Zobacz wątek - Ładowanie w Gsxr srad 750
NAS Analytics TAG

Ładowanie w Gsxr srad 750

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ładowanie w Gsxr srad 750

Postprzez Frycio » 31/1/2008, 14:35

witam.mam ostatnio takie dziwne objawy w sradzie:zauważyłem że gdy motocykl pracuje,dodając gazu lekko przygasają mi światła.niby nie ma problemów z rozładowywaniem akumulatpra ale jednak troche mnie to niepokoi.
Mierzyłem napięcie miernikiem-na wolnych obrotach super bo pokazuje około 13.5-13.9 V.ale przy obciążeniu(światła)i na wyższych obrotach mapięcie spada do około 12.5 V i tak tez sie na na tkich obrotach utrzymuje.
Czy to normalne?czy świadczy to o jakims uszkodzeniu(np regulatora napięcia)?
Dodam że kupiłe motocykl w poprzednim sezonie(pod koniec) i zrobiłem nim ponad 800km i nie było problemów z prądem itp.poprostu teraz zauważyłem takie niepokojące objawy.
Jesli ktoś wiedział by coś na ten temat i mógł mi posłużyc radą będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
GSX-R 750 Srad
Frycio
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 25/2/2006, 17:17
Lokalizacja: Lublin-okolice


Postprzez elco » 31/1/2008, 14:47

kiedys pisalem na ten temat - mozliwe, ze uda ci sie go odkopac i poczytac.
U mnie w CBR wystepowal ten sam problem. Objawy byly identyczne. Z poczatku nie przejmowalem sie tym. W koncu akumulator sie calkowicie rozladowal i pojawily sie problemy z odpaleniem. Po doladowaniu akumulatora okazalo sie, ze napiecie ladowania wynosi okolo 13,7 V, a pod obciazeniem swiatel i wlaczonym wentylatorze gwaltwonie spadalo nawet do 11, 10,5 V. Uszkodzony okazal sie regulator napiecia, mimo ze pokazywal wlasciwe opory. Jezeli masz mozliwosc podmiany takiego regulatora to zrobilbym to jak najszybciej i sprawdzilbym wtedy jak zachowuje sie napiecie ladowania. Uszkodzony regulator moze rozwalic akumulator a w ostatecznosci nawet alternator.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Roki 86 » 31/1/2008, 18:55

Ładowanie na bank masz za słabe! u mnie jest na światłach jest 14,4V i jest wszystko ok. Problemy sa gdy podczas jazdy po miećcie załącza sie często wiatrak wtedy po pewnym czasie ma ciężko odpalić z tego wniosek że nie doładowuje akumulatora. Więc nie chce wiedzieć co będzie u ciebie. Dodam jeszcze ze w sradach są bardzo małe alternatory więc nie ma sie czego spodziewać że będzie nie wiadomo jak mocno ładował co innego np w RF lu Bandit, tam są duże altki. Sprawdź regulator.
sracz 750
Roki 86
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
Lokalizacja: grabów

Postprzez Frycio » 1/2/2008, 03:38

dziękuje za porady.tego się własnie obawiałem-że to regulator moze byc tego przyczyną.w sumie to jak sradzikiem jezdziłem to było juz chłodno i nawet na mieście nie załączał sie wentylator.zawsze odpalał,prądu nie brakło ale teraz zaniepokoiły mnie te objawy -żeby czasem nie zabrakło kiedys w trasie ładowania.
raz jeszcze dziękuje.
pozdrawiam
GSX-R 750 Srad
Frycio
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 25/2/2006, 17:17
Lokalizacja: Lublin-okolice

Postprzez Ziobro » 21/12/2009, 10:55

elco napisał(a):kiedys pisalem na ten temat - mozliwe, ze uda ci sie go odkopac i poczytac.
U mnie w CBR wystepowal ten sam problem. Objawy byly identyczne. Z poczatku nie przejmowalem sie tym. W koncu akumulator sie calkowicie rozladowal i pojawily sie problemy z odpaleniem. Po doladowaniu akumulatora okazalo sie, ze napiecie ladowania wynosi okolo 13,7 V, a pod obciazeniem swiatel i wlaczonym wentylatorze gwaltwonie spadalo nawet do 11, 10,5 V. Uszkodzony okazal sie regulator napiecia, mimo ze pokazywal wlasciwe opory. Jezeli masz mozliwosc podmiany takiego regulatora to zrobilbym to jak najszybciej i sprawdzilbym wtedy jak zachowuje sie napiecie ladowania. Uszkodzony regulator moze rozwalic akumulator a w ostatecznosci nawet alternator.



mam to samo aczkolwiek już sprawdziłem regulator i mam dobry (akumulator tez nówka) a jak sprawdzić czy nie mam rozwalonego alternatora w gsxerce 600
Ziobro
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/6/2006, 15:20
Lokalizacja: Białystok

Postprzez macs » 21/12/2009, 18:49

Jakie masz ladowanie na swiatlach na wolnych obrotach oraz w granivy 5tys.obr??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Ziobro » 22/12/2009, 21:05

ok 10,5 V jeżeli chodzi Ci o napięcie ładowania i ciągle spada wymienilem regulator ale to nic nie dalo wiec podejrzewam zwarcie na kabelkach albo alternator i stad moje pytanie jak poznac ze jest rozwalony?? i ile moze kosztować naprawa tego?
Ziobro
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/6/2006, 15:20
Lokalizacja: Białystok

Postprzez jarekxj » 14/3/2010, 11:15

Witam.Mam ten sam problem co Frycio.Jeżdżę sradem drugi sezon z takimi samymi obiawami,wymiana regulatora napięcia nic nie pomogła akumulator jest ok nawet po dłuższej jeżdzie się nie rozładowuje.Może to musi tak być ten typ już tak ma.
jarekxj
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/10/2008, 19:07
Lokalizacja: Mława

Postprzez Raczek_6 » 14/3/2010, 22:34

Raczej świadczy to o niedługim końcu uzwojenia.

Bandit, RF, GSX-F ma alternator, GSX-R ma namiastkę alternatora.

Jak sprawdzić uzwojenie - udać się do dobrego elektryka motocyklowego, albo przeszukać dokładnie forum - może ktoś podpowiedział.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez maestro10 » 25/10/2012, 19:12

Witam serdecznie, mam ten sam problem.
Posiadam gsxr 600 srad z 2000r, na wolnych obrotach napięcie wynosi 14,6V a na wysokich spada między 13-12.5V.
Na wolnych obrotach oświetlenie działa prawidłowo natomiast przy wysokich oświetlenie jest duzo słabsze oraz przygasają zegary. Akumulator jest ok, przewody wychodzące z silnika również. Proszę o pomoc, wydaje mi się ze problem leży po stronie regulatora napięcia. Pozdrawiam
GSX-R 600 SRAD 2000r
Avatar użytkownika
maestro10
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:07



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości




na gr