Zobacz wątek - stosowanie instalacji podtlenku azotu- minusy
NAS Analytics TAG

stosowanie instalacji podtlenku azotu- minusy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

stosowanie instalacji podtlenku azotu- minusy

Postprzez td » 16/8/2006, 17:29

prosze powiedzcie czy oplaca sie zakladac do seryjnego silnika instalacje nitro ??? jakie sa nastepstwa i czy jest znaczny przyrost mocy??? prosze pomozcie
td
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30


Postprzez maciekspd » 16/8/2006, 17:38

wiem tylko ze taka instalacja kosztuje około 3000zł
chcesz jechac wolniej...to zwolnij ....chcesz jechac szybciej to w łeb sie pierdolnij
maciekspd
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:55
Lokalizacja: zza okna twojej sypialni


Postprzez HANS » 16/8/2006, 17:54

tak i po jednym urzyciu silnik do remontu :wink:
>Patol< ;)
Avatar użytkownika
HANS
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 718
Dołączył(a): 18/7/2006, 22:32
Lokalizacja: lubartów

Postprzez td » 16/8/2006, 18:03

no cos kolo 2 3 tys zl ale chcialbym dokladnie znac skutki dzialania N2O prosze odp moze ktos tu na forum ma instalacje nitro prosze odp ... pozdro
td
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30

Postprzez td » 16/8/2006, 18:04

aha i co myslicie o oktanolu (uszlachetniaczu paliwa wzorst o ok 6 oktanow )
td
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30

Postprzez maciekspd » 16/8/2006, 18:12

Za dobrodziejstwo, jakim w tuningu jest podtlenek azotu podziękować możemy Niemieckim inżynierom, którzy jako pierwsi w czasie drugiej wojny światowej doszli do wniosku, że małą ilość tlenu w powietrzu na dużych wysokościach można zrekompensować wtryskując do komory spalania silnika gaz rozweselający.

Cząsteczka podtlenku azotu składa się z dwóch atomów azotu i jednego atomu tlenu, co daje nam 36-cio procentową zawartość tlenu, podczas, gdy w powietrzu mamy niecałe 23% tlenu. Żeby było zabawniej podtlenek azotu jest o 50% gęstszy od powietrza w tej samej temperaturze, co daje nam prawie 2,5 raza większą zawartość tlenu w jednostce objętości. Tak, więc zastępując część powietrza podawanego do silnika podtlenkiem azotu, zwiększamy ilość tlenu dostającego się do komory spalania i możemy spalić większą ilość paliwa.

Podtlenek azotu jest przechowywany w butli pod bardzo wysokim ciśnieniem, które jest funkcją temperatury. W momencie, w którym podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego zamienia się w gaz, ale dopiero, gdy zaabsorbuje odpowiednio dużo energii cieplnej koniecznej do zaistnienia przemiany. Wtryskiwany do układu dolotowego podtlenek niesamowicie sprawnie chłodzi powietrze, znów zwiększając ilość tlenu w jednostce objętości, co też przyczynia się po dostarczeniu dodatkowej ilości paliwa do wzrostu mocy!

Większa ilość tlenu wymaga dodatkowej ilości paliwa! Niedostarczenie odpowiedniej dawki paliwa może skończyć się wypaleniem pięknych dziur w tłokach. W przypadku grawitacyjnego zasilania gaźników może okazać się konieczne zainstalowanie przewodów paliwowych o większym przekroju, lub nawet dodatkowej pompy paliwa.

Należy pamiętać, że wtryski podtlenku azotu działają zupełnie niezależnie od aktualnego obciążenia silnika i stopnia uchylenia przepustnicy – zawsze podają taką samą dawkę dodatkowej mieszanki. Jeśli więc psikniemy za dużo, na zbyt niskich obrotach, a tłoki nie zdąża przyśpieszyć dostatecznie szybko, nastąpi wybuch silnika.

Ważnym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie wtrysku podtlenku jest ciśnienie gazu w butli. Zależy ono wyłącznie od temperatury. Optymalna temperatura otoczenia będzie zawierać się miedzy 20 a 30 st. celsjusza. W przypadku niższych temperatur warto zainwestować w kocyk grzewczy do butli.

Temperatura butli(st.C) Ciśnienie w butli (atm)
-15 20
-10 24
-5 27
0 31
5 36
10 40
15 45
20 50
25 57
30 65
35 73


Podstawowymi elementami typowego motocyklowego wtrysku podtlenku są: butla, wysokociśnieniowe przewody dostarczające podtlenek z butli do elektrycznie sterowanego zaworu gazowego, z którego poprzez przewody i odpowiednią dyszę podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego. Zazwyczaj system dla motocykli zasilanych gaźnikowo składa się z dwóch solenoid, jednej podającej podtlenek azotu i drugiej podającej dodatkową ilość paliwa. Takie systemy nazywa się mokrymi, natomiast systemy podające sam podtlenek nazywa się suchymi. Czym większe dysze zamontowane są w zestawie, tym większa ilość podtlenku i paliwa dostarczana jest do cylindrów i uzyskiwany jest większy przyrost mocy. Solenoidy i przewody doprowadzające podtlenek do dolotu powinny zostać zamontowane w możliwie chłodnym miejscu, aby ułatwić zamianę ciekłego podtlenku w gaz.

Systemy mokre są nieco bardziej niebezpieczne, gdyż mieszanka podtlenku i paliwa może wybuchnąć w dolocie, gdy odpala się podtlenek przy zbyt niskich obrotach silnika i małym uchyleniu przepustnicy, gdy w dolocie nie panuje odpowiednio duże podciśnienie. Podtlenek sam w sobie jest niepalny.

Wtrysk podtlenku azotu jest najtańszą formą uzyskania dużych przyrostów mocy. Kompletny zestaw kosztuje od ok. 2000-5000pln i pozwala na uzyskanie nawet 100 lub więcej dodatkowych koni. Nie zapominajmy jednak, że są to przyrosty chwilowe. No i żeby silnik wytrzymał taki przyrost mocy konieczna może się okazać wymiana tłoków, kosza sprzęgłowego, przestawienie zapłonu, czy nawet wymiana korbowodów. W przypadku seryjnych motocykli można psiknąć zazwyczaj do ok. 30% dotychczasowej mocy.

Gotowe zestawy wtrysku podtlenku azotu do motocykli oferują firmy min. NOS, NX, Wizard of Nos i NoS1. Zestawy te są skalibrowane i przygotowane do samodzielnego montażu.


8) pzdr
chcesz jechac wolniej...to zwolnij ....chcesz jechac szybciej to w łeb sie pierdolnij
maciekspd
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:55
Lokalizacja: zza okna twojej sypialni

Postprzez td » 16/8/2006, 18:33

no dzieki i o to mi chodzilo dzieki :) pozdro aha a co do tankowania mieszanki oktanolu ??? czy tez bede musial zaraz wymieniac silniczek czy jak??tankowal ktos to juz?? przypuscmy tankuje 98 dodaje oktanol i mam ok 103 104 oktany co o tym mysliscie
td
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30

Postprzez Bunny » 16/8/2006, 21:13

no to prawie to samo co shellowski V-power. 'najmocniejszy' ma chyba 101 oktanów
Obrazek
Avatar użytkownika
Bunny
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 25/1/2006, 19:31
Lokalizacja: się: biorą: dzieci: ?

Postprzez motoman » 16/8/2006, 22:27

100... V-Power Racing (r) :P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez HANS » 16/8/2006, 23:31

ooo.. i co daje ten V-Power?? Może by takie coś zatankował?? Ile cena za litr??
>Patol< ;)
Avatar użytkownika
HANS
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 718
Dołączył(a): 18/7/2006, 22:32
Lokalizacja: lubartów

Postprzez motoman » 17/8/2006, 07:05

V-Power to jest 95 oktanowa bezsiarkowa, a V-Power Racing to jest 100 oktanowa bezsiarkowa.

Ceny? hmm... no napewno wiecej o parenaście groszy niż zwykłe, nie mam shela przed oknem to nie wiem ale jak bede widzial to moge skrobnąć.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 17/8/2006, 14:22

ale wiecie, ja sam bym tego nie polecał do dwusuwu i nie widze najmniejszego sensu lac V-power racing do dwusuwu. Po pierwsze paliwo jest za suche, a przecież leje się specjalnie olej żeby nie zatrzeć silnika, po drugie jak zalejesz olej to też masz słabsze paliwo w dużo większej cenie, wiec jaki sens?
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez liquid KaczoR » 17/8/2006, 14:43

Jak masz paliwo 95 oktanów i zalejesz olej to sie zmniejszy ilość o np 2 wiec jak bedzieszz miał 100 okt to pozalaniu oleju bedzie ich o dwa mniej czyli 98 czyli wiecej. (ja sie nie znam tak mi się tylko wydaje)

Czytałem kiedyś test Wi-pałera zalanego do Areoxa, wyniki były oszałamiające przyspieszenie 0-60km/h w granicach błedu pomiarowego V-max 3 km/h wyższy, najprawdopodobniej spowodowany wiatrem :D
liquid KaczoR
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23/7/2006, 20:18
Lokalizacja: MOGŁEM WIEDZIEĆ!?!

Postprzez motoman » 17/8/2006, 23:16

Kiedy wszystkie głąby na swiecie zrozumieja ze liczba oktanow nie oznacza tyle co energetyczność czy tez kalorycznosc paliwa?? tu chodzi o spalanie stukowe a nie o wieksza energie paliwa, smieszni jestescie, ale tak uwaza 95% ludzi, i mowi jak im to lepiej zapierdala, jak wzrasta dynamika hahaha ... masakra... do szkoły wroccie! z chemii sie spieprzało widać!

co innego paliwo bezsiarkowe, tam brak siarki moze przyspieszac spalanie, co za tym idzie, spalanie bedzie bardziej efektywne, ale to polemika.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez maciekspd » 18/8/2006, 07:47

motoman napisał(a):Kiedy wszystkie głąby na swiecie zrozumieja ze liczba oktanow nie oznacza tyle co energetyczność czy tez kalorycznosc paliwa?? tu chodzi o spalanie stukowe a nie o wieksza energie paliwa, smieszni jestescie, ale tak uwaza 95% ludzi, i mowi jak im to lepiej zapierdala, jak wzrasta dynamika hahaha ... masakra... do szkoły wroccie! z chemii sie spieprzało widać!

co innego paliwo bezsiarkowe, tam brak siarki moze przyspieszac spalanie, co za tym idzie, spalanie bedzie bardziej efektywne, ale to polemika.


hehehehe i dlatego sie niewypowiadałem bo o paliwach niewiem nic :lol: :lol:
chcesz jechac wolniej...to zwolnij ....chcesz jechac szybciej to w łeb sie pierdolnij
maciekspd
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:55
Lokalizacja: zza okna twojej sypialni

Postprzez silver » 18/8/2006, 16:02

Ja osobiście uważam, że stosowanie podtlenku azotu w motocyklach jest samo w sobie minusem. Szkoda maszyny na takie ewolucje. Oczywiście jak kogoś stać i nie będzie miał wyrzutów sumienia to proszę bardzo...

A w temacie paliw też lepiej się nie będę wypowiadał :wink: .

Pozdrawiam
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez td » 19/8/2006, 05:52

chcialem tylko zapytac bo tez nie wiem :)
td
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30

Postprzez Przemasgsx » 16/4/2008, 13:00

troche po czasie ale dorzuce swoje dwa grosze gdyz temat jest mi dosc bliski.
uwazam ze instalacja podtlenku nie jest niebezpieczna chyba ze mamy instalacje ktora daje 50-60 bar na wyjsciu. wtedy moc moze wzrosnac nawet o 80-100%. oznaczalo by to ze butla ktora da sie przypiac przy motocyklu nie stosujac dodatkowej przyczepki :) starczylaby na 3-5 s.
ja do swojej suzuki GSX 1200 zalozylem instalacje mokrą wlasnego projektu z reduktorem o maks. ciś. 15 bar. dodatkowe paliwo podają wtryski. moc odczuwalna wzrosla o jakies 30-40 KM. mysle ze to nie przeciąza tego silnika i moglby wytrzynmac jeszcze kolejne 30 KM. przypominam, ze strzal podtlenku trwa okolo 2-4 s.
a co najlepsze, koszt instalacji nie przekroczyl 500 zł :) pozdrawiam
Przemasgsx
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16/4/2008, 11:58
Lokalizacja: Gniezno/Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr