jazda na kole a zacieranie silnika ?!
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
jazda na kole a zacieranie silnika ?!
chce kupic moto cbr 600 2003,tylko ze wlasciciel sporo na kole smigal,a slyszalem ze sie w ten sposob silnik zaciera i mam obawy czy nie jest przypadkiem zajechany.czy sa jakies zabespieczenia w siniku tego typu ?!
czy peka w tych modelach od kola głowka ramy ?
czy peka w tych modelach od kola głowka ramy ?
- Miłosz
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 10/9/2006, 22:50
Jeżeli robił to umiejętnie to główka ramy pozostała nienaruszona.
Jeżeli chodzi o silnik to zależy jak długie gumy robił.Jeżeli jeździł na jednym kolo dość długo to smok nie ciągnął oleju z miski i silnik bardziej się zużywał.
Jeżeli chodzi o silnik to zależy jak długie gumy robił.Jeżeli jeździł na jednym kolo dość długo to smok nie ciągnął oleju z miski i silnik bardziej się zużywał.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
ja bym powiedział kolesiowi zeby pokazał mi jak gumuje:) i juz bym wiedział co on z tym motorem robił;) mowie serio. zobaczysz jak długo jezdzi i jak kładzie moto z gumy:)
co do gumowania i oleju, to zobacz ile ma oleju wlane... jak ma ponad max to znaczy ze myslal o smoku zeby mial co ssać;) pozdr.
co do gumowania i oleju, to zobacz ile ma oleju wlane... jak ma ponad max to znaczy ze myslal o smoku zeby mial co ssać;) pozdr.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
no to pojedz sobie na gumie i zobacz na kontrolki:) w zaleznosci od pionu oczywiscie, ale jak jest wystarczający to poziom oleju jest poniżej ssaka i jedziemy na tzw sucho:D a jak wiadomo... nie posmarujesz - nie jedziesz:D ... a niby po co są robione przegrody do silnika? 

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Haha,stary,ale dowaliłeś.
Nawet jak masz niski stan oleju i walisz pod górkę na wysokich obrotach to kontrolka się zapala,że ciśnienie oleju jest ***** i smok nie zasysa.
W rozbryzgu możesz mieć,ale prędzej czy później zejdzie do miski jak smok nie będzie zasysał.
Jakie jest Łukaszu, jakie?...
simonw
Nawet jak masz niski stan oleju i walisz pod górkę na wysokich obrotach to kontrolka się zapala,że ciśnienie oleju jest ***** i smok nie zasysa.
W rozbryzgu możesz mieć,ale prędzej czy później zejdzie do miski jak smok nie będzie zasysał.
Jakie jest Łukaszu, jakie?...
simonw
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
Panowie sprzęty które jeżdżą na gumie mają zmodyfikowany układ miski olejowej żeby silnik stojąc w pozycji pionowej miał smarowanie.
Nie ma problemu w sinikach 2T ale W 4T to jest poważny problem.
Chyba że moto ma suchą miskę olejową.
Nie ma problemu w sinikach 2T ale W 4T to jest poważny problem.
Chyba że moto ma suchą miskę olejową.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Re: jazda na kole a zacieranie silnika ?!
Miłosz napisał(a):chce kupic moto cbr ,tylko ze wlasciciel sporo na kole smigal, i mam obawy czy nie jest przypadkiem zajechany.czy sa jakies zabespieczenia w siniku tego typu ?!
Musisz sie liczyc z remontem silnika i skrzyni jezeli motocykl jezdzil na gumie, oprocz tego lozyska glowki ramy moga byc na wylocie.
W silniku panewki, ktore wyrabiaja sie o wiele szybciej jako ze na gumie nie maja stalej warstwy filmu olejowego, w skrzyni wylatujaca dwojka, czego naprawa jest chyba jeszcze drozsza niz dolu silnika.
Jezeli chcesz to sprawdzic to daj ognia na pierwszych biegach, wszelkie zgrzyty przy zmianie, szarpanie na 2 ktore czuje sie jak przeskakiwanie lancucha sa sygnalem ze sprzegla klowe 2 biegu sa na wykonczeniu.
Plac cene adekwatna do koszyow przyszlych napraw.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Re: jazda na kole a zacieranie silnika ?!
Adam M. napisał(a):Miłosz napisał(a):chce kupic moto cbr ,tylko ze wlasciciel sporo na kole smigal, i mam obawy czy nie jest przypadkiem zajechany.czy sa jakies zabespieczenia w siniku tego typu ?!
Musisz sie liczyc z remontem silnika i skrzyni jezeli motocykl jezdzil na gumie, oprocz tego lozyska glowki ramy moga byc na wylocie.
W silniku panewki, ktore wyrabiaja sie o wiele szybciej jako ze na gumie nie maja stalej warstwy filmu olejowego, w skrzyni wylatujaca dwojka, czego naprawa jest chyba jeszcze drozsza niz dolu silnika.
Jezeli chcesz to sprawdzic to daj ognia na pierwszych biegach, wszelkie zgrzyty przy zmianie, szarpanie na 2 ktore czuje sie jak przeskakiwanie lancucha sa sygnalem ze sprzegla klowe 2 biegu sa na wykonczeniu.
Plac cene adekwatna do koszyow przyszlych napraw.
Adam M.
imo to ___________jestes teoretykiem z _________. ale to tylko moje zdanie. a i tak na koniec to czarne scenariusze to Ciebie nie opuszczają.
no chyba ze sobie jaja robisz to sorry, nie skumalem ironii i zwracam honor. ale watpie. peace.
Konrad no kurde, nie przeginaj tej przyslowiowej pały, ze masz gorszy dzien... a kolega z tego co widze spokojnie Twoim ojcem moglby byc i raczej wiedze i pojecie ma nieco wieksze - szacunku troszke i kultury
Simon
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Nie ma problemu,Milosz kup sobie ta cbr600,za pare miesiecy dolaczysz do grona uzytkownikow desperacko usilujacych dorobic panewki,lub takie inne fajne rzaczy jak wyskakujacy drugi bieg,rachitycznie lapiace sprzeglo,itd.
Chyba za celem zakupu tego sprzetu jest nauczenie sie mechaniki motocyklowej.
Dawno,dawno temu kiedy jazda na kole nie byla popularna wsrod sztucznie napakowanych kolesi w dresach z wysypka na plecach, nikt nie slyszal o padajacych panewkach w japonskich r4,teraz to bardzo czeste.
Chyba za celem zakupu tego sprzetu jest nauczenie sie mechaniki motocyklowej.
Dawno,dawno temu kiedy jazda na kole nie byla popularna wsrod sztucznie napakowanych kolesi w dresach z wysypka na plecach, nikt nie slyszal o padajacych panewkach w japonskich r4,teraz to bardzo czeste.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
tomekd napisał(a):Nie ma problemu,Milosz kup sobie ta cbr600,za pare miesiecy dolaczysz do grona uzytkownikow desperacko usilujacych dorobic panewki,lub takie inne fajne rzaczy jak wyskakujacy drugi bieg,rachitycznie lapiace sprzeglo,itd.
Chyba za celem zakupu tego sprzetu jest nauczenie sie mechaniki motocyklowej.
Dawno,dawno temu kiedy jazda na kole nie byla popularna wsrod sztucznie napakowanych kolesi w dresach z wysypka na plecach, nikt nie slyszal o padajacych panewkach w japonskich r4,teraz to bardzo czeste.
moze i wy w czikago tak macie

każdy wie ze w stanach miejscu stunterzy traktuja motory jak szmaty...
u nas nie jeden sprzęt ganiany na gumie ma silnik w lepszym stanie niż te jezdzone na 2. trzeba mieć pod kopułą troche. no ale wy wielcy znawcy i tak wiecie lepiej

mowie. zobaczyc jak ten kolo lata na kole i juz wszystko bedzie wiadomo.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
[/quote]
trzeba mieć pod kopułą troche. no ale wy wielcy znawcy i tak wiecie lepiej
mowie. zobaczyc jak ten kolo lata na kole i juz wszystko bedzie wiadomo.[/quote]
Otto Bismarck powiedzial kiedys ze tylko glupcy nie potrafia wyciagnac wnioskow z pomyjek popelnionych przez innych.Wyraznie koniecznie chcesz sie zaliczyc do tej grupy.
Tak na marginesie to metoda na zalewanie miski ponad maksymalny poziom przypomina leczeniu bolu glowy poprzez jej obciecie.
trzeba mieć pod kopułą troche. no ale wy wielcy znawcy i tak wiecie lepiej

mowie. zobaczyc jak ten kolo lata na kole i juz wszystko bedzie wiadomo.[/quote]
Otto Bismarck powiedzial kiedys ze tylko glupcy nie potrafia wyciagnac wnioskow z pomyjek popelnionych przez innych.Wyraznie koniecznie chcesz sie zaliczyc do tej grupy.

Tak na marginesie to metoda na zalewanie miski ponad maksymalny poziom przypomina leczeniu bolu glowy poprzez jej obciecie.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
motoman napisał(a):filozof sie znalazłrob jak uważasz ale nie pisz ludziom głupot bo pozniej słuchaja takich ludzi jak Ty i szerzą takie brednie dalej...
czy ty masz doła może?
Bo to co wypisujesz zakrawa na herezje!!
Żeby było średniwiecze to byś spłonął na stosie!!!
Czy kiedykolwiek widziałeś silnik od środka po takich wygłupach?
Jeśli nie to poganiaj troszkę a później rozbierz i zobaczysz co sie stało.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Gdzie można przerobić miskę czy smoka żeby przy wysokich gumach nie zatarł się silnik? Jakie koszty takiej przeróbki.
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Moze kilka slow wyjasnienia na poczatek.
Nie widzialem, ani nie slyszalem tego motocykla oczywiscie, ale pracowalem kilka lat jako sprzedawca samochodow w Kanadzie, i sprzedaz dalej jest czescia mego buisnesu.
Uwazam ze jezeli dotychczasowy wlasciciel mowi wprost, ze w miare nowy motocykl jezdzil na kole, to musi byc jakas tego przyczyna ( jako ze nikt nie strzela sobie w noge dla wlasnej przyjemnosci ) - a wiadomo ze ta informacja wplynie na obnizke ceny w porownaniu ze srednia rynkowa tego rocznika.
Sadze ze rowniez z powodu nizszej ceny autor watku zwrocil uwage na ten motocykl.
Czyli musi byc jakas przyczyna podania tej informacji, najbardziej prawdopodobnie jakis problem mechaniczny, o ktorym wlasciciel wie, ale nie mowi o nim wprost.
Kupujacy powinien ten problem znalezc, zeby miec pojecie o ew kosztach zwiazanych z jego skorygowaniem i dopiero wowczas podejmowac decyzje, czy warto ten motocykl kupowac czy nie.
Dlatego podalem 2 najczesciej spotykane awarie spowodowane jazda na kole i radzilbym zajac sie sprawdzeniem cisnienia oleju i wybadaniem stanu skrzyni, bo na moim Forum Motocyklistow placz z powodu zarabanego silnika, lub skrzyni w roznej masci sportach mam okazje slyszec prawie codziennie.
CBR ma jeden z najodporniejszych silnikow jesli chodzi o jazde na gumie, ale dobrze wiedziec ze zaden z japonczykow z mieszanym systemem olejenia ( lub tkzw mokra miska ) nie zniesie na dluzej takich cwiczen.
Podniesiony poziom oleju tez nie jest niczym zdrowym dla tych silnikow, a przegrody w misce olejowej pomagaja ale tylko do czasu.
Wlasciwymi silnikami do jazdy na kole sa dwusuwy i silniki z sucha miska olejowa, w jakie wyposazone sa np motocykle terenowe i czasem enduro, z szosowych np TDM.
Zawodowi stunterzy przerabiaja silniki swoich sportow wlasnie na sucha miske, albo wymiana silika co 2 sezony wliczona jest w koszt businesu.
Mlodzi amatorzy nie majacy pojecia o mechanice przekonuja sie szybko o skutkach i wowczas najczesciej moto musi znalezc nowego wlasciciela.
W wypadku takiego nowego wlasciciela warto wiedziec w co sie wchodzi zeby nie bylo znowu, ze "madry Polak po szkodzie"..
Adam M.
Nie widzialem, ani nie slyszalem tego motocykla oczywiscie, ale pracowalem kilka lat jako sprzedawca samochodow w Kanadzie, i sprzedaz dalej jest czescia mego buisnesu.
Uwazam ze jezeli dotychczasowy wlasciciel mowi wprost, ze w miare nowy motocykl jezdzil na kole, to musi byc jakas tego przyczyna ( jako ze nikt nie strzela sobie w noge dla wlasnej przyjemnosci ) - a wiadomo ze ta informacja wplynie na obnizke ceny w porownaniu ze srednia rynkowa tego rocznika.
Sadze ze rowniez z powodu nizszej ceny autor watku zwrocil uwage na ten motocykl.
Czyli musi byc jakas przyczyna podania tej informacji, najbardziej prawdopodobnie jakis problem mechaniczny, o ktorym wlasciciel wie, ale nie mowi o nim wprost.
Kupujacy powinien ten problem znalezc, zeby miec pojecie o ew kosztach zwiazanych z jego skorygowaniem i dopiero wowczas podejmowac decyzje, czy warto ten motocykl kupowac czy nie.
Dlatego podalem 2 najczesciej spotykane awarie spowodowane jazda na kole i radzilbym zajac sie sprawdzeniem cisnienia oleju i wybadaniem stanu skrzyni, bo na moim Forum Motocyklistow placz z powodu zarabanego silnika, lub skrzyni w roznej masci sportach mam okazje slyszec prawie codziennie.
CBR ma jeden z najodporniejszych silnikow jesli chodzi o jazde na gumie, ale dobrze wiedziec ze zaden z japonczykow z mieszanym systemem olejenia ( lub tkzw mokra miska ) nie zniesie na dluzej takich cwiczen.
Podniesiony poziom oleju tez nie jest niczym zdrowym dla tych silnikow, a przegrody w misce olejowej pomagaja ale tylko do czasu.
Wlasciwymi silnikami do jazdy na kole sa dwusuwy i silniki z sucha miska olejowa, w jakie wyposazone sa np motocykle terenowe i czasem enduro, z szosowych np TDM.
Zawodowi stunterzy przerabiaja silniki swoich sportow wlasnie na sucha miske, albo wymiana silika co 2 sezony wliczona jest w koszt businesu.
Mlodzi amatorzy nie majacy pojecia o mechanice przekonuja sie szybko o skutkach i wowczas najczesciej moto musi znalezc nowego wlasciciela.
W wypadku takiego nowego wlasciciela warto wiedziec w co sie wchodzi zeby nie bylo znowu, ze "madry Polak po szkodzie"..
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
skwy napisał(a):Czy kiedykolwiek widziałeś silnik od środka po takich wygłupach?
Jeśli nie to poganiaj troszkę a później rozbierz i zobaczysz co sie stało.


za to wiem ze wy chyba nie widzieliscie kogoś kto naprawde potrafi śmigać na kole... co najwyżej maszyny rzeznikow lub ich samych w akcji...
Meciek napisał(a):Gdzie można przerobić miskę czy smoka żeby przy wysokich gumach nie zatarł się silnik? Jakie koszty takiej przeróbki.
Tu masz do kupienia niestety tylko f4... ale zeby zobrazować o o co chodzi. cena nie jakaś straszna, a jakby sie uprzeć to samemu można takie cudo stworzyć:)
http://www.surface56.republika.pl/przekladka.html
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
ja tam sie zgadzam z motomanem ... wsystarczy zeby zobaczyć jak ten koles lata na gumie i wszystko jasne ... tylko pasuje z ukrytej kamery bo przy nas moze to zrobić zadziwiająco łagodnie i delikatnie a w rzeczywistosci jest inaczej i wtedy lipa...
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
ale to widać czy ktoś delikatnie kładzie koło... czy poprostu zamyka gaz i dopi**dala kołem o ziemie... widać jak wali ze sprzęgła... czy robi hamski strzał przy ktorym cały naped az piszczy z bólu czy delikatny... czy cisnie gume do odciecia czy sobie jedzie na 6k-8k obrotów... nie trzeba z ukrycia... bo jak ktoś potrafi jezdzic to zawsze tak jezdzi... a jak nie potrafi... no nawet jak bedzie sie staral to nie wyjdzie mu to dobrze. pozdr.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
a ten super jeździeć na gumie potrafi tak zrobić żeby w silniku olej zasuwał pod góre? Czy jego smarowanie silnika nie dotyczy?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
motoman napisał(a):ale to widać czy ktoś delikatnie kładzie koło... czy poprostu zamyka gaz i dopi**dala kołem o ziemie... widać jak wali ze sprzęgła... czy robi hamski strzał przy ktorym cały naped az piszczy z bólu czy delikatny... czy cisnie gume do odciecia czy sobie jedzie na 6k-8k obrotów... nie trzeba z ukrycia... bo jak ktoś potrafi jezdzic to zawsze tak jezdzi... a jak nie potrafi... no nawet jak bedzie sie staral to nie wyjdzie mu to dobrze. pozdr.
zawoła jakiegos kumpla, ktory dobrze smiga na kole i delikatnie sie obchodzi z maszyna i ma filmik na 5+, sprawa zalatwiona...
SM
-
marcio - Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
- Lokalizacja: z rambo
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości