Zobacz wÄ…tek - Problem z napinaczem rozrzÄ…du w cbr600f3
NAS Analytics TAG

Problem z napinaczem rozrzÄ…du w cbr600f3

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z napinaczem rozrzÄ…du w cbr600f3

Postprzez skapa » 24/2/2008, 18:30

Witam w ww motocyklu mam problem z napinaczem.A wiec jak jade zaczyna brzęczec łańcuszek ale nie zawsze,niekiedy przejade 10 km i nic a czasem brzęczy co chwila.Wyciągłem napinacz i jeszcze jest mozliwosc napięcia łancuszka.Jak podkręcam śrubke do regulacji napinacza i napne ręcznie(śrubokrętem)to chwila jest spokój nic niebrzęczy a po chwili znowu zaczyna brzęczec.wydaje mi sie ze spręzyna w napinaczu juz słabo napina ale niejestem pewien.Prosze o pomoc :?:
<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
skapa
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
Lokalizacja: pszczyna


Postprzez Adam M. » 24/2/2008, 19:55

Jaki rocznik i przebieg ?
Najprawdopodobniej lancuch z napinaczem do wymiany.
To ze nie napina do konca nie ma znaczenia, to ze sie sam luzuje ma.


Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez skapa » 24/2/2008, 20:10

przebieg 64tys km ale to zaczeło sie dziac nagle juz sam niewiem.Ale czemu jak srubokrętem napne napinacz to jest ok i silnik chodzi cicho,to tak jakby on sie sam luzował minimalnie :?: :?
<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
skapa
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
Lokalizacja: pszczyna

Postprzez Adam M. » 25/2/2008, 02:14

No wlasnie o to codzi ze sam sie luzuje - dlatego bym go wymienil razem z lancuchem, ktory jest na koncu regulacji.
To sie zawsze dzieje nagle.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez elco » 25/2/2008, 16:26

Adam ma racje - lancuszek nadaje sie napewno do wymiany. A jezeli chodzi o napinacz, mozliwe ze uda sie go jeszcze jakos uratowac, ale szczerze powiedzawszy bardzo w to watpie i bedziesz musial sie nastawic na jego wymiane.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lmpk » 7/3/2008, 15:09

hmmm.... a w f3 to nie był już we wszystkich rocznikach napinacz hydrauliczny? polecam myk z napinaczem od fazerka. rozwiązesz problem raz na zawsze bo napinacze to powracająca bolączka hondy. a łancuszek nie ma nic do tego.... chociaz przebieg masz juz spory...
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez skapa » 7/3/2008, 16:21

Witam:) w f3 napinacz jest mechaniczny,wczoraj założyłem nowy napinacz i jest cichutko a jak porównywałem oba napinacze to stary napinacz miał duzo słabsza spręzyne niz w nowym napinaczu.Ale jak narazie jest ok :D
<motocykl to największy wibrator jaki możesz wsadzic kobiecie między nogi>
skapa
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/12/2007, 19:32
Lokalizacja: pszczyna

Postprzez elco » 7/3/2008, 23:20

lmpk napisał(a):hmmm.... a w f3 to nie był już we wszystkich rocznikach napinacz hydrauliczny? polecam myk z napinaczem od fazerka. rozwiązesz problem raz na zawsze bo napinacze to powracająca bolączka hondy. a łancuszek nie ma nic do tego.... chociaz przebieg masz juz spory...


do konca produkcji napinacz hydrualiczny montowany byl w F2. Niestety jak piszesz do stala dolegliwosc tego modelu. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem zdaza sie, ze te napinacze nie wytrzymywaly nawet 15tys. km. O myku z napinaczem od fazera nie slyszalem. Wiem, ze mozna zamienic ten napinacz, napinaczem FZR 600, nie mniej jednak trzeba wprowadzic troche modyfikacji.
Kiedys calkiem przypadkiem udalo mi sie trafic na jakas amerykanska strone firmy, ktora oferowala oryginalny, mechaniczny napinacz wlasnie do modelu F2. Niestety kiedy przyszlo u mnie do wymiany nie moglem za cholere tej strony znalezc. Byc moze ktos, cos wie na ten temat ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez tomekd » 8/3/2008, 01:40

Mechaniczne napinacze http://cbrzone.com/sprockets.html

Padajace napinacze ( i regulatory napiecia ) w Hondach to sprawa stara jak swiat.W cbr 1100xx potrafia pasc po 5 tys km,osobiscie znudzily mi sie ciagle wymiany,i wydatki,zamontowalem manualny z APE,swiety spokoj.

Mysle ze duzo osob jest zbyt paranoidalna z wymiana lancuchow rozrzadu w nowoczesnym silniku japonskim I4.Wytrzymuja one dziesiatki czy tez w ponad sto tys km.Metalurgia bardzo sie poprawila w ostatnich 10-20 latach.Osobiscie mam przejachane 118 tysiecy mil na moim CBR,na orginalnym lancuchu rozrzadu i zebatkach.

Napinacze Hondy,mechaniczne,sa to tzw.nakrecane sprezyna,nie ma w nich zapadki jak np. w przypadku Yamahy,to ze napinacz jest glosny nie znaczy ze lancuch sie rozciagnal.
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez elco » 8/3/2008, 09:24

tomek dziekuje ci bardzo serdecznie, bardzo dlugo szukalem tych napinaczy.
jestem naprawde wdzieczny
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê