Zobacz wątek - DWUSUW
NAS Analytics TAG

DWUSUW

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

DWUSUW

Postprzez Modrus » 17/2/2008, 20:24

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Mam pytanie dotyczące motocykli z silnikami 2T. Jaka jest trwałość takich silników w porównaniu do silników 4T oraz jakie są koszta remontów?

Z góry dzięki za info.
Modrus
Modrus
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/2/2008, 20:22


Postprzez icid » 17/2/2008, 20:29

Koszta remontów są mniejsze a trwałość też sporo mniejsza :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez eristof » 17/2/2008, 23:42

Jeśli chcesz uprawiać FMX to 2T cieszą się znacznie większą popularnością:)! Jednak 2T a 4T to zupełnie inne silniki i różnic jest sporo. Zależy, o jakich motocyklach myślisz.
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13

Postprzez beta_rr » 18/2/2008, 11:11

roznica jest taka ze silnik 2T nie zabardzo nadaje sie na dluzsze wycieczki bo przy ciaglej jezdzie na wyzszych obrotach poprostu sie zatrze no i remonty i samo uzytkowanie jest drozsze - remonty sa czestsze, a do benzyny trzeba lac olej ktory jest drogi;/
4T sa mniej awaryjne i bardziej oplacalne w eksploratacji

no ale jest "ale" silniki w 2T o mniejszej pojemnosci (50; 125ccm) maja wieksza moc i sa bardziej zwawsze od silników 4T w tej pojemnosci....

wybor nalezy do ciebie...
beta_rr
Świeżak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 30/11/2007, 21:56
Lokalizacja: żarów

Postprzez suley » 18/2/2008, 21:18

wiec silnik 2t na pewno sie nie zatrze przy dłuższych wycieczkach, chyba że jedziemy na zbyt niskich obrotach przy dużym obciążeniu w przypadku wysokich obrotów trzeba po prostu pilnować temperatury. Jeśli mowa o 2T wyczynowych to trzeba się liczyć z częstymi ale stosunkowo tańszymi niż w przypadku 4T remontami. Jeśli natomiast mówimy o mniej wysilonych jednostkach 2T to remonty nie są aż tak uporczywe szczególnie, kiedy mamy nicasil - wtedy wymieniamy tylko tłok bez szlifowania itd. Trzeba dbać o smarowanie (dobry olej i właściwa mieszanka) i temperaturę (tłok może spuchnąć i zetrzeć nicasil). Napisz konkretnie o jaki motocykl (skuter, wyczyn, turystyczny, enduro itp.) ci chodzi
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez Kóba » 18/2/2008, 23:11

Suley, jakby było w RS 125? I co to jest nicasil?
My style is di bom digi bom di deng di deng digdigi...
NINJA 250R <-- myy Precioussss
Avatar użytkownika
Kóba
Świeżak
 
Posty: 179
Dołączył(a): 10/2/2008, 01:17
Lokalizacja: Lębork

Postprzez suley » 19/2/2008, 11:53

RS 125 ma powłokę nicasilową-to znaczy że zamiast tulei żeliwnej aluminiowy cylinder jest pokryty bardzo cienką warstwą odporną na ścieranie, dobrze odprowadzającą ciepło. Trzeba tylko uważać żeby nie kupić moto z uszkodzonym albo prawie startym nicasilem. Moim zdaniem silnik ma dobry stosunek moc/trwałość. Części są ogólnie dostępne, przy tym niestety bywają dość drogie. Na pewno musisz zainwestować w olej lepszy niż mixol i przeznaczony do dozowników. Z tego co mi poradzono tłok wymienia się średnio co 2 lata - jest to wydatek rzędu około 330zł za markowy, trwały np. wossnera. RS jest chłodzona cieczą, więc dłuższe trasy nie są jej straszne. Jeśli chcesz wiedzieć to więcej to poszukaj informacji o silnikach rotax 123 i od 94 roku rotax 122 - takie właśnie mają RS'ki. Pamiętaj też, że jak to w 2T 33konie RS czuć dopiero powyżej 7 tys.obr./min. Taki nagły odrzut do przodu :P
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez sebek1111 » 19/2/2008, 15:33

Jezdzilem 2 suwowa yamacha RD, kilka lat, z poczatku nawet na mixolu, puzniej quaker state, natrzepalem tone kilometrow, nie wymienialem nigdy tlowow, nie rozbieralem silnika nawet pokryw bocznych, nigdy sie nie popsula, kupilem to miala kilkanascie lat, sprzedalem jezdzila dalej bez problemu. Jedyne co w niej zrobilem, to kupilem nowy akumulator po jej kupnie i wymienilem przerywacz kierunkowskazow bo byl walniety, potem jakies opony, bo zjezdzilem, i zestaw napedowy, wymienilem tez kilka razy swiece, zgubilem tez gdzies szklo kierunkowskazu bo byly na wcisk.

Super motorek to byl ktorego bezawaryjnosc wyniosla 100%.
sebek1111
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17/5/2007, 18:16
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez skwy » 20/2/2008, 06:28

Motocykle ze stajni Japońskiej naprawdę wytrzymują duże przebiegi do napraw głównych.Mówię tutaj o normalnym traktowaniu sprzętu zgodnie z przeznaczeniem i nie mam na myśli silnika o wskaźniku mocy przekraczającym 270KM z litra pojemności.
Tylko trzeba dbać o nie(dobry olej do paliwa,zmieniać olej w przekładni,dbać o filtry itp).
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez marc9911in » 24/12/2008, 15:48

a wiec tak powiem wam tyle ze to co wszyscy mowia i pisza o tych remontach 2T i wogole ze wiecej pali to jest gowno prawda :)

2T cross pali 1l/10 min jazdy
4T cross pali pali 0.9l/10 min albo 1 czyli tak samo prawie

naprawy gowno prawda rowniez
mam motor przez caly sezon crossa 125 2T jedyne co z nim robilem to zmiana tloka, lozysk w kole, i tyle wiec to jest gowno prawda co wszyscy tak pisza itd .... Pozatym 2T jak sie zepsuje to jest kilka razy mniejszy wydatek niz w 4T zalezy oczywiscie co sie zepsulo :)

A w motorach szosowych nie zawsze sie jezdzi na wysokich i caly cas 150 km/h wiec tez nie bedzie niewiadomo ile palil.

To co wszycy mowia i twierdza na temat 2T jest mocno przesadzone...
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03

Postprzez Szopekk » 24/12/2008, 16:13

a jesli chodzi o starsze sprzety typu rgv 250 i inne starsze 250 w 2T to daja zajebiste wrazenia z jazdy i sporo potrafia ...
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez wszok » 24/12/2008, 17:44

Szopekk napisał(a):a jesli chodzi o starsze sprzety typu rgv 250 i inne starsze 250 w 2T to daja zajebiste wrazenia z jazdy i sporo potrafia ...


ja tam moje MZ 250 mile wspominam i nigdy nic się nie psuło, chyba ze sam zajeździłem :P
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez marc9911in » 25/12/2008, 00:02

dokladnie ... wiec nie wiem czemu taka opinia u ludzi i wszystkich ze 2T to odrazu psuje sie , duzo pali, i wogole nie ma po co na tym jezdzic itd. Wedlug mnie to dziwne bo wszyscy zniechecaja do tych motorow ... ehh :( szkoda bo to nieprawda
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03

Postprzez Kedar-88 » 25/12/2008, 02:13

Silniki 2t są praktyczne tylko w mniejszych pojemnościach, ze względu na swoja wagę i prostotę konstrukcji...

marc991in jeśli silniki 2t były by tak wspaniałe to znalazły by odbicie w konstrukcjach wyższej klasy pojemnościach niż do 250ccm, a tak nie jest, bo tu jest granica gdzie cięższe silniki 4t potrafią zdziałać więcej przy lepszej żywotności.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marc9911in » 25/12/2008, 09:30

Kedar chodzi mi tylko o to ze to nie prawda ze tak sie psuja itd :) przynajmniej w moim przypadku :P
Hmmmm a 4T jak Ci sie zepsuje to ciekawe gdzie wydasz wiecej pieniedzy zeby to naprawic :) ?
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03

Postprzez skwy » 25/12/2008, 11:29

To nie jest tak że sie psują albo żywotniość jest mała.

Główną sprawą jest to że 2T nie spełniają norm emisji spalin.
Za dużo kosztuje przystosowanie ich dla spełnienia tych norm ,
Silniki 4T są po ogólnum przystosowaniu do norm panujących tańsze.
To tylko dlatego.
Kiedyś w latach 70 kiedy nie były tak rygorystyczne ograniczenia emisji spalin ze stajni japońskiej królowały na ulicach motocykle z silnikami2T.
Prawdą jest że silniki 2T mają inną charakterystykę niż silniki 4T.
Ale frajdy dają niesamowitą ilość.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez mar111cin » 25/12/2008, 13:05

marcin, prawda jes taka że dwusuwy są silniejsze, lżejsze, prostsze konstrukcyjnie, przez co też tańsze.
reszta to już tylko wady.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez marc9911in » 25/12/2008, 17:54

hmmm czy ja wiem czy tansze yamaha 125 R czy jak tam idzie nie pamietam 14000 zl
Aprilia rs 125 19000 :) Owszem 4T lepsze ale chodzi mi glownie o to ze to co ludzie mowia itd jest czesto wygorowane :)
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03

Postprzez hugo2003 » 25/12/2008, 21:02

owszem ze 2t jest latwy w naprawach ale sami chyba przyznacie ze dolewanie tego oleju jest czasami klopotlliwe a 4t pojezdzasz i lejesz....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Landryss25 » 25/12/2008, 21:44

Dolać raz na 1000km 1-1,5l oleju do dozownika to taki problem? Bo tylko w sprzętach wyczynowych nie ma dozowników a nimi raczej się długich tras nie strzela. Czytałem gdzieś artykuł że chcą powrócić do silników 2t ze względu na moc i wagę, został już jakoś rozwiązany problem z systemem smarowania mieszanką oleju i benzyny za czym idzie mniejsza emisja spalin. Jak znajdę ten artykuł to podrzucę.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na g�r�