Castrol VS Motul
Posty: 38
• Strona 2 z 2 • 1, 2
To chyba czysta reklama .
W szkole robiliśmy pomiary dwóch aut po 100 tys km jeden jeżdził na oleju castrol a drugi na mobil 1 . I co sie okazało . Wyniki były takie że po 100 tys pomiary mieściły sie w tolerancji dla nowych części . Wiec jak widać obydwa oleje spisały sie dobrze . Testy trzeba by przeprowadzić np po 300 tys km . Ale to z kolei nie jest proste bo każdy traktuje swój silnik inaczej i wyniki nie będą niestety porównywalne . Osobiscie jesli chodzi o samochody uznaje tylko firme Mobil 1 . No ale do motocykli ta firma chyba nie ma oleju .
W szkole robiliśmy pomiary dwóch aut po 100 tys km jeden jeżdził na oleju castrol a drugi na mobil 1 . I co sie okazało . Wyniki były takie że po 100 tys pomiary mieściły sie w tolerancji dla nowych części . Wiec jak widać obydwa oleje spisały sie dobrze . Testy trzeba by przeprowadzić np po 300 tys km . Ale to z kolei nie jest proste bo każdy traktuje swój silnik inaczej i wyniki nie będą niestety porównywalne . Osobiscie jesli chodzi o samochody uznaje tylko firme Mobil 1 . No ale do motocykli ta firma chyba nie ma oleju .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Wszystko jest reklama, zeby cos naprawde sprawdzic trzeba wiedziec ktory z parametrow o ktorych tu piszemy jest wazny dla twojego sposobu jazdy ( tak jak dla Cichego wskaznik lepkosci przy 150 C ) i wowczas mozesz sprawdzic poszczegolne data sheets, czy publikowane na necie porownania i wybierac.
Tyle ze jak rozumiem Cichy jezdzi na torze i wazna jest dla niego ochrona silnika przy stalych wysokich obrotach, z kolei ja jako stary pierdziel kulajacy sie moja BSA 100 km/h po kanadyjskim highway`u zdaje sobie po prostu sprawe ze olej jakiego uzywam pokrywa wszystkie potrzeby mego motocykla ze 100% naddatkiem.'
To samo dotyczy wiekszosci uzytkownikow stosujacych dobre polsyntetyki czy syntetyki, ale nie jezdzacych ekstremalnie - wiekszosc markowych olei na rynku pokrywa ich potrzeby i duzo ponad to.
Stad wziela sie moja odpowiedz, ze nie ma znaczenia co wlejesz bo wszystko bedzie dobre dla twego silnika.
W Stanach ludzie czesto jezdza na najtanszym oleju mineralnym z Walmart ( $1- za litr ) i tez jest dobrze bo wymieniaja go co 2 tys km.
Najwazniejsze sa regularne zmiany w okresach zalecanych przez serwisowke, albo czesciej, a nie jaki olej jest lepszy czy gorszy.
Adam M.
Tyle ze jak rozumiem Cichy jezdzi na torze i wazna jest dla niego ochrona silnika przy stalych wysokich obrotach, z kolei ja jako stary pierdziel kulajacy sie moja BSA 100 km/h po kanadyjskim highway`u zdaje sobie po prostu sprawe ze olej jakiego uzywam pokrywa wszystkie potrzeby mego motocykla ze 100% naddatkiem.'
To samo dotyczy wiekszosci uzytkownikow stosujacych dobre polsyntetyki czy syntetyki, ale nie jezdzacych ekstremalnie - wiekszosc markowych olei na rynku pokrywa ich potrzeby i duzo ponad to.
Stad wziela sie moja odpowiedz, ze nie ma znaczenia co wlejesz bo wszystko bedzie dobre dla twego silnika.
W Stanach ludzie czesto jezdza na najtanszym oleju mineralnym z Walmart ( $1- za litr ) i tez jest dobrze bo wymieniaja go co 2 tys km.
Najwazniejsze sa regularne zmiany w okresach zalecanych przez serwisowke, albo czesciej, a nie jaki olej jest lepszy czy gorszy.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Nie do końca. Po co mam tracić czas na wymianę oleju co 2000km ? Po to chyba rozmawiać o tym co, lepsze by nie lać byle czego co 2kkm.
Ponadto jak ktoś jeździ na gumie to też będzie miał specyficzne wymagania do oleju. Mokre sprzęgło też ma swoje wymagania, wspólny olej do silnika i skrzyni. Motocykle mają wysilone silniki i nie oszukujmy się, lekko nie mają, w przeciwieństwie do olbrzymich, niewysilonych silników w amerykańcach, gdzie jest skrzynia automatyczna i komputer pilnuje optymalnych obrotów.
Aby było tak jak dambandit pisze, olej nie może być przeciętny.
A nawet jak mój olej przekracza o 200% wymagane parametry (cokolwiek te 200% oznacza) to i tak chce mieć dobry. Może kiedyś stracę nagle ciśnienie lub zawartość miski i dobry olej uratuje mi silnik zanim go wyłączę. A może spali mi się wiatraczek w chłodnicy i będę miał za ciepło? A co mają powiedzieć ci co mają olejaki? 150 stC to nie wyczyn. Warto pogadać i wiedzieć co się kupuje i DLACZEGO. Nie liczyć na to, że jak jest odpowiednia lepkość i norma SAE to jest ok. i nie muszę myśleć.
Ponadto jak ktoś jeździ na gumie to też będzie miał specyficzne wymagania do oleju. Mokre sprzęgło też ma swoje wymagania, wspólny olej do silnika i skrzyni. Motocykle mają wysilone silniki i nie oszukujmy się, lekko nie mają, w przeciwieństwie do olbrzymich, niewysilonych silników w amerykańcach, gdzie jest skrzynia automatyczna i komputer pilnuje optymalnych obrotów.
Aby było tak jak dambandit pisze, olej nie może być przeciętny.
A nawet jak mój olej przekracza o 200% wymagane parametry (cokolwiek te 200% oznacza) to i tak chce mieć dobry. Może kiedyś stracę nagle ciśnienie lub zawartość miski i dobry olej uratuje mi silnik zanim go wyłączę. A może spali mi się wiatraczek w chłodnicy i będę miał za ciepło? A co mają powiedzieć ci co mają olejaki? 150 stC to nie wyczyn. Warto pogadać i wiedzieć co się kupuje i DLACZEGO. Nie liczyć na to, że jak jest odpowiednia lepkość i norma SAE to jest ok. i nie muszę myśleć.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
A przytrzymanie oleju przez kilka minut w wysokiej temperaturze nie powoduje jego rozkładu?
Punkt zapłonu jest w granicach 200-250 st C.
Taki olej powinno się od razu wymienić.
Punkt zapłonu jest w granicach 200-250 st C.
Taki olej powinno się od razu wymienić.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Grubas - Nie do końca. Po co mam tracić czas na wymianę oleju co 2000km ? Po to chyba rozmawiać o tym co, lepsze by nie lać byle czego co 2kkm.
*** Masz po prostu mozliwosc wyboru.
Ponadto jak ktoś jeździ na gumie to też będzie miał specyficzne wymagania do oleju. Mokre sprzęgło też ma swoje wymagania, wspólny olej do silnika i skrzyni. Motocykle mają wysilone silniki i nie oszukujmy się, lekko nie mają, w przeciwieństwie do olbrzymich, niewysilonych silników w amerykańcach, gdzie jest skrzynia automatyczna i komputer pilnuje optymalnych obrotów.
*** Jezdzacych na gumie ratuje tylko uklad z sucha miska tak naprawde, cala reszta to polsrodki. Mokre sprzeglo musi byc po prostu w dobrym stanie, wowczas zniesie b.rozne oleje ( np moje mokre sprzeglo spokojnie znosi moj samochodowy syntetyk ).
Wspolczesne silniki samochodow amerykanskich sa mniejsze i bardziej wysilone niz kiedys
Aby było tak jak dambandit pisze, olej nie może być przeciętny.
*** Dlaczego nie jezeli wystarczy dla twego silnika ?
A nawet jak mój olej przekracza o 200% wymagane parametry (cokolwiek te 200% oznacza) to i tak chce mieć dobry.
*** Prosze bardzo, to kupuj olej syntetyczny, mozliwosc wyboru o ktorej pisze wyzej.
A co mają powiedzieć ci co mają olejaki? 150 stC to nie wyczyn. Warto pogadać i wiedzieć co się kupuje i DLACZEGO. Nie liczyć na to, że jak jest odpowiednia lepkość i norma SAE to jest ok. i nie muszę myśleć.
*** Niezaleznie od ilosci gadania, prawda jest taka ze jezeli zastosujesz olej zalecany przez producenta moto, to nie moze byc zle, musisz go tylko wymieniac w zalecanych odstepach czasu.
Adam M.
*** Masz po prostu mozliwosc wyboru.
Ponadto jak ktoś jeździ na gumie to też będzie miał specyficzne wymagania do oleju. Mokre sprzęgło też ma swoje wymagania, wspólny olej do silnika i skrzyni. Motocykle mają wysilone silniki i nie oszukujmy się, lekko nie mają, w przeciwieństwie do olbrzymich, niewysilonych silników w amerykańcach, gdzie jest skrzynia automatyczna i komputer pilnuje optymalnych obrotów.
*** Jezdzacych na gumie ratuje tylko uklad z sucha miska tak naprawde, cala reszta to polsrodki. Mokre sprzeglo musi byc po prostu w dobrym stanie, wowczas zniesie b.rozne oleje ( np moje mokre sprzeglo spokojnie znosi moj samochodowy syntetyk ).
Wspolczesne silniki samochodow amerykanskich sa mniejsze i bardziej wysilone niz kiedys

Aby było tak jak dambandit pisze, olej nie może być przeciętny.
*** Dlaczego nie jezeli wystarczy dla twego silnika ?
A nawet jak mój olej przekracza o 200% wymagane parametry (cokolwiek te 200% oznacza) to i tak chce mieć dobry.
*** Prosze bardzo, to kupuj olej syntetyczny, mozliwosc wyboru o ktorej pisze wyzej.
A co mają powiedzieć ci co mają olejaki? 150 stC to nie wyczyn. Warto pogadać i wiedzieć co się kupuje i DLACZEGO. Nie liczyć na to, że jak jest odpowiednia lepkość i norma SAE to jest ok. i nie muszę myśleć.
*** Niezaleznie od ilosci gadania, prawda jest taka ze jezeli zastosujesz olej zalecany przez producenta moto, to nie moze byc zle, musisz go tylko wymieniac w zalecanych odstepach czasu.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Ale piszecie tutuj o wyższosci oleju systetycznego nad innymi . No zgadzam sie jest to olej spełniajacy wyższe normy jakościowe , jednak nie dla wszystkich . Byłem świadkiem gdy do starego volvo nalano olej 0w40 i olej tak wypłukał silnik że go rozszczelnił . Wiec nie dla każdego syntetyk jest dobry .
Chyba trzeba sie zgodzic z tym ze dla zwykłego uzytkownika olej firmy , która jakoś sie tam nazywa będzie wystarczajacy .
Fachowcy zalecają również w miare mozliwości stosowanie oleju tego samego producenta , by nie zmieniąć producenta co wymiane .
Zaskakuje mnie róznież to że producenci motocykli zalecaja różny olej w róznych krajach .
Chyba trzeba sie zgodzic z tym ze dla zwykłego uzytkownika olej firmy , która jakoś sie tam nazywa będzie wystarczajacy .
Fachowcy zalecają również w miare mozliwości stosowanie oleju tego samego producenta , by nie zmieniąć producenta co wymiane .
Zaskakuje mnie róznież to że producenci motocykli zalecaja różny olej w róznych krajach .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
swego czasu zobaczyłem motula wyprodukowanego w afryce i od tego czasu jakoś straciłem zaufanie do tej firmy ( żaden rasizm po prostu wydaję mi się że firma idzie po kosztach kosztem jakości ) więc zmieniam w tym miesiącu motula na castrol ale czy lepszy będzie nie wiem i się nie dowiem pewnie sam tego nie stwierdze tak dla świętego spokoju przechodzę na castrol 

- krzychu84
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 3/7/2007, 18:52
- Lokalizacja: Tychy
Te opowiesci o "rozszczelnieniu" to bajki z mchu i paproci, jak ktos jezdzil na polskich olejach z PRL cale zycie samochodu, a potem wlal syntetyk to trudno sie dziwic ze silnik zaczal cieknac - syntetyki maja o wiele wieksza zdolnosc penetracyjna niz selektol
Obecnie % dodatkow myjacych jest podobny we wszystkich olejach, wiec brudnych i zaklejonych szlamem silnikow nie powinno sie spotykac - no chyba ze ktos z definicji nie zmienia oleju.
W zwiazku z tym problem przestal istniec jakis czas temu.
Adaam M.

Obecnie % dodatkow myjacych jest podobny we wszystkich olejach, wiec brudnych i zaklejonych szlamem silnikow nie powinno sie spotykac - no chyba ze ktos z definicji nie zmienia oleju.
W zwiazku z tym problem przestal istniec jakis czas temu.
Adaam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Cos do poczytania co umozliwi odseparowanie internatowych mitow olejowych.
Testy przeprowadzone na zlecenie reputowanego magazynu motocyklowego w USA,nie sa to wypocinych jakis samozwanczych internetowych "expertow" od oleji.
http://www.sportrider.com/tech/146_0308_oil/index.html
http://www.sportrider.com/tech/146_0310 ... to_03.html
Tak na marginesie o ile olej pochodzi od reputowanej firmy ktora zajmuje sie tym o dziesiatkow,czy wrecz w niektorych przypadkach ponad sto lat i jest uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem to napewno nic zlego sie nie stanie.
Po prostu w dzisiejszych czasach nie ma zlych olei ze znanych firm.Rozszczepianie wlosa na dwoje,szkoda czasu.Zycie zbyt krotkie.
Testy przeprowadzone na zlecenie reputowanego magazynu motocyklowego w USA,nie sa to wypocinych jakis samozwanczych internetowych "expertow" od oleji.
http://www.sportrider.com/tech/146_0308_oil/index.html
http://www.sportrider.com/tech/146_0310 ... to_03.html
Tak na marginesie o ile olej pochodzi od reputowanej firmy ktora zajmuje sie tym o dziesiatkow,czy wrecz w niektorych przypadkach ponad sto lat i jest uzytkowany zgodnie z przeznaczeniem to napewno nic zlego sie nie stanie.
Po prostu w dzisiejszych czasach nie ma zlych olei ze znanych firm.Rozszczepianie wlosa na dwoje,szkoda czasu.Zycie zbyt krotkie.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
To ja mam takie pytanie, ktory olej mam kupic, czym one w ogole sie roznia:
1. Motul 5000 10W40 - polsyntetyk - 95zl
2. Motul 5100 10W40 - polsyntetyk - 110zl
1. Motul 5000 10W40 - polsyntetyk - 95zl
2. Motul 5100 10W40 - polsyntetyk - 110zl
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
-
the69x - Świeżak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
- Lokalizacja: Bełtachów :P
Po za tym jak kupujesz motor to dostajesz rożne książki i podane jest tam co ile i jaki olej lać
Z mojego doświadczenia po 4 latach jazdy na 50 (Derbi GPR 50)
leje Motula i sprawuje sie idealnie
ale kiedyś brakło mi motula no i kupiłem castrola, wylałem go po 2-3 przejazdach po prostu nie wytrzymywał wysokich obrotów i silnik sie grzał
Wiec może do innych motorów castrol jest okej ale ja go nie zaleje bo po 1 sezonie silnik byłby do remontu
Moim Zdaniem najlepiej lac olej zalecany przez producenta, wiem zaraz ktoś napisze ze firmy współpracując żeby kasę ciągnąc na innych olejach droższych ale ostatnio ceny motuli można powiedzieć opadły niewiele ale zawsze coś
Bo raczej producent nie pisze głupot, skoro pisze o olejach to po co serwisujesz i regulujesz itp tak jak pisze w instrukcji przecież to tak jak olej pisze motul ale sobie będę lał sthil no bo po co lepszy wystarczy
tylko potem czemu sie jebie
Z mojego doświadczenia po 4 latach jazdy na 50 (Derbi GPR 50)
leje Motula i sprawuje sie idealnie
ale kiedyś brakło mi motula no i kupiłem castrola, wylałem go po 2-3 przejazdach po prostu nie wytrzymywał wysokich obrotów i silnik sie grzał
Wiec może do innych motorów castrol jest okej ale ja go nie zaleje bo po 1 sezonie silnik byłby do remontu
Moim Zdaniem najlepiej lac olej zalecany przez producenta, wiem zaraz ktoś napisze ze firmy współpracując żeby kasę ciągnąc na innych olejach droższych ale ostatnio ceny motuli można powiedzieć opadły niewiele ale zawsze coś
Bo raczej producent nie pisze głupot, skoro pisze o olejach to po co serwisujesz i regulujesz itp tak jak pisze w instrukcji przecież to tak jak olej pisze motul ale sobie będę lał sthil no bo po co lepszy wystarczy
tylko potem czemu sie jebie

- MoskiT
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/8/2007, 18:04
Witam wszystki forumowiczów.Co do CASTROLA lałem go do swojwj hondy nsr do dozownika i oprócz tego do baku 3ml i po 300km przytarł się tłok.Castrol pozostawił po sobie w cylinrze i układzie wydechowym czarny lepiący się nagar.Teraz chcę sprawdzić motula tylko nie wim jakiego kupić.I tu liczę na pomoc podajcie mi dokładny model tego motula.
Pozdro damiannsr125
Pozdro damiannsr125
- damiannsr125
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 11/8/2008, 11:20
Że tak się zapytam. Co polecacie do 4t WR 400? Bo leję Castrol GPS już dwa lata ( już z 250 l oleju do niego wlałem )i jak na razie zatarłem korbę tylko raz. A kompra jest. Więc po cholerę lać jakieś bel raye czy motule skoro można jeździć wyczynowcem wyczynowo na najtańszym i efekt jest ten sam?
(korba zatarła się na bel rayu)
(korba zatarła się na bel rayu)
- cesares
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/8/2009, 20:34
- Lokalizacja: Ciechanow
Ja do swojej Rf900 leje Castrola już 4 sezony. (poprzedni właściciel też na nim jezdził więc i ja nie zmieniałem)
W tamtym roku głowica poszła na glebę bo kawałek podkładki od świecy mi wpadł do cylindra-pękła (sam się zdziwiłem że tak się stało ale prawdziwe).
Po zdjęciu głowicy wszystko było czyściutki i piękne żadnych nagarów czy osadów. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
Zmieniam na czas i myślę że to podstawa.
W tamtym roku głowica poszła na glebę bo kawałek podkładki od świecy mi wpadł do cylindra-pękła (sam się zdziwiłem że tak się stało ale prawdziwe).
Po zdjęciu głowicy wszystko było czyściutki i piękne żadnych nagarów czy osadów. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
Zmieniam na czas i myślę że to podstawa.
- Maro
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
- Lokalizacja: Podlaskie
Witam! Suzuki GSX R 1000 K6. Wcześniej miałem castrola 10W40. Zalałem teraz motula pełen syntetic 15W50 i mam obawy czy nadaje się. Żadnych zmian w pracy silnika skrzyni nie zauważyłem. Jedynka wchodzi tak jak do tejpory z lekkim szarpnięciem a temperatura na postoju do czasu aż załączy się wentylator dochodzi do 105 stopni C. Proszę o rady bo nie chciałbym zatrzeć silnika.
- mariuszmaja19
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Castrol VS Motul ť
HieronimDWed napisał(a):Mam pytanie odnośnie marek olejĂłw. Lepiej jeĹşdzić na oleju Castrol, czy na oleju Motul? Widzę, Ĺźe Castrol da się kupić po minimalnie lepszej cenie, ale słyszałem duĹźo dobrego na temat oleju Motul. Czy marka ma aĹź tak duĹźe znaczenie?
Było o tym wiele razy.
Na odwrocie opakowania masz normy które spełnia olej, jaso, api, acea itd. Porównaj sobie parametry tych olejów i wybierz ten, który jest lepszy. Olej musi być też porównywalnej klasy, jeśli skonfrontujesz z jakimś Liqui Moly z dodatkiem dwusiarczku molibdenu lub inny olej premium to "zwykły" olej wypadnie słabiej. Jeśli np obydwa oleje mają te same parametry śmiało możesz wziąć tańszy, do jakiego sprzętu ma to być? Jeśli np do dziesięciolatka to obecnie przeciętny olej śmiało może przewyższać wymagania takiego silnika. Jeśli chodzi o konfrontację Motul vs Castrol to jeździłem na tych olejach tylko do 2T, Castrol był lepszy i tańszy, lepiej utrzymywał silnik w czystości.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 38
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości