Malowanie całego motocykla.
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Malowanie całego motocykla.
Moje moto jest po lekkim szlifie i nie ma większych uszkodzeń jedynie lekko popękana lewa owiewka którą wymienie za kilka dni, lekko pęknięta czacha i złamany zadupek pod siedzeniem. Ale ogólnie moto nie było zbyt dobrze traktowane jesli chodzi o wygląd. Największym jednak problemem jest zbiornik który został wbity młotkiem i zaszpachlowany w bardzo brzydki sposób dodatkowo pod szpachlą są pęknięcia, więc musze zbiornik naprawić lub wymienić, jeśli znajdę używany zbiornik w dobrym stanie w tym samym kolorze resztę moge zostawić nie wygląda tragicznie, ale jeśli będe musiał naprawiać ten uszkodzony trzeba będzie malować i oklejać to i pasowało by pęknięcia pospawać i też prysnąć ale pomyślałem a może by tak prysnąć moto całe na kolor który mi się bardziej podoba i całe okleić mowa o malowaniu czerwono-czarnym teraz moto jest żółto-granatowe. Szperałem po necie i ciężko się dowiedzieć czegokolwiek na ten temat od strony technicznej, jedynie coś typu nie malujcie sami oddajcie do naszej firmy bo my to zrobimy super za zajebiście duże pieniądze. wiem tylko tyle że podobno do malowania plastików trzeba dodać do lakieru jakiś specyfik który spowoduje że po wyschnięciu lakier będzie bardziej plastyczny bo podobno sam lakier będzie pękał na skutek odkształcania owiewek pod wpływem pędu powietrza. Ja planuje zrobić tak :
-przygotowanie plastików do malowania załatwiam sam jestem z zawodu mechanikiem i robiłem przy blacharce więc usunięcie naklejek, szpachlowanie i zmatowienie nie będzie problemem
-co do malowania mam w rodzinie lakiernika samochodowego z bardzo dużym doświadczeniem i on by się tym zajął, zależy mi na idealnym polożeniu lakieru
-naklejki znalazłem w necie robi je firma grafnet cena za komplet do CBR 954 450 zł robione według oryginału na fotkach wyglądają super ale nie wiem jak w realu
-nie wiem czy po oklejeniu musze malować lakierem bezbarwnym ?
-czy nie będzie porblemu z dorobieniem w mieszalni lakieru na podstawie fabrycznego kodu
Plusy : w momencie gdy owiewki będą w lakierni ja mam czas i możliwość przejrzeć dokładnie całe moto od środka, wyczyścić każdy element na spokojnie i przywrócić świetność podzespołom które były zaniedbane, jeśli się zdecyduje na malowanie całego moto uniknę ewentualnych różnic w odcieniu poszczególnych elementów, moto jak nowe z salonu błyszczące i pachnące świeżym lakierem poprostu igła no i w najpiękniejszych barwach dla tego modelu. Minus jest jeden pozbawie jej oryginalnego lakieru i naklejek a wiadomo że nic nie zastąpi fabrycznych. Pewnie ktoś napisze że najlepiej to oddać do firmy która robi coć takiego profesjonalnie na codzień, ale ja mam wątpliwości co do rzeczywistej jakości takich usług wiadomo Polska to Polska przekrety i manipulacje, a co do cen to nawet nie ma wątpliwości do ich zawyżania wiem na 100% że to co taka firma robi za grubą kasę można z powodzeniem zrobić o wiele taniej, a jak się ma znajomego sprawdzonego lakiernika to już wogóle. Bardzo proszę tych którzy mają jakieś doświadczenie w tym temacie, którzy malowali swoje maszyny, lub wiedzą jak to robić o podzielenie się uwagami. Taka wiedza przyda się prędzej czy pozniej każdemu z nas a przecież każdy chce aby jego maszyna wyglądała pięknie nie tracąc przy tym majątku.
Tak wyglÄ…da moja maszyna:
http://www.bikepics.com/members/KrzyHo24/
Pozdrawiam
-przygotowanie plastików do malowania załatwiam sam jestem z zawodu mechanikiem i robiłem przy blacharce więc usunięcie naklejek, szpachlowanie i zmatowienie nie będzie problemem
-co do malowania mam w rodzinie lakiernika samochodowego z bardzo dużym doświadczeniem i on by się tym zajął, zależy mi na idealnym polożeniu lakieru
-naklejki znalazłem w necie robi je firma grafnet cena za komplet do CBR 954 450 zł robione według oryginału na fotkach wyglądają super ale nie wiem jak w realu
-nie wiem czy po oklejeniu musze malować lakierem bezbarwnym ?
-czy nie będzie porblemu z dorobieniem w mieszalni lakieru na podstawie fabrycznego kodu
Plusy : w momencie gdy owiewki będą w lakierni ja mam czas i możliwość przejrzeć dokładnie całe moto od środka, wyczyścić każdy element na spokojnie i przywrócić świetność podzespołom które były zaniedbane, jeśli się zdecyduje na malowanie całego moto uniknę ewentualnych różnic w odcieniu poszczególnych elementów, moto jak nowe z salonu błyszczące i pachnące świeżym lakierem poprostu igła no i w najpiękniejszych barwach dla tego modelu. Minus jest jeden pozbawie jej oryginalnego lakieru i naklejek a wiadomo że nic nie zastąpi fabrycznych. Pewnie ktoś napisze że najlepiej to oddać do firmy która robi coć takiego profesjonalnie na codzień, ale ja mam wątpliwości co do rzeczywistej jakości takich usług wiadomo Polska to Polska przekrety i manipulacje, a co do cen to nawet nie ma wątpliwości do ich zawyżania wiem na 100% że to co taka firma robi za grubą kasę można z powodzeniem zrobić o wiele taniej, a jak się ma znajomego sprawdzonego lakiernika to już wogóle. Bardzo proszę tych którzy mają jakieś doświadczenie w tym temacie, którzy malowali swoje maszyny, lub wiedzą jak to robić o podzielenie się uwagami. Taka wiedza przyda się prędzej czy pozniej każdemu z nas a przecież każdy chce aby jego maszyna wyglądała pięknie nie tracąc przy tym majątku.
Tak wyglÄ…da moja maszyna:
http://www.bikepics.com/members/KrzyHo24/
Pozdrawiam
- KrzyHo24
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 15/12/2007, 01:05
Najpierw piszesz, ze chcesz wlasny kolor a potem, czy bedzie problem z doborem lakieru wedlug kodu producenta (jak nie zamowisz lakieru u kogos kto zajmuje sie malowaniem motocykli, tylko u "samochodziarza" to w najlepszym wypadku dorobi jakis bardzo podobny, ale na pewno nie bedzie taki sam).
Co do naklejek, to malowane bezbarwnym wygladaja duzo lepiej, ale musza to byc specjalne kalkomanie.Zwyklych nie polakierujesz.
Jak bedzie jakas nie zabardzo to po po pierwsze nie przykleisz jej do nierownej powierzchni (pomarszczy sie) a po drugie po miesiacu zacznie sie odklejac i blaknac (slonce, woda).
A co do cen to sie nie zgodze. Jak firma kasuje duze pieniadze i caly czas ma jakies zlecenia to prawdopodobnieuzywa lepszych materialow i robi dobra robote. Roznica miedzy dobrym lakierem, a jakas lipa jest bardzo duza i prawie zawsze oplaci sie kupic drozsze i pomalowac raz, niz kupic taniej i malowac 3-4 razy jeden element, bo lakier ma inny odcien. po prostu nie ma czegos takiego jak dobrze i tanio (nie mowie o WINIE)
PS. Widzialem gdzies taki szyld na necie:
"OFERUJEMY TRZY RODZAJE USLUG:
1. SZYBKO
2. DOBRZE
3. TANIO
Z CZEGO KLIENT MOZE WYBRAC DOWOLNE DWIE
Co do naklejek, to malowane bezbarwnym wygladaja duzo lepiej, ale musza to byc specjalne kalkomanie.Zwyklych nie polakierujesz.
Jak bedzie jakas nie zabardzo to po po pierwsze nie przykleisz jej do nierownej powierzchni (pomarszczy sie) a po drugie po miesiacu zacznie sie odklejac i blaknac (slonce, woda).
A co do cen to sie nie zgodze. Jak firma kasuje duze pieniadze i caly czas ma jakies zlecenia to prawdopodobnieuzywa lepszych materialow i robi dobra robote. Roznica miedzy dobrym lakierem, a jakas lipa jest bardzo duza i prawie zawsze oplaci sie kupic drozsze i pomalowac raz, niz kupic taniej i malowac 3-4 razy jeden element, bo lakier ma inny odcien. po prostu nie ma czegos takiego jak dobrze i tanio (nie mowie o WINIE)
PS. Widzialem gdzies taki szyld na necie:
"OFERUJEMY TRZY RODZAJE USLUG:
1. SZYBKO
2. DOBRZE
3. TANIO
Z CZEGO KLIENT MOZE WYBRAC DOWOLNE DWIE
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
nie napisałem własny kolor tylko taki jaki mi się bardziej podoba czyli oryginalne malowanie Hondy CBR 954 z 2002 roku czerwono - czarne. Z tym dobieraniem koloru masz na myśli że tylko firmy które malują motocykle profesjonalnie są wstanie załatwić konkretną barwę ? To co one mają jakieś specjalne względy u producentów motocykli ? Profesjonalna mieszalnia farb nie jest w stanie tego zrobić mając oryginalny kod producenta ? Co do naklejek to nie są to jakieś tanie pseudo naklejki z allegro zrobione na zwykłej drukarce tylko naklejki wykonane na wzór oryginału przez firmę która się tym zajumuje, tu jest link http://www.grafnet.krakow.pl/ na stronie jest galeria można zobaczyć jak to wygląda na owiewkach i myślę że jak najbardziej są wystarczające. Co do lipnych lakierów to ja nie napisałem że chce oszczędzać na lakierach tylko że chciał bym sam mieć wybór jakie kupuje znajomy lakiernik zawsze doradzi która firma lepsza, napewno ma znajomości w mieszalnich następny plus. Skąd pewność że firma której zlecisz malowanie moto używa lakierów najlepszych, bo puszke Ci pokażą albo fakturę ? Mi najbardziej chodzi o oszczędzenie na samym wykonaniu malowania bo tak jak widziałem na róznych forach cena około 200 zł za polakierowanie jednego elementu to jak dla mnie przesada.
- KrzyHo24
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 15/12/2007, 01:05
Pracuje w firmie, w ktorej maluje sie samochody.
W komputerze nie ma zadnego motocykla, a nowa baza lakierow byla instalowana pod koniec roku, w zwiazku z czym nie mozna dorobic na podstawiee kodu producenta.
W komputerze nie ma zadnego motocykla, a nowa baza lakierow byla instalowana pod koniec roku, w zwiazku z czym nie mozna dorobic na podstawiee kodu producenta.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Może w Waszej bazie nie ma żadnego motocykla, bo ich nie malujecie
Sam napisałeś, że zajmujecie się samochodami. Zresztą jak dla mnie jeśli już nie będzie możliwości dorobić lakieru według kodu zawsze można go dorobić samemu tak, aby był identyczny odcień. Moto będzie malowane w całości więc nie będzie w razie czego problemu nawet gdyby odcień różnił się minimalnie od oryginału. Pozdrawiam

- KrzyHo24
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 15/12/2007, 01:05
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości