Zobacz wątek - Obsługa moto
NAS Analytics TAG

Obsługa moto

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Obsługa moto

Postprzez OgorOgorek » 17/3/2008, 16:40

Witam
kupiłem swoje wymarzone moto w sumie prawie nowy 2800km 2005 rok cbr f4..
Jest to mój pierwszy motor co powinienem przy nim wykonywac, jak go obslugiwac i jak to robic?
Przeczytalem ze łancuch trzeba smarowac, co 1000km, co jeszcze robic, co robic codziennie, co co tydzien a co co pare miesiecy?
znacie sie to jak cos napiszecie bede wdzieczny
jesli byl juz taki temat to przeslijcie mi linka bo ja nie znalazłem :/
z góry dzieki
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r :D :P
OgorOgorek
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17


Postprzez FZR600R » 17/3/2008, 18:07

ja łańcuch smaruje co 500km ale to wybór każdego motomana...poszukaj troche na forum wydaje mi się ,że było kilka tematów na różne czynności eksploatacyjne.pzdr
FZR600R ---> GSX-R 1000 K6
ET 11.851

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
FZR600R
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26


Postprzez OgorOgorek » 18/3/2008, 16:32

Dzieki, nie wierze ze tylko wsiadacie na motor i jezdzicie przez cale zycie i nic nawet drobnej rzeczy nie robicie...
;(
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r :D :P
OgorOgorek
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17

Postprzez InSiDe » 18/3/2008, 17:55

Ja robiÄ™. Nalewam paliwa :]
Jak wymieniałem oponę (czyli zaraz po kupnie) to mi nasmarowali łańcuch i na razie nic nie jest :]
//Twoja ignorancja czy moja pycha, sam tego dobrze nie wiem...
Avatar użytkownika
InSiDe
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 23/9/2006, 11:37
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez elco » 18/3/2008, 19:47

Lista czynnosci serwisowo - obslugowych jest dosc dluga. Wszystkie informacje znajduja sie w ksiazce serwisowej.
Smarowania lancucha i stopki bocznej dokonuje co 500 km. Co 2000km lancuch wraz z zebatkami przechodzi czyszczenie i kontrole luzu. Na poczatku kazdego sezonu wymiana swiec, filtrow, oleju, smarownie linek, czyszczenie i synchronizacja gaznikow, sprawdzenie ogolnego stanu pozostalych elementow eksploatacyjnych.
Sprawdzanie klockow hamulcowych, swiatel, luzow kierownicy powinno sie dokonywac od czasu do czasu. Raz na dwa lata powinno zmieniac sie plyn hamulcowy i chlodniczy. Co 4 lata zmienia sie przewody hamulcowe.
Jest jeszcze sporo czynnosci, ktore sa ujete w ksiazce serwisowej. Nie mniej jednak nie o wszystko trzeba tak skrupulatnie dbac, wszakze najwazniejsza jest przyjemnosc z jazdy a nie przebywania z motocyklem w garazu (chociaz to takze sprawia mi wielka przyjemnosc).
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Inku » 19/3/2008, 17:34

No i oczywiście kontrolowanie stanu oleju. Im częściej tym lepiej. Ja robie to przed każdą jazdą :D Motocykl to nie samochód i możesz się zdziwić ile oleju potrafi ubyć, mimo całkiem sprawnego stanu technicznego.

Co do łańcucha. Nie smaruje się co 1000km tylko zależnie od warunków i używanych środków. Zasada jest prosta: jak zaczynają świecić rolki to smaruj. Ja robię to co mniej więcej 300km i po każdej jeździe w deszczu. Używam oleju przekładniowego. Mycie łańcucha naftą co drugie smarowanie.
Oprócz tego, instrukcja obsługi podaje jakie czynności serwisowe wykonywać i w jakich odstępach czasu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez OgorOgorek » 19/3/2008, 17:41

Ksiazki serwisowej wlasnie nie mam:/
Instrukcje mam miec na dniach..
Dzięki elcommendante
A te czynnosci co napisales o swiecach linkach gazniku to przy motorze co ma 2800 km tez musze wykonac? bo wydaje mi sie ze to za maly przebieg jak na te czynnosci.. chociaz ja sie nie znam..
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r :D :P
OgorOgorek
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17

Postprzez Inku » 19/3/2008, 18:01

Skoro nie masz książki serwisowej to raczej ten przebieg możesz włożyć między Braci Grimm a Andersena. Temat z serwisówkami masz przyklejony do góry. Oprócz tego serwisówki znajdziesz na forum motocyklistow.
Uprzedzam kolejne pytanie. Nie, nie ma serwisówek w j.polskim.
Wymiana świecy jest zależna od motocykla jak i od samej świecy. Ale nie robisz tego częściej niż co 12 tys.km tak samo jak gaźników. Chociaż ja gaźniki musiałem robić po 6 tys. bo silnik nie pracował tak jak powinien.
Jak masz problem z dostępem do instrukcji obsługi, to napisz maila do hondy i przyślą. Za darmo oczywiście. Przynajmniej tak jest z Suzuki :D
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez OgorOgorek » 19/3/2008, 22:09

No niestety w hondzie kosztuje 60zł :/
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r :D :P
OgorOgorek
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17

Postprzez cichy » 19/3/2008, 22:42

A ciśnienia w oponach żaden z was nie sprawdza?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Ryba » 20/3/2008, 12:14

w instrukcji masz napisane zazwyczaj czynności serwisowe po jakim przebiegu się wykonuje, a smarowanie łańcucha polecam co 500 km i po większym deszczu... a najlepiej jak ci łańcuch zaczyna błyszczeć :)
ciśnienie w oponach też polecam sprawdzać... bo już uchroniło mnie to pare razy przed przykrymi konsekwencjami...
Avatar użytkownika
Ryba
Świeżak
 
Posty: 184
Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez elco » 20/3/2008, 13:19

OgorOgorek napisał(a):Ksiazki serwisowej wlasnie nie mam:/
Instrukcje mam miec na dniach..
Dzięki elcommendante
A te czynnosci co napisales o swiecach linkach gazniku to przy motorze co ma 2800 km tez musze wykonac? bo wydaje mi sie ze to za maly przebieg jak na te czynnosci.. chociaz ja sie nie znam..


no moj motocykl ma juz prawie 16 lat i znacznie wiekszy przebieg stad tez trzeba poswiecac mu nieco wiecej uwagi. W tak mlodym motocyklu z malym przebiegiem nie ma potrzeby czestszej kontroli niz ta, ktora jest ujeta w serwisowce. Tyczy sie to dokladnie wszystkich czynnosci serwisowo-obslugowych. Im motocykl starszy, tym wieksze ryzyko, ze cos moze ulec awarii i szybszemu zuzyciu. Oczywiscie fakt, na ktory zwrocil uwage cichy jest tez bardzo istotny.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez sonthin » 20/3/2008, 14:14

Mamy jeszcze okres zimowy więc trzeba pamiętać o akumulatorze, który trzeba doładowywać co kilka tygodni. Ja co dwa tygodnie podłączam aku do ładowarki Saito na 24 h i nie mam z nim żadnych problemów, a na aku wybity rok produkcji to '96 YUASA, więc warto o niego dbać, bo wtedy długo posłuży. Pamiętaj też, aby bak zalać pod sam korek, żeby nie rdzewiał. Przetaczaj też moto, aby opony nie były w jednym miejscu obciążone i jeśli nie ma pogody, aby sie przejechać conajmniej 20 km to na najwyższym biegu radzę zakręcić kołem, aby olej się ruszył w silniku. Pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez OgorOgorek » 17/4/2008, 21:30

a jak myjecie swoje motorki?
jakis specjalny preparat czy zwykly plyn i gabka?
jak myjecie niedostepne miejsca?
Miec marzenia, doczekac ich spełnienia...
CBR f4 05r :D :P
OgorOgorek
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 25/11/2007, 23:17

Postprzez simonw » 18/4/2008, 01:43

ladowac aku ladowarka mikroprocesorowa - jest o tym watek.

opony - dwa art. na stronie scigacz.pl i duzo dodatkowych informacji w mechanice. Wbrew pozorom opony wazniejsze od silnika i calej reszty.

myjka cisnieniowa z aktywna piana (szampon samochodowy) a miejsca niedostepne, przy kazdym zdejmowaniu plastikow i przegladaniu silnika, piana, nafta badz rozpuszczalnikiem (zalezy jaka czesc) i pozniej skrecasz moto do kupy.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Labiss » 1/5/2008, 18:07

Co jaki przebieg wymieniacie olej z filtrem ?
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez elco » 1/5/2008, 19:31

Jako, ze nie katuje motocykla i nie jezdze nim po torze olej wymieniam co 10 tys km(dane z serwisowki) a jezeli nie uda mi sie przekroczyc tego przebiegu to na koncu kazdego sezonu.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Labiss » 1/5/2008, 20:44

Czyli mniej więcej tak jak w samochodzie.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez cezare » 2/5/2008, 08:35

simonw napisał(a):myjka cisnieniowa z aktywna piana (szampon samochodowy)


najlepiej po chłodnicy - między lametkami dużo syfu siedzi ( sprawdź odrazu ile chłodnica kosztuje - zanim zaczniesz giąć lametki )

generalnie jak masz moto z przebiegiem 2800km po prostu jeździj .. ;) - postępuj zgodnie z serwisówką... nie stresuj się linkami - niczym się nie stresuj.. jedynie łańcuch rzeczywiście DOBRZE jest smarować po deszczu..

no i słowa Cichego : ciśnienie w oponach - bezcenne...

ps. wybaczcie idiocie ... w cebrach są linki ? F4 ? w Ace z 96r linka jest od ssania, i predkościomierza - reszta na hydraulice...

olej zmieniam co 6k:
filtr co drugÄ… wymianÄ™ oleju.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Inku » 2/5/2008, 10:23

Ja olej zmieniam co 6k km. Zawsze z filtrem. Serwisówka podaje, że filtr można zmieniać co drugą, ale to tak znikome koszty, że nie widzę sensu, żeby na tym oszczędzać a 300ml starego oleju zawsze zostaje w silniku.

Cezare, dlaczego filtr zmieniasz co drugÄ… wymianÄ™?
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na górê