Ładowanie w Gsxr srad 750
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Ładowanie w Gsxr srad 750
witam.mam ostatnio takie dziwne objawy w sradzie:zauważyłem że gdy motocykl pracuje,dodając gazu lekko przygasają mi światła.niby nie ma problemów z rozładowywaniem akumulatpra ale jednak troche mnie to niepokoi.
Mierzyłem napięcie miernikiem-na wolnych obrotach super bo pokazuje około 13.5-13.9 V.ale przy obciążeniu(światła)i na wyższych obrotach mapięcie spada do około 12.5 V i tak tez sie na na tkich obrotach utrzymuje.
Czy to normalne?czy świadczy to o jakims uszkodzeniu(np regulatora napięcia)?
Dodam że kupiłe motocykl w poprzednim sezonie(pod koniec) i zrobiłem nim ponad 800km i nie było problemów z prądem itp.poprostu teraz zauważyłem takie niepokojące objawy.
Jesli ktoś wiedział by coś na ten temat i mógł mi posłużyc radą będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
Mierzyłem napięcie miernikiem-na wolnych obrotach super bo pokazuje około 13.5-13.9 V.ale przy obciążeniu(światła)i na wyższych obrotach mapięcie spada do około 12.5 V i tak tez sie na na tkich obrotach utrzymuje.
Czy to normalne?czy świadczy to o jakims uszkodzeniu(np regulatora napięcia)?
Dodam że kupiłe motocykl w poprzednim sezonie(pod koniec) i zrobiłem nim ponad 800km i nie było problemów z prądem itp.poprostu teraz zauważyłem takie niepokojące objawy.
Jesli ktoś wiedział by coś na ten temat i mógł mi posłużyc radą będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
GSX-R 750 Srad
- Frycio
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 25/2/2006, 17:17
- Lokalizacja: Lublin-okolice
kiedys pisalem na ten temat - mozliwe, ze uda ci sie go odkopac i poczytac.
U mnie w CBR wystepowal ten sam problem. Objawy byly identyczne. Z poczatku nie przejmowalem sie tym. W koncu akumulator sie calkowicie rozladowal i pojawily sie problemy z odpaleniem. Po doladowaniu akumulatora okazalo sie, ze napiecie ladowania wynosi okolo 13,7 V, a pod obciazeniem swiatel i wlaczonym wentylatorze gwaltwonie spadalo nawet do 11, 10,5 V. Uszkodzony okazal sie regulator napiecia, mimo ze pokazywal wlasciwe opory. Jezeli masz mozliwosc podmiany takiego regulatora to zrobilbym to jak najszybciej i sprawdzilbym wtedy jak zachowuje sie napiecie ladowania. Uszkodzony regulator moze rozwalic akumulator a w ostatecznosci nawet alternator.
U mnie w CBR wystepowal ten sam problem. Objawy byly identyczne. Z poczatku nie przejmowalem sie tym. W koncu akumulator sie calkowicie rozladowal i pojawily sie problemy z odpaleniem. Po doladowaniu akumulatora okazalo sie, ze napiecie ladowania wynosi okolo 13,7 V, a pod obciazeniem swiatel i wlaczonym wentylatorze gwaltwonie spadalo nawet do 11, 10,5 V. Uszkodzony okazal sie regulator napiecia, mimo ze pokazywal wlasciwe opory. Jezeli masz mozliwosc podmiany takiego regulatora to zrobilbym to jak najszybciej i sprawdzilbym wtedy jak zachowuje sie napiecie ladowania. Uszkodzony regulator moze rozwalic akumulator a w ostatecznosci nawet alternator.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ładowanie na bank masz za słabe! u mnie jest na światłach jest 14,4V i jest wszystko ok. Problemy sa gdy podczas jazdy po miećcie załącza sie często wiatrak wtedy po pewnym czasie ma ciężko odpalić z tego wniosek że nie doładowuje akumulatora. Więc nie chce wiedzieć co będzie u ciebie. Dodam jeszcze ze w sradach są bardzo małe alternatory więc nie ma sie czego spodziewać że będzie nie wiadomo jak mocno ładował co innego np w RF lu Bandit, tam są duże altki. Sprawdź regulator.
sracz 750
- Roki 86
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
- Lokalizacja: grabów
dziękuje za porady.tego się własnie obawiałem-że to regulator moze byc tego przyczyną.w sumie to jak sradzikiem jezdziłem to było juz chłodno i nawet na mieście nie załączał sie wentylator.zawsze odpalał,prądu nie brakło ale teraz zaniepokoiły mnie te objawy -żeby czasem nie zabrakło kiedys w trasie ładowania.
raz jeszcze dziękuje.
pozdrawiam
raz jeszcze dziękuje.
pozdrawiam
GSX-R 750 Srad
- Frycio
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 25/2/2006, 17:17
- Lokalizacja: Lublin-okolice
elco napisał(a):kiedys pisalem na ten temat - mozliwe, ze uda ci sie go odkopac i poczytac.
U mnie w CBR wystepowal ten sam problem. Objawy byly identyczne. Z poczatku nie przejmowalem sie tym. W koncu akumulator sie calkowicie rozladowal i pojawily sie problemy z odpaleniem. Po doladowaniu akumulatora okazalo sie, ze napiecie ladowania wynosi okolo 13,7 V, a pod obciazeniem swiatel i wlaczonym wentylatorze gwaltwonie spadalo nawet do 11, 10,5 V. Uszkodzony okazal sie regulator napiecia, mimo ze pokazywal wlasciwe opory. Jezeli masz mozliwosc podmiany takiego regulatora to zrobilbym to jak najszybciej i sprawdzilbym wtedy jak zachowuje sie napiecie ladowania. Uszkodzony regulator moze rozwalic akumulator a w ostatecznosci nawet alternator.
mam to samo aczkolwiek już sprawdziłem regulator i mam dobry (akumulator tez nówka) a jak sprawdzić czy nie mam rozwalonego alternatora w gsxerce 600
- Ziobro
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/6/2006, 15:20
- Lokalizacja: Białystok
ok 10,5 V jeżeli chodzi Ci o napięcie ładowania i ciągle spada wymienilem regulator ale to nic nie dalo wiec podejrzewam zwarcie na kabelkach albo alternator i stad moje pytanie jak poznac ze jest rozwalony?? i ile moze kosztować naprawa tego?
- Ziobro
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/6/2006, 15:20
- Lokalizacja: Białystok
Witam.Mam ten sam problem co Frycio.Jeżdżę sradem drugi sezon z takimi samymi obiawami,wymiana regulatora napięcia nic nie pomogła akumulator jest ok nawet po dłuższej jeżdzie się nie rozładowuje.Może to musi tak być ten typ już tak ma.
- jarekxj
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:07
- Lokalizacja: Mława
Raczej świadczy to o niedługim końcu uzwojenia.
Bandit, RF, GSX-F ma alternator, GSX-R ma namiastkę alternatora.
Jak sprawdzić uzwojenie - udać się do dobrego elektryka motocyklowego, albo przeszukać dokładnie forum - może ktoś podpowiedział.
Bandit, RF, GSX-F ma alternator, GSX-R ma namiastkę alternatora.
Jak sprawdzić uzwojenie - udać się do dobrego elektryka motocyklowego, albo przeszukać dokładnie forum - może ktoś podpowiedział.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Witam serdecznie, mam ten sam problem.
Posiadam gsxr 600 srad z 2000r, na wolnych obrotach napięcie wynosi 14,6V a na wysokich spada między 13-12.5V.
Na wolnych obrotach oświetlenie działa prawidłowo natomiast przy wysokich oświetlenie jest duzo słabsze oraz przygasają zegary. Akumulator jest ok, przewody wychodzące z silnika również. Proszę o pomoc, wydaje mi się ze problem leży po stronie regulatora napięcia. Pozdrawiam
Posiadam gsxr 600 srad z 2000r, na wolnych obrotach napięcie wynosi 14,6V a na wysokich spada między 13-12.5V.
Na wolnych obrotach oświetlenie działa prawidłowo natomiast przy wysokich oświetlenie jest duzo słabsze oraz przygasają zegary. Akumulator jest ok, przewody wychodzące z silnika również. Proszę o pomoc, wydaje mi się ze problem leży po stronie regulatora napięcia. Pozdrawiam
GSX-R 600 SRAD 2000r
-
maestro10 - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 7/10/2012, 20:07
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości