zawory w xt 600
Posty: 8
• Strona 1 z 1
zawory w xt 600
witam.mam pytanko.po czym rozpoznać ze zawory są do regulcji?czy sa jakies stuki?strzela z rury?czy co?i potem jak je wyregulowqać samemu w xt 600 84r
Jest jakis tutek po polsku?czy filmik?r?prosze o pomoc
Jest jakis tutek po polsku?czy filmik?r?prosze o pomoc
- grucha87
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44
Zakup / sciagniecie serwisowki ci pomoze.
Jezeli luzy sie zwiekszaja to je slychac, jak sie zmniejszaja ( co jest czestsze w tych silnikach ) to do czasu ich wypalenia jedyny objaw to powolny spadek mocy, trudny do zauwazenia w codziennej jezdzie.
Adam M.
Jezeli luzy sie zwiekszaja to je slychac, jak sie zmniejszaja ( co jest czestsze w tych silnikach ) to do czasu ich wypalenia jedyny objaw to powolny spadek mocy, trudny do zauwazenia w codziennej jezdzie.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
ogolnie nie powinno regulowac sie luzow w momencie kiedy wszystko zaczyna stukac i pukac (chyba, ze sytuacja jest taka: kupiles wlasnie motocykl i nie masz pojecia kiedy ostatni raz przeszedl on jakikolwiek serwis). Moment regulacji luzow zaworowych jest scislie okreslony przez producenta (xx tys. km) i podany w ksiazce serwisowej.
Regulacja luzow zaworowych jest czynnoscia dosc skomplikowana (szczegolnie gdy chodzi o regulacje plytkowa) dla osoby, ktora nie miala z tym nigdy do czynienia. Potrzebne sa specjalistycze narzedzia i troche doswiadczenia. Jezeli nigdy tego nie robiles radze ci odstawic motocykl do jakiegos serwisu, zapytac o mozliwosc przypatrzenia sie naprawie i dopiero wtedy probowac samemu. Tak zrobisz cos nie tak i beda niepotrzebne koszty.
Regulacja luzow zaworowych jest czynnoscia dosc skomplikowana (szczegolnie gdy chodzi o regulacje plytkowa) dla osoby, ktora nie miala z tym nigdy do czynienia. Potrzebne sa specjalistycze narzedzia i troche doswiadczenia. Jezeli nigdy tego nie robiles radze ci odstawic motocykl do jakiegos serwisu, zapytac o mozliwosc przypatrzenia sie naprawie i dopiero wtedy probowac samemu. Tak zrobisz cos nie tak i beda niepotrzebne koszty.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
dla mnie logiczne jest ze o ile instrukcje to i moze o tyle serwisowki NIKT nie wyda w jakims barbazynskim jezyku jakies tam Poland, Plonad, gdzies tam w rosji gdzie biegaja niedzwiedzie po ulicach 

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
grucha87 napisał(a):dla mnie barbarzynski język to niemiecki.;d Swoją drogą polacy mogli by się wziąśc za tłumaczenie.i było by łokej.
ale przeciez sie wzieli za tlumaczenie, tylko poza tym chca wziasc jeszcze cos innego. Nikt za darmo tego nie zrobi.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Cóż, może się to komuś przyda... Pewnie, to wszyscy wiedzą ale kto wie...
W moim xt600 91', o ile Ci to pomoże, do regulacji ściągnąłem bak, odkręciłem świecę, dwa korki na dostęp do zaworów wydechowych(klucz chyba 17) nad wydechem, klapkę wziernikową zaworów ssących po drugiej stronie głowicy z dwoma śrubami '6' imbusowymi...
Ma być:
wydech- luz chyba 0,12-0.17 (zimne)
ssÄ…ce- luz 00,5-0,10(zimne)
Żeby sprawdzić i regulować:
Kręcimy kołem do przodu na 5 biegu, ustawiamy aż wałek zluzuje zawory i regulujemy;
Trzeba mieć kluczyk chyba 3 mm do obrac. kwadratowego zakończenia śruby i dobrą oczkową '10'.
, Oczywiście najpierw pomierz szczelinomierzem i popisz sobie wartości, dopiero póżnie jak trzeba, to luzuj kolejno kontrę 10 i dopiero 3 (ja mam rurkowy) kręć aż trafisz w wymiar, zakontruj, sprawdz!
U mnie był kłopot, bo po reg. na najmniejszą nawet wartość i tak klepały za bardzo...
Musiałem ściągnąć pokrywę i wyrównać wybicia na śrubach regulacyjnych
Ustawiłem najmniejsze wartości i jest dobrze- Pamiętać jednak wtedy należy o bezwzgl. przestrzeganiu terminów, tak jak tu już słusznie pisano!
mniejsze luzy( np. 5 zamiast 10 setek) to większe wzniosy zaworów i lepsze napełnianie i w sumie większa moc
pozdr.
W moim xt600 91', o ile Ci to pomoże, do regulacji ściągnąłem bak, odkręciłem świecę, dwa korki na dostęp do zaworów wydechowych(klucz chyba 17) nad wydechem, klapkę wziernikową zaworów ssących po drugiej stronie głowicy z dwoma śrubami '6' imbusowymi...
Ma być:
wydech- luz chyba 0,12-0.17 (zimne)
ssÄ…ce- luz 00,5-0,10(zimne)
Żeby sprawdzić i regulować:
Kręcimy kołem do przodu na 5 biegu, ustawiamy aż wałek zluzuje zawory i regulujemy;
Trzeba mieć kluczyk chyba 3 mm do obrac. kwadratowego zakończenia śruby i dobrą oczkową '10'.
, Oczywiście najpierw pomierz szczelinomierzem i popisz sobie wartości, dopiero póżnie jak trzeba, to luzuj kolejno kontrę 10 i dopiero 3 (ja mam rurkowy) kręć aż trafisz w wymiar, zakontruj, sprawdz!
U mnie był kłopot, bo po reg. na najmniejszą nawet wartość i tak klepały za bardzo...
Musiałem ściągnąć pokrywę i wyrównać wybicia na śrubach regulacyjnych
Ustawiłem najmniejsze wartości i jest dobrze- Pamiętać jednak wtedy należy o bezwzgl. przestrzeganiu terminów, tak jak tu już słusznie pisano!
mniejsze luzy( np. 5 zamiast 10 setek) to większe wzniosy zaworów i lepsze napełnianie i w sumie większa moc
pozdr.
- leszek40
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/2/2008, 13:31
- Lokalizacja: Opolszczyzna
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości