Jak zwiększyć pojemność i moc silnika???
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Jak zwiększyć pojemność i moc silnika???
Witam:)
Jestem tu poraz pierwszy...z moim pierwszym moto...i mam kilka pytań do ludzi, którzy się na tym znają.
Mam enduro 150 cm3 firmy krzak (jakiejś chińskiej).
Jeździ się świetnie, ale chciałbym jakoś zwiększyć jego moc (obecnie jest 15KM).
Jak się do tego zabrać, co zmienić i gdzie to można zrobić?
pzdr
Beret
Jestem tu poraz pierwszy...z moim pierwszym moto...i mam kilka pytań do ludzi, którzy się na tym znają.
Mam enduro 150 cm3 firmy krzak (jakiejś chińskiej).
Jeździ się świetnie, ale chciałbym jakoś zwiększyć jego moc (obecnie jest 15KM).
Jak się do tego zabrać, co zmienić i gdzie to można zrobić?
pzdr
Beret
- Beret
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 14/3/2008, 01:26
wrzucic wiekszy tlok poprostu wziasc i oddac cylinder na szlif i dolozyc troche pojemnosci aa pozatym to jest 2T czy 4T?
ManiekEnduroXL600
- maniek9926
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 3/3/2008, 00:30
- Lokalizacja: Łódź
Widzę, że kolega maniek szaleje w dzieleniem się z nami mądrościami. Ciekawe co będzie następne....
Beret domyślam się, że chodzi o azjatycki czterosuwowy wynalazek i powiem szczerze, że ciężko będzie Ci podnieść moc w takim sprzęcie, ale zawsze od czegoś warto zacząć. Myślę, że w tym temacie może dużo powiedzieć Manhatan i zapewne powie.
Beret domyślam się, że chodzi o azjatycki czterosuwowy wynalazek i powiem szczerze, że ciężko będzie Ci podnieść moc w takim sprzęcie, ale zawsze od czegoś warto zacząć. Myślę, że w tym temacie może dużo powiedzieć Manhatan i zapewne powie.
-
Beavis - Moderator
- Posty: 960
- Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
- Lokalizacja: Słoneczne Aspen
A cóż tam można zmienić, żeby zwiększyć moc? Z podstawowych czynności, możesz wypolerować kanały dolotowe i wylotowe, a także zmienić dyszę główną w gaźniku na większą. W czterosuwach sprawa wygląda nieco gorzej niż w jednostach dwusuwowych. Przedewszytkim, żeby cokolwiek zrobić trzeba mieć hamownię... Ciekaw jestem jak wygląda sprwa zestrojenia powietrza w tych sprzętach. Filtr powietrza rodem z allegro za 15zł, podejrzewam, że którego przepustowość w żaden sposób nie jest zestrojona z ilością paliwa (chociaż mogę się mylić) czyli wychodzi na to, że i zmieniając filtr na inny możemy cokolwiek zmienić. W 2T wystarczy zmienić układ wydechowy i na życzenie przybywa kilka koni więcej. W tym przypadku, żeby cokolwiek osiągnąć musiałbyś ingerować w stopień sprężania, średnicę dolotu i wylotu, nie mówię już o gniazdach zaworowych i średnicy cylindra. Żeby osiągnąć jakiś tam minimalny efekt należałoby zacząć od filtra powietrza i zakończyć na wydechu, zahaczając przy tym o gaźnik i cylinder...
Nie będę się na ten temat rozwodził, bo jeśli chodzi o tuning to temat rzeka, a więc w skrócie powiem - Daj se siana! W domowych warunkach przy tej pojemności i tym typie jednostki napędowej uzyskanie mocy zwiększonej o ok. 0,5 KM jest wielkim osiągnięciem. Więc odpowiedz sobie na pytanie czy warto?
Odnosząc się jeszcze do wypowiedzi Mańka pragnę tylko wspomnieć, że zwiększenie pojemności łączy ze sobą kolejne koszty. Wiadomo tłok, jednak do tego zestawu należałoby dołożyć dodatkowo wzmocniony korbowód, a także zmienić przeciwwagi na wale na cięższe, które zapewniałyby dalszą stabilność wału korbowego, narażonego na dodatkowo zwiększone siły... bla, bla, bla... dużo by o tym gadać, chociaż podejrzewam, że tyczy sie to raczej silników wysilonych, wysokoobrotowych, co nie zmienia jednak faktu, że jedna zmiana pociąga za sobą kolejną, co znowu staje się coraz bardziej kosztowną przyjemnością, a w efekcie nie dającą satysfakcjonującego rezultatu...
Jeszcze raz powtarzam, nie ma sensu, tymbardziej, że nigdzie nie dostaniesz tuningowego gaźnika, wydechu, czy filtra (chociaż z tym możnaby kombinować jeszcze)
Zbieraj kasę i kupuj prawdziwe enduro/crossa które bez tuningu sprawi, że juz po pierwszym odkręceniu manetki, Twoje spodnie zrobią się dziwnie wilgotne, a na twarzy zagości widok afrykańskiego owocu...
Pozdro.
Nie będę się na ten temat rozwodził, bo jeśli chodzi o tuning to temat rzeka, a więc w skrócie powiem - Daj se siana! W domowych warunkach przy tej pojemności i tym typie jednostki napędowej uzyskanie mocy zwiększonej o ok. 0,5 KM jest wielkim osiągnięciem. Więc odpowiedz sobie na pytanie czy warto?
Odnosząc się jeszcze do wypowiedzi Mańka pragnę tylko wspomnieć, że zwiększenie pojemności łączy ze sobą kolejne koszty. Wiadomo tłok, jednak do tego zestawu należałoby dołożyć dodatkowo wzmocniony korbowód, a także zmienić przeciwwagi na wale na cięższe, które zapewniałyby dalszą stabilność wału korbowego, narażonego na dodatkowo zwiększone siły... bla, bla, bla... dużo by o tym gadać, chociaż podejrzewam, że tyczy sie to raczej silników wysilonych, wysokoobrotowych, co nie zmienia jednak faktu, że jedna zmiana pociąga za sobą kolejną, co znowu staje się coraz bardziej kosztowną przyjemnością, a w efekcie nie dającą satysfakcjonującego rezultatu...
Jeszcze raz powtarzam, nie ma sensu, tymbardziej, że nigdzie nie dostaniesz tuningowego gaźnika, wydechu, czy filtra (chociaż z tym możnaby kombinować jeszcze)
Zbieraj kasę i kupuj prawdziwe enduro/crossa które bez tuningu sprawi, że juz po pierwszym odkręceniu manetki, Twoje spodnie zrobią się dziwnie wilgotne, a na twarzy zagości widok afrykańskiego owocu...
Pozdro.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości