hamowanie z redukcja biegow - jak to robic?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
hamowanie z redukcja biegow - jak to robic?
jak wyhamować i jednoczesnie szybko zredukowac do biegu na ktorym chcemy pokonac winkla? najpierw redukcja podem hebel ? przy ściśniętej klamce hamulca przegazowka raczej srednio wychodzi
dzieki za info
przemo
dzieki za info
przemo
- Przemo1000
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/11/2006, 15:42
- Lokalizacja: Praga / Czechy
A od czego masz sprzęgło? Jak to ma być szybka redukcja, to sprzęgło i hebel na raz i machasz w dół, przy okazji robiąc sobie tam przygazówke, czy nawet możesz zagrać hymn narodowy na manecie jak potrafisz, Twoja wola... Puszczasz hebel i sprzęgło i znowu jedziesz. Co to za filozofia?
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
redukcja ze sprzeglem, ktore trzymasz tylko na czas zmiany biegu zeby hamowac silnikiem + hebel przedni, ewentualnie do tego jeszcze tyl jesli jedziesz duzo za duzo
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Tak jak piszesz Madboy, ale to tyczy się tylko, gdy redukuje o jeden bieg niżej, bo raczej jak jedzie szybko i nagle będzie chciał zahamować, to nie będzie czasu na puszczanie sprzęgła i hamowanie silnikiem
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan - moim zdaniem nawet jak trzeba mocno wyhamowac to zrzucam bieg po biegu. Odkad z 4ki zrzucilem na 2jke przy ok.100km/h w Poznaniu i mi z deka tylkiem zarzucilo to sie oduczylem na dobre zrzucania biegow "hurtem". Po za tym taka zmiana o jeden w dol "itd" jest bardziej efektywna niz same hamulce...
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
a mówią na forum że : "podczas gwałtownego (szybkiego ) hamowania przodem dupa unosi się do góry - więc sobie tam machaj biegami do woli - szkoda szasu " ...
znów przed samym winklem hamowanie tyłem powoduje problem ze złożeniem moto - na redukcji moto samoistnie się prostuje... stąd ja redukuje na tyle - żeby wleźć z gazem na średniej obrotowej - ale przyspieszając...
czasami oczywiście przeciągnę z prędkością wejścia - ale wolę dochamować - opóźnić skręt..ale wleźć bezpiecznie w winkiel..
ale powiadam to stateczny styl miejski walki z drogą pt"niewiadomo co tam leży" - do torowej jazdy się nei dokłądam ... pojecia o tym nie mam ...
znów przed samym winklem hamowanie tyłem powoduje problem ze złożeniem moto - na redukcji moto samoistnie się prostuje... stąd ja redukuje na tyle - żeby wleźć z gazem na średniej obrotowej - ale przyspieszając...
czasami oczywiście przeciągnę z prędkością wejścia - ale wolę dochamować - opóźnić skręt..ale wleźć bezpiecznie w winkiel..
ale powiadam to stateczny styl miejski walki z drogą pt"niewiadomo co tam leży" - do torowej jazdy się nei dokłądam ... pojecia o tym nie mam ...
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
w moim pytaniu chodzilo o jazde torowa, nie uliczna.
dzieki za wszystkie wskazowki, MadboY zdaje sie najlepiej "wyczul" moje intencje - redukcja bezposrednio z 4 na 2 bieg rzeczywiscie moz nie byc najlepszym rozwiazaniem. pozostaje zatem bieg po biegu
dzieki za wszystkie wskazowki, MadboY zdaje sie najlepiej "wyczul" moje intencje - redukcja bezposrednio z 4 na 2 bieg rzeczywiscie moz nie byc najlepszym rozwiazaniem. pozostaje zatem bieg po biegu
- Przemo1000
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/11/2006, 15:42
- Lokalizacja: Praga / Czechy
Wyraźnie też widać że nie zrzuca się biegów hurtowo, że przyjmują pozycję (czyt. przestawiają d... na siodle przed hamowaniem. Podczas hamowania działają zbyt duże siły i manewr jest trudniejszy.
Przygazówka i ściskanie hebla jest jak najbardziej możliwe, tylko wymaga ćwiczeń, do momentu aż robi się to automatycznie, nie poświęcając temu zbyt dużo uwagi.
Jeżeli stanowi to problem, można używać sprzęgła jak tylnego hebla, czyli puszczać szybko, ale z wyczuciem.
Im mocniej odpuścisz klamkę tym mocniej hamuje.
Przygazówka i ściskanie hebla jest jak najbardziej możliwe, tylko wymaga ćwiczeń, do momentu aż robi się to automatycznie, nie poświęcając temu zbyt dużo uwagi.
Jeżeli stanowi to problem, można używać sprzęgła jak tylnego hebla, czyli puszczać szybko, ale z wyczuciem.
Im mocniej odpuścisz klamkę tym mocniej hamuje.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
"im mocniej odpuścisz klamkę"... tym większa uderzenie idzie na tylne koło co w małym słożeniu może skończyć się nie tak jak się zaplanowało.
Biegi zrzucamy po jednym i spokojnie starczy ci czasu na wciśniecię i puszczenie sprzęgła. Co do międzygazów to nie trzeba motogp. W mmp praktycznie każdy w klasie mistrzowskiej to robi--więc się da. wystarczy poćwiczym i jednemu to przyjdzie szybciej innemu trochę później.
Biegi zrzucamy po jednym i spokojnie starczy ci czasu na wciśniecię i puszczenie sprzęgła. Co do międzygazów to nie trzeba motogp. W mmp praktycznie każdy w klasie mistrzowskiej to robi--więc się da. wystarczy poćwiczym i jednemu to przyjdzie szybciej innemu trochę później.
- metysu
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/2/2007, 19:25
SzpiceR napisał(a):Cichy a to sie niezblokuje przypadkiem kolo i gleba?
PS. Ja tlyko na kursie redukowalem, owiele trudniej niz autem
Jak robie przegazówkę, też czasami mi dupa tańczy, nie ma reguły. Tylko, że to wcale nie oznacza gleby. Zawsze troszkę się to koło obraca i w tym jest lepsze hamowanie silnikiem.
Poza tym zblokowanie tylniego koła wcale nie oznacza gleby, redukujesz zanim położysz się w zakręt, czyli jak jeszcze jesteś w pionie.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: hamowanie z redukcja biegow - jak to robic?
Przemo1000 napisał(a):jak wyhamować i jednoczesnie szybko zredukowac do biegu na ktorym chcemy pokonac winkla? najpierw redukcja podem hebel ? przy ściśniętej klamce hamulca przegazowka raczej srednio wychodzi
dzieki za info
przemo
Wskazujacy i srodkowy na hamulcu, 2 pozostale palce i dlon kreca rollgazem.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości