Pneumatyczny napęd zaworów
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pneumatyczny napęd zaworów
Ostatnio wziąłem prasę do reki i wyczytałem że pojazdy z silnikami wysokoobrotowymi mają sterowanie rozrządem powierzone pneumatyce.
Czy może ktoś z was liznął trochę więcej informacji na ten temat bo jestem cholernie ciekaw.
Proszę o wiadomości jakiekolwiek nawet zasłyszane gdzieś w barze.
Pozdrawiam.
Byłem też na Expo w W-Wie ale nic ciekawego się nie dowiedziałem.
Czy to może takie tajne jest?
Czy może ktoś z was liznął trochę więcej informacji na ten temat bo jestem cholernie ciekaw.
Proszę o wiadomości jakiekolwiek nawet zasłyszane gdzieś w barze.
Pozdrawiam.
Byłem też na Expo w W-Wie ale nic ciekawego się nie dowiedziałem.
Czy to może takie tajne jest?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Pneumatyczne sterowanie zaworami stosowane jest w motocyklach GP.W ubiegłym roku miały je Suzuki i Kawasaki a w tym sezonie wprowadza je Yamaha i Honda.Od jakiegos czasu takie sterowanie maja tez bolidy Formuły1.
Nie słyszałem nic o tym zeby to rozwiazanie miało byc stosowanie w pojazdach cywilnych.
Mnie tez ten temat interesuje ale nigdzie nie udało mi sie znalezc jakis szczególów .Dopóki to rozwiazanie bedzie funkcjonowac tylko na poziomie prototypów GP. czy Formuły1 to nie sadze zeby mozna było sie o tym dowiedziec cos wiecej
Pozdrawiam
Nie słyszałem nic o tym zeby to rozwiazanie miało byc stosowanie w pojazdach cywilnych.
Mnie tez ten temat interesuje ale nigdzie nie udało mi sie znalezc jakis szczególów .Dopóki to rozwiazanie bedzie funkcjonowac tylko na poziomie prototypów GP. czy Formuły1 to nie sadze zeby mozna było sie o tym dowiedziec cos wiecej
Pozdrawiam
- torowiec
- Świeżak
- Posty: 401
- Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
- Lokalizacja: Gorny Slask
Raz znalazłem wzmiankę o napędzie zaworów elektromagnetycznie ale tylko wzmianka i zdjęcie prototypowego silnika.
Szkoda że takie informacje są TOP SECRET
Z tego co udało mi sie dowiedzieć na temat pneumatyki to tyle że przed startem silnik ładuje się sprężonym powietrzem i także to że silnik misi posiadać mini sprężarkę
Szkoda że takie informacje są TOP SECRET
Z tego co udało mi sie dowiedzieć na temat pneumatyki to tyle że przed startem silnik ładuje się sprężonym powietrzem i także to że silnik misi posiadać mini sprężarkę
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Nie ma sterowania pneumatycznego w zaworach. Zawory dalej są wciskane mechanicznie. Natomiast powrót zaworów jest pneumatyczny. Normalnie są sprężyny. Znaczy się podobno trochę sprężyny się zostało w pneumatykach, ale jest to szczątkowe. Trochę opisali tego w ostatniej albo przedostatniej Auto Technice Motoryzacyjnej http://www.autotechnika.com.pl/ również o sterowaniu elektrycznym. Nawet dali zdjęcie testowego rozrządu (chyba Mercedesa), więc takie super tajne to nie jest.
Chodzi o to, że by zawory się zdążyły zamknąć przy > 16000rpm to sprężyny musiały być niesamowicie silne. Lepiej od nich sprawia się pneumatyka. Niestety więcej konkretów nie znam.
Chodzi o to, że by zawory się zdążyły zamknąć przy > 16000rpm to sprężyny musiały być niesamowicie silne. Lepiej od nich sprawia się pneumatyka. Niestety więcej konkretów nie znam.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Tak czy tak informacji trochę za mało te strzępy co my dostajemy w gazetach to jest praktycznie nic.
Pytań jest dużo więcej ale odpowiedzi nie słychać.
Pytań jest dużo więcej ale odpowiedzi nie słychać.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
z tego co napisał Gruba wyobraziłem sobie że to to w cywilu nie jest takie fajne.
Wraz z wiekiem układ taki może się rozszczelnić, albo jeszcze lepiej zima/lato zmiana temperatury-zmiana ciśnienia gazu w układzie. Wystarczy że sprężarka zawiedzie chociaż troche i możemy się pozbyć połowy silnika.
Chociaż w sumie pneumatyczne hamulce są używane powszechnie i niby są lepsze od hydraulicznych. Jednak przy hamulcach jest troche inna zasada działania. Opierają się na sprężynach a jeżeli rozrząd ma być całkowicie bez sprężyn to ja dziękuję. Nie lepsze jest już rozwiązanie ducati?
Wraz z wiekiem układ taki może się rozszczelnić, albo jeszcze lepiej zima/lato zmiana temperatury-zmiana ciśnienia gazu w układzie. Wystarczy że sprężarka zawiedzie chociaż troche i możemy się pozbyć połowy silnika.
Chociaż w sumie pneumatyczne hamulce są używane powszechnie i niby są lepsze od hydraulicznych. Jednak przy hamulcach jest troche inna zasada działania. Opierają się na sprężynach a jeżeli rozrząd ma być całkowicie bez sprężyn to ja dziękuję. Nie lepsze jest już rozwiązanie ducati?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Nie, nie ! Sprężarki nie ma. Tylko pewnie jakaś komora działająca na zasadzie podobnej jak w amortyzatorach, ale bez przepływu gazu przez tłok.
Z tym i samochodami na gaz to był ostatnio w TV pokazywany jakiś wynalazek pokroju autek na baterie słoneczne. Ale pneumatycznych zaworów z silnikiem na sprężone powietrze nie można mieszać. Tam chodziło o zgromadzenie energii w skompresowaniu powietrza.
Co do pneumatycznych hamulców to one takie lepsze nie są. Zależy do czego. Owszem mają zaletę taką, że używając niewielkiej siły nogą, można uzyskać ogromną siłę na hamulcu, co rzeczywiście jest istotne w ciężarówkach. Ale dozowalność tych hamulców jest hmmmm, średnia. Dlatego w osobówkach i sporcie ich nie używają.
Mar111cin co ci się nie podoba w braku sprężyny? Właściwie taka pneumatyka to sprężyna, tyle, że nie stalowa a gazowa.
Polecam wziąć pompkę do roweru (dobrą szczelną), zatkać palcem wylot i szybko ścisnąć. Rączka odbije lepiej jak od sprężyny. Przemiana adiabatyczna spowoduje, że jest to nieliniowa sprężyna. Tym mocniejsza im mocniej jest ściśnięta.
Z tym i samochodami na gaz to był ostatnio w TV pokazywany jakiś wynalazek pokroju autek na baterie słoneczne. Ale pneumatycznych zaworów z silnikiem na sprężone powietrze nie można mieszać. Tam chodziło o zgromadzenie energii w skompresowaniu powietrza.
Co do pneumatycznych hamulców to one takie lepsze nie są. Zależy do czego. Owszem mają zaletę taką, że używając niewielkiej siły nogą, można uzyskać ogromną siłę na hamulcu, co rzeczywiście jest istotne w ciężarówkach. Ale dozowalność tych hamulców jest hmmmm, średnia. Dlatego w osobówkach i sporcie ich nie używają.
Mar111cin co ci się nie podoba w braku sprężyny? Właściwie taka pneumatyka to sprężyna, tyle, że nie stalowa a gazowa.
Polecam wziąć pompkę do roweru (dobrą szczelną), zatkać palcem wylot i szybko ścisnąć. Rączka odbije lepiej jak od sprężyny. Przemiana adiabatyczna spowoduje, że jest to nieliniowa sprężyna. Tym mocniejsza im mocniej jest ściśnięta.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
nie używają ich też ze względu na dużą mase układu (sprężarka, zbiorniki z powietrzem, element sprężynowo-pneumatyczny dociskający) i ogólnie skomplikowaną budowe, różne reduktory zawory itp.
Jednak dobre to jest żeby połączyć dwa zespoły ze sobą, hydraulicznie niby nieszło by tego zrobić. No i to że niby nie jest takie wrażliwe na nieszczelności. Trzeba też pamiętać że daje to dużą siłe hamowania.
Jednak jeżeli miało to by być w silnikach razem z tymi wszystkimi bajerkami to masa drastycznie poszła by w góre o skomplikowaniu układu już nie mówię. Chyba to pozostanie jako hybryda.
Nie podoba mi się że to że przewód gumowy szybciej pęka niż sprężyna i jak zawiedzie to mamy komplet zaworów w tłokach.
Jednak dobre to jest żeby połączyć dwa zespoły ze sobą, hydraulicznie niby nieszło by tego zrobić. No i to że niby nie jest takie wrażliwe na nieszczelności. Trzeba też pamiętać że daje to dużą siłe hamowania.
Jednak jeżeli miało to by być w silnikach razem z tymi wszystkimi bajerkami to masa drastycznie poszła by w góre o skomplikowaniu układu już nie mówię. Chyba to pozostanie jako hybryda.
Nie podoba mi się że to że przewód gumowy szybciej pęka niż sprężyna i jak zawiedzie to mamy komplet zaworów w tłokach.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
kildow - Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 11/7/2007, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
Przedstawiam to na forum.
W poÅ‚owie lat 80-tych firma Renault (wiem Åšwistak że to Francuzi) w turbodoÅ‚adowanych silnikach o pojemnoÅ›ci 1,5 l stosowanych w formule 1 wdrożyÅ‚a tzw. rozrzÄ…d „pneumatyczny”. Co ciekawe przez kiepskie podwozie Renault nigdy swoim samochodem z tym silnikiem nie zdobyÅ‚o mistrzostwa, udaÅ‚o im siÄ™ dopiero z Williamsem i Benettonem (producenci podwozi do F1). PomysÅ‚em zrealizowanym przez Renault byÅ‚a zamiana mechanicznych sprężyn na rozwiÄ…zanie wykluczajÄ…ce problem nie wystarczajÄ…co szybkiego domykania zaworu po otwarciu przy wysokich obrotach i co za tym idzie uszkodzenia tÅ‚oka (w konsekwencji silnika). Francuzi (i kolejno wszyscy konstruktorzy) wykorzystali w tym celu cylinderki pneumatyczne, schemat takiego rozwiÄ…zania pokazuje
rys. 3.
Rys. 3. Widok zaworów i cylinderków pneumatycznych.
W tym rozwiązaniu zawory są utrzymywane w pozycji zamkniętej przy wykorzystaniu ciśnienia panującego w cylinderku pneumatycznym. Dzięki temu zredukowano liczbę i masę ruchomych elementów mechanicznych - usprawniono układ, który zapewnia skuteczne działanie przy obrotach nawet do 20.000 RPM. Aby silnik działał cylinderki pneumatyczne muszą zostać przed uruchomieniem napełnione azotem do uzyskania wymaganego ciśnienia. W obecnej chwili tego typu rozwiązania stosują wszyscy producenci silników do F1 i niektóre zespoły MotoGP (Suzuki, Yamaha).
W poÅ‚owie lat 80-tych firma Renault (wiem Åšwistak że to Francuzi) w turbodoÅ‚adowanych silnikach o pojemnoÅ›ci 1,5 l stosowanych w formule 1 wdrożyÅ‚a tzw. rozrzÄ…d „pneumatyczny”. Co ciekawe przez kiepskie podwozie Renault nigdy swoim samochodem z tym silnikiem nie zdobyÅ‚o mistrzostwa, udaÅ‚o im siÄ™ dopiero z Williamsem i Benettonem (producenci podwozi do F1). PomysÅ‚em zrealizowanym przez Renault byÅ‚a zamiana mechanicznych sprężyn na rozwiÄ…zanie wykluczajÄ…ce problem nie wystarczajÄ…co szybkiego domykania zaworu po otwarciu przy wysokich obrotach i co za tym idzie uszkodzenia tÅ‚oka (w konsekwencji silnika). Francuzi (i kolejno wszyscy konstruktorzy) wykorzystali w tym celu cylinderki pneumatyczne, schemat takiego rozwiÄ…zania pokazuje
rys. 3.
Rys. 3. Widok zaworów i cylinderków pneumatycznych.
W tym rozwiązaniu zawory są utrzymywane w pozycji zamkniętej przy wykorzystaniu ciśnienia panującego w cylinderku pneumatycznym. Dzięki temu zredukowano liczbę i masę ruchomych elementów mechanicznych - usprawniono układ, który zapewnia skuteczne działanie przy obrotach nawet do 20.000 RPM. Aby silnik działał cylinderki pneumatyczne muszą zostać przed uruchomieniem napełnione azotem do uzyskania wymaganego ciśnienia. W obecnej chwili tego typu rozwiązania stosują wszyscy producenci silników do F1 i niektóre zespoły MotoGP (Suzuki, Yamaha).
- Załączniki
-
- zaw_pneum.jpg (54.57 KiB) PrzeglÄ…dane 4531 razy
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Ja tez przyznam, ze temat bardzo ciekawy. Kiedys fascynowaly mnie takie innowacje techniczne - niestety nie mialem czasu poswiecic im dluzszej chwili i pozniej jakos przepadly w zapomnienie. Myslalem, ze kiedy pierwsze badania i testy okazaly sie niewypalem naukowcy zrezygnuja, niestety jak widac dalej wszystko stara sie udoskonalic. Kiedys bardzo interesowal mnie takze temat napedu 2WD, ktory starano sie wdrozyc do motocykla. 2WD - czyli calkowicie hydrauliczny uklad napedowy - czy ktos moze slyszal cos na ten temat ??
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
suley - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53
W sprzęcie ogrodniczym(kosiarki samojezdne)jest montowany i to coraz częściej napęd hydrauliczny.
Czy to 2WD 4WD.
RozwiÄ…zanie jest podobne jak na tym filmie.
Bardzo proste i funkcjonalne.
Czy to 2WD 4WD.
RozwiÄ…zanie jest podobne jak na tym filmie.
Bardzo proste i funkcjonalne.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
CoÅ› trochÄ™ innego.
Należy zauważyć, że powyżej 15.000 RPM krÄ™cÄ… siÄ™ silniki nie tylko z rozrzÄ…dem pneumatycznym. Ducati od lat z powodzeniem stosuje silniki z rozrzÄ…dem desmodronicznym. Jednak to nie Ducati jest autorem takiego rozwiÄ…zania, po raz pierwszy dziaÅ‚ajÄ…cy silnik z ukÅ‚adem desmo zastosowano w silniku Aries z 1907 roku, a w latach pięćdziesiÄ…tych tego typu silniki stosowaÅ‚ Mercedes – Benz w samochodach wyÅ›cigowych. Nazwa pochodzi od połączenia dwóch greckich słów: desmos (połączony, kontrolowany) i dromos (kierunek, Å›cieżka). Widok rozrzÄ…du desmodromicznego pokazuje rys. 4.
Rys. 4. RozrzÄ…d desmodromiczny.
W rozrzÄ…dzie typu desmo zrezygnowano z elementów sprężystych utrzymujÄ…cych zawory w pozycji normalnie zamkniÄ™tej. UkÅ‚ad krzywek na waÅ‚ku rozrzÄ…du wraz z systemem dźwigienek steruje zaworami w obydwie strony – otwierajÄ…c je i zamykajÄ…c. Uproszczony schemat rozrzÄ…du desmo obrazuje rys. 5.
Rys. 6. Schemat rozrzÄ…du desmodromicznego.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wyeliminowano straty mocy powstałe wskutek konieczności pokonywania oporu sprężyny przy zamkniętym zaworze. Nie ma również możliwości aby siła bezwładności spowodowała oderwanie się zaworu od dźwigienki ponieważ zawór jest napędzany w obie strony. Dodatkowe elementy tego rozwiązania oraz konieczność wykonania pełniejszych krzywek powoduje że rozwiązanie to jest cięższe od rozwiązania konwencjonalnego i pneumatycznego, jednak charakteryzuje się sporą niezawodnością. Ciekawostką jest to że firma BMW w połowie lat dziewięćdziesiątych pracowała nad prototypem motocykla z przeznaczeniem do wyścigów serii Superbike i MotoGP. Motocykl miał być wyposażony w silnik bokser (nazwa R1) z rozrządem typu desmo (jeszcze raz przypominam że Ducati nie jest ani twórcą ani tym bardziej właścicielem jakichkolwiek patentów desmo, mimo że w zasadzie jako jedyna marka prowadzi ciągły rozwój tych jednostek i jest na pewno najbardziej zaawansowana technologicznie w tym zakresie). W konsekwencji działania projektowe przerwano bo motocykl (rys. 6) nie spełnił pokładanych w nim nadziei, osiągał 140KM/11.000 RPM i prędkość maksymalną ok. 290 km/h.
Rys. 6. Prototypowy BMW z silnikiem R1 - bokser desmo.
Należy zauważyć, że powyżej 15.000 RPM krÄ™cÄ… siÄ™ silniki nie tylko z rozrzÄ…dem pneumatycznym. Ducati od lat z powodzeniem stosuje silniki z rozrzÄ…dem desmodronicznym. Jednak to nie Ducati jest autorem takiego rozwiÄ…zania, po raz pierwszy dziaÅ‚ajÄ…cy silnik z ukÅ‚adem desmo zastosowano w silniku Aries z 1907 roku, a w latach pięćdziesiÄ…tych tego typu silniki stosowaÅ‚ Mercedes – Benz w samochodach wyÅ›cigowych. Nazwa pochodzi od połączenia dwóch greckich słów: desmos (połączony, kontrolowany) i dromos (kierunek, Å›cieżka). Widok rozrzÄ…du desmodromicznego pokazuje rys. 4.
Rys. 4. RozrzÄ…d desmodromiczny.
W rozrzÄ…dzie typu desmo zrezygnowano z elementów sprężystych utrzymujÄ…cych zawory w pozycji normalnie zamkniÄ™tej. UkÅ‚ad krzywek na waÅ‚ku rozrzÄ…du wraz z systemem dźwigienek steruje zaworami w obydwie strony – otwierajÄ…c je i zamykajÄ…c. Uproszczony schemat rozrzÄ…du desmo obrazuje rys. 5.
Rys. 6. Schemat rozrzÄ…du desmodromicznego.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wyeliminowano straty mocy powstałe wskutek konieczności pokonywania oporu sprężyny przy zamkniętym zaworze. Nie ma również możliwości aby siła bezwładności spowodowała oderwanie się zaworu od dźwigienki ponieważ zawór jest napędzany w obie strony. Dodatkowe elementy tego rozwiązania oraz konieczność wykonania pełniejszych krzywek powoduje że rozwiązanie to jest cięższe od rozwiązania konwencjonalnego i pneumatycznego, jednak charakteryzuje się sporą niezawodnością. Ciekawostką jest to że firma BMW w połowie lat dziewięćdziesiątych pracowała nad prototypem motocykla z przeznaczeniem do wyścigów serii Superbike i MotoGP. Motocykl miał być wyposażony w silnik bokser (nazwa R1) z rozrządem typu desmo (jeszcze raz przypominam że Ducati nie jest ani twórcą ani tym bardziej właścicielem jakichkolwiek patentów desmo, mimo że w zasadzie jako jedyna marka prowadzi ciągły rozwój tych jednostek i jest na pewno najbardziej zaawansowana technologicznie w tym zakresie). W konsekwencji działania projektowe przerwano bo motocykl (rys. 6) nie spełnił pokładanych w nim nadziei, osiągał 140KM/11.000 RPM i prędkość maksymalną ok. 290 km/h.
Rys. 6. Prototypowy BMW z silnikiem R1 - bokser desmo.
- Załączniki
-
- Rys.6
- bmw_r1_desmo.jpg (32.26 KiB) PrzeglÄ…dane 4468 razy
-
- Rys.4
- sch_desmo.jpg (33.35 KiB) PrzeglÄ…dane 4468 razy
-
- Rys.5
- rozrz_desmo.jpg (29.44 KiB) PrzeglÄ…dane 4468 razy
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
senekkorzenna napisał(a):Grubas napisał(a):Skwy. Kopiując materiały należałoby podać źródło. O ile kopiowanie nie jest zastrzeżone bo wtedy należy uzyskać zgodę.
Cześć Grubas przepraszam że się wtryniam ale wydaje mi się że to forum jest zamknięte czyli bez logowania nikt po za nami nie ma dostępu do treści naszych dyskusji.Uważam że jest to dyskusja jak by kumpli w zamkniętym gronie .My nie wychodzimy po za forum prezentując linki,fotki należące do kogoś i przedstawiamy je jako własne.Więc chyba nie ma sprawy.Jeżeli było by to otwarte forum z prezentacją na zewnątrz to pewnie należało by płacić za prawa autorskie za każdy link lub fotkę.
pozdrawiam
Grubas ma racje, bo to jest swego rodzaju piractwo.
Nie trzeba sie logowac, zeby przegladac forum.
senekkorzenna napisał(a):nie dziwię się że wycofano się z systemu desmodromicznego ponieważ o ile bardziej sprawny od konwencjonalnego o tyle bardziej rozbudowany
na razie sie nie wycofano
A co do tematu, to wydaje mi sie, ze oprocz sportu nie znajdzie on zastosowania w "zyciu codziennym". Po prostu w "cywilnych" silnikach raczej unika sie wysokich obrotow, z powodu znacznie zwiekszonego zuzywania sie czesci. Dodatkowo wstepne "nabijanie" gazem przed uruchomieniem bylo by raczej uciazliwe.
Ale to jest tylko moje zdanie.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
jasql napisał(a):senekkorzenna napisał(a):Grubas napisał(a):Skwy. Kopiując materiały należałoby podać źródło. O ile kopiowanie nie jest zastrzeżone bo wtedy należy uzyskać zgodę.
Cześć Grubas przepraszam że się wtryniam ale wydaje mi się że to forum jest zamknięte czyli bez logowania nikt po za nami nie ma dostępu do treści naszych dyskusji.Uważam że jest to dyskusja jak by kumpli w zamkniętym gronie .My nie wychodzimy po za forum prezentując linki,fotki należące do kogoś i przedstawiamy je jako własne.Więc chyba nie ma sprawy.Jeżeli było by to otwarte forum z prezentacją na zewnątrz to pewnie należało by płacić za prawa autorskie za każdy link lub fotkę.
pozdrawiam
Grubas ma racje, bo to jest swego rodzaju piractwo.
Nie trzeba sie logowac, zeby przegladac forum.senekkorzenna napisał(a):nie dziwię się że wycofano się z systemu desmodromicznego ponieważ o ile bardziej sprawny od konwencjonalnego o tyle bardziej rozbudowany
na razie sie nie wycofano
A co do tematu, to wydaje mi sie, ze oprocz sportu nie znajdzie on zastosowania w "zyciu codziennym". Po prostu w "cywilnych" silnikach raczej unika sie wysokich obrotow, z powodu znacznie zwiekszonego zuzywania sie czesci. Dodatkowo wstepne "nabijanie" gazem przed uruchomieniem bylo by raczej uciazliwe.
Ale to jest tylko moje zdanie.
Co do nabijania cylinderków gazem może być rozwiązane bardzo prosto.
Tak czy tak w nowych pojazdach które są zaopatrzone we wtrysk paliwa trzeba odczekać chwilkę aż pompa nabije odpowiednie ciśnienie paliwa i w tym czasie może chodzić druga pompa która doładowuje cylinderki.
Tak czy tak byśmy aż tak mocno tego nie odczuli.
Ale zgadzam się że w cywilnych pojazdach nie są potrzebne obroty rzędu 20000.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):Co do nabijania cylinderków gazem może być rozwiązane bardzo prosto.
Tak czy tak w nowych pojazdach które są zaopatrzone we wtrysk paliwa trzeba odczekać chwilkę aż pompa nabije odpowiednie ciśnienie paliwa i w tym czasie może chodzić druga pompa która doładowuje cylinderki.
Nie, bo jest potrzebny azot, a nie brudna mieszanina azotu z tlenem, wodą, dwutlenkiem węgla, sadzą, piachem i innymi.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
senekkorzenna napisał(a):ja myślę że tu nie ma nabijania gazem za każdym razem bardziej wygląda mi to na zastosowanie zamkniętego elementu ciśnieniowego działającego jako rodzaj sprężyny.
A tu napisali, ze jest

skwy napisał(a):... Aby silnik działał cylinderki pneumatyczne muszą zostać przed uruchomieniem napełnione azotem do uzyskania wymaganego ciśnienia....
PS. Grubas, czy to nie aby twoja strona

<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 71 gości