Zobacz wątek - przeciwskret
NAS Analytics TAG

przeciwskret

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

przeciwskret

Postprzez naked » 1/8/2006, 14:58

Witam prosiłbym o pomoc jak zaczac treningi przeciwskretu od teori po praktyke dziekuje za odpowiedzi i cenne rady
naked
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6/5/2006, 13:07


Postprzez mar111cin » 1/8/2006, 15:24

yyy chyba najlepsze będzie tor poznań i rozmowa z zawodnikami =] (zum beispiel Evil :) )
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez spazz » 1/8/2006, 16:43

Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez hikor » 1/8/2006, 20:17

Witam.
O tym, że trzeba kręcić kierownicą w przeciwną stronę nie muszę chyba pisać.
Jak ćwiczyć.
Jedziesz z kumplem na placyk. Stawiasz kolesia (musi mieć mocne nerwy :) ) i jedziesz na niego (z początku proponuję małe prędkości). Gdy jesteś jakieś 20 metrów od niego (zachowaj tę odległość dla bezpieczeństwa!!!) koleś podnosi rękę do góry. Losowo, lewą lub prawą. Ważne, żebyś nie wiedział którą. Stosując świadomie przeciwskręt zakręcasz na stronę, którą podniesioną ręką pokazał Ci koleś. Omijasz go, nawracasz i robisz ćwiczenie jeszcze raz. I tak w kółko aż będziesz to robił automatycznie.
Powodzenia :)
hikor
Suzuki DR800

"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
Avatar użytkownika
hikor
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wiewiór81 » 1/8/2006, 20:52

Dodam tylko, że powinieneś uważać, żeby ruch był stanowczy, ale płynny i niezbyt mocny - bo skręcisz zbyt gwałtownie i położysz moto.
Jeśli chodzi o teorię - polecam książkę Davida Hougha "Motocyklista Doskonały" - http://www.bukrower.pl/index.php?m=34 - naprawdę duuuuużo można się z niej dowiedzieć.

Pozdrawiam, WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Użytkownik usunięty » 2/8/2006, 10:31

Jej... no normalnie... jak jedziesz to zamiast składać się w zakręty instynktownie to pomyśl o świadomym ruchu kierownicą, no i rób to rzecz jasna - to jest naprawdę proste i duży fun jak się wie co robi. Przeciwskręt stosuje każdy motocyklista, bo taka jest fizyka, tylko większość sobie nie zdaje z tego sprawy i uważa, że skręcanie to tylko kwestia balansowania ciałem czy innych tam dziwnych rzeczy. Aha, tylko naprawdę to są w większości przypadków minimalne ruchy, nawet własciwie przyłożenie nieiwelkiej siły do rączki kierownicy a nie jakiś konkretny skręt na maksa. Bardzo polecam książkę Hougha i dużo ćwiczeń, to naprawdę super sprawa jak sie wie co robi. Tor ci do tego niepotrzebny, ani duza prędkość :) pozdr
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez Dolar » 2/8/2006, 22:12

Dzisiaj to "trenowałem" :)
Takie małe rady.. na początku radzę naprawdę delikatny ruch, mało siły.. bo jak popchłem stanowczo to naprawde nieźle się "złożyłem" tak ,że zakręt 90stopni bym wybrał a ten gdzie próbowałem był znacznie łagodniejszy...
Warto też wcześniej się wychylić w stronę zakrętu bo przy przeciwskręcie moto dość szybko się pochyla. Poza tymi 2 rzeczami jakie zauważyłem to wszystko ok a sama technika bardzo użyteczna. :D
Pozdrawiam $
Dolar
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31/7/2006, 17:02

Dziekówka

Postprzez eristof » 12/9/2006, 12:52

wielkie dzieki!!! to naprawde przydatna rada. Zebym miał teraz dostęp do motorku odrazu bym pocwiczył. Pozdro dla całej braci motocyklowej
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!

Yamaha Fazer FZS 600
Avatar użytkownika
eristof
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 482
Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13

Postprzez Użytkownik usunięty » 14/9/2006, 00:28

dobra jezeli skrecasz w prawo to pochylasz sie w prawo i skręcasz kierownice w lewo a jak zakręt sie kńczy jak powrócic do normalnej pozycji? kiedy kierownice wyprostowac?tam o jakims tłumieniu wspominaja ale co to znaczy?
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez motoman » 14/9/2006, 06:59

kiedy pochylasz się w prawo, a kierownicą robisz ruch w lewo to po tym kierownica powraca do pozycji na wprost. Ostatnio w ładnym winklu, specjalnie zobaczylem... przy dosc sporym pochyle <nie kolanko bo nie umiem> kierownica byla wciaz prosto :P nie wiem moze złudzenie ale bylo takie wrazenie. Wiec w momencie kiedy robisz przeciwskret, robisz ruch kierownicą a pozniej pozwalasz jej robic swoje. I tak skrecasz balansem ciała a nie kierownicą.

pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Użytkownik usunięty » 14/9/2006, 09:38

thores napisał(a):dobra jezeli skrecasz w prawo to pochylasz sie w prawo i skręcasz kierownice w lewo a jak zakręt sie kńczy jak powrócic do normalnej pozycji? kiedy kierownice wyprostowac?tam o jakims tłumieniu wspominaja ale co to znaczy?


pchasz prawą rączkę do przodu, moto składa się w prawo, wtedy instynktownie odpuszczasz nacisk bo inaczej dalej byś się kładł aż do gruntu, więc jakby prostujesz, i dalej korekty toru też przeciwskrętem. Właściwie to się samo robi, takie są moje wrażenia
najlepiej to wyjechać na jakąś dwupasmówkę gdzie są szerokie łagodne łuki i tam na spokojnie delikatniutko próbować, bo wtedy wystarczają naprawdę minimalne ruchy
nie ma co filozofować tylko próbować :)
pozdr
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez mar111cin » 14/9/2006, 10:20

jeżeli skręcamy w prawo, to pochylamy się w prawo i kierownice odpychamy w lewo, a jak już się zakręt skończy i chcesz sie szybko wyprostować to teraz pchamy ją w prawo i motocykl sam wstaje. Ale najlepiej to faktycznie samemu potrenować na jakimś szerokim widocznym i łagodnym łuku.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Użytkownik usunięty » 14/9/2006, 13:57

dzieki panowie ps marcin mam nadzieje ze nie podpowiadasz mi źle bym sie zabił:D
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez mar111cin » 14/9/2006, 15:08

heh spoko aż tak sobie nie mam zamiaru odbić :P zresztą jak mi nie wierzysz to niech ktoś potwierdzi moje słowa =]
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez HANS » 14/9/2006, 15:26

ja tam za chu*a nie mogę sobie wyobrazić jak to zrobić !!
>Patol< ;)
Avatar użytkownika
HANS
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 718
Dołączył(a): 18/7/2006, 22:32
Lokalizacja: lubartów

Postprzez Użytkownik usunięty » 14/9/2006, 17:04

HANS napisał(a):ja tam za chu*a nie mogę sobie wyobrazić jak to zrobić !!



mam ten sam kłopot kolego bo wydaje mi sie ze np skrecajac w prawo gdy sie pochyle i skrece kierownice w lewo to sie wyjebie
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Postprzez leo » 14/9/2006, 18:09

musicie cwiczyc chlopaki,tak z teorji to nic nie wyjdzie.to nie jest trudne tylko trzeba wyczuc ten moment i sile pchania kierownicy.rubcie tak jak marcin napisal-to prawda
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez mar111cin » 14/9/2006, 21:22

zresztą każdy na szosowym motorze tak jeździ, tylko coniektórzy nie zdają sobie z tego sprawy i nie potrafią tego odpowiednio wykorzystać, a czasami potrafi naprawde uratować dupsko. Ba nawet jak już ktoś wleci za szybko w zakręt, wystraszy sie i będzie chcial skorygować kierownicą to sobie biedy narobi, bo skręci kiere w strone zakrętu, a to go jeszcze bardziej wyrzuci
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez leo » 14/9/2006, 21:53

masz racje marcin.gdy zaczelem zabawe z motorami po jakiejs 12 letniej przerwie.przezylem cos takiego na cebrze.nie znalem wogule zakretu i za szybko w niego wlecialem i chyba spanikowalem jak juz zobaczylem jaki to zakret.mi sie nic nie stalo ale piastiki,kierunek i lusterko.........mozna sobie wyobrazic.
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez Użytkownik usunięty » 15/9/2006, 00:14

hmm no własnie kiedys jechałem na mztce i tez tak jak amrcin mówi skreciłem kiere w kierunku zakretu i sie wyje***łem
Użytkownik usunięty
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16776993
Dołączył(a): 17/3/2008, 14:34

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr