Słabe ładowanie gpz 500s
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Słabe ładowanie gpz 500s
Witam. mam taki problem jak w temacie. Mianowicie ładowanie jest ustalone na niskim poziomie 12.5 v przy wysokich obrotach i na ok 13 v przy niskich (bez gazu), co ciekawe jak odłacze aku przy wył swiatłach motocykl gasnie, natomiast jak zał swiatla i odłacze aku to na wolnych pracuje oki lecz sie nie wkreca, zmienie na długie nacisne stopa i sie wkreca normalnie. zmieniłem stabilizator ( mam 2 silniki wraz z elektryką) i to samo. Wirnik jest oki (nowszy model z osłonką). napiecie miedzy stykami cewek wynosi 14 v bez wzgledu na to jak podepne miernik (wyczytałem ze ma byc na poziomie do 70 paru wolt). gdzie mam szukac usterki??
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
Przede wszystkim nie odlaczasz akumulatora na pracujacym silniku - stanowi on dla twojej instalacji zaplonowej poduszke amortyzujaca szpilki napieciowe, ktore bez niego uszkodza twoj modul zaplonowy.
Napiecie idace z altka mierzysz na skali pradu zmiennego miedzy poszczegolnymi parami zoltych przewodow z niego wychodzacych ( 1+2 ), ( 2+3 ), ( 1+3 ) i przy 5 tys obrotow powinienies miec tam okolo 70V pradu zmiennego. Jezeli roznica w napieciu miedzy ktoras z par przekracza 20% alternator jest uszkodzony.
Jezeli tam wszystko jest dobrze to podejrzewam awarie reglera, albo jego instalacji ( masowanie, kostka laczaca z altkiem ).
Adam M.
Napiecie idace z altka mierzysz na skali pradu zmiennego miedzy poszczegolnymi parami zoltych przewodow z niego wychodzacych ( 1+2 ), ( 2+3 ), ( 1+3 ) i przy 5 tys obrotow powinienies miec tam okolo 70V pradu zmiennego. Jezeli roznica w napieciu miedzy ktoras z par przekracza 20% alternator jest uszkodzony.
Jezeli tam wszystko jest dobrze to podejrzewam awarie reglera, albo jego instalacji ( masowanie, kostka laczaca z altkiem ).
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
u mnie jest znacznie mniej, wiec rozumiem ze mam odkrecic lewa pokrywe i sprawdzic dokładnie twornik ( te cewki wokół których wiruje koło magnesowe), sory ale nie wypatrzyłem tam zadnego reglera ani nic z tych rzeczy. wraz ze wzrostem obrotów maleje napiecie na zasiskach aku. serwisówka byłaby bardzo mile widziana, bo nie moge znalesc a jak juz cos oblukam to nie moge pobrac.
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
Przekreciłem dekielek z drugiego silnika i mam teraz na wyjsciu ok 80 v przy 5000 obrotów, co ciekawe te cewki co dawały wczesniej 14 volt w drugim silniku dzialają jak powinny, magia! teraz podejzenia bada na stabilizator czy jest tam cos jeszcze co moze dzialac nie tak
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
Dostałem w swoje łapy serwisówke i wszystko sie wyjasniło. Ludzie mówia ze gpz 500 ma alternator i regulator napiecia, mi to nie wygladało na alternator tylko na magneto. A my tu mamy magneto i tyrystorowy stabilizator napiecia. nie wiecej nie mniej.
jak ktos potrzebuje serwisówke to sie zgłaszac.
jak ktos potrzebuje serwisówke to sie zgłaszac.
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
jest dostepna pod tym linkiem http://rapidshare.com/files/99821732/Ka ... G.pdf.html
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
Regulator napiecia 3 fazowej prÄ…dnicy
Moze sie przyda bo cena oryginału jest śmieszna, a koszt wykonania tego regulatora tyrystorowego tez jes śmieszny. i problem z ładowaniem rozwiązany za pare złotych
złoże to do kupy to powiem jak działa. A ponoć działa doskonale.
http://rapidshare.com/files/99827308/re ... y.pdf.html
diody zenera dać 8.2 v

http://rapidshare.com/files/99827308/re ... y.pdf.html
diody zenera dać 8.2 v
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
- ironreiker
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości