Wytrzymałość kasku w konfrontacji z asfaltem:)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Wytrzymałość kasku w konfrontacji z asfaltem:)
Na forum jest wiele opinii o różnych kaskach, ale przeważnie dotyczą wygody, eksploatacji i możliwości zakupienia akcesoriów.
Kilka razy ktoś opisał, że po glebie stało się to a to, ale chciałbym żebyście w tym temacie opisywali wasze(mam nadzieję niewielkie) doświadczenia z przewrotek, szlifów i dzwonów. Mianowicie chodzi mi o: jakie kask miał po tym uszkodzenia i czy wasza głowa odczuła ten wypadek dość mocno czy praktycznie w ogóle.
Mam nadzieję że pomoże to nam wszystkim dobrać nie tylko fajny ale i bezpieczny kask
Kilka razy ktoś opisał, że po glebie stało się to a to, ale chciałbym żebyście w tym temacie opisywali wasze(mam nadzieję niewielkie) doświadczenia z przewrotek, szlifów i dzwonów. Mianowicie chodzi mi o: jakie kask miał po tym uszkodzenia i czy wasza głowa odczuła ten wypadek dość mocno czy praktycznie w ogóle.
Mam nadzieję że pomoże to nam wszystkim dobrać nie tylko fajny ale i bezpieczny kask

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Nie jestem pewien, czy takie porównanie ma jakikolwiek sens.
1) Każdy wypadek jest inny. Prędkość przy jakiej doszło do wypadku ma niewielkie znaczenie jeśli uderzasz o powierzchnię poziomą (droga, trawniczek). Znaczenia nabiera splot różnych przypadków który powoduje taki a nie inny ruch ciała. Jeszcze więcej zależy od tego w co uderzasz, twardość, kształt, prędkość. Nie do porównania.
2) Jakie miaÅ‚oby być kryterium oceny? Kask nie powinien być ani za twardy, ani z miÄ™kki. JeÅ›li bÄ™dzie za miÄ™kki to siÄ™ za szybko rozleci, jak za twardy… to po co kask, ziemia też jest twarda. WiÄ™c jak siÄ™ rozleci to byÅ‚ za sÅ‚aby czy przy tej prÄ™dkoÅ›ci miaÅ‚ siÄ™ rozlecieć ?
3) Podsumowując poprzednie punkty - każdy kask musi mieć atest. Podczas atestowania sprawdzane są odpowiednie minimalne i maksymalne parametry. Zapewniam Cię, że każdy przyzwoity kask ma te parametry dość dobre. Cena to jak zawsze w życiu: marka, wyposażenie i parametry, tyle że różnica w parametrach już może być niewielka. Dochodzenie do szczytu możliwości kosztuje i odbywa się małymi kroczkami.
4) Tak przy okazji to jeśli było coś poważniejszego i ktoś tu opisze sytuację, to znaczy że miał dobry kask!
Ale fakt, porównanie by się przydało, najlepiej crash testy. Kto zrobi ?
1) Każdy wypadek jest inny. Prędkość przy jakiej doszło do wypadku ma niewielkie znaczenie jeśli uderzasz o powierzchnię poziomą (droga, trawniczek). Znaczenia nabiera splot różnych przypadków który powoduje taki a nie inny ruch ciała. Jeszcze więcej zależy od tego w co uderzasz, twardość, kształt, prędkość. Nie do porównania.
2) Jakie miaÅ‚oby być kryterium oceny? Kask nie powinien być ani za twardy, ani z miÄ™kki. JeÅ›li bÄ™dzie za miÄ™kki to siÄ™ za szybko rozleci, jak za twardy… to po co kask, ziemia też jest twarda. WiÄ™c jak siÄ™ rozleci to byÅ‚ za sÅ‚aby czy przy tej prÄ™dkoÅ›ci miaÅ‚ siÄ™ rozlecieć ?
3) Podsumowując poprzednie punkty - każdy kask musi mieć atest. Podczas atestowania sprawdzane są odpowiednie minimalne i maksymalne parametry. Zapewniam Cię, że każdy przyzwoity kask ma te parametry dość dobre. Cena to jak zawsze w życiu: marka, wyposażenie i parametry, tyle że różnica w parametrach już może być niewielka. Dochodzenie do szczytu możliwości kosztuje i odbywa się małymi kroczkami.
4) Tak przy okazji to jeśli było coś poważniejszego i ktoś tu opisze sytuację, to znaczy że miał dobry kask!
Ale fakt, porównanie by się przydało, najlepiej crash testy. Kto zrobi ?

<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Grubas napisał(a):Tak przy okazji to jeśli było coś poważniejszego i ktoś tu opisze sytuację, to znaczy że miał dobry kask!
No i właśnie mam nadzieję, wymieni kask godny zaufania, który mu skóre uratował:)
Nie wątpię, że kaski nie mają atestów ale to czy normy spełniają ledwo czy z dużym zapasem to jest dość duża różnica. Nie sądzę aby kogoś było stać na zakup po 5-6 kasków z każdej półki cenowej i przetestowanie ich w standardowych warunkach. Jeśli jakiś kask przy pierwszym spotkaniu z twardym podłożem sie rozleci to może i pochłonie energie ale co potem? Od tego momentu głowa motocyklisty jest w nieprzyjemnej sytuacji i można sobie uszy obetrzeć gdy będzie szorował po asfalcie:)
A czy ktoś może wie jak wygląda test takiego kasku podczas przyznawania atestu?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Ja miałem glebę w airoh'u sv55, parę koziołków po asfalcie. z głową wszystko ok, kask się tylko trochę porysował. Szybka odpadła gdy kumpel zrzucił mi go 10 minut później z motocykla. Po za tym wszystko OK.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości