Zdławiona CB 500 CB500 "Cebulka" oddławienie
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
a skoro juz tak gadamy to mam pytanko dambandit - jak smigales CB a teraz bandytą to jest znaczna róznica w mocy i przyspieszenich?? bo badit to też szału nima 78 KM z tego co mi sie zdaje!! i bardzo mnie ciekawi własnie czy jest duża róznica pomiędzy 500 a rzedowa szóstką ???bo nie mailem okazji smiagać 500 a bardzo bym chcial poównać ja do mojej Fazerki czy CBR i ocenić !! bo suche dane mówia ze jednak jest znaczna róznica!! pzdr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
No ale gs ma jednak pare koni mniej a jednak predkość maksymalna zalezy głownie od mocy silnika .
A co to różnicy to jest ona zauważalna silnik całkiem inaczej pracuje . A co do osiagów to moze od 0-100 nie ma wielkiej róznicy ale powyzej 100 honda traciła juz wigor a bandit jeszcze pociagnie . No zgadzam sie te 78 koni nie robi szału ale musze przyznac ze banditem super mi sie jezdzi .
Rozważałem rózniez kupno fazera bardzo mi sie podoba . No ale trafił mi sie bandit w dobrym stanie i kupiłem nie załuje . Nie chciałem tez przesiadac sie na zbyt mocny sprzet . Bandit narazie w zupełności wystarczy .
No ale zobaczymy jak bedzie w nastepnym sezonie jesli bede zmieniał motor to napewno będe brał pod uwage fazera lub bandita 1200
A co to różnicy to jest ona zauważalna silnik całkiem inaczej pracuje . A co do osiagów to moze od 0-100 nie ma wielkiej róznicy ale powyzej 100 honda traciła juz wigor a bandit jeszcze pociagnie . No zgadzam sie te 78 koni nie robi szału ale musze przyznac ze banditem super mi sie jezdzi .
Rozważałem rózniez kupno fazera bardzo mi sie podoba . No ale trafił mi sie bandit w dobrym stanie i kupiłem nie załuje . Nie chciałem tez przesiadac sie na zbyt mocny sprzet . Bandit narazie w zupełności wystarczy .
No ale zobaczymy jak bedzie w nastepnym sezonie jesli bede zmieniał motor to napewno będe brał pod uwage fazera lub bandita 1200
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
"icid" pisałeś że mógłbym ściągnąć blokadę za jakies 200zł. Masz na myśli oddanie motoru do mechanika czy samemu, metodami domowymi mógł bym to zrobić? i czy jest to trudne, ja jako laik
czy dał bym rade sam to zrobić? Pozdrawiam

- Grzegorz-D
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18/12/2007, 23:23
- Grzegorz-D
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18/12/2007, 23:23
Tylko ze skad ja mam wiedziec jak zdlawiona jest Twoja cebulka? U mnie wystarczy wyjac zwezki z gaznika, dwie sruby od baku, odpiecie wezykow z baku i zdjecie go calego, potem kilka srubek z ganika zeby go poluzowac, dwie opaski zaciskowe jeszcze zdjac, wyjac zwezki z kanalu miedzy gaznikiem a cylindrami... calosc zmontowac w odwrotnej kolejnosci. A u Ciebie? Skad mam wiedziec, CB to nie GS... generalnie jak wiesz co/gdzie/jak to 20min. roboty.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Oto przepis na oddławienie Cebulki. Ściągnąłem go już dawno z neta, kiedy zacząłem marzyć o tym motorze, ale nie pamiętam z jakiej stronki. Chyba mnie nikt za łamanie praw autorskich nie capnie
ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Trochę dużo tego ale cała Polska czyta dzieciom, więc dlaczego my mielibyśmy tego nie robić
Sam jestem Ciekawy czy moja jest na pełnej mocy bo w briefie była adnotacja o dławieniu a później ktoś ją skreślił-trzeba poczekac na lepszą pogodę i w drogę


ODDŁAWIANIE CB 500
Zacznę od początku Cb500 były dławione do różnych mocy najczęęciej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane.
Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW mają dysze główne #122 numer 99101-393-1220 , a wersja 25KW ma dysze o rozmiarze #125 numer 99101-393-1250 to tyle o dyszach, a teraz o króćcach są to gumy łączące gaźnik z cylindrem główne dławienie silnika polegało na zmniejszeniu przelotu króćców przez zastosowanie aluminiowych zaślepek oto numery dla poszczególnych wersji silnikowych
43KW - 16211-MY5-600 ,
37KW - 16211-MY5-660 ,
25KW - 16211-MY5-710 ,
A więc jak widać wszystkie wersje różnią się od siebie króćcami.
Wiemy już jak to wygląda teoretycznie przejdźmy do praktyki moja Honda wyjechała z salonu jako wersja 37KW lecz zaraz po wyjeździe niemiec postanowił ją zdławić do 25KW co wynika z briefu, i tak biedaczka przez 10 lat męczyła się z zaniżoną mocą silnika. Jeżeli ktoś jeździł taką maszyną o mocy 25KW to wie że niewiele ona różni się od MZ 250 na pierwszych 3 biegach jakoś przyspiesza a na następnych 3 tylko spadają obroty i nic więcej 140km/h to jest max dla tej wersji. Więc postanowiłem to zmienić, a więc rzecz polega na tym aby wyjąc te gumy co są między gaźnikiem a cylindrem w tym celu trzeba zdjąć zbiornik paliwa poodczepiać wszystkie przewody odpowietrzające które przeszkadzają i cofnąć trochę airbox . I możemy to zrobić na dwa sposoby wymienić te gumy na nowe lub wyjąć te blaszki ze starych gum i założyć je z powrotem, tylko trzeba uważać żeby ich nie porozcinać blaszki są zrobione z miękkiego aluminium które łatwo się wygina i wychodzą bez problemu przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli mamy wersje 25KW to zostaje nam jeszcze zmiana dysz głównych w gaźnikach, ja u siebie nie zmieniałem gdyż początkowo moja miała 37KW czyli dysze takie jak w wersji pełnej a w briefie jest tylko adnotacja o zmianie króćców więc dysz nie ruszałem .
Rezultaty po oddławieniu motorek zapalił jeszcze chętniej niż wcześniej lepsza reakcja na ruchy manetką gazu a teraz osiągi w porównaniu do wersji zdławionej powyżej 6000 obr/min dostaje odczuwalnego kopa który trwa aż do 9500 obr/min, gdy w wersji zdławionej po wyżej tej wartości nie działo się kompletnie nic:]
Istnieją różne teorie na temat oddławiania że w ten sposób da się tylko oddławić z 25KW do 37KW a żeby oddławić do 43KW trzeba zmienić moduł zapłonowy, nie jestem pewien dokładnie czy udało mi się oddławić do 43KW lecz motorek na prostej drodze pod lekki wiatr osiągnął 185 km/h i wcale nietrwało do długo żeby się do tej prędkości spiął. Żeby dowiedzieć się w jakiej wersji został wyprodukowany silnik wystarczy spojrzeć na numery silnika i tak numery zaczynające się od :
Dla modelu PC26
PC26-2000001 � to 43KW
PC26-3000001 � to 37KW
PC26-4000001 � to 25KW
Dla modelu PC32
ZDCPC32A**F000001 - to 43KW
ZDCPC32B**F000001 � to 37KW
ZDCPC32C**F000001 � to 25KW
dla wersji S
ZDCPC32E**WF300001-43KW
ZDCPC32F**WF300001-37KW
ZDCPC32G**WF300001-25KW
**-oznaczają literę w którym roku był wyprodukowany silnik. Np.
T-1996
V-1997
W-1998
Trochę dużo tego ale cała Polska czyta dzieciom, więc dlaczego my mielibyśmy tego nie robić

Sam jestem Ciekawy czy moja jest na pełnej mocy bo w briefie była adnotacja o dławieniu a później ktoś ją skreślił-trzeba poczekac na lepszą pogodę i w drogę

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
- Grzegorz-D
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18/12/2007, 23:23
ten tekst gdzieś już czytałem całkiem niedawno 2 -4 dni temu także w sieci gdzieś jest przypadkiem trafiłem niestety nie moglem wyszukać tej stronki
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
pioterjawa napisał(a):ten tekst gdzieś już czytałem całkiem niedawno 2 -4 dni temu także w sieci gdzieś jest przypadkiem trafiłem niestety nie moglem wyszukać tej stronki
szacuneczek kto tą stronke stworzył i misternie opisał poszczególne czynności

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości