Wymiana tłumików
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Wymiana tłumików
Motocykll wstawiłem do firmy tuningowej ma dostać kilka drobiazgów między innymi tłumiki i tu sie właśnie zastanawiam bo chciałbym orginalne tłumiki od GSXR 1000 i zastanawiam sie czy nie będzie trzeba przeprowadzać jakieś regulacji wymiany dysz itd. bo oni je tylko zamontują. Piszcie co myślicie. 

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Motocykle z wtryskiem nie muszą koniecznie mieć dostrajanego układu zasilania, bo posiadają czujniki które powinny dostosować dawkę paliwa w oparciu o nowe dane (zmienione tłumiki) jednak zasilanie gaźnikowe powinno przejść odpowiednią korektę.
Ale co to za firma tuningowa, która nie wyraziła swojej opini na ten temat i nie doradziła konkretnych zmian??
Ale co to za firma tuningowa, która nie wyraziła swojej opini na ten temat i nie doradziła konkretnych zmian??
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Nie doradziła bo narazie jeszcze sam nie wiem czy mają być sportowe czy orginalne tylko od innego modelu, tłumiki zamierzam kupić sam bo w holandii masakryczne ceny i teraz pytanie czy jakieś uniwersalne basowe czy np od gsxr. Chce troche oszczędzić bo i tak malowanie, karbonowe elemęty i inne pierdoły wyniosą sporo. Aha moto jest na gaźnikach więc jak sportowe to czy koniecznie trzeba wymieniać dysze i filter? czy w oryginalnej konfiguracji też będzie sie sprawowało. Troche wstyd pytać ale zawsze jeździłem na fabrycznych tłumikach więc zwyczajnie sie tym nie interesowałem.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
No właśnie nie jest tak prosto, mieszkam za granicą i gdybym zmienił motor w tym roku na taki jaki chce musiał bym wykazać dużo więkrze dochody i tym samym wszedłbym w następny próg podatkowy co zupełnie mi sie nie opłaca
Więc skoro musze jeszcze pośmigać tym to postanowiłem go troszke odświerzyć. W holandii żeby kupić samochód lub motor trzeba to zrobić przez bank, a na dochody skaładają sie białe i czarne pieniądze. za białe czyli legalne przychody płaci sie podatek i państwo rozlicza ci to przy kontroli czyli sprawdzają wszystkie wpływy i wypływy a ja kupiłem w tym roku kilka więkrzych rzeczy i nie bede w stanie udokumentować jeszcze motoru za prawie 17 tys euro. A za czarne pieniądze możesz sobie kupić coś do domu np. tv.

-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
W moim bandicie mam zamontowany taki tłumik formi Hurric . Sprawdzałem jego cene w niemczech i wynosi ona 349 euro . Co myslicie o tej firmie produkujacej tłumiki . Ja sie na tym kompletnie nie znam , Jednak sądzac po cenie nie jest to chyba jakis bubel . A i myślicie że po zamontowaniu tego tłumika wzrozła co nieco moc czy to raczej nie mozliwe .
- Załączniki
-
- DSC00723.JPG (43.81 KiB) PrzeglÄ…dane 5187 razy
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Nie znam firmy, wiec ciezko cos powiedziec.
Wbrew pozorom sama zamiana koncowki tylko w niektorych motocyklach 4T moze podniesc osiagi, jako ze oryginalny tlumik byl elementem tlumiacym silnik - typowy przyklad to Bandit 1200.
W wiekszosci nie da nic oprocz zmiany glosu, w niektorych moc spadnie.
Koledze Icid radze skorzystac z hamowni robiac probe na oryginale i na nowo kupionym tlumiku - wowczas bedziesz mial jasnosc co sie poprawilo, co pogorszylo i w jakim zakresie obrotow. Dla obu prob musisz skorzystac z tej samej hamowni.
Adam M.
Wbrew pozorom sama zamiana koncowki tylko w niektorych motocyklach 4T moze podniesc osiagi, jako ze oryginalny tlumik byl elementem tlumiacym silnik - typowy przyklad to Bandit 1200.
W wiekszosci nie da nic oprocz zmiany glosu, w niektorych moc spadnie.
Koledze Icid radze skorzystac z hamowni robiac probe na oryginale i na nowo kupionym tlumiku - wowczas bedziesz mial jasnosc co sie poprawilo, co pogorszylo i w jakim zakresie obrotow. Dla obu prob musisz skorzystac z tej samej hamowni.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
No wiem . Mój wójek w niemczech ma bandita 1200 z 2006 roku ale jeszcze stary model, kupił nówke z salonu . W niemczech liczy sie data pierwszej rejestracji . I mechanicy w suzuki mówia że ten silnik ma około 110-115 koni seryjnie . Napisane jest tylko 98 , bo niemcy to najwiekszy rynek motorów w europie , a powyżej 98 koni jest kolejna klasa ubezpieczenia . Wiec te 98 koni to tylko umównie .
No ale ja mam bandita 600 z 2001 roku .
No ale ja mam bandita 600 z 2001 roku .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Bierzecie pod uwagę, że wolny wydech zakłóca ruch falowy spalin i tym samym przeważnie powoduje zubożenie mieszanki? Dlatego dąży się do wzbogacenia jej przez wymianę dysz (a we wtrysku dawkę dobierają czujniki więc w pewnym stopniu same mogą wprowadzić korektę po zmianie wydechu)
Zbyt uboga mieszanka prowadzi do przegrzania/wypalenia gniazd itp.
O tym już było kilka tematów.
W 2T za charakterystykę cyklu roboczego odpowiada dyfuzor spalin. (namiętnie dziurawiony w różnej maści wiejskim sprzęcie
) .
Zbyt uboga mieszanka prowadzi do przegrzania/wypalenia gniazd itp.
O tym już było kilka tematów.
W 2T za charakterystykę cyklu roboczego odpowiada dyfuzor spalin. (namiętnie dziurawiony w różnej maści wiejskim sprzęcie

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Dedykowana przelotowa koncowka nie powinna zaklocic ruchu falowego, co innego wyprucie oryginalnego tlumika do czysta, pamietaj ze mimo przelotu taki tlumik tez pelni funkcje odbijajaca fale wydechu przez rure wewnetrzna.
W dyfuzorze te funkcje spelnia odwrucony stozek, czyli jego sciana tylna.
Normalnie do nowego tlumika powinna byc dolaczona ulotka z sugestia o ew regulacji gaznikow i z bazowymi nastawami. Jak jej nie ma to dzwonie do producenta z pytaniami
Adam M.
W dyfuzorze te funkcje spelnia odwrucony stozek, czyli jego sciana tylna.
Normalnie do nowego tlumika powinna byc dolaczona ulotka z sugestia o ew regulacji gaznikow i z bazowymi nastawami. Jak jej nie ma to dzwonie do producenta z pytaniami

Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Zmian tłumika w zasilaniu gaźnikowym to taka procedura jak opisał Adam M. powyżej. Moja r6 05r to wtrysk, po zmianie na SBK LeoVince efekty są zauważalne: przyrost mocy w niższym zakresie obrotów, ok 1000-1500 obr mniej, a zaczyna mocno przyspieszać, drugi plus to to,że tłumik wcale się nie grzeje (spaliny szybko opuszczają go), trzeci, w zestawie jest db kiler (czasem może się przydać, jego działanie jest odwrotnie proporcjonalne do jego wielkości). Oczywiście nie robiłem hamowni przed i po, a to tylko moje subiektywne opinie...
- Marian_r6
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 26/4/2007, 11:51
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości