polerowanie aluminium

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Czester, madcap, Bostorn, Miczab, Movi, melvin, Leg1oN, Żmija, Terror, leff, henio12323, cycu_rsko, rosa

polerowanie aluminium

Postprzez krajos3 » 22/12/2007, 00:32

mam pytanko jak spolerować aluminium, zrobilo sie zimno na zewnatrz wiec postanowilem pobawic sie w polerke mianowice planuje polerowac rame i felgi. prosze oopisac dokladnie co robi sie krok po kroku bo znalazlem kilka info na forum ale nie byly precyzyjne
krajos3
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 10/3/2007, 21:37


Postprzez Xemiz » 22/12/2007, 10:53

No więc tak... ja prawie cały swój moto wypolerowałem to mogę się pochwalić :P

ja robiłem tak:
1.Na początek grubszym papierkiem zdzierasz lakier o ile jest jakikolwiek, i wygładzasz powierzchnię z jakichś tam rys,zadrapań itp. Jednocześnie usuwa to zewnętrzny nalot na aluminium bo jak wiadomo aluminium również rdzewieje tzn utlenia się.
2.Drobniejszym papierkiem już tak kolo 250-300 jedziesz dalej cała powierzchnię żeby wygładzić ryski po poprzednich działaniach...
3.Kolejnym etapem było jechanie papierkiem koło 600-800 i gry teraz już zaczyna się coś z tego wyłaniać następuje ostatni etap...
4.Bierzesz wiertarkę... filcowe krążki... pasta polerska (ja używałem takiej zielonej) i wszystko polerujesz na połysk... ja się pochwalę ze w niektórych dekielkach można się czasem przejrzeć :) jednak wymaga to dużo pracy :P

Ja napisałem jak to robiłem przy stosunkowo bardzo zaniedbanych elementach ... tj. poobijanych, przyśniedziałych.
Romet "Polo" >>> WSK Dudek >>> Yamaha XJ550 >>> Honda VFR 750 rc36
Xemiz
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 3/11/2007, 17:24
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez mlody-pawel » 22/12/2007, 11:10

Po papierze 800 warto jeszcze drobniejszym dla lepszego efektu - np 1500 z potem 2500 i dopiero wtedy filc i pasta.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mar111cin » 22/12/2007, 14:46

z tym papierem to ja bym się tak nie rozpędzał, jak najdrobniejszy jak już, bo nie ma co ścierać aluminium, będzie potem cieńsze w tym miejscu. Właśnie aluminium się starzeje i jak napisał Xemiz utlenia się.
Ja proponowałbym też paste zaworową zerówkę.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6928
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez elco » 22/12/2007, 17:05

osobiscie radzilbym jeszcze wyposazyc sie w jakas dobra polerke. Polerowanie wiertarka jak napisal wczesniej kolega jest bardzo pracochlonne. Uzyskanie tzw. "efektu lustra" to kwestia nawet 3-5 godzin ciaglej pracy. Mozna zajechac w ten sposob wiertarke.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez skwy » 22/12/2007, 20:04

Polecam też specyfik o nazwie Alumagik można go kupić w Louisie lub w polskim przedstawicielstwie w szczecinie.
Jest to zawiesina lekko ściernego mleczka które zaje@#$cie wykańcza powierzchnie na lustro i zabezpiecza powierzchnię przed matowieniem.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez kanako98 » 31/12/2007, 20:45

pasta i filc...gdzie to mozna dostac?? ja osobiscie zadnych past nieuzywalem tylko papier i takze moge sie przejzec(prawie jak w lustrze;) )a juz pare silnikow bylo czyszczonych ;)pozdrawiam
kanako
kanako98
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/12/2007, 14:55

Postprzez elco » 1/1/2008, 20:14

kanako98 napisał(a):pasta i filc...gdzie to mozna dostac?? ja osobiscie zadnych past nieuzywalem tylko papier i takze moge sie przejzec(prawie jak w lustrze;) )a juz pare silnikow bylo czyszczonych ;)pozdrawiam


mozna je dostac w wiekszosci marketow budowlanych, w sklepach motoryzacyjnych, u lakiernikow itp. Znacznie ulatwiaja prace i przede wszystkim skracaja jej czas. No ale w koncu zycie nie moze byc zbyt latwe :wink:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lukaszbiernacki » 6/1/2008, 10:05

a na sam koniec można jeszcze emulsją nabłyszczającą Automax
Suzuki GSX-R 750 (olejak)
Avatar użytkownika
lukaszbiernacki
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5/1/2008, 17:03
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez senekkorzenna » 6/1/2008, 11:39

Przychylam się do wypowiedzi mar 111 cin z papierem
to ostrożnie chyba że jest nalot typowy dla stopów aluminiowych.Zdecydowanie pasty polerskie dla tego typu materiałów .Polerka to super bo płynna regulacja obrotów,ale może być też wiertarka ale zalecam tu ostrożność.Należy uważać na obroty -można przegrzać .
aby w sprawności jak najdłużej
Avatar użytkownika
senekkorzenna
Moderator
 
Posty: 7191
Dołączył(a): 14/12/2007, 21:24
Lokalizacja: Luborzyca.

Postprzez POLER » 8/2/2009, 11:37

mar111cin jesli sie na tym nie znasz to nie gadaj takich bzdur ze pastą zaworową!!!!!

DO polerki są stosowne pasty; początkowo szlifierskie, następnie polerskie na bazie tlenku a nie jakies tempa i inne duperele takie jak niektórzy piszą ze popiołem polerują lub pastą do zębów ;]

Przy tlenku glinu wystarczy tylko zjechac przebarwienia do papieru 600-800 i potem pasty mają taką juz gradiacje ze wyrównują rysy i polerują na lustro.
Polerowanie elementów aluminiowych, stalowych (stal kwasowa, nierdzewna) na super połysk - lustro.
Poleruję felgi motocyklowe jak i samochodowe, pokrywy, dekle - każdy element.

http://poleralu.fotosik.pl
POLER
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 5/1/2009, 04:42

Postprzez senekkorzenna » 8/2/2009, 17:00

POLER nie zwracaj na niego uwagi bo to upierdliwy element aspołeczny a ponieważ ma statut VIP to będzie Cie atakował w niewybredny sposób i to w innym miejscu.
aby w sprawności jak najdłużej
Avatar użytkownika
senekkorzenna
Moderator
 
Posty: 7191
Dołączył(a): 14/12/2007, 21:24
Lokalizacja: Luborzyca.

Postprzez POLER » 8/2/2009, 18:00

senekkorzenna juz o tym sie przekonałem ;]
Polerowanie elementów aluminiowych, stalowych (stal kwasowa, nierdzewna) na super połysk - lustro.
Poleruję felgi motocyklowe jak i samochodowe, pokrywy, dekle - każdy element.

http://poleralu.fotosik.pl
POLER
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 5/1/2009, 04:42

Postprzez mar111cin » 8/2/2009, 18:15

elementem aspołecznym jesteś ty senek, bo gadasz pierdoły o mechanice i KAŻDY ciebie poprawia, a ty się nawet do błędu nie potrafisz przyznać.


Poler, akurat podałem najprostsze materiały, które każdy ma w zasięgu ręki i nie powiesz mi że nie są skuteczne, a ich koszt nie przekroczy 5zł :lol: Co do tlenków to hmm no wiesz aluminium nie lubi utleniania. Możesz i używać past, skoro się na tym znasz i wiesz jakie, ale bez przesadyzmu, nie powiesz mi że najzwyklejsze metody nie są skuteczne również skuteczne. Raz tak zrobiłem i efekt utrzymywał się baaardzo długo, do momentu sprzedaży nie widziałem zeby się coś zmieniło.



PS dużo jeszcze tematów odświeżysz żeby się rozreklamować?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6928
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez wiklad » 8/2/2009, 18:49

Każde stop alu zachowuje się inaczej. Felgi z duraluminum są mało odporne na korozję (zależy też od obróbki stopu), a to chyba najczęściej stosowany stop. Durale zabezpiecza się powierzchniowo przed korozją, czyli po polerce jeszcze bardziej są narażone na korozję.

A wracając do polerowania, to najlepiej kupić gotowy zestaw z allegro (ok 80 zeta) i jazda.

Mar111cin - każda metoda jeśli przynosi pożądany efekt jest dobra :D Więc bez past tak jak mówisz też da radę, ale na koniec zawsze można pojechać jakąś dla lepszego "lustra".
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez mar111cin » 8/2/2009, 19:10

lepszy motyw jest z polerowaniem karterów silnika, a w sumie najlepszy z polerowaniem żeber cylindrów/głowic tak jak widziałem jak to zrobili. Kurde nie na darmo ich powierzchnia jest tak nierówna, ma to służyć lepszemu chłodzeniu, większą powierzchnia oddawania ciepła. A jak ktoś to wypolerował na lustro... no cóż życie :lol:

zgadza się Wikład. Zresztą ta głupia prymitywna pasta tempo też ma jednak właściwości ścierne. Na koniec bym to najchętniej nawoskował żeby ani nie korodowało, ani się spowrotem nie utleniało.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6928
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez POLER » 8/2/2009, 22:07

mar111cin uważasz ze polerka na cylindrze, głowicy to głupota ?to zwróć się do konstruktorów np, harleya gdzie tam wszystko jest chromowane, i co ?głupota ?
Polerowanie elementów aluminiowych, stalowych (stal kwasowa, nierdzewna) na super połysk - lustro.
Poleruję felgi motocyklowe jak i samochodowe, pokrywy, dekle - każdy element.

http://poleralu.fotosik.pl
POLER
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 5/1/2009, 04:42

Postprzez mar111cin » 8/2/2009, 22:32

w tym wypadku nie, bo takie było założenie konstrukcyjne. Jednak jak ktoś wypoleruje żeberka w innych silnikach, gdzie nikt tego nie przewidział nie powinno się takich rzeczy robić.
Bo wbrew pozorom takie coś się liczy... (nie jest to wcale nic przyjemnego jakby ktoś pytał) I takie pogarbowane, chropowate żebro będzie miało dużo większą powierzchnię wymiany ciepła niż spolerowane. Jeszcze kij pies z tym jak silnik jest chłodzony cieczą, wtedy różnica jest nieodczuwalna. Jednak w większości przypadków robi się to dla silników chłodzonych przez omywanie powietrzem.
Napewno jeszcze większą głupotą jest pochromowanie silnika, który nie był z założenia do tego przeznaczony.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6928
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez POLER » 8/2/2009, 22:58

minus to ze konstruktor zakładał że uzytkownik bedzie dbał o sprzęt (chociażby utrzymanie czystości cylindra i głowicy), polerując go jest lepiej dla chłodzenia bo kontakt jest odrazu z powietrzem -powierzchni metalu i uzytkowanik bedzie o cos takiego dbal, pozatym mało kto poleruje całe żeberka, wiekszosc od srodka jest szkiełkowane i tylko czołowe części są polerowane.
Polerowanie elementów aluminiowych, stalowych (stal kwasowa, nierdzewna) na super połysk - lustro.
Poleruję felgi motocyklowe jak i samochodowe, pokrywy, dekle - każdy element.

http://poleralu.fotosik.pl
POLER
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 5/1/2009, 04:42

Postprzez mar111cin » 8/2/2009, 23:14

wiadomo że żeberka to nie gnojowóz i że trzeba je dość często czyścić. Wiadomo też że wypolerowanie czy pochromowanie skrajnych żeberek nic większego nie spowoduje. Ale są magicy, którzy wymalują cały silnik :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6928
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Następna strona

Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr