Zobacz wątek - Wymiana tłumików
NAS Analytics TAG

Wymiana tłumików

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana tłumików

Postprzez icid » 10/2/2008, 17:58

Motocykll wstawiłem do firmy tuningowej ma dostać kilka drobiazgów między innymi tłumiki i tu sie właśnie zastanawiam bo chciałbym orginalne tłumiki od GSXR 1000 i zastanawiam sie czy nie będzie trzeba przeprowadzać jakieś regulacji wymiany dysz itd. bo oni je tylko zamontują. Piszcie co myślicie. :?
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez jasql » 10/2/2008, 18:07

Wstyd, ze sie o takie cos pytasz.
Byla o tym mowa kilkanascie razy. Jak tlumik to tylko dedykowany do konkretnego modelu.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez Grzybu » 10/2/2008, 18:11

Motocykle z wtryskiem nie muszą koniecznie mieć dostrajanego układu zasilania, bo posiadają czujniki które powinny dostosować dawkę paliwa w oparciu o nowe dane (zmienione tłumiki) jednak zasilanie gaźnikowe powinno przejść odpowiednią korektę.

Ale co to za firma tuningowa, która nie wyraziła swojej opini na ten temat i nie doradziła konkretnych zmian??
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez icid » 10/2/2008, 18:18

Nie doradziła bo narazie jeszcze sam nie wiem czy mają być sportowe czy orginalne tylko od innego modelu, tłumiki zamierzam kupić sam bo w holandii masakryczne ceny i teraz pytanie czy jakieś uniwersalne basowe czy np od gsxr. Chce troche oszczędzić bo i tak malowanie, karbonowe elemęty i inne pierdoły wyniosą sporo. Aha moto jest na gaźnikach więc jak sportowe to czy koniecznie trzeba wymieniać dysze i filter? czy w oryginalnej konfiguracji też będzie sie sprawowało. Troche wstyd pytać ale zawsze jeździłem na fabrycznych tłumikach więc zwyczajnie sie tym nie interesowałem.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Adam M. » 10/2/2008, 18:21

Do jakiego motocykla ???
Gazniki czy wtrysk ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez icid » 10/2/2008, 18:28

Na gaźnikach zzr 600 napisałem wyżej.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez icid » 10/2/2008, 20:06

No właśnie nie jest tak prosto, mieszkam za granicą i gdybym zmienił motor w tym roku na taki jaki chce musiał bym wykazać dużo więkrze dochody i tym samym wszedłbym w następny próg podatkowy co zupełnie mi sie nie opłaca :) Więc skoro musze jeszcze pośmigać tym to postanowiłem go troszke odświerzyć. W holandii żeby kupić samochód lub motor trzeba to zrobić przez bank, a na dochody skaładają sie białe i czarne pieniądze. za białe czyli legalne przychody płaci sie podatek i państwo rozlicza ci to przy kontroli czyli sprawdzają wszystkie wpływy i wypływy a ja kupiłem w tym roku kilka więkrzych rzeczy i nie bede w stanie udokumentować jeszcze motoru za prawie 17 tys euro. A za czarne pieniądze możesz sobie kupić coś do domu np. tv.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez dambandit » 12/2/2008, 16:15

W moim bandicie mam zamontowany taki tłumik formi Hurric . Sprawdzałem jego cene w niemczech i wynosi ona 349 euro . Co myslicie o tej firmie produkujacej tłumiki . Ja sie na tym kompletnie nie znam , Jednak sądzac po cenie nie jest to chyba jakis bubel . A i myślicie że po zamontowaniu tego tłumika wzrozła co nieco moc czy to raczej nie mozliwe .
Załączniki
DSC00723.JPG
DSC00723.JPG (43.81 KiB) PrzeglÄ…dane 5187 razy
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Adam M. » 12/2/2008, 18:40

Nie znam firmy, wiec ciezko cos powiedziec.
Wbrew pozorom sama zamiana koncowki tylko w niektorych motocyklach 4T moze podniesc osiagi, jako ze oryginalny tlumik byl elementem tlumiacym silnik - typowy przyklad to Bandit 1200.
W wiekszosci nie da nic oprocz zmiany glosu, w niektorych moc spadnie.
Koledze Icid radze skorzystac z hamowni robiac probe na oryginale i na nowo kupionym tlumiku - wowczas bedziesz mial jasnosc co sie poprawilo, co pogorszylo i w jakim zakresie obrotow. Dla obu prob musisz skorzystac z tej samej hamowni.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez dambandit » 12/2/2008, 19:54

No wiem . Mój wójek w niemczech ma bandita 1200 z 2006 roku ale jeszcze stary model, kupił nówke z salonu . W niemczech liczy sie data pierwszej rejestracji . I mechanicy w suzuki mówia że ten silnik ma około 110-115 koni seryjnie . Napisane jest tylko 98 , bo niemcy to najwiekszy rynek motorów w europie , a powyżej 98 koni jest kolejna klasa ubezpieczenia . Wiec te 98 koni to tylko umównie .

No ale ja mam bandita 600 z 2001 roku .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Grzybu » 12/2/2008, 22:16

Bierzecie pod uwagę, że wolny wydech zakłóca ruch falowy spalin i tym samym przeważnie powoduje zubożenie mieszanki? Dlatego dąży się do wzbogacenia jej przez wymianę dysz (a we wtrysku dawkę dobierają czujniki więc w pewnym stopniu same mogą wprowadzić korektę po zmianie wydechu)

Zbyt uboga mieszanka prowadzi do przegrzania/wypalenia gniazd itp.
O tym już było kilka tematów.

W 2T za charakterystykę cyklu roboczego odpowiada dyfuzor spalin. (namiętnie dziurawiony w różnej maści wiejskim sprzęcie ;) ) .
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Adam M. » 13/2/2008, 01:33

Dedykowana przelotowa koncowka nie powinna zaklocic ruchu falowego, co innego wyprucie oryginalnego tlumika do czysta, pamietaj ze mimo przelotu taki tlumik tez pelni funkcje odbijajaca fale wydechu przez rure wewnetrzna.
W dyfuzorze te funkcje spelnia odwrucony stozek, czyli jego sciana tylna.
Normalnie do nowego tlumika powinna byc dolaczona ulotka z sugestia o ew regulacji gaznikow i z bazowymi nastawami. Jak jej nie ma to dzwonie do producenta z pytaniami :)

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Marian_r6 » 13/2/2008, 08:14

Zmian tłumika w zasilaniu gaźnikowym to taka procedura jak opisał Adam M. powyżej. Moja r6 05r to wtrysk, po zmianie na SBK LeoVince efekty są zauważalne: przyrost mocy w niższym zakresie obrotów, ok 1000-1500 obr mniej, a zaczyna mocno przyspieszać, drugi plus to to,że tłumik wcale się nie grzeje (spaliny szybko opuszczają go), trzeci, w zestawie jest db kiler (czasem może się przydać, jego działanie jest odwrotnie proporcjonalne do jego wielkości). Oczywiście nie robiłem hamowni przed i po, a to tylko moje subiektywne opinie...
Marian_r6
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 26/4/2007, 11:51
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê