stosowanie instalacji podtlenku azotu- minusy
Posty: 19
• Strona 1 z 1
stosowanie instalacji podtlenku azotu- minusy
prosze powiedzcie czy oplaca sie zakladac do seryjnego silnika instalacje nitro ??? jakie sa nastepstwa i czy jest znaczny przyrost mocy??? prosze pomozcie
- td
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30
Za dobrodziejstwo, jakim w tuningu jest podtlenek azotu podziękować możemy Niemieckim inżynierom, którzy jako pierwsi w czasie drugiej wojny światowej doszli do wniosku, że małą ilość tlenu w powietrzu na dużych wysokościach można zrekompensować wtryskując do komory spalania silnika gaz rozweselający.
Cząsteczka podtlenku azotu składa się z dwóch atomów azotu i jednego atomu tlenu, co daje nam 36-cio procentową zawartość tlenu, podczas, gdy w powietrzu mamy niecałe 23% tlenu. Żeby było zabawniej podtlenek azotu jest o 50% gęstszy od powietrza w tej samej temperaturze, co daje nam prawie 2,5 raza większą zawartość tlenu w jednostce objętości. Tak, więc zastępując część powietrza podawanego do silnika podtlenkiem azotu, zwiększamy ilość tlenu dostającego się do komory spalania i możemy spalić większą ilość paliwa.
Podtlenek azotu jest przechowywany w butli pod bardzo wysokim ciśnieniem, które jest funkcją temperatury. W momencie, w którym podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego zamienia się w gaz, ale dopiero, gdy zaabsorbuje odpowiednio dużo energii cieplnej koniecznej do zaistnienia przemiany. Wtryskiwany do układu dolotowego podtlenek niesamowicie sprawnie chłodzi powietrze, znów zwiększając ilość tlenu w jednostce objętości, co też przyczynia się po dostarczeniu dodatkowej ilości paliwa do wzrostu mocy!
Większa ilość tlenu wymaga dodatkowej ilości paliwa! Niedostarczenie odpowiedniej dawki paliwa może skończyć się wypaleniem pięknych dziur w tłokach. W przypadku grawitacyjnego zasilania gaźników może okazać się konieczne zainstalowanie przewodów paliwowych o większym przekroju, lub nawet dodatkowej pompy paliwa.
Należy pamiętać, że wtryski podtlenku azotu działają zupełnie niezależnie od aktualnego obciążenia silnika i stopnia uchylenia przepustnicy – zawsze podają taką samą dawkę dodatkowej mieszanki. Jeśli więc psikniemy za dużo, na zbyt niskich obrotach, a tłoki nie zdąża przyśpieszyć dostatecznie szybko, nastąpi wybuch silnika.
Ważnym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie wtrysku podtlenku jest ciśnienie gazu w butli. Zależy ono wyłącznie od temperatury. Optymalna temperatura otoczenia będzie zawierać się miedzy 20 a 30 st. celsjusza. W przypadku niższych temperatur warto zainwestować w kocyk grzewczy do butli.
Temperatura butli(st.C) Ciśnienie w butli (atm)
-15 20
-10 24
-5 27
0 31
5 36
10 40
15 45
20 50
25 57
30 65
35 73
Podstawowymi elementami typowego motocyklowego wtrysku podtlenku są: butla, wysokociśnieniowe przewody dostarczające podtlenek z butli do elektrycznie sterowanego zaworu gazowego, z którego poprzez przewody i odpowiednią dyszę podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego. Zazwyczaj system dla motocykli zasilanych gaźnikowo składa się z dwóch solenoid, jednej podającej podtlenek azotu i drugiej podającej dodatkową ilość paliwa. Takie systemy nazywa się mokrymi, natomiast systemy podające sam podtlenek nazywa się suchymi. Czym większe dysze zamontowane są w zestawie, tym większa ilość podtlenku i paliwa dostarczana jest do cylindrów i uzyskiwany jest większy przyrost mocy. Solenoidy i przewody doprowadzające podtlenek do dolotu powinny zostać zamontowane w możliwie chłodnym miejscu, aby ułatwić zamianę ciekłego podtlenku w gaz.
Systemy mokre są nieco bardziej niebezpieczne, gdyż mieszanka podtlenku i paliwa może wybuchnąć w dolocie, gdy odpala się podtlenek przy zbyt niskich obrotach silnika i małym uchyleniu przepustnicy, gdy w dolocie nie panuje odpowiednio duże podciśnienie. Podtlenek sam w sobie jest niepalny.
Wtrysk podtlenku azotu jest najtańszą formą uzyskania dużych przyrostów mocy. Kompletny zestaw kosztuje od ok. 2000-5000pln i pozwala na uzyskanie nawet 100 lub więcej dodatkowych koni. Nie zapominajmy jednak, że są to przyrosty chwilowe. No i żeby silnik wytrzymał taki przyrost mocy konieczna może się okazać wymiana tłoków, kosza sprzęgłowego, przestawienie zapłonu, czy nawet wymiana korbowodów. W przypadku seryjnych motocykli można psiknąć zazwyczaj do ok. 30% dotychczasowej mocy.
Gotowe zestawy wtrysku podtlenku azotu do motocykli oferują firmy min. NOS, NX, Wizard of Nos i NoS1. Zestawy te są skalibrowane i przygotowane do samodzielnego montażu.
pzdr
Cząsteczka podtlenku azotu składa się z dwóch atomów azotu i jednego atomu tlenu, co daje nam 36-cio procentową zawartość tlenu, podczas, gdy w powietrzu mamy niecałe 23% tlenu. Żeby było zabawniej podtlenek azotu jest o 50% gęstszy od powietrza w tej samej temperaturze, co daje nam prawie 2,5 raza większą zawartość tlenu w jednostce objętości. Tak, więc zastępując część powietrza podawanego do silnika podtlenkiem azotu, zwiększamy ilość tlenu dostającego się do komory spalania i możemy spalić większą ilość paliwa.
Podtlenek azotu jest przechowywany w butli pod bardzo wysokim ciśnieniem, które jest funkcją temperatury. W momencie, w którym podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego zamienia się w gaz, ale dopiero, gdy zaabsorbuje odpowiednio dużo energii cieplnej koniecznej do zaistnienia przemiany. Wtryskiwany do układu dolotowego podtlenek niesamowicie sprawnie chłodzi powietrze, znów zwiększając ilość tlenu w jednostce objętości, co też przyczynia się po dostarczeniu dodatkowej ilości paliwa do wzrostu mocy!
Większa ilość tlenu wymaga dodatkowej ilości paliwa! Niedostarczenie odpowiedniej dawki paliwa może skończyć się wypaleniem pięknych dziur w tłokach. W przypadku grawitacyjnego zasilania gaźników może okazać się konieczne zainstalowanie przewodów paliwowych o większym przekroju, lub nawet dodatkowej pompy paliwa.
Należy pamiętać, że wtryski podtlenku azotu działają zupełnie niezależnie od aktualnego obciążenia silnika i stopnia uchylenia przepustnicy – zawsze podają taką samą dawkę dodatkowej mieszanki. Jeśli więc psikniemy za dużo, na zbyt niskich obrotach, a tłoki nie zdąża przyśpieszyć dostatecznie szybko, nastąpi wybuch silnika.
Ważnym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie wtrysku podtlenku jest ciśnienie gazu w butli. Zależy ono wyłącznie od temperatury. Optymalna temperatura otoczenia będzie zawierać się miedzy 20 a 30 st. celsjusza. W przypadku niższych temperatur warto zainwestować w kocyk grzewczy do butli.
Temperatura butli(st.C) Ciśnienie w butli (atm)
-15 20
-10 24
-5 27
0 31
5 36
10 40
15 45
20 50
25 57
30 65
35 73
Podstawowymi elementami typowego motocyklowego wtrysku podtlenku są: butla, wysokociśnieniowe przewody dostarczające podtlenek z butli do elektrycznie sterowanego zaworu gazowego, z którego poprzez przewody i odpowiednią dyszę podtlenek jest wtryskiwany do układu dolotowego. Zazwyczaj system dla motocykli zasilanych gaźnikowo składa się z dwóch solenoid, jednej podającej podtlenek azotu i drugiej podającej dodatkową ilość paliwa. Takie systemy nazywa się mokrymi, natomiast systemy podające sam podtlenek nazywa się suchymi. Czym większe dysze zamontowane są w zestawie, tym większa ilość podtlenku i paliwa dostarczana jest do cylindrów i uzyskiwany jest większy przyrost mocy. Solenoidy i przewody doprowadzające podtlenek do dolotu powinny zostać zamontowane w możliwie chłodnym miejscu, aby ułatwić zamianę ciekłego podtlenku w gaz.
Systemy mokre są nieco bardziej niebezpieczne, gdyż mieszanka podtlenku i paliwa może wybuchnąć w dolocie, gdy odpala się podtlenek przy zbyt niskich obrotach silnika i małym uchyleniu przepustnicy, gdy w dolocie nie panuje odpowiednio duże podciśnienie. Podtlenek sam w sobie jest niepalny.
Wtrysk podtlenku azotu jest najtańszą formą uzyskania dużych przyrostów mocy. Kompletny zestaw kosztuje od ok. 2000-5000pln i pozwala na uzyskanie nawet 100 lub więcej dodatkowych koni. Nie zapominajmy jednak, że są to przyrosty chwilowe. No i żeby silnik wytrzymał taki przyrost mocy konieczna może się okazać wymiana tłoków, kosza sprzęgłowego, przestawienie zapłonu, czy nawet wymiana korbowodów. W przypadku seryjnych motocykli można psiknąć zazwyczaj do ok. 30% dotychczasowej mocy.
Gotowe zestawy wtrysku podtlenku azotu do motocykli oferują firmy min. NOS, NX, Wizard of Nos i NoS1. Zestawy te są skalibrowane i przygotowane do samodzielnego montażu.

chcesz jechac wolniej...to zwolnij ....chcesz jechac szybciej to w łeb sie pierdolnij
- maciekspd
- Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:55
- Lokalizacja: zza okna twojej sypialni
no dzieki i o to mi chodzilo dzieki
pozdro aha a co do tankowania mieszanki oktanolu ??? czy tez bede musial zaraz wymieniac silniczek czy jak??tankowal ktos to juz?? przypuscmy tankuje 98 dodaje oktanol i mam ok 103 104 oktany co o tym mysliscie

- td
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 31/7/2006, 15:30
V-Power to jest 95 oktanowa bezsiarkowa, a V-Power Racing to jest 100 oktanowa bezsiarkowa.
Ceny? hmm... no napewno wiecej o parenaście groszy niż zwykłe, nie mam shela przed oknem to nie wiem ale jak bede widzial to moge skrobnąć.
Ceny? hmm... no napewno wiecej o parenaście groszy niż zwykłe, nie mam shela przed oknem to nie wiem ale jak bede widzial to moge skrobnąć.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
ale wiecie, ja sam bym tego nie polecał do dwusuwu i nie widze najmniejszego sensu lac V-power racing do dwusuwu. Po pierwsze paliwo jest za suche, a przecież leje się specjalnie olej żeby nie zatrzeć silnika, po drugie jak zalejesz olej to też masz słabsze paliwo w dużo większej cenie, wiec jaki sens?
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Jak masz paliwo 95 oktanów i zalejesz olej to sie zmniejszy ilość o np 2 wiec jak bedzieszz miał 100 okt to pozalaniu oleju bedzie ich o dwa mniej czyli 98 czyli wiecej. (ja sie nie znam tak mi się tylko wydaje)
Czytałem kiedyś test Wi-pałera zalanego do Areoxa, wyniki były oszałamiające przyspieszenie 0-60km/h w granicach błedu pomiarowego V-max 3 km/h wyższy, najprawdopodobniej spowodowany wiatrem
Czytałem kiedyś test Wi-pałera zalanego do Areoxa, wyniki były oszałamiające przyspieszenie 0-60km/h w granicach błedu pomiarowego V-max 3 km/h wyższy, najprawdopodobniej spowodowany wiatrem

- liquid KaczoR
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 23/7/2006, 20:18
- Lokalizacja: MOGŁEM WIEDZIEĆ!?!
Kiedy wszystkie głąby na swiecie zrozumieja ze liczba oktanow nie oznacza tyle co energetyczność czy tez kalorycznosc paliwa?? tu chodzi o spalanie stukowe a nie o wieksza energie paliwa, smieszni jestescie, ale tak uwaza 95% ludzi, i mowi jak im to lepiej zapierdala, jak wzrasta dynamika hahaha ... masakra... do szkoły wroccie! z chemii sie spieprzało widać!
co innego paliwo bezsiarkowe, tam brak siarki moze przyspieszac spalanie, co za tym idzie, spalanie bedzie bardziej efektywne, ale to polemika.
co innego paliwo bezsiarkowe, tam brak siarki moze przyspieszac spalanie, co za tym idzie, spalanie bedzie bardziej efektywne, ale to polemika.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):Kiedy wszystkie głąby na swiecie zrozumieja ze liczba oktanow nie oznacza tyle co energetyczność czy tez kalorycznosc paliwa?? tu chodzi o spalanie stukowe a nie o wieksza energie paliwa, smieszni jestescie, ale tak uwaza 95% ludzi, i mowi jak im to lepiej zapierdala, jak wzrasta dynamika hahaha ... masakra... do szkoły wroccie! z chemii sie spieprzało widać!
co innego paliwo bezsiarkowe, tam brak siarki moze przyspieszac spalanie, co za tym idzie, spalanie bedzie bardziej efektywne, ale to polemika.
hehehehe i dlatego sie niewypowiadałem bo o paliwach niewiem nic


chcesz jechac wolniej...to zwolnij ....chcesz jechac szybciej to w łeb sie pierdolnij
- maciekspd
- Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:55
- Lokalizacja: zza okna twojej sypialni
Ja osobiście uważam, że stosowanie podtlenku azotu w motocyklach jest samo w sobie minusem. Szkoda maszyny na takie ewolucje. Oczywiście jak kogoś stać i nie będzie miał wyrzutów sumienia to proszę bardzo...
A w temacie paliw też lepiej się nie będę wypowiadał
.
Pozdrawiam
A w temacie paliw też lepiej się nie będę wypowiadał

Pozdrawiam
Suzuki GSX1100F 1995
-
silver - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
troche po czasie ale dorzuce swoje dwa grosze gdyz temat jest mi dosc bliski.
uwazam ze instalacja podtlenku nie jest niebezpieczna chyba ze mamy instalacje ktora daje 50-60 bar na wyjsciu. wtedy moc moze wzrosnac nawet o 80-100%. oznaczalo by to ze butla ktora da sie przypiac przy motocyklu nie stosujac dodatkowej przyczepki
starczylaby na 3-5 s.
ja do swojej suzuki GSX 1200 zalozylem instalacje mokrą wlasnego projektu z reduktorem o maks. ciś. 15 bar. dodatkowe paliwo podają wtryski. moc odczuwalna wzrosla o jakies 30-40 KM. mysle ze to nie przeciąza tego silnika i moglby wytrzynmac jeszcze kolejne 30 KM. przypominam, ze strzal podtlenku trwa okolo 2-4 s.
a co najlepsze, koszt instalacji nie przekroczyl 500 zł
pozdrawiam
uwazam ze instalacja podtlenku nie jest niebezpieczna chyba ze mamy instalacje ktora daje 50-60 bar na wyjsciu. wtedy moc moze wzrosnac nawet o 80-100%. oznaczalo by to ze butla ktora da sie przypiac przy motocyklu nie stosujac dodatkowej przyczepki

ja do swojej suzuki GSX 1200 zalozylem instalacje mokrą wlasnego projektu z reduktorem o maks. ciś. 15 bar. dodatkowe paliwo podają wtryski. moc odczuwalna wzrosla o jakies 30-40 KM. mysle ze to nie przeciąza tego silnika i moglby wytrzynmac jeszcze kolejne 30 KM. przypominam, ze strzal podtlenku trwa okolo 2-4 s.
a co najlepsze, koszt instalacji nie przekroczyl 500 zł

- Przemasgsx
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 16/4/2008, 11:58
- Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości