Zobacz wątek - Co ile tyś. km naciągać łańcuch???
NAS Analytics TAG

Co ile tyś. km naciągać łańcuch???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co ile tyś. km naciągać łańcuch???

Postprzez sonthin » 5/1/2008, 00:35

Witam! Kupiłem do mojego moto niedawno nowy łańcuch RK 530 X-ring wraz z zębatkami. Zrobiłem na nim jakieś 1000 km i nie wiem kiedy go naciągnąć? Zamontowali mi w serwisie, moje moto to Bandit 600 z 97 roku. Pytanie mam co ile tyś. kilometrów średnio od założenia nowego zestawu powinno się go naciągnąć???
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.


Postprzez elco » 5/1/2008, 00:45

regula na to nie istnieje. Naciag lancucha powinno kontrolowac sie przy kazdym jego smarowaniu tj. 300-500km. Prawidlowy naciag lancucha wynosi zwykle od 2,5 do 4 cm (motocykl oparty o ziemie). Jezeli naciag jest wyraznie mniejszy, tudziez wiekszy trzeba go ustawic. Precyzyjne informacje powinienes znalezc na naklejce serwisowej umieszczonej na wahaczu, albo w ksiazce serwisowej.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez cezare » 5/1/2008, 09:24

odrazu ;) ...

Mi mechanik powiedział żebym przyjechał po 300km od założenia - bo się łańcuch MUSI ułożyć - no i przyjechałem po 200km ... bo rzeczywiście już zwisał... - po tej jedynej korekcji - jest już okay ... kupiłem ZVM2 D.I.D. o którym piszą.

(...)The updated D.I.D ZVM2 530 X-Ring chain is one of the strongest available offering 10400 pound tensile strength. (...)

prędzej zębatki sunstara się wytrą niż ten łańcuch rozciągnie - tak mawiają również ;)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez cezare » 6/1/2008, 10:32

sontin : przy naciąganiu łancucha tak jak pisze przedmówca - ważne jest czy jeździsz sam czy z plecaczkiem.. ja swój poprzedni przeciągnąlem ( do wyzucenia ) kiedy jadąc z plecaczkiem nieopacznie wjechałem w całkiem dużą dziurę w asfalcie .. poczulem pod tyłkiem że tym razem nie zawieszenie wybrało udeżenie a dziwnie się zatrzymało ... na łancuchu wlaśnie ... który całe walnięcie wzial na siebie ... ta cenna nauka kosztowala grube pare stów..

ja smaruję co 300km również.. ale czyszczę co 1000 specjalnym preparatem - zmudne i upierdliwe i ze 2 reczniki zużyję - ale ma byc wyczysczony na ZERO z zębami wlacznie ;) ... jak dbasz = tak masz...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Piotr » 6/1/2008, 12:05

czy naciąg łańcucha powinno się sprawdzać z kierowcą w siodle?? bo ostatnio czytałem taką opinie w motocyklu wcześniej nigdy tak nie robiłem i troszke się zdziwiłem...co o tym sądzicie
Piotr
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18/3/2007, 20:42

Postprzez elco » 6/1/2008, 12:40

Piotr napisał(a):czy naciąg łańcucha powinno się sprawdzać z kierowcą w siodle?? bo ostatnio czytałem taką opinie w motocyklu wcześniej nigdy tak nie robiłem i troszke się zdziwiłem...co o tym sądzicie


jak mozna latwo zauwazyc nacisk na siodlo powoduje lekkie ugiecie sie wahacza (szczegolnie gdy kierowca jest dosc ciezki). Zawsze przy ustawianiu lancucha powinno sie brac poprawke w jakich warunkach bedzie on eksploatowany. Jezeli przewiduje sie, ze bedzie z nami jechal plecaczek i bagaze to praktycznie trzeba ustawic najwieksza dopuszczalna wartosc luzu. Wartosci te zwykle sa opisane w ksiazce serwisowej, ktora niestety w wiekszosci przypadkow podobnie jak instrukcje nigdy nie zostaja przeczytane. W innych przypadkach najbezpieczniej jest ustawiac posrednia wartosc, jednak mysle, ze nawet jezeli ustawi sie minimalna wartosc to mimo obciazenia i ewentualnego ugiecia wahacza wszystko jest na tyle dobrze wyliczone, ze nie powinno miec to wiekszego wplywu na eksploatacje.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez nierobek » 7/1/2008, 07:47

no i w zasadzie trzeba po każdej jeździe w deszczu łańcuch wyczyścić i nasmarować.
ja na nowym (takim jak Cezare) przejechałem jak na razie 7 tys. km. i po korekcji po kilkustet kilometrach na początku, naciągałem jak na razie raz.

P.S. I nie warto łańcucha i zębatek wyrzucać. lepiej powiesić w garażu na ścianie. od razu robi się w środku taki mały klimacik...
nierobek
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 23/10/2006, 13:17

Postprzez falconiforme » 7/1/2008, 11:19

Ja założyłem DID-a X-ring to na chyba po 2000 km musiałem go naciągnąć. Potem przejechałem jeszcze następne 3000 km i nie musiałem jeszcze go naciągać.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez elco » 7/1/2008, 21:49

W nowym numerze Motocykla jest artykul pt.:Reakcja Łańcuchowa. Mozna tam znalezc kilka cennych informacji na temat lancucha i ukladu napedowego, wiekszosci pewnie dobrze znanych.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez sonthin » 8/1/2008, 17:40

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!! W numerze MOTOCYKLA, którego zakupiłem jest o łańcuchu, ale bardziej ogólnie. Temat łańcucha to temat rzeka, różne są zjawiska z nim związane dlatego będzie on poruszany zawsze. Pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr