Zobacz wÄ…tek - wiecej mocy z gpz 500s
NAS Analytics TAG

wiecej mocy z gpz 500s

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wiecej mocy z gpz 500s

Postprzez ironreiker » 12/12/2007, 22:34

witam. jestem posiadaczem gpz, mam do niego zapasowy silnik, z braku zajęcia postanowiłem poeksperymentować na tym co jest niewkręcony do motocykla. Po co!? dla większej mocy i td. Rozwierciłem kanały dolotowe i je wypolerowałem, zamontowałem gaźniki mikuniego turbinę jakubowa czy jakosik tak sie to nazywa,, nie jestem w stanie sprawdzić mocy bo silnik jest odpalany na stole. jak zarazie zauważyłem znaczny wzrost maksymalnej prędkości obrotowej silnika ( głownie po wymianie gaźników), udało sie mi dojechać do ponad 14 tysiaków ( wydaje sie mi że jest więcej, 14 k to max mojego miernika wrzecionowego a wibracyjny szleje) dziwi mnie fakt ze jak wkręcę gaźniki do motocykla którym jeżdżę to nie zwiększa sie maksymalna prędkość obrotowa. elektryka niby ta sama 2 lata różnicy w produkcji. domyślam sie ze jest jakieś odcięcie zapłonu. Pytanie jak go ominąć, bo nie znam sie za bardzo na elektryce.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58


Postprzez skwy » 15/12/2007, 10:01

Ciekawe czy sprężyny zaworowe nadążają za tak szybkim zamykaniem zaworu.
Druga sprawa to zawory w tym sprzęcie są trochę przyciężkie do tak dużych obrotów.
Że chwilowo się tak wysoko wkręca to nie znaczy że przez dłuższy okres czasu będzie utrzymywać taki zakres obrotów.
Czy wiesz jak działa odcięcie zapłonu?
Z tego co mi wiadomo to w starszych modelach nie było odcięcia zapłonu na module.
Tak czy tak ja bym poszukiwał dodatkowej mocy przy jakimś doładowaniu(poprawie napełnienia cylindra i opróżnienia go ze spalin a nie podwyższać niezdrowo zakres obrotów.)
Może ostrzejszy wałek rozrządu??
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez ironreiker » 14/3/2008, 16:35

Mówisz ze moze to być w module, tylko gdzie on jest i jak go obejść? narazie mnie nie stac by wymienic wałek.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez skwy » 14/3/2008, 21:07

Po prostu kupić drugi moduł bez blokady.
Albo daj do chłopaków do Ostródy a oni ci to zrobią jak należy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Adam M. » 15/3/2008, 01:39

Czy nie przyszlo ci do glowy kolego ironreiker, ze nie obciazony silnik mozesz wkrecic o wiele wyzej niz obciazony i ze to wkrecanie dla tego silnika moze byc bardzo niezdrowe ???
Najtanszym sposobem na zwiekszenie mocy GPZ 500 jest zakup GPZ900 wg mnie.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 13:17

masz racje!! co do zmiany na 900 a z tym pierwszym sie nie zgodzę. obciążony czy nie obroty kończą sie w tym samym momencie.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Adam M. » 15/3/2008, 15:06

Tak ci sie tylko "na chlopski rozum" wydaje.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 15/3/2008, 15:32

nie wydaje tylko to mierzyłem. o ile dobrze pamietam jest to w ok 12 300 a 12 500. wartosci te moga byc trochu naciagniete ze wzgledu na rodziaj miernika ale wynik jest powtarzalny .
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Re: wiecej mocy z gpz 500s

Postprzez Adam M. » 15/3/2008, 21:00

ironreiker napisał(a): udało sie mi dojechać do ponad 14 tysiaków ( wydaje sie mi że jest więcej, 14 k to max mojego miernika wrzecionowego a wibracyjny szleje) dziwi mnie fakt ze jak wkręcę gaźniki do motocykla którym jeżdżę to nie zwiększa sie maksymalna prędkość obrotowa.


Moze zle widze ale tu ci sie nieobciazony silnik wkrecil do 14 tys, i narzekasz ze drugi nie chce :)
Wkrecanie silnika na postoju na takie obroty nie tylko zle sie dla niego skonczy, ale nie ma absolutnie zadnego sensu jako ze powyzej obrotow mocy max silnik wiekszej mocy juz nie wyprodukuje.
Polerowanie kanalow to duzo dobrej nikomu niepotrzebnej roboty - kanaly ssace w motocyklu 4 suwowym nie powinny byc wypolerowane bo to spowalnia przeplyw mieszanki.
Ogolnie, zanim zaczniesz eksperymentowac warto najpierw troche wiecej wiedzy na te tematy zaposiasc.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 16/3/2008, 13:48

Niestety trochÄ™ odbijamy od problemu który staraÅ‚em sie rozwiÄ…zać. Nie znam charakterystyki silnika wiec nie mogÄ™ powiedzieć czy moment na kole drastycznie spadnie po wykrÄ™ceniu go na dużo wyższe obroty, na wale nalewno można sie tego spodziewać, co do mocy odblokowujÄ…c obroty nalewno jej nie zyskamy. Zyskamy za to zakres obrotów w których moment uzyskane na kole bÄ™dzie sensowny, a to z kolei przekÅ‚ada sie na przyspieszenie, dajÄ…c nam możliwość zmiany przeÅ‚ożenia ( skrócenie biegów = wiÄ™kszy moment na kole, mniejsza prÄ™dkość na biegu) i po to jest mi potrzebne odblokowanie obrotów by zrekompensować mniejsze przeÅ‚ożenie. Inna perspektywa odblokowania obrotów to wyższe prÄ™dkoÅ›ci na biegu. Która 500 z przed tylu lat wyciÄ…ga pod 100 na jedynce?? Co do trwaÅ‚oÅ›ci silnika nie ma to drastycznego wpÅ‚ywu, tym bardziej jeżeli nie Å›cigamy siÄ™ i nie używamy górnego przedziaÅ‚u obrotów. Mój styl jazdy nie opiera siÄ™ na zarzynaniu silnika na każdym metrze drogi. PrawdÄ™ mówiÄ…c mój codzienny styl jazdy nie wymaga tej przeróbki, czasem siÄ™ zdarza że mnie jaki kacap podwnerwi na drodze, zwÅ‚aszcza smarki na mocniejszych motocyklach widzÄ… 500 to im siÄ™ zbiera ochota na przyszpanowanie swoim MB, jako tako umiem zmieniać biegi lecz nie zawsze udaje siÄ™ mi obronić. Brakuje momentu albo obrotów. Wiem ze to brzmi pÅ‚ytko. Zawsze miaÅ‚em skÅ‚onnoÅ›ci do dÅ‚ubania w tym co siÄ™ posiadaÅ‚o dlatego siÄ™ podjÄ…Å‚em. Na wiÄ™kszoÅ›ci forów obserwuje siÄ™ skÅ‚onność do wytykania komuÅ› czyjejÅ› niewiedzy, zamiast choćby pokrótce omówić zjawiska które wpÅ‚ywajÄ… na zmniejszenie trwaÅ‚oÅ›ci po wykonaniu konkretnej modernizacji. Wiem ze dużo Å‚atwiej jest powiedzieć ze silnik tego nie wytrzyma bo tak, niżeli dokÅ‚adniej rozpatrzyć dane elementy konstrukcji które bÄ™dÄ… bardziej obciążone. Wiem ze nie wszystkim siÄ™ chce prawic wywody na te tematy, choć wydaje siÄ™ mi ze wiÄ™kszość nie ma bladego pojÄ™cia co siÄ™ tam naprawdÄ™ dzieje i tylko powtarza to co gdzieÅ› siÄ™ dowiedziaÅ‚a, bÄ…dź zakÅ‚ada „na chÅ‚opski rozum” ze tak ma być. Adam M. sugerujesz mi bym doksztaÅ‚ciÅ‚ siÄ™ w tym temacie. ZadaÅ‚em pytanie zakÅ‚adajÄ…c tego posta bo nie wiedziaÅ‚em jak rozwiÄ…zać ten problem, nie znaÅ‚em schematu elektrycznego motocykla, nie wiem tylko na jakiej drodze zaÅ‚ożyÅ‚eÅ› ze nie mam bladego pojÄ™cia o stronie mechanicznej.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Adam M. » 17/3/2008, 00:58

Napisalem dlugi post na ten temat, ale w miedzyczasie system mnie wylogowal i post wcielo.
W skrocie doprowadz motocykl do stanu fabrycznego i nie bedziesz mial problemow z wyprzedzaniem ruskow i dwusuwuw, przede wszystkim zwroc uwage na zawieszenie hamulce i opony, a nie na silnik.
Senek korzenna - polerowania kroccow ssacych w 4 suwach sie nie robi - mozesz mi smialo uwierzyc na slowo.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez skwy » 17/3/2008, 19:07

Z tego co mi wiadomo to kanały nie polerowane powodują częściowo niezdrowe zwirowywania mieszanki.Mogą też w ekstremalnych warunkach pracy powodować zbijanie się paliwa w większe krople co prowadzi do niepełnego spalania mieszanki.
Przy wypolerowanych kanałach czynnik zasilający jak i spaliny opuszczające cylinder pokonują drogę bez oporów co skutkuje lepszym napełnieniem i opróżnieniem cylindra.
Chyba że się mylę?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez ironreiker » 17/3/2008, 20:52

Zawieszenie porobiłem jak go sprowadziłem, klocuszki sportowe chyba sbs + nowe tarcze. Przedni jest bardzo mocny, mimo ze nie tykałem przewodów( prawdopodobnie zrobił to poprzedni własciciel). oponki to Dunlop D404 140/90 na tyl Dunlop K530f 100/90 na przodzie. Tył wprawdzie do wymiany ale to dopiero jak sobie przeszukam forum ewentualnie sprawa na inny poscik. Narazie wstrzymam sie z modernizacja tego silnika i włoze ten drugi. Dorobie ten zafajdany regulator, pojezdzimy to zobaczymy czy to wszystko jest waste zachodu. narazie dzieki za w
Wasz czas.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Adam M. » 18/3/2008, 17:03

Skwy - mylisz sie, polerowane kanaly "przylepiaja" najblizsza im warstwe mieszanki i spowalniaja ja.

Ironreiker, zmiana klockow to dosc malo jak na zrobienie zawieszenia i hamulcow - jak tam sprawa wyglada z lozyskami glowki ramy, wahacza, lacznika amora tylnego i stanem tegoz amora, zmieniales moze plyn w przednich teleskopach ? Czy czasem golenie nie sa luzne na swoich tulejach ?
Stan lozysk w kolach ?
Jazda na zuzytej przedniej oponie nie da ci jasnej odpowiedzi na pytanie czy moto sie dobrze prowadzi, a raczej wrazenie bedzie jak najgorsze, specjalnie na mokrym.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 3/5/2008, 12:59

wszystkie płyny były wymienione, w teleskopach jest 10 teraz żałuje ze nie kupiłem gęstszego, bo troszku za mało tłumi , co to główki ramy luzów nie wyczułem, jak robiłem z lagami. Jak uczyłem się go stawiać na przednim nie wyczułem by coś było nie tak. Przyznam się ze na łożyskowanie przedniego koła nie popatrzyłem się! Opona do wymiany na przedzie to zobaczę. Odnośnie wątku głównego, wymieniłem silnik i musze powiedzieć ze efekt jest i to znaczny, licznik zamyka bez problemu, w porównaniu do xj650 D, różnica jest spora zwłaszcza przy próbie wyprzedzania przy 160 to zbiera się znacznie lepiej. Co do sensu robienia takich modyfikacji to szczerze mówiąc lepiej kupić coś mocniejszego!!!! Miałem bardzo miła sytuacje. Stanąłem w szranki z zzr600 spod świateł jadąc na uczelnie, kolesiowi nie udało się ostatecznie zostawić mnie zbytnio w tyle, na dwójce jeszcze oglądał moja tablice rejestracyjną, potem no cóż, czarodziejem nie jestem, i różnicy w klasach tych motocykli nie zmienię, zzr czy cbr to nigdy nie będzie!! Koleś był zaskoczony do tego stopnia ze pojechał za mną na błonia sie spytać, co sie w ogóle stało bo nie spalił startu, z tym ze nie był przygotowany na cos takiego. Bardzo satysfakcjonujące, ten czas na modyfikacje nie poszedł na marne.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez Adam M. » 3/5/2008, 17:13

A nie napisalem tego na poczatku ???
To bardzo przepraszam, ogolnie wiadomo ze najtansza droga wycisniecia wiecej mocy z GPZ500 jest zakup GPZ900.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez ironreiker » 4/5/2008, 16:26

A ja napisałem ze nie mam kasy by zmienić sprzęta, a ze mam dostęp do maszyn to prawie nic mnie to nie kosztowało! bo jakby ktoś musiał komuś bulić za robociznę to ojj, ale tak to bywa z tuningiem! łatwo nie było ale czegoś sie nauczyłem! a co do 900 to nie jest tak zwinna jak 500.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez MATRIX123 » 4/5/2008, 22:24

ironreiker - ciekawa modyfikacja twego moto jak chciałbyś poogladac przy starcie ale tym razem tablce mojego zzr 600 z dynojetami to zapraszam do Poznania :D
Avatar użytkownika
MATRIX123
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/12/2007, 23:37
Lokalizacja: POZNAŃ/PLEWISKA

Postprzez ironreiker » 5/5/2008, 21:07

jak wyciagne jeszcze ze 20 koni z mojego to czemu nie. :D, ale narazie sie magiÄ… nie zajmuje :D
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Postprzez ironreiker » 6/5/2008, 17:26

przy spokojnej około 5.5 wczesniej 4.5 a przy ostrej to nawet 10 moze wyjdze. dokładnie nie wiem bo nie zrobiłem na tych gaznikach zbyt duzo kilosów. zakładam stare bo to spalanie to paranoja.
ironreiker
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/8/2007, 10:58

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê