Zobacz wątek - Yamaha R6 - 99r - nie chce odpalić po zimie!?
NAS Analytics TAG

Yamaha R6 - 99r - nie chce odpalić po zimie!?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R6 - 99r - nie chce odpalić po zimie!?

Postprzez maciej_wlkp » 10/3/2008, 20:40

Witam. Posiadam moto jak w temacie. Ostanio jak ja zostawilem na zime wszytko było ok. Dzisiaj chciałem ja odpalić, podładowałem akumulator, przekrecilem kluczyk zegary sie zapaliły i jak włączyłem zapłon zaczeła tykac (taki dźwięk wydawała) kostka przy akumulatorze (w serwisówce nazywa sie to starting circuit cutoff relay) a jak chciałem odpalić to wydała inny dźwiek, coś jak brzęczenie. Co to moze być?? Przed zima wszytko było ok wiec dlaczego teraz nie chodzi?? Z góry dzieki za odp.
maciej_wlkp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/3/2008, 20:14


Postprzez numberuno » 10/3/2008, 20:57

Akumulator zakończył życie. Spróbuj go podładować parę godzin małym prądem, ale raczej do wymiany.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49


Postprzez maciej_wlkp » 10/3/2008, 21:13

Ładowałem go 4 godz. Zegary świecą normalnie, nie przygasają, kiedyś jak mialem słaby to przygasały.
maciej_wlkp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/3/2008, 20:14

Postprzez Meciek » 10/3/2008, 21:29

Też to miałem, spróbuj na kable od auta to na 100% odpali ale aku i tak musisz zmienić. U mnie dodatkowo obrotomierz nie działał.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Adam M. » 11/3/2008, 04:54

Masz jakis miernik wielofunkcyjny ?
Jak masz to zapal swiatla przy niedzialajacym silniku i zmierz napiecie aku zaraz po zapaleniu swatel i po minucie od zapalenia. Napisz jaki odczyt dostales.
Jak nie masz to niech ci elektryk samochodowy zmierzy napiecie aku pod obciazeniem.
Rowniez napisz o wynikach :)
Czy aku ladowales w czasie zimy, czy zapomniales o nim do teraz ?

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez maciej_wlkp » 11/3/2008, 15:21

Zapomniałem o nim i nie ladowałem. Ostatniej zimy odpalałem moto co jakiś czas i ladowałem go a teraz nic.
maciej_wlkp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/3/2008, 20:14

Postprzez Adam M. » 11/3/2008, 18:29

Na zime mozesz zapomniec o motocyklu - wystarczy ze napelnisz bak i spuscisz paliwo z gaznikow.
Nie mozesz zapomniec o akumulatorze, ktory powinien byc ladowany co mc do pelna, albo stale podladowywany tkzw trickle charger - mala ladowarka stale ladujaca malutkim pradem to co sie rozladowalo.
U ciebie raz ze aku pewnie nie byl nowka, a dwa ze go dobiles ( zasiarczyles ) nie ladujac go przez dluzszy okres. Akumulatory drogie nie sa wiec kup nowy, ktory po zakupie natychmiast doladuj do pelna, bo prosto ze sklepu jest on naladowany do 80% i jak tego nie zrobisz to aku zawsze bedzie mial mniejsza pojemnosc niz powinien.
Aha, przez zime nie musisz odpalac motocykla, a nawet jest to niewskazane, chyba ze chcesz pojechac na co najmniej godzinna przejazdzke.
To ci dopiero gwarantuje podladowanie aku, osiagniecie przez swiece temperatury samooczyszczenia, wypalenie osadow pary wodnej zmieszanej ze zwiazkami siarki w ukladzie tlokowym i wydechowym.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez maciej_wlkp » 12/3/2008, 20:46

A ile amperogodzin musi mieć taki kau, bo na moim starym nie pisze. Szukałem 12 AH ale w tych rozmiarach nie moge dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym. Były by 8 AH. Czy to wystarczy?
maciej_wlkp
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/3/2008, 20:14

Postprzez Adam M. » 13/3/2008, 01:36

Nie sadze, ale wydaje mi sie ze to troche za malo, co zaowocuje w przyszlosci trudnosciami z rozruchem.
Zadzwon do dealera Yamahy i sie zapytaj, ja osobiscie "w tym nie robie"

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez CREW » 13/3/2008, 08:24

To ze kontrolki świeca jeszcze nic nie znaczy bo akumulator ma coś takiego jak prąd rozruchowy w twoim to pewnie jakieś 70 amper no i jeśli akus nie ma już tego uderzenia to nie będzie kręcił. Zdarza sie tez ze kreci ale cały prąd idzie na rozrusznik tak ze cewka ma zamao pradu zeby wytwozyc wzstarczajaca iskre. Ewentualnie sprbuj zapali na prostowniku to zacyz do zaloryonego akusa podepnij jeszcze prostownik. Yalecam wzmiane akumulatora a jesli miomo to bdyie krecil ale nie zapalal to kup sobie tak zwany autostart. Jest to taki preparat w sprayu. Wtrysniesz go do dolotu gaznika tylko nie za duzo!!!!
YAMAHA-TOUCHING YOUR HEART
CREW
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/3/2008, 08:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez guural » 20/3/2008, 23:26

tak sie składa ze mam dokładnie takiego sprzeta i za sobą podobne problemy:) miałem jakis lewy pobór prądu z aku. który zauwazyłem dopiero mierząc miernikiem nastawionym na diody, 2 nowe aku . zarznołem zanim połapałem o co chodzi(wystarczył tydzien postoju a aku był juz tak zasiarczony ze kaplica),
tez nie moglem dostac takiego rozmiaru jak trzeba i kupiłem naprawde maluti nawet nie 8Ah pojemnosci ale jest git i prądu nigdy mu nie brakuje ale z odpalaniem nie mam problemu ,pewnie gdybym musiał krecic wiecej to to by brakowało pądziu,
w moim przypadku nie pomagało przy odpalaniu ani na lejce z auta ani tymbardziej ze wspomaganiem prostownika
jedno jest pewne -napewno musisz założyć nowy akumulator
guural
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18/3/2008, 00:07



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na gr