Zobacz wątek - Słabe ładowanie gpz 500s
NAS Analytics TAG

Słabe ładowanie gpz 500s

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Słabe ładowanie gpz 500s

Postprzez ironreiker » 14/3/2008, 17:44

Witam. mam taki problem jak w temacie. Mianowicie ładowanie jest ustalone na niskim poziomie 12.5 v przy wysokich obrotach i na ok 13 v przy niskich (bez gazu), co ciekawe jak odłacze aku przy wył swiatłach motocykl gasnie, natomiast jak zał swiatla i odłacze aku to na wolnych pracuje oki lecz sie nie wkreca, zmienie na długie nacisne stopa i sie wkreca normalnie. zmieniłem stabilizator ( mam 2 silniki wraz z elektryką) i to samo. Wirnik jest oki (nowszy model z osłonką). napiecie miedzy stykami cewek wynosi 14 v bez wzgledu na to jak podepne miernik (wyczytałem ze ma byc na poziomie do 70 paru wolt). gdzie mam szukac usterki??
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58


Postprzez Adam M. » 15/3/2008, 02:01

Przede wszystkim nie odlaczasz akumulatora na pracujacym silniku - stanowi on dla twojej instalacji zaplonowej poduszke amortyzujaca szpilki napieciowe, ktore bez niego uszkodza twoj modul zaplonowy.
Napiecie idace z altka mierzysz na skali pradu zmiennego miedzy poszczegolnymi parami zoltych przewodow z niego wychodzacych ( 1+2 ), ( 2+3 ), ( 1+3 ) i przy 5 tys obrotow powinienies miec tam okolo 70V pradu zmiennego. Jezeli roznica w napieciu miedzy ktoras z par przekracza 20% alternator jest uszkodzony.
Jezeli tam wszystko jest dobrze to podejrzewam awarie reglera, albo jego instalacji ( masowanie, kostka laczaca z altkiem ).

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 13:29

u mnie jest znacznie mniej, wiec rozumiem ze mam odkrecic lewa pokrywe i sprawdzic dokładnie twornik ( te cewki wokół których wiruje koło magnesowe), sory ale nie wypatrzyłem tam zadnego reglera ani nic z tych rzeczy. wraz ze wzrostem obrotów maleje napiecie na zasiskach aku. serwisówka byłaby bardzo mile widziana, bo nie moge znalesc a jak juz cos oblukam to nie moge pobrac.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 13:53

Przekreciłem dekielek z drugiego silnika i mam teraz na wyjsciu ok 80 v przy 5000 obrotów, co ciekawe te cewki co dawały wczesniej 14 volt w drugim silniku dzialają jak powinny, magia! teraz podejzenia bada na stabilizator czy jest tam cos jeszcze co moze dzialac nie tak
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Adam M. » 15/3/2008, 15:05

Co to jest stabilizator wg ciebie ???
Ja niczego takiego w motocyklowej instalacji nie pamietam.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 15:25

Miało byc regulator napiecia!
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 21:06

Dostałem w swoje łapy serwisówke i wszystko sie wyjasniło. Ludzie mówia ze gpz 500 ma alternator i regulator napiecia, mi to nie wygladało na alternator tylko na magneto. A my tu mamy magneto i tyrystorowy stabilizator napiecia. nie wiecej nie mniej.
jak ktos potrzebuje serwisówke to sie zgłaszac.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Urbud » 15/3/2008, 21:15

Ja bym byl zainteresowany ksiazka serwisowa....A masz moze w jezyku polskim?Bo jeszcze sie nie spotkalem i nie wiem czy wogule sa
Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
Avatar użytkownika
Urbud
Świeżak
 
Posty: 253
Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 22:37

ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Regulator napiecia 3 fazowej prÄ…dnicy

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 23:01

Moze sie przyda bo cena oryginału jest śmieszna, a koszt wykonania tego regulatora tyrystorowego tez jes śmieszny. i problem z ładowaniem rozwiązany za pare złotych :) złoże to do kupy to powiem jak działa. A ponoć działa doskonale.
http://rapidshare.com/files/99827308/re ... y.pdf.html
diody zenera dać 8.2 v
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez ironreiker » 7/12/2008, 12:07

ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê