KTM 640SM '05 po 20 minutach ladowanie spada.
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
KTM 640SM '05 po 20 minutach ladowanie spada.
Witam
Poszukuje dobrego elektronika motocyklowego z okolic Piekar Sląskich-Bytomia. Ewentualnie jakąś radę bo moje pomysły się już wyczerpały :/. Problem jest taki:
Mój KTM LC4 640 SM r.05 po przejechaniu ok.30-40 km ma całkowicie wyładowany akumulator. Jak jest zimny ładowanie jest w porządku 14,2-14,4 V po jakis 20 minutach zaczyna pomału spadac aż wcale nie ładuje i moto bierze cały prąd z akumulatora.Aku jest właście YTZ10S żelowy. Regulator napięcia został wymieniony i problem jest dalej ten sam. Prądnice dzis sprawdzałem napiecie międzyprzewodowe jest zawsze rowne i przy wolnych obrotach jest 20V a przy 2,5-3 tys ok. 40V. Rezystancja miedzy cewkami tez stała na zimnym i ciepłym silniku.W serwisie KTM(w niemczech gdzie motor był kupiony) mowili ze problem może być z masą ale przelecialem całą instalacje wzdłóż i w szerz wedłóg schematu i wszystko jest prawidłowo. Czy ktoś może się spotkał z podobnym przypadkiem i ma jakiś pomysł co to może być?? Pozdrawiam
Poszukuje dobrego elektronika motocyklowego z okolic Piekar Sląskich-Bytomia. Ewentualnie jakąś radę bo moje pomysły się już wyczerpały :/. Problem jest taki:
Mój KTM LC4 640 SM r.05 po przejechaniu ok.30-40 km ma całkowicie wyładowany akumulator. Jak jest zimny ładowanie jest w porządku 14,2-14,4 V po jakis 20 minutach zaczyna pomału spadac aż wcale nie ładuje i moto bierze cały prąd z akumulatora.Aku jest właście YTZ10S żelowy. Regulator napięcia został wymieniony i problem jest dalej ten sam. Prądnice dzis sprawdzałem napiecie międzyprzewodowe jest zawsze rowne i przy wolnych obrotach jest 20V a przy 2,5-3 tys ok. 40V. Rezystancja miedzy cewkami tez stała na zimnym i ciepłym silniku.W serwisie KTM(w niemczech gdzie motor był kupiony) mowili ze problem może być z masą ale przelecialem całą instalacje wzdłóż i w szerz wedłóg schematu i wszystko jest prawidłowo. Czy ktoś może się spotkał z podobnym przypadkiem i ma jakiś pomysł co to może być?? Pozdrawiam
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
W serwisie KTMa powiedzieli ze mieli raz podobny przypadek i musieli doprowadzic dodatkową mase do reglera w moim przypadku to nic nie daje wedłóg schematu przelecialem wszystkie masy na motorze tak jak w schemacie nie ma zadnych udoskonaleń czy innych cyrków wszystko gra zadne styki nie sa zaśniedziałe wkoncu motor ma 2 lata wiec nie powinny byc. Prądnica ma 18 cewek i jest usadzona w pokrywie lewej a magneto na wale. Z niej wychodzą 3 żółte przewody prosto do reglera a z reglera juz wychodza tylko 2 masa i prąd. I miedzy tymi żółtymi przewodami przy wolnych obrotach jest ok.20V a przy dodaniu gazu 30-40V miedzy wszystkimi sa podobne wartosci wiec chyba prądnica ok. opór na cewkach tez równy. Wątpie że trzeci Regulator jest zły. Aha zaznacze ze po ok.30 minutach jak silnik chodzi to ten tegulator jest bardzo ciepły ale w sumie ma radiator wiec chyba powinnien. Mierzyłem wczoraj także przewodność tych diód prostowniczych i tak: w jednym kierunku miały 650,651,630 wzgledem plusa a wzgleden minusa po polaryzacji 610,612,596. Mi już naprawde brak pomysłów co by mogło tam nie grać.
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
Czy mógłbyś bardziej z obrazować przepływ prądu w regulatorze?
Bo coÅ› mi nie pasuje.
Jak się nie mylę to diody prostownicze mają za zadanie wyprostować prąd zmienny z alternatora i puszczają go tylko w jednym kierunku.
Bo coÅ› mi nie pasuje.
Jak się nie mylę to diody prostownicze mają za zadanie wyprostować prąd zmienny z alternatora i puszczają go tylko w jednym kierunku.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Te diody to chyba mierzyłeś podłączone do układu i nie ich oporność wyszła. Nie ma sensu podawać rezystancji diody bo jest ona bardzo różna. W kierunku zaporowym powinna być praktycznie nieskończona, a w kierunku przewodzenia powinien na niej występować spadek napięcia w granicach 0,6-0,7 V.
Z Twojego opisu wynika, że alternator jest 3-fazowy. Napięcie na nim musi być zależne od prędkości obrotowej. Wydaje mi się, że tu jest ok.
Gdzie mierzysz napięcie ładowania? Na aku (klemach) czy na regulatorze.
Widzę następujące prawdopodobne przyczyny:
1) Na regulatorze jest OK. i coś w instalacji pomiędzy regulatorem i aku jest walnięte (nawet w to nie wierzę)
Jeśli przewody są ok. to i na regulatorze jest takie zjawisko:
2) Regulator jednak jest walnięty. Nie podoba mi się fakt, że już był wymieniany. Jeśli tak jest to co jest przyczyną powtórnego uszkodzenia. Szkoda kasy wydawać na wymianę dopóki nie będzie zlokalizowanej przyczyny.
3) Regulator jest ok. tylko coś żre prąd. W tej możliwości zakładam, że regulator działa ok., ale jakieś urządzenie zaczyna brać coraz więcej prądu. Dochodzi do maksymalnego prądowego obciążenia alternatora/regulatora i zabezpieczenie obniża napięcie. Idzie to tak daleko, że prąd jest brany z aku.
Może podgrzewane manetki ? W celu wyeliminowania tej możliwości należałoby sprawdzić prąd ładowania (nie napięcie) na regulatorze.
Sprawdź również wszystkie bezpieczniki, czy jakiś pomysłowy Dobromir nie wsadził kiedyś za dużego. Odpowiedni się może przepalał (i wskazywał przyczynę uszkodzenia).
Z Twojego opisu wynika, że alternator jest 3-fazowy. Napięcie na nim musi być zależne od prędkości obrotowej. Wydaje mi się, że tu jest ok.
Gdzie mierzysz napięcie ładowania? Na aku (klemach) czy na regulatorze.
Widzę następujące prawdopodobne przyczyny:
1) Na regulatorze jest OK. i coś w instalacji pomiędzy regulatorem i aku jest walnięte (nawet w to nie wierzę)
Jeśli przewody są ok. to i na regulatorze jest takie zjawisko:
2) Regulator jednak jest walnięty. Nie podoba mi się fakt, że już był wymieniany. Jeśli tak jest to co jest przyczyną powtórnego uszkodzenia. Szkoda kasy wydawać na wymianę dopóki nie będzie zlokalizowanej przyczyny.
3) Regulator jest ok. tylko coś żre prąd. W tej możliwości zakładam, że regulator działa ok., ale jakieś urządzenie zaczyna brać coraz więcej prądu. Dochodzi do maksymalnego prądowego obciążenia alternatora/regulatora i zabezpieczenie obniża napięcie. Idzie to tak daleko, że prąd jest brany z aku.
Może podgrzewane manetki ? W celu wyeliminowania tej możliwości należałoby sprawdzić prąd ładowania (nie napięcie) na regulatorze.
Sprawdź również wszystkie bezpieczniki, czy jakiś pomysłowy Dobromir nie wsadził kiedyś za dużego. Odpowiedni się może przepalał (i wskazywał przyczynę uszkodzenia).
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Źle opisałem ten pomiar diód przepuszczają one tylko w jednym kierunku i na mierniku pokazywalo wartosci 650,651,630 a jednostki tego nie znam mylnie napisalem ze to opór. Co do Akumulatora jest juz 3 z kolei bo po 30 km aku zelowy umiera smiercią tragiczną wiec juz 2 raz mi oddali na gwarancji watpie ze zrobią to 3. Zadnych dodatkowych odbiorników pradu typu podgrzewane manetki nie ma tam. Motor ma przejechane 1100km i dowiedziałem sie przypadkiem ze juz na gwarancji regulator wymieniali. Wiec to już 3? A moge dodać jak wczoraj mierzyłem to na gorącym silniku gdy juz byl spadek napiecia przepiąłem regulator na ten stary zimny i było to samo. Tam jest prądnica z 18 nawinietymi cewkami albo jak to tam sie zwie.
Mam pytanie czy jak rozłącze na chwile przewód łączący regler z aku do pomiaru czy laduje cos moge wypalić te diody?
Bezpieczniki sprawdzałem jest jeden główny i 4 inne wszystkie poprawne.
Jutro sprawdze jeszcze prąd ładowania i Opór na wyłączonym silnku miedzy tymi trzema przewodami podobno ma byc miedzy 0,2-0,5 z tego co mierzyłem to miałem chyba 0,8
Mam pytanie czy jak rozłącze na chwile przewód łączący regler z aku do pomiaru czy laduje cos moge wypalić te diody?
Bezpieczniki sprawdzałem jest jeden główny i 4 inne wszystkie poprawne.
Jutro sprawdze jeszcze prąd ładowania i Opór na wyłączonym silnku miedzy tymi trzema przewodami podobno ma byc miedzy 0,2-0,5 z tego co mierzyłem to miałem chyba 0,8
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
Adam, ja myślę, że Marek chciał odłączyć regulator a nie akumulator.
Diody powinny przeżyć, ale w tym zakresie jestem za kiepski by być pewien czy cały regulator przeżyje. Natomiast komp i cała reszta bez problemów.
Sprawdź ten pobór prądu. Podgrzewane manetki to był przykład, ale może jakiś uszkodzony odbiornik.
Diody powinny przeżyć, ale w tym zakresie jestem za kiepski by być pewien czy cały regulator przeżyje. Natomiast komp i cała reszta bez problemów.
Sprawdź ten pobór prądu. Podgrzewane manetki to był przykład, ale może jakiś uszkodzony odbiornik.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Ciekaw jestem czy pod wpływem temperatury pojawia sie przebicie i prąd ucieka na masę.
Sprawdzałeś wartość napięcia(na alternatorze) wtedy kiedy jest brak ładowania?Może właśnie tam pojawia sie problem jak elementy się rozgrzeją?
Sprawdzałeś wartość napięcia(na alternatorze) wtedy kiedy jest brak ładowania?Może właśnie tam pojawia sie problem jak elementy się rozgrzeją?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Kolejne pomiary na rozgrzanym silnku:
Zmierzyłem prąd na wyjściu z reglera i był 2,40A przy wolnych obrotach a 0,92A przy wysokich obrotach.
Następnie spiołem regler spowrotem i zmierzyłem prąd na akumulatorze i tak:
na wolnych obrotach było 3,20 na wysokich 1,37A po włączeniu światła mijania było 1,50A na wolnych i 3,20na wysokich, a przy załączeniu wszystkich świateł (krótkie+długie+świało stopu) -3,40A i na wysokich -0,30A co wskazuje ze prad brany calkowicie z akumulatora. Wyłączyłem silnik i zmierzyłem porbór prądu i tak: Swiatło mijania 5,5A swiatło mijania+stop 7A swiatło mijania+stop+długie 10,20A czy tak duze prądy powinny byc? zaznaczam ze przy włączonych jak i wylączonych swiatłach na gorącym silniku nie ma ładowania.
Zmierzyłem prąd na wyjściu z reglera i był 2,40A przy wolnych obrotach a 0,92A przy wysokich obrotach.
Następnie spiołem regler spowrotem i zmierzyłem prąd na akumulatorze i tak:
na wolnych obrotach było 3,20 na wysokich 1,37A po włączeniu światła mijania było 1,50A na wolnych i 3,20na wysokich, a przy załączeniu wszystkich świateł (krótkie+długie+świało stopu) -3,40A i na wysokich -0,30A co wskazuje ze prad brany calkowicie z akumulatora. Wyłączyłem silnik i zmierzyłem porbór prądu i tak: Swiatło mijania 5,5A swiatło mijania+stop 7A swiatło mijania+stop+długie 10,20A czy tak duze prądy powinny byc? zaznaczam ze przy włączonych jak i wylączonych swiatłach na gorącym silniku nie ma ładowania.
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
marekjasiok napisał(a):Kolejne pomiary na rozgrzanym silnku:
Zmierzyłem prąd na wyjściu z reglera i był 2,40A przy wolnych obrotach a 0,92A przy wysokich obrotach.
WyglÄ…da OK
Nie wiem ile bierze elektronika, ale 2,4 A wygląda bardzo przyzwoicie. Aku nie powinien być ładowany długotrwale prądem większym od 0,1 pojemności, czyli ok. 1,2 A, Ale chwilowo może być. Tuż po starcie silnika ma prawo brać więcej, bo rozrusznik wysiorbał mu trochę energii.
Co do dużych prądów na wyłączonym silniku są OK.!
Mijania 5,5A*12V = 66W – ok. 55W z przodu 10W z tyÅ‚u.
7A przy stopie czyli o 1,5A więcej. 1,5*12 = 18 W (nawet myślałem, że stop ma 30W)
Długie też coś łykną, więc 10A jest ok. I w normalnej pracy regulator powinien wydać tyle prądu by starczyło na światła, elektronikę i ładowanie.
marekjasiok napisał(a):Następnie spiołem regler spowrotem i zmierzyłem prąd na akumulatorze i tak:
na wolnych obrotach było 3,20 na wysokich
Czyli ładuje
marekjasiok napisał(a):.. na wysokich 1,37A
ładuje
marekjasiok napisał(a):po włączeniu światła mijania było 1,50A na wolnych i 3,20na wysokich,
ładuje
marekjasiok napisał(a): a przy załączeniu wszystkich świateł (krótkie+długie+świało stopu) -3,40A i na wysokich -0,30A
Znaczy regulator nie wyrabia. Ale nie jest źle – czytaj dalej.
marekjasiok napisał(a): co wskazuje ze prąd brany całkowicie z akumulatora.
Nie! Nie całkowicie! To znaczy, że na wolnych przy małych obrotach z regulatora szło 6,6A a 3,4 z Aku by złożyć się na 10A, a przy większych obrotach z regulatora szło prawie 10A a z aku tylko drobnica 0,3. Wygląda to całkowicie poprawnie.
Nie wiem jaka jest specyfika regulatora i alternatora w Twoim moto, może powinien mieć większe zapasy, a może tak ma być jak jest. W końcu bez stopa na długich bilans już wyjdzie pozytywny. Jaki procent czasu masz niskie obroty i stop i długie? Niewielki, więc chwilowe rozładowanie powinno zaraz być uzupełnione.
Jeszcze raz pytanie czy pomiary, których dokonałeś były na zimnym (kiedy piszesz, że jest ok.) czy na ciepłym kiedy usterka się ujawnia.
Jeździsz w korkach na długich i trzymasz bez przerwy rękę lub nogę na hamulcu i świecisz stop-em ?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Zgodze sie z tobą to ma sens co piszesz ale jak mi wytlumaczysz to że zakładam Nowy akumulator 8,Ah YTZ10S dydykowany temu motorowi i po 30 kilometrach akumulator jest dentka nawet juz naladowac go nie idzie a swiatla swieca slabo i przygasaja do tego dodawanie gazu nic nie zmienia. Co do trzymania na hamulcu to nie trzymam bo podpieram sie zawsze nogami. ale jest ciekawy jeden efekt gdy juz ten aku siadze po tych 30-40km to w momencie załączenia długich +krótkich +stopu widać ze tylko w tym momencie akumulator jest ładowany bo swiatło jest normalne.gdy odpuszcze swiatlo od razu jest slabe licznik sie restartuje ciagle. Wiec moze jednak wina jest poza alternatorem i reglerem?
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
Dziwne i nienormalne zachowanie, jeśli spada obciążenie to traci ładowanie. Nie rozumiem tego? Szczerze powiem, że już wymiękam z pomysłami. Jeśli pomiary które podałeś to prawda, wtedy nie może dojść do rozładowania, więc pewnie te pomiary to nieprawda
. OczywiÅ›cie nie podejrzewam CiÄ™ o robienie sobie jaj tylko pewnie jest jakieÅ› nieuchwycone zjawisko. Może podczas jazdy – drgania – dochodzi do chwilowych krótkotrwaÅ‚ych zwarć (na cienkim przewodzie, dlatego nic siÄ™ nie dymi), jakaÅ› izolacja przetarta. Może to nie drgania, tylko coÅ› siÄ™ rozgrzewa, rozszerza, i jakiÅ› element zaczyna dotykać masy. CoÅ› takiego trudno uchwytnego. Ale ja mówiÄ™ pas.
Jak już dojdziesz to daj znać co, jestem bardzo ciekaw.

Jak już dojdziesz to daj znać co, jestem bardzo ciekaw.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Chciałbym Ci bardzo podziękować za zaangażowanie:)
Obstawiam jeszcze jedną możliwość moje mierniki nie należą do górnej półki i moga byc błędne bo np. jak mierzyłem przy wyłączonym silniku opór na tych kablach wychodzacych z prądnicy miedzy kazdymi to jeden miernik pokazywal 1,2Om drugi 0,6 a trzeci 1,0 wiec sie umowiłem na wizyte u mojego znajomego elektronika w sobote który posiada juz fachowy sprzet i wtedy pomiary bedą 100% poprawne ale nie da sie ukryć że coś w tym motorze nie gra tak jak ma grać a że nowy akumulator 8,6Ah w 30 minut idzie zarżnąć na śmierć to juz znaczy że cos naprawde jest nei tak:/.
Prad i napiecia mierzyłem napewno poprawie miałem elektronike elektrotechnike i wiem jak sie to mierzy kwestia może być w przyżądach pomiarowych nie nalezy sie spodziewac cudów po mierniku za 50zl. Jak bede wiedział cokolwiek napisze
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki wszystkim za szczere checi pomocy,
Temat ciągle otwarty.. motor wciąż niesprawny:(
Obstawiam jeszcze jedną możliwość moje mierniki nie należą do górnej półki i moga byc błędne bo np. jak mierzyłem przy wyłączonym silniku opór na tych kablach wychodzacych z prądnicy miedzy kazdymi to jeden miernik pokazywal 1,2Om drugi 0,6 a trzeci 1,0 wiec sie umowiłem na wizyte u mojego znajomego elektronika w sobote który posiada juz fachowy sprzet i wtedy pomiary bedą 100% poprawne ale nie da sie ukryć że coś w tym motorze nie gra tak jak ma grać a że nowy akumulator 8,6Ah w 30 minut idzie zarżnąć na śmierć to juz znaczy że cos naprawde jest nei tak:/.
Prad i napiecia mierzyłem napewno poprawie miałem elektronike elektrotechnike i wiem jak sie to mierzy kwestia może być w przyżądach pomiarowych nie nalezy sie spodziewac cudów po mierniku za 50zl. Jak bede wiedział cokolwiek napisze
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki wszystkim za szczere checi pomocy,
Temat ciągle otwarty.. motor wciąż niesprawny:(
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
Mam jeszcze jeden pomysł . Gdzieś jest słaba masa. Taaak w serwisie KTM już tak powiedzieli
Na pewno widziaÅ‚eÅ› kiedyÅ› taki przypadek stojÄ…c na skrzyżowaniu za kimÅ›, kto miaÅ‚ sp… Å›wiatÅ‚a i używaÅ‚ migacza. W momencie, gdy kierunkowskaz byÅ‚ wyłączony pozycyjny siÄ™ Å›wieciÅ‚ w miarÄ™ normalnie, gdy żółta żarówka siÄ™ włączaÅ‚a, postojowy przygasaÅ‚, a nawet coÅ› jeszcze siÄ™ zaÅ›wieciÅ‚o, bo prÄ…d szukaÅ‚ innej drogi do masy. Takie zachowanie „na odwrót” może Å›wiadczyć o braku masy. Ale gdzie nie mogÄ™ wymyÅ›lić. JeÅ›li to byÅ‚o połączenie pomiÄ™dzy reglerem, a masÄ… tak jak proponowali, to miaÅ‚o by sens. Regulator siÄ™ nagrzewa, naprężenia mechaniczne spowodowane rozszerzalnoÅ›ciÄ… siÄ™ materiaÅ‚u, z którego jest zrobione mocowanie (Å›ruba?) powoduje zmniejszenie siÄ™ powierzchni styku?? W każdym razie, jeÅ›li tam bÄ™dzie spadek napiÄ™cia 2V (przy prÄ…dzie Å‚adowania 10 A to jest tylko 0,2 Ohm – bardzo maÅ‚o) regulator by widziaÅ‚ 14V a w instalacje by szÅ‚o 12. Ale to nie powinno dawać efektów zwiÄ…zanych z włączaniem i wyłączaniem Å›wiatÅ‚a. Ale ten mechanizm może zadziaÅ‚ać wszÄ™dzie na drodze regulator – akumulator.
Co do takich pomiarów, to każdy miernik wystarczy. Pomiary rezystancji < 1 Ohm sÄ… zawsze b. trudne. Zobacz ile majÄ… Twoje przewody w mierniku zwierajÄ…c je i odejmuj tÄ… wartość. Ponadto zawsze trzeba b. mocno przycisnąć koÅ„cówki do czystej powierzchni (nawet „wbić” je w powierzchniÄ™ metalu).
Szukanie słabej masy możesz dokonać miernikiem, mierząc spadki napięć od złącza do złącza przy pełnym obciążeniu układu.

Co do takich pomiarów, to każdy miernik wystarczy. Pomiary rezystancji < 1 Ohm sÄ… zawsze b. trudne. Zobacz ile majÄ… Twoje przewody w mierniku zwierajÄ…c je i odejmuj tÄ… wartość. Ponadto zawsze trzeba b. mocno przycisnąć koÅ„cówki do czystej powierzchni (nawet „wbić” je w powierzchniÄ™ metalu).
Szukanie słabej masy możesz dokonać miernikiem, mierząc spadki napięć od złącza do złącza przy pełnym obciążeniu układu.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Dziś sie wiele wyjaśniło przynajmniej to że regulator i prądnica sa dobre. znalazłem jeden przerwany przewód zlutowałem go(ale to byl z czujnika stopu) i dalej jak sie zagrzeje to przestaje ładawać... Ale zauważyłem bardzo ciekawą sprawe Przestaje ładować nie kiedy sie w sumie silnik nagrzeje tylko gdy lampy dłużej poświecą. jak na bardzo rozgrzanym silnku wyłączyłem lame krótką która w sumie zawsze świeci po chwili ładowanie na goracym silnku wzrosło do 14,20(i nawet wentylator chłodzący działał). Wiec problem tkrwi gdzies w lampach zawsze uruchamiałem silnik i miałem załączone lampy mijania żeby było dobrze widać czy ładuje ale dzis z głupoty wyłączyłem je na chwile i ładowanie wróciło do normy a silnik był juz wstanie ustalonym, po włączeniu ponownie świateł i krótkiej chwili napiecie zaczęło spadac. spróbuje wsadzić dużo mniejsze bezpeczniki i wtedy powinno wybić tam gdzie jest cos nie tak od razu chyba ze macie inny sprosób zeby dojsc do tego poodczepiam tez pokolei zarówki może którach jest fabrycznie felerna główna H4 juz wymieniłem wczesniej na nową z Osrama wiec ta pewnie dobra jest.
- marekjasiok
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05
Albo coś z lampą albo może coś w przełączniku świateł.
Cholera go wie to austryjacki wynalazek
Cholera go wie to austryjacki wynalazek
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Eeeee. Żarówy brały tyle ile miały brać. Jak by brały więcej to by poszły z dymem. Może jednak regulator mimo wszystko się przegrzewa? Jest zamontowany jak go fabryka wypuściła? Obudowa nie powinna być przykręcona do jakiegoś dużego metalowego elementu? Nie ładuj bezpieczników mniejszych niż mówi serwisówka, bo wtedy będą miały prawo się zjarać i tylko pomylą.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości