Stuki zimnego silnika w Hondzie cb500
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Stuki zimnego silnika w Hondzie cb500
Witam!
Posiadam moją Hondę od niedawna i kiedy zapalam silnik to na wolnych obrotach lekko stuka-od razu skojarzyło mi się to z dźwiękiem luzu na zaworach. Kiedy dodam gazu to dźwięk znika. Jak silnik się rozgrzeje to nie słychać żadnych nieprawidłowych dźwięków. Nawet zimny silnik pracuje miarowo, bez żadnych skoków obrotów.
Na liczniku mam obecnie 55tyś km(na pewno oryginalny), a poprzedni właściciel powinien wyregulować luz przy 48tysiącach, lecz nie wiem czy to zrobił.
Miałem zamiar jechać z tym do serwisu, ale może to nić poważnego i nie musiałbym się fatygować. Byłbym wdzięczny za cenne uwagi
Posiadam moją Hondę od niedawna i kiedy zapalam silnik to na wolnych obrotach lekko stuka-od razu skojarzyło mi się to z dźwiękiem luzu na zaworach. Kiedy dodam gazu to dźwięk znika. Jak silnik się rozgrzeje to nie słychać żadnych nieprawidłowych dźwięków. Nawet zimny silnik pracuje miarowo, bez żadnych skoków obrotów.
Na liczniku mam obecnie 55tyś km(na pewno oryginalny), a poprzedni właściciel powinien wyregulować luz przy 48tysiącach, lecz nie wiem czy to zrobił.
Miałem zamiar jechać z tym do serwisu, ale może to nić poważnego i nie musiałbym się fatygować. Byłbym wdzięczny za cenne uwagi

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Witam.
Nie wiem jak w Hondzie CB500 bo w modelu CBR 1000F mam takie same objawy i powodem tego jest łańcuszek rozrzadu a raczej jego napinacz, który niewystarczajaco "napina" łańcuch. Napinacz jest hydrauliczny i dlatego w pierwszej chwili po odpaleniu słychac głośna prace rozrządu jeżeli po kilkunastu sekundach to zanika to myslę, że jest ok.
W CBR 1000F to typowa przypadłość i ponoc dosyc często trzeba wymieniac napinacz.
Z tym że luz zaworowy tez może powodowac taki dzwięk.
Nie wiem jak w Hondzie CB500 bo w modelu CBR 1000F mam takie same objawy i powodem tego jest łańcuszek rozrzadu a raczej jego napinacz, który niewystarczajaco "napina" łańcuch. Napinacz jest hydrauliczny i dlatego w pierwszej chwili po odpaleniu słychac głośna prace rozrządu jeżeli po kilkunastu sekundach to zanika to myslę, że jest ok.
W CBR 1000F to typowa przypadłość i ponoc dosyc często trzeba wymieniac napinacz.
Z tym że luz zaworowy tez może powodowac taki dzwięk.
- krissped
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/1/2008, 14:16
- Lokalizacja: Skoki
Problem napinacza hydraulicznego dotyczy takze kilku innych modeli Hondy. Kiedys juz o tym pisalem na forum. Objawy sa wlasnie takie jak opisujesz. Dopoki olej dobrze nie dotrze do napinacza nie bedzie on dobrze napinal lancuszka i pojawiaja sie wlasnie takie stuki, tudziez szuranie. U mnie wystepowalo to tylko przy danym zakresie obrotow tj. ok 3500 r.p.m. W Cb 500 pewnie bedzie wystepowac przy znacznie nizszym zakresie obrotow. Gdy silnik sie dobrze rozgrzal wszystko milklo. Radze ci udac sie z tym do jakiegos fachowca po diagnoze. Calkiem mozliwe, ze przyczyna tkwi zupelnie gdzie indziej.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Widzę że wizyty u fachowca się nie uniknie...
A dałoby się to jakoś sprawdzić we własnym zakresie? Nie rozbierałem jeszcze mojego silnika i nie wiem jaki jest dostęp do tych elementów.
Czy ktoś się orientuje jaki jest ewentualny koszt? Czytałem że napinacze mechaniczne są trwalsze od hydraulicznych. Czy do Hondy CB500 da się taki założyć?
A dałoby się to jakoś sprawdzić we własnym zakresie? Nie rozbierałem jeszcze mojego silnika i nie wiem jaki jest dostęp do tych elementów.
Czy ktoś się orientuje jaki jest ewentualny koszt? Czytałem że napinacze mechaniczne są trwalsze od hydraulicznych. Czy do Hondy CB500 da się taki założyć?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
w cb500 fabrycznie dzwoni/ grzechocze czy jakoś tak kosz sprzęgłowy na zimnym silniku... wszyscy na to narzekają ale "ten typ tak ma..."
poczytaj na necie trochę o tym moto a sam się przekonasz... z tego co pamiętam to rozrząd robi się w tych moto około 64tys. km ale nie jestem pewien, tak słyszałem...
poczytaj na necie trochę o tym moto a sam się przekonasz... z tego co pamiętam to rozrząd robi się w tych moto około 64tys. km ale nie jestem pewien, tak słyszałem...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
a ja mysle ze to jest normalne,za wolne obroty moze sa i po prostu przy takich obrotach sie zazebia wszystko silnik zimny i chodzi nierowno,raz sie zalacza gar raz nie i sa tego efekty takie jakie slyszysz,tez tak mialem mam i to olewam,silnik sie rozgrzeja zacznie rowno pracowac i jest ok nic nie slychac
xxxx
-
fajerstarter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 358
- Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
- Lokalizacja: warszawa
fajerstarter napisał(a):a ja mysle ze to jest normalne,za wolne obroty moze sa i po prostu przy takich obrotach sie zazebia wszystko silnik zimny i chodzi nierowno,raz sie zalacza gar raz nie i sa tego efekty takie jakie slyszysz,tez tak mialem mam i to olewam,silnik sie rozgrzeja zacznie rowno pracowac i jest ok nic nie slychac
A ja myślę że nie masz racji.
W każdym silniku spalinowym jeśli jest sprawny techniczne to nie dochodzą z niego żadne niepokojące dźwięk nawet przy bardzo małych obrotach biegu jałowego.
Jeśli coś takiego jest to znaczy że silnik wymaga przeglądu.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Nie chodzi tutaj o nierówną pracę silnika tylko o stuki. Już postanowione, że pojadę do mechanika bo jak będzie cieplej planuje kilka dalszych tras i chce mieć motocykl sprawny. Ale będę sie musiał chyba melisy napić, bo jak mi wystawi rachunek za wymianę łańcuszka rozrzadu wraz z napinaczem to będzie cienko:/ czytałem, że ceny kosmiczne-jak na mnie.
Ale nikt nie mówił, że to tania przyjemność;)
Ale nikt nie mówił, że to tania przyjemność;)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
krydka napisał(a):Właśnie czytałem o tym na necie i jedni twierdzili że to napinacz łańcuszka rozrządu, a inni że kosz sprzęgłowy.
Kosz slychac caly czas. Czy silnik jest cieply, czy zimny, niezaleznie od obrotow. Wiem, bo tak mam. Jedynie, jak nacisniesz klamke sie uspokaja.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości