Zobacz wątek - Jak sprawdzic rozciagniety łancuch w GS500f
NAS Analytics TAG

Jak sprawdzic rozciagniety łancuch w GS500f

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jak sprawdzic rozciagniety łancuch w GS500f

Postprzez Adiprezes » 12/8/2006, 12:31

jest jakas metoda na sprawdzenie czy lancuch sie rozciagnal ?? I co powiedzielibyscie na wywazanie kół - mam 6 tys km - ale trzesie motocyklem przy predkosciach 110 - 160 km/h
Załączniki
piks.jpg
piks.jpg (43.37 KiB) PrzeglÄ…dane 7350 razy
GS500F - na razie nie znam lepszego - ..(dla mnie )
Adiprezes
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:20
Lokalizacja: 3miasto-morena


Postprzez dzikus » 12/8/2006, 20:03

Nierozumiem co masz na mysli ze trzesie motocyklem. Moze mu zimno jest i sie trzesie :P Jesli chodzi o dosyc mocna wibracje to ten silnik tak ma na wysokich obrotach. Napisz konkretniej o co chodzi z tym trzesieniem.
Zabytkowa Honda cb 200 i suzuki Gs 500 E
W przyszlosci Honda Hornet.
Avatar użytkownika
dzikus
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7/7/2006, 10:10
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Kaja » 12/8/2006, 20:31

a ja nie kapuje fotki w tym wÄ…tku :/

motocykle są gdzie indziej, mordy też

łańcucha nie widać ani tym bardziej że trzęsie :lol:
Avatar użytkownika
Kaja
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2178
Dołączył(a): 26/8/2005, 14:28
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cichy » 12/8/2006, 21:25

Dobra to ja mu powiem, o co chodzi.
Na wahaczu pod śrubą od tylnego koła powinna być naklejka i znaczniki do naciągu łańcucha i tam jest zaznaczone, kiedy nadaje się do wymiany.
Jednym z objawów zużytego łańcucha jest rdzawy nalot, drugim nierównomierne rozciągnięcie(od tego mogą być wyczuwalne niewielkie wibracje) Sprawdź w kilku miejscach, obracając tylne koło, czy nie jest w jednym miejscu rozciągnięty bardziej niż w innym.
Koła też warto wyważyć, środek ciężkości może się zmienić w miarę zużycia opony, mógł też odpaść ciężarek z koła jak za mocno szorowałeś felgę. :lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Wiewiór81 » 12/8/2006, 23:51

Nie wiem, czy kolega nie chodziło o to, jak SPRAWDZAĆ, czy trzeba naciągnąć łańcuch...
Po prostu podnosisz dolną część łańcucha w połowie odległości pomiędzy zębatką zdawczą a tylnym kołem - od najniższej do możliwie najwyższej pozycji. Jeśli łańcuch przesunie się o ponad 2-3 cm, to trzeba go naciągnąć.
Raz na jakiś czas warto sprawdzić stan napędu (zębatek) - podnosząc palcami łańcuch z zębatki. Jeśli się podniesie, powinieneś się zastanowić nad jej wymianą.
Nie dopuść do sytuacji, kiedy łańcuch będzie przeskakiwał ci na zębatkach przy mocniejszym dociśnięciu gazu - może to spowodować zerwanie łańcucha i zakleszczenie go na zębatce tylnego koła. Chyba nie muszę mówić co się stanie, jeśli przy 120 kmph nagle stanie ci tylne koło? ;)

WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez krzychu8463 » 13/8/2006, 00:51

On poprostu chcę się dowiedzieć, czy łańcuch mu się rozciągnął :lol:
Jak spada to tak :D

Moderator:
Krzychu, jeśli nie masz nic do powiedzenia, to się nie wypowiadaj.
Zauważyłem, że prawie w każdym temacie piszesz bezsensowne wypowiedzi, nie wnoszące niczego. Mowa jest srebrem, ale złotem jest milczenie.
Wiewiór81
Avatar użytkownika
krzychu8463
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 28/6/2006, 14:13

Postprzez PajÄ…k » 13/8/2006, 19:11

ja ze swej strony dodam że łąńcuch wymienia się w komplecie z zębatkami a jeszcze jedna ciekawostka w niektórych motorkach napięcie łańcucha zmienia się wraz z róchem wachacza więc należy naciągaż z rozwagą
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez dzikus » 13/8/2006, 20:05

Adiprezes juz sie dowiedzial jak sie sprawdza stan rozciagniecia lancucha i jak go ewentualnie naciagnac. Jednak dalej nie rozumiem co mial na mysli mowiac ze trzesie. Moze buja na boki?? Bo to juz cos innego.
Zabytkowa Honda cb 200 i suzuki Gs 500 E
W przyszlosci Honda Hornet.
Avatar użytkownika
dzikus
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7/7/2006, 10:10
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PajÄ…k » 14/8/2006, 01:24

prawdopodobnie hodziło mu o wibracje silnika chociaż ja upatrywał bym winy opon
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez hefron » 14/8/2006, 07:56

krzychu8463 napisał(a):On poprostu chcę się dowiedzieć, czy łańcuch mu się rozciągnął :lol:
Jak spada to tak :D

Moderator:
Krzychu, jeśli nie masz nic do powiedzenia, to się nie wypowiadaj.
Zauważyłem, że prawie w każdym temacie piszesz bezsensowne wypowiedzi, nie wnoszące niczego. Mowa jest srebrem, ale złotem jest milczenie.
Wiewiór81


Rozumiem ze Wiewiór81 jest juz moderatorem? Rozumiem podejście policyjne, ale bez przesady. Co chłopak takiego zrobil? To juz wypowiadać się nie można?
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez spazz » 14/8/2006, 08:07

cichy napisał(a):Jednym z objawów zużytego łańcucha jest rdzawy nalot


taki nalot mi sie troszke pojawil od wewnetrznej strony lancucha... ale naciag jest dobry. mam nadzije ze dojezdze do konca sezonu. a co do moderatora na forum mysle ze przydalby sie wreszcie jakis szeryf w miescie
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Wiewiór81 » 14/8/2006, 08:40

hefron napisał(a):Rozumiem ze Wiewiór81 jest juz moderatorem? Rozumiem podejście policyjne, ale bez przesady. Co chłopak takiego zrobil? To juz wypowiadać się nie można?

Nie ma żadnego policyjnego podejścia, nie podchodź proszę do mnie na podstawie głupich stereotypów. Po prostu bezsensowne nabijanie pustych postów niczemu nie służy - może poza rozrostem bazy danych forum.

Pozdro, Wiewiór81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez mar111cin » 14/8/2006, 08:52

zgadzam sie z Wiewiórem, posty nic nie wnoszące do tematu powinny być usuwane. A tak wogle to powinny być przyznawane jakieś ban alerty czy coś takiego. Pisanie aby pisac wkurza i nic nie pomaga. A potem ktoś założy drugi podobny temat i wszyscy na niego najadą że już temat był i niech poszuka, ale tak naprawde jak sie natkie na ten topic, to nie znajdzie nic co go ciekawi, tylko takie puste nic nieznaczace odpowiedzi.

Właśnie fajnie przez to na forum się robi, ostatnio bardzo mało jest sensownych odpowiedzi, które by cos dały dla autora. Bo albo odpowiedzi to bezwartosciowe nabijanie sobie postów, albo odsyłania do innych tematów, z których w sumie niczego sie nie mozna dowiedziec, bo tam tez bylo spamowanie.
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez dzikus » 14/8/2006, 17:30

Pająk napisał(a):prawdopodobnie hodziło mu o wibracje silnika chociaż ja upatrywał bym winy opon


No to na temat wibracji napisalem na poczatku tego tematu ale widze ze osoba ktora stowrzyla ten temat sie nie odzywa. Pozostaje poczekac az sie odezwie.
Zabytkowa Honda cb 200 i suzuki Gs 500 E
W przyszlosci Honda Hornet.
Avatar użytkownika
dzikus
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7/7/2006, 10:10
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości




na górê