Co ile tyś. km naciągać łańcuch???
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Co ile tyś. km naciągać łańcuch???
Witam! Kupiłem do mojego moto niedawno nowy łańcuch RK 530 X-ring wraz z zębatkami. Zrobiłem na nim jakieś 1000 km i nie wiem kiedy go naciągnąć? Zamontowali mi w serwisie, moje moto to Bandit 600 z 97 roku. Pytanie mam co ile tyś. kilometrów średnio od założenia nowego zestawu powinno się go naciągnąć???
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
regula na to nie istnieje. Naciag lancucha powinno kontrolowac sie przy kazdym jego smarowaniu tj. 300-500km. Prawidlowy naciag lancucha wynosi zwykle od 2,5 do 4 cm (motocykl oparty o ziemie). Jezeli naciag jest wyraznie mniejszy, tudziez wiekszy trzeba go ustawic. Precyzyjne informacje powinienes znalezc na naklejce serwisowej umieszczonej na wahaczu, albo w ksiazce serwisowej.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
odrazu
...
Mi mechanik powiedział żebym przyjechał po 300km od założenia - bo się łańcuch MUSI ułożyć - no i przyjechałem po 200km ... bo rzeczywiście już zwisał... - po tej jedynej korekcji - jest już okay ... kupiłem ZVM2 D.I.D. o którym piszą.
(...)The updated D.I.D ZVM2 530 X-Ring chain is one of the strongest available offering 10400 pound tensile strength. (...)
prędzej zębatki sunstara się wytrą niż ten łańcuch rozciągnie - tak mawiają również

Mi mechanik powiedział żebym przyjechał po 300km od założenia - bo się łańcuch MUSI ułożyć - no i przyjechałem po 200km ... bo rzeczywiście już zwisał... - po tej jedynej korekcji - jest już okay ... kupiłem ZVM2 D.I.D. o którym piszą.
(...)The updated D.I.D ZVM2 530 X-Ring chain is one of the strongest available offering 10400 pound tensile strength. (...)
prędzej zębatki sunstara się wytrą niż ten łańcuch rozciągnie - tak mawiają również

-
cezare - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
sontin : przy naciąganiu łancucha tak jak pisze przedmówca - ważne jest czy jeździsz sam czy z plecaczkiem.. ja swój poprzedni przeciągnąlem ( do wyzucenia ) kiedy jadąc z plecaczkiem nieopacznie wjechałem w całkiem dużą dziurę w asfalcie .. poczulem pod tyłkiem że tym razem nie zawieszenie wybrało udeżenie a dziwnie się zatrzymało ... na łancuchu wlaśnie ... który całe walnięcie wzial na siebie ... ta cenna nauka kosztowala grube pare stów..
ja smaruję co 300km również.. ale czyszczę co 1000 specjalnym preparatem - zmudne i upierdliwe i ze 2 reczniki zużyję - ale ma byc wyczysczony na ZERO z zębami wlacznie
... jak dbasz = tak masz...
ja smaruję co 300km również.. ale czyszczę co 1000 specjalnym preparatem - zmudne i upierdliwe i ze 2 reczniki zużyję - ale ma byc wyczysczony na ZERO z zębami wlacznie

-
cezare - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Piotr napisał(a):czy naciąg łańcucha powinno się sprawdzać z kierowcą w siodle?? bo ostatnio czytałem taką opinie w motocyklu wcześniej nigdy tak nie robiłem i troszke się zdziwiłem...co o tym sądzicie
jak mozna latwo zauwazyc nacisk na siodlo powoduje lekkie ugiecie sie wahacza (szczegolnie gdy kierowca jest dosc ciezki). Zawsze przy ustawianiu lancucha powinno sie brac poprawke w jakich warunkach bedzie on eksploatowany. Jezeli przewiduje sie, ze bedzie z nami jechal plecaczek i bagaze to praktycznie trzeba ustawic najwieksza dopuszczalna wartosc luzu. Wartosci te zwykle sa opisane w ksiazce serwisowej, ktora niestety w wiekszosci przypadkow podobnie jak instrukcje nigdy nie zostaja przeczytane. W innych przypadkach najbezpieczniej jest ustawiac posrednia wartosc, jednak mysle, ze nawet jezeli ustawi sie minimalna wartosc to mimo obciazenia i ewentualnego ugiecia wahacza wszystko jest na tyle dobrze wyliczone, ze nie powinno miec to wiekszego wplywu na eksploatacje.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
no i w zasadzie trzeba po każdej jeździe w deszczu łańcuch wyczyścić i nasmarować.
ja na nowym (takim jak Cezare) przejechałem jak na razie 7 tys. km. i po korekcji po kilkustet kilometrach na początku, naciągałem jak na razie raz.
P.S. I nie warto łańcucha i zębatek wyrzucać. lepiej powiesić w garażu na ścianie. od razu robi się w środku taki mały klimacik...
ja na nowym (takim jak Cezare) przejechałem jak na razie 7 tys. km. i po korekcji po kilkustet kilometrach na początku, naciągałem jak na razie raz.
P.S. I nie warto łańcucha i zębatek wyrzucać. lepiej powiesić w garażu na ścianie. od razu robi się w środku taki mały klimacik...
- nierobek
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17
Ja założyłem DID-a X-ring to na chyba po 2000 km musiałem go naciągnąć. Potem przejechałem jeszcze następne 3000 km i nie musiałem jeszcze go naciągać.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!! W numerze MOTOCYKLA, którego zakupiłem jest o łańcuchu, ale bardziej ogólnie. Temat łańcucha to temat rzeka, różne są zjawiska z nim związane dlatego będzie on poruszany zawsze. Pozdrawiam!!!
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości