Elektryka ładowanie regulator derbi gpr - rozwiązany
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Elektryka ładowanie regulator derbi gpr - rozwiązany
Panowie temat wałkowany miliony razy ale teraz mam nieco inny problem. Wszystko postaram sie opisać po kolei.
Problem : za niskie ładowanie
No więc zacznijmy od początku. Mam klemy.
Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem.
Napięcie na klemach : 6V
bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V
(czego nie rozumiem). No więc chce zobaczyć jakie napiecie dochodzi do regulatora. Podążam za tymi małymi kabelkami ( czerwony i zółto-zielony)
Regulator 12v 80 W :
Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach)
I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega.
Tutaj jest kabel wchodzÄ…cy do silnika, do (prÄ…dnicy?)
i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny.
Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora.
A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora
Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V
i wzrasta ale o 0.01 przy odkręceniu manętki.
Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy.
Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się.
Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora !
Problem : za niskie ładowanie
No więc zacznijmy od początku. Mam klemy.

Oczywiście czerwony to plus, a czarny to minus. Ten mały czerwony co idzie razem z dużym czerwonym wchodzi do regulatora, i tak samo zółto zielony który jest z czarnym wchodzi do regulatora ale to potem.
Napięcie na klemach : 6V
bez świateł, i przy odkręcaniu manetki spada do 5V - 4V

Regulator 12v 80 W :

Napięcie po między żółto-zielonym a czerwonym : 5V i przy gazowaniu lekko spada. (mniejsze niż na klemach ale wolniej spada przy gazowaniu niż na klemach)

I tutaj się już gubie, nie wiem o co biega.
Tutaj jest kabel wchodzÄ…cy do silnika, do (prÄ…dnicy?)

i teraz tak. Po pierwsze, jaki jest ładunek wychodzący z prądnicy? Dodatni czy ujemny? Jeżeli byłby dodatni, to czy po przyłożeniu drugiego (czujnika, czy jak to sie zwie) do masy powinien wyświetlać napięcie? Z następnego zdięcia wynika mi że ujemny.
Tutaj napięcie pomiedzy kablem żółtym prądnicy a czerwonym(plusem) podczas gdy jest podłaczony do regulatora.

A tutaj już podczas gdy kostka jest odłaczona od akumulatora

Nigdy nie lubiłem fizyki -.- Może mi ktoś powiedzieć teraz co oznacza to napięcie ? To jest napięcie pomiędzy kablem a rozłaczoną kostką, i wynosi 0.25 V

Dopiero teraz sobie uświadomiłem kilka rzeczy.
Po pierwsze. Czy prąd z prądnicy może mieć małe napięcie, tak jak te 0.25 V a po prostu dużo większe natężenie ? I czy jakbym połaczył ten kabel z prądnicy, i dodatni biegun akumulatora to wskazałby mi napięcie prądnicy ? Przerasta mnie ten problem. Dajcie jakieś rady, co robie źle i co mam sprawdzić aby odczytać jakie jest napięcie z prądnicy, bo kombinowałem na wszystkie sposoby. Mam nadzieje że nie jest uszkodzona, bo to drogo by kosztowało :{ Jakbym napisał coś niezrozumiale to napiszcie poprawie się.

Przy wszystkich pomiarach klemy są odłaczone od akumulatora !
Ostatnio edytowano 29/2/2008, 09:05 przez kreska, łącznie edytowano 1 raz
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
- kreska
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
- Lokalizacja: Pruszków
Problem rozwiązany. Bierzymy miernik ustawiamy na ACV 200, mierzy prąd zmienny pomiędzy kablem od prądnicy a masą, mi na wolnych wyszło 13 V, a potem wzrasta. Wynika z tego że regulator zepsuty. Napisałem żeby inni widzieli jak mierzyć. Dziękuje za brak pomocy 

"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
- kreska
- Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
- Lokalizacja: Pruszków
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości