Zobacz wÄ…tek - Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F
NAS Analytics TAG

Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Adam M. » 16/2/2008, 15:35

Dziesiatka jest o wiele za mala i po "miesiacu miodowym" znowu zaczna sie klopoty z rozruchem na cieplym silniku.
Najlepiej Yuasa o wlasciwej pojemnosci i pradzie rozruchowym - teraz wydasz wiecej, ale mniej klopotow pozniej. Rozumiem ze chcesz kupic wysylkowo, pamietaj ze sucho ladowany aku po zalaniu osiaga ok 80% naladowania i trzeba go podladowac stacjonarna ladowarka do pelna.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez simonw » 16/2/2008, 16:07


Bardzo prosze cytujac skracac wypowiedzi !
Nie uzywanie (...) jest niezgodne z regulaminem forum oraz netykietÄ….
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Grzybu » 16/2/2008, 18:26

Adam M. napisał(a):Rozumiem ze chcesz kupic wysylkowo, pamietaj ze sucho ladowany aku po zalaniu osiaga ok 80% naladowania i trzeba go podladowac stacjonarna ladowarka do pelna.

Adam M.


Wiem, wiem. Ale dzięki za przypomnienie. ;)
Chyba na razie wstrzymam się z zakupem do cieplejszych dni, kiedy będę już częsciej używał maszynki.

Póki co składam motorek "do kupy" i rozglądam się za odpowiednim aku w dobrej cenie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Frankdm » 23/2/2008, 18:07

Przy okazji mam pytanie czy w CBRce oba wyjścia pod zbiornikiem ( a raczej z niego ) to odpowietrzenia zbiornika i czy przewody z nich powinny być gdzieś podłączone ? U mnie tylko z jednego był przewód i do tego nie wiem czy był luźny czy nie - ktoś mi podpowiadał, że przewody powinny być podłączone do tych niby odpowietrzeń komór pływakowych jeśli dobrze zrozumiałem myśl z tego forum, czyli do dwóch wyjść na przewody umiejscowionych między skrajnymi a środkowymi gaźnikami.., jestem trochę zielony więc proszę o wyrozumiałość.
Frankdm
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/2/2008, 17:57

Postprzez Adam M. » 23/2/2008, 22:09

Powinny byc luzne.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez fajerstarter » 24/2/2008, 09:21

moj kumpel mial taki sam problem w kawasaki,jest na scigaczu ale nie wiem jaki ma nick,po prostu wsadzil nowy akumulator i teraz jest ok,a tyle zesmy sie go napchali :-/
xxxx
Avatar użytkownika
fajerstarter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 358
Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
Lokalizacja: warszawa

Postprzez limak14 » 11/5/2008, 20:55

witam
odświeżę temat
otóż mam podobny problem
wczesniej myslalem ze to moze aku ale kupilem nowy YUASy i wszystko jest jak bylo czyli na zimnym silniku paki ok a na cieplym po ok5-10min musze ja troche pokrecic zeby zaskoczyla(siara tak krecic fure przy ludziach)
w poniedzialek czeka na mnie seriws i robimy regulacje luzow zaworowych
nie wiem czy to pomoze ale napewno nie zaszkodzi
i teraz mam do was pytanie czy macie moze jakies podpowiedzi?synchro+ergulacja+czyszczenie ok 4tys km temu
dodam ze wczoraj jak lecialem na extreme moto to wszystko bylo ok tj.palila z delikatnym dodaniem gazu bez dlugich katowań na rozruszniku
ona pali ciezko ok raz na 5 odpalan
a tak pali mi z gazem ok
wiec prosze bardzo o pomoc bo mi serce peka jak musze ja tak "dydłać"jak jakiegos złoma
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez lukasz-rider » 11/5/2008, 23:24

Myślę że trzeba wyczyścić gaźniki. Skoro na ssaniu odpala to znaczy że nie dostaje dość paliwa bez niego. Regulację mieszanki najlepiej ustawić wg danych serwisowych. Jedynie jeśli silnik ma spory przebieg bądź są zmieniane dysze (jakieś modyfikacje) powinno sie regulować inaczej. Dobrze utrzymany silnik nie wymaga nic innego jak ustawienia wg. serwisówki.
lukasz-rider
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 23/9/2007, 14:59

Postprzez Adam M. » 12/5/2008, 01:02

Sprawdz masowanie instalacji na ramie i silniku, wiaze sie to z rozkreceniem tych srub, ich oczyszczeniem i naasmarowaniem smarem diaelektrycznym czy wazelina techniczna.
Kostki laczace instalacji to samo - plyn do czyszczenia polaczen el. + smar.
Na koncu sprawdz mase reglera w ten sam sposob.
To stary motocykl, wiec szczotki rozrusznika tez moga byc zuzyte.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 12/5/2008, 19:26

limak14 napisał(a):wiec prosze bardzo o pomoc bo mi serce peka jak musze ja tak "dydłać"jak jakiegos złoma


Wiem o czym móiwisz ;)

Pierwsze co, to napisz czy chodzi Ci też o cebre 1000F czy jakiś inny motocykl?

Jeżeli chodzi o moją maszynke to powiem, że nowy aku bardzo poprawił sytuację, ale nie wyeliminował problemu do końca. Czasem zdarza się, że sprzęt niechętnie odpala (właśnie rozgrzany), ale zdarza się to o wiele rzadziej i nie jest tak uciążliwe. Też kupiłem aku YUASA 14Ah taki jak trzeba. Dlatego wydaje mi się, że to musi być jeszcze jakaś inna przyczyna.

Zrobiłem cały serwis:
-nowy aku
-wymiana filtra
-nowe świece Denso (do modelu)
-nowe kable
-reg. zaworów
-mierzone ładowanie akumulatora
-synchro i regulacja gaźników (+ czyszczenie)
-przejrzałem całą instalację i oczyściłem połącznia
-sprawdzanie ciśnienia sprężania (jest ok.)
i wiele innych zabiegów...

a motor i tak czasem ma kłopoty z odpałem

Mam wrażenie, że to może być jakaś przyczyna elektroniki. Regulator napięcia ma wyprowadzoną swoją masę. Poza tym zrobiłem mu lepsze chłodzenie w nadzieji, że to coś da, ale niestety :(
Tylko zaznaczam jeszcze raz, że te problemy teraz pojawiają się naprawdę o wiele rzadziej, ale jednak czasem się zdarzają.

Dlatego jestem też ciekawy innych przypadków. Może razem do czegoś dojdziemy... opisz jak tam po serwisie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez limak14 » 12/5/2008, 23:20

witam
dzieki za zainteresowanie moim problemem
serce peka jak tak odpala z wielkim trudem
napisze jak bedzie po serwisie ale to dopiero za tydzien jestem umowiony
ja swiece mam nowe ok 2tys przebiegu
moto to fzr600 95r "jedna lapma"
jeszcze na wekendzie oblukam cala instalacje i poczyszcze ja troszke
ale jakbyscie mieli do tego czasu jakies uwagi/rady to czekam
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Adam M. » 15/5/2008, 22:06

Grzybu, jeszcze 2 mozliwosci - zmeczenie uzwojenia samego rozrusznika, zuzycie elementow sprzegla jednokierunkowego rozrusznika.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 15/5/2008, 22:51

A z tym uzwojeniem to da się jakoś obadać (pomiary)? Przyznam, że na tym nowym aku kręci jak wściekła, mimo to - nawet dzisiaj mi się zdażyło, że na gorącym piecu "chechłałem" z 5 sekund (to dość długo!) i w momencie puszczenia startera silnik odpalił (bezwładnością wału - kiedy rozrusznik nie pobierał już prądu) a na zimnym pali w sekundę.

Powoli mnie to dobija.. :?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Adam M. » 16/5/2008, 02:30

Puszczenie wlacznika startera to taki moment kiedy przestaje pobierac on prad i zapalenie silnika w takim momencie pokazuje wyraznie ze nie starcza pradu na iskre w momencie gdy rozrusznik pracuje.
Czytalem liste tego co zrobiles, ale jeszcze raz zapytam:
- czy polaczenie masowe instalacji na silniku jest oczyszczone i dobrze przewodzi ?
Mozesz to sprawdzic miernikiem nastawionym na skale Ohm, dotykajac do koncowki przewodu masowego i silnika. To samo z polaczeniem na ramie.
- czy sprawdziles stan kostki laczacej regler z altkiem ? Nie moze byc zgrzana, przewody nie moga byc sztywne i przyciemnione.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 16/5/2008, 20:59

Pozwólcie, że odpowiem w cytacie (na tłusto)


Adam M. napisał(a):Puszczenie wlacznika startera to taki moment kiedy przestaje pobierac on prad i zapalenie silnika w takim momencie pokazuje wyraznie ze nie starcza pradu na iskre w momencie gdy rozrusznik pracuje.

dokładnie tak, ale kable sprawdzałem w momencie gdy nie było gaźników, kiedy był do wszystkiego dostęp.

- czy polaczenie masowe instalacji na silniku jest oczyszczone i dobrze przewodzi ?

to może być temat, bo z tego co pamiętam, to nie było żadnego kabla na masę z ramy do silnika. Za to sam silnik jest na sztywno skręcony do ramy. Niedawno odkręcałem kilka śrub łączących, w celu zamontowania własnej roboty tuningu 8) i wszystkie wtedy przeczyściłem, więc masę chyba przewodzi dobrze.Mimo to w desperacji puszczę jutro bezpośrednio z aku i zobaczę efekty...

Mozesz to sprawdzic miernikiem nastawionym na skale Ohm, dotykajac do koncowki przewodu masowego i silnika. To samo z polaczeniem na ramie.

Nie mam obecnie miernika - więc jutro puszczę wariant pierwszy.

- czy sprawdziles stan kostki laczacej regler z altkiem ? Nie moze byc zgrzana, przewody nie moga byc sztywne i przyciemnione.

Nie było z tym problemu ale sprawdzę jeszcze raz



Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez limak14 » 17/5/2008, 00:11

witam
obiecalem ze jak cos sie u mnie wydarzy to napisze
otoz poradzilem sie podpowiedzi ADAMA i dzisiaj zdjalem bak itp i dostalem sie do glownego kabla laczÄ…cego aku z silnikiem
polÄ…czenie to wygladalo syfiasto
bylo brudne itp
wiec wszystko przeczyscilem
przy okazji rozlÄ…czylem wszystkie kosci i wyczyscilem
nastepnie klamry na aku poddalem takim samym czynnosciom
trwalo to ok 2godz
ale jak sie pozniej okazalo przy pierwszym starcie moto zagadalo bez dodawania gazu-na samym ssaniu(wczesniej tak nie moglem uruchmic)
przejechalem ok 20km zgasilem moto i podchodze odpalac
i odziwo wszystko tak jak bylo przed "awaria"
moto zagadalo z pierwszego-wystarczylo dotknac startera i nawet nie musialem gazem regulowac
odpalilem je dzisiaj ok 15razy(w sumie) i zrobilem ok 70km i wszystko jak narazie(odpukac)jest ok
wiec rada ADAMA byla jak najbardziej trafiona i z tego miejsca chcialem za niÄ… podziekowac
GRZYBU pobaw sie tak jak ja a naprawde powinno pomoc
a w poniedzialemjeszcze zaworki zrobie w serwisie i juz bede mial z glowy--tylko lac i latac
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Grzybu » 24/5/2008, 19:01

A ja znów odświeżę.
Dzisiaj znów się przytrafiło... Standardowo. Silnik gorący, kilka minut postoju i palę 8)
Pierwszy raz - kręcę i nic
Drugi. Kręcę - ze trzy sekundy - puszczam, i w tym momencie silnik odpala. :cry:

Pełna frustracja.

Poprowadziłem ostatnio masę prosto na silnik. Niestety nie pomogło. Wtyki są ok. Kable też. Prąd ładowania jak trzeba.

Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez limak14 » 24/5/2008, 19:13

to juz naprawde nie wiem co u ciebie jest nie tak
ja zrobilem to co opisalem wczesniej
a mase na silnik to juz mialem standardowo poprowadzona, nie mialem jej podlaczonej do ramy
pzdr
ps. napisz jak cos bedziesz kombinowal i pomoze
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez limak14 » 25/5/2008, 03:56

to ja ostatnio jechalem i zgaslo mi moto a jak chcialem odpalic to lipa
aku sie wyladowal
dalem do serwisu i przy okazji mi to sprawdzili i nic nie znalezli
nie widzieli dlaczego tak sie stalo
ale wszystko teraz jest ok
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez cezare » 25/5/2008, 09:05

Adam M. napisał(a):Puszczenie wlacznika startera to taki moment kiedy przestaje pobierac on prad i zapalenie silnika w takim momencie pokazuje wyraznie ze nie starcza pradu na iskre w momencie gdy rozrusznik pracuje.
Czytalem liste tego co zrobiles, ale jeszcze raz zapytam:
- czy polaczenie masowe instalacji na silniku jest oczyszczone i dobrze przewodzi ?
Mozesz to sprawdzic miernikiem nastawionym na skale Ohm, dotykajac do koncowki przewodu masowego i silnika. To samo z polaczeniem na ramie.
- czy sprawdziles stan kostki laczacej regler z altkiem ? Nie moze byc zgrzana, przewody nie moga byc sztywne i przyciemnione.

Adam M.


<b>ADAM'ie </b> wrcaj do PL - otwórz serwis motocyklowy - śledzę twoje wątki i śledzę... miałbys tu łatwe życie Ci powiem ;) przede wszystkim za "każdomarkowość" a dolar tak nisko teraz stoi ;) ... w PL na serwisowanie czeka się w kolejce - tu nawet nie rozumieją konieczności powiększania obsady na czas sezonu ... w serwisach jest tłok, stąd nie kompetencja jest na porządku dziennym - nie mają konkurencji za wielkiej i robią co chcą... z punktu widzenia czysto ekonomicznego rynek na to jest dziewiczy .. a rozdziewiczają go sami popaprańcy ...

ps. sam czekam po 3-4 tyg na wizytę u specjalisty - ale wkońcu trafiłem na takiego, który jak dentysta pamięta co było ostatnio sprawdzane .. i ogólnie jestem zadodolony - ale to rodzynek Ci powiem wielki ...

pozdrownienia dla ekipy Yamaha Krkaów z Wielickiej i wielki szacun dla P.Pawła ;).
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê