucha i stopki bocznej dokonuje co 500 km. Co 2000km lancuch wraz z zebatkami przechodzi czyszczenie i kontrole luzu. Na poczatku kazdego sezonu wymiana swiec, filtrow, oleju, smarownie linek, czyszczenie i synchronizacja gaznikow, sprawdzenie ogolnego stanu pozostalych elementow eksploatacyjnych.
Sprawdzanie klockow hamulcowych, swiatel, luzow kierownicy powinno sie dokonywac od czasu do czasu. Raz na dwa lata powinno zmieniac sie plyn hamulcowy i chlodniczy. Co 4 lata zmienia sie przewody hamulcowe.
Jest jeszcze sporo czynnosci, ktore sa ujete w ksiazce serwisowej. Nie mniej jednak nie o wszystko trzeba tak skrupulatnie dbac, wszakze najwazniejsza jest przyjemnosc z jazdy a nie przebywania z motocyklem w garazu (chociaz to takze sprawia mi wielka przyjemnosc).
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
No i oczywiście kontrolowanie stanu oleju. Im częściej tym lepiej. Ja robie to przed każdą jazdą
Motocykl to nie samochód i możesz się zdziwić ile oleju potrafi ubyć, mimo całkiem sprawnego stanu technicznego.
Co do łańcucha. Nie smaruje się co 1000km tylko zależnie od warunków i używanych środków. Zasada jest prosta: jak zaczynają świecić rolki to smaruj. Ja robię to co mniej więcej 300km i po każdej jeździe w deszczu. Używam oleju przekładniowego. Mycie łańcucha naftą co drugie smarowanie.
Oprócz tego, instrukcja obsługi podaje jakie czynności serwisowe wykonywać i w jakich odstępach czasu.

Co do łańcucha. Nie smaruje się co 1000km tylko zależnie od warunków i używanych środków. Zasada jest prosta: jak zaczynają świecić rolki to smaruj. Ja robię to co mniej więcej 300km i po każdej jeździe w deszczu. Używam oleju przekładniowego. Mycie łańcucha naftą co drugie smarowanie.
Oprócz tego, instrukcja obsługi podaje jakie czynności serwisowe wykonywać i w jakich odstępach czasu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Ksiazki serwisowej wlasnie nie mam:/
Instrukcje mam miec na dniach..
Dzięki elcommendante
A te czynnosci co napisales o swiecach linkach gazniku to przy motorze co ma 2800 km tez musze wykonac? bo wydaje mi sie ze to za maly przebieg jak na te czynnosci.. chociaz ja sie nie znam..
Instrukcje mam miec na dniach..
Dzięki elcommendante
A te czynnosci co napisales o swiecach linkach gazniku to przy motorze co ma 2800 km tez musze wykonac? bo wydaje mi sie ze to za maly przebieg jak na te czynnosci.. chociaz ja sie nie znam..
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r

CBR f4 05r


- OgorOgorek
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17
Skoro nie masz książki serwisowej to raczej ten przebieg możesz włożyć między Braci Grimm a Andersena. Temat z serwisówkami masz przyklejony do góry. Oprócz tego serwisówki znajdziesz na forum motocyklistow.
Uprzedzam kolejne pytanie. Nie, nie ma serwisówek w j.polskim.
Wymiana świecy jest zależna od motocykla jak i od samej świecy. Ale nie robisz tego częściej niż co 12 tys.km tak samo jak gaźników. Chociaż ja gaźniki musiałem robić po 6 tys. bo silnik nie pracował tak jak powinien.
Jak masz problem z dostępem do instrukcji obsługi, to napisz maila do hondy i przyślą. Za darmo oczywiście. Przynajmniej tak jest z Suzuki
Uprzedzam kolejne pytanie. Nie, nie ma serwisówek w j.polskim.
Wymiana świecy jest zależna od motocykla jak i od samej świecy. Ale nie robisz tego częściej niż co 12 tys.km tak samo jak gaźników. Chociaż ja gaźniki musiałem robić po 6 tys. bo silnik nie pracował tak jak powinien.
Jak masz problem z dostępem do instrukcji obsługi, to napisz maila do hondy i przyślą. Za darmo oczywiście. Przynajmniej tak jest z Suzuki

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
- OgorOgorek
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17
A ciśnienia w oponach żaden z was nie sprawdza?
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
w instrukcji masz napisane zazwyczaj czynności serwisowe po jakim przebiegu się wykonuje, a smarowanie łańcucha polecam co 500 km i po większym deszczu... a najlepiej jak ci łańcuch zaczyna błyszczeć
ciśnienie w oponach też polecam sprawdzać... bo już uchroniło mnie to pare razy przed przykrymi konsekwencjami...

ciśnienie w oponach też polecam sprawdzać... bo już uchroniło mnie to pare razy przed przykrymi konsekwencjami...
-
Ryba - Świeżak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
- Lokalizacja: Warszawa
OgorOgorek napisał(a):Ksiazki serwisowej wlasnie nie mam:/
Instrukcje mam miec na dniach..
Dzięki elcommendante
A te czynnosci co napisales o swiecach linkach gazniku to przy motorze co ma 2800 km tez musze wykonac? bo wydaje mi sie ze to za maly przebieg jak na te czynnosci.. chociaz ja sie nie znam..
no moj motocykl ma juz prawie 16 lat i znacznie wiekszy przebieg stad tez trzeba poswiecac mu nieco wiecej uwagi. W tak mlodym motocyklu z malym przebiegiem nie ma potrzeby czestszej kontroli niz ta, ktora jest ujeta w serwisowce. Tyczy sie to dokladnie wszystkich czynnosci serwisowo-obslugowych. Im motocykl starszy, tym wieksze ryzyko, ze cos moze ulec awarii i szybszemu zuzyciu. Oczywiscie fakt, na ktory zwrocil uwage cichy jest tez bardzo istotny.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Mamy jeszcze okres zimowy więc trzeba pamiętać o akumulatorze, który trzeba doładowywać co kilka tygodni. Ja co dwa tygodnie podłączam aku do ładowarki Saito na 24 h i nie mam z nim żadnych problemów, a na aku wybity rok produkcji to '96 YUASA, więc warto o niego dbać, bo wtedy długo posłuży. Pamiętaj też, aby bak zalać pod sam korek, żeby nie rdzewiał. Przetaczaj też moto, aby opony nie były w jednym miejscu obciążone i jeśli nie ma pogody, aby sie przejechać conajmniej 20 km to na najwyższym biegu radzę zakręcić kołem, aby olej się ruszył w silniku. Pozdrawiam!!!
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
a jak myjecie swoje motorki?
jakis specjalny preparat czy zwykly plyn i gabka?
jak myjecie niedostepne miejsca?
jakis specjalny preparat czy zwykly plyn i gabka?
jak myjecie niedostepne miejsca?
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r

CBR f4 05r


- OgorOgorek
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17
ladowac aku ladowarka mikroprocesorowa - jest o tym watek.
opony - dwa art. na stronie scigacz.pl i duzo dodatkowych informacji w mechanice. Wbrew pozorom opony wazniejsze od silnika i calej reszty.
myjka cisnieniowa z aktywna piana (szampon samochodowy) a miejsca niedostepne, przy kazdym zdejmowaniu plastikow i przegladaniu silnika, piana, nafta badz rozpuszczalnikiem (zalezy jaka czesc) i pozniej skrecasz moto do kupy.
opony - dwa art. na stronie scigacz.pl i duzo dodatkowych informacji w mechanice. Wbrew pozorom opony wazniejsze od silnika i calej reszty.
myjka cisnieniowa z aktywna piana (szampon samochodowy) a miejsca niedostepne, przy kazdym zdejmowaniu plastikow i przegladaniu silnika, piana, nafta badz rozpuszczalnikiem (zalezy jaka czesc) i pozniej skrecasz moto do kupy.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
simonw napisał(a):myjka cisnieniowa z aktywna piana (szampon samochodowy)
najlepiej po chłodnicy - między lametkami dużo syfu siedzi ( sprawdź odrazu ile chłodnica kosztuje - zanim zaczniesz giąć lametki )
generalnie jak masz moto z przebiegiem 2800km po prostu jeździj ..

no i słowa Cichego : ciśnienie w oponach - bezcenne...
ps. wybaczcie idiocie ... w cebrach są linki ? F4 ? w Ace z 96r linka jest od ssania, i predkościomierza - reszta na hydraulice...
olej zmieniam co 6k:
filtr co drugÄ… wymianÄ™ oleju.
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Ja olej zmieniam co 6k km. Zawsze z filtrem. Serwisówka podaje, że filtr można zmieniać co drugą, ale to tak znikome koszty, że nie widzę sensu, żeby na tym oszczędzać a 300ml starego oleju zawsze zostaje w silniku.
Cezare, dlaczego filtr zmieniasz co drugÄ… wymianÄ™?
Cezare, dlaczego filtr zmieniasz co drugÄ… wymianÄ™?
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości