APRILIA RS 50 KRĘCI SAM ROZRUSZNIK CO JEST?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
APRILIA RS 50 KRĘCI SAM ROZRUSZNIK CO JEST?
Witam, kupiłem Aprilie RS, w której trzeba było podłączyć modół, ponieważ włąściciel nie umiał, a motor był po wymianie klinu. Wszystko podłączyłem, iskra jest, wlewam paliwo do cylindra (tłumik mam ściągnięty), zapalam, a tam coś tak uderzyło, jakby zapalił na chwileczke, potem kręce rozrusznikiem, a tam nic. Rozrusznik kręci, ale nie obraca wałem! Co to może być? Czy może to być ścięty klin?, bo jak napisałem poprzedni właścieciel wymieniał klin, ale mechnika nie miał dobrego, bo nie umiał podłączyć modółu, i motor po wymianie klinu nie zapalił. Może wsadził jakiś za słaby i znowu ścieło? Przedtem kręcąc rozrusznikiem wał się normalnie obracał, a po tym już kręci sam rozrusznik. Jeśli to klin to jaki to ma być i gdzie go kupić? Bardzo proszę o pomoc! Pozdrawiam.
Aprilia RS is the best 

- radgur
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 18/11/2007, 20:00
łatwo to sprawdzisz:
odkrecasz lewy dekiel (zamocowany na śrubki imbusowe) i już masz jak na tacy duże koło z wieńcem z ząbkami. To jest magneto. Jak naciśniesz rozruch to od spodu powinna zazębić się na magneto mniejsza zębatka i nim obracać. Jak bedzie się kręciło samo magneto, bez osi na której jest osadzone (wał) to masz ścięty klin. Odkręcasz śrubę na klucz 15 która dodatkowo trzyma magneto, sciągsz je, klin powinieneś dobrać w jakimś sklepie z częściami. Składasz i ganiasz
odkrecasz lewy dekiel (zamocowany na śrubki imbusowe) i już masz jak na tacy duże koło z wieńcem z ząbkami. To jest magneto. Jak naciśniesz rozruch to od spodu powinna zazębić się na magneto mniejsza zębatka i nim obracać. Jak bedzie się kręciło samo magneto, bez osi na której jest osadzone (wał) to masz ścięty klin. Odkręcasz śrubę na klucz 15 która dodatkowo trzyma magneto, sciągsz je, klin powinieneś dobrać w jakimś sklepie z częściami. Składasz i ganiasz

-
Felus6 - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 26/6/2007, 11:10
- Lokalizacja: Podlasie
RS zrobiona fajnie śmiga, jest teraz na dotarciu (zrobiłem ponad 300km cyl żeliwny), i ostatnio postanowiłem wypróbować jak idzie i dziwne bo kopa ma od 6tys. ale na biegu kręci tylko 9tys. obr., więcej nie ma co piłować bo przyśpieszenie się kończy. Możecie mi powiedzieć co może być tego powodem? Normalnie przecież powinnien dochodzić do jakiś 11tys. obr. tym bardziej że mam cylinder 80ccm i przerobiony wydech. Pozdro.
Aprilia RS is the best 

- radgur
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 18/11/2007, 20:00
Jaki masz gaznik
Pewnie nie dostaje benzyny tyle ile trzeba
jak jakis 13-16mm to zmien na 19mm albo i więcej
To ze ma kopa od 6 tys to normalka w koncu to 2T
Co masz przerobione w wydechu?

Pewnie nie dostaje benzyny tyle ile trzeba

To ze ma kopa od 6 tys to normalka w koncu to 2T

Co masz przerobione w wydechu?
- pawlak200192
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
A więc tak, sprawdziłęm i króciec jest raczej odblokowany. bo wchodzi nawet duży palec i ma duży przelot, dysza jest 75, gaźnik mam mikuni ale jakiej średnicy to nie wiem, bo nigdzie nie pisze (rs-ki z AM6 miałuy seryjnie mikuni?). Z wydechu mi troche kapało to dałem sylikon, i filtr powietrza mam na 100% czysty, jest seryjny. Co może być jeszcze tego powowdem? Przy ostrym przyśpieszaniu biegi trzeba zamianiać tak przy 8 - 8,5tys. obr. bo więcej już silnik tylko wyje i nie przyśpiesza, a przecież wtedy poweinien mieć najlepszego buta. A wydech to mam chyba tylko końcówke zminioną. Pozdro.
Aprilia RS is the best 

- radgur
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 18/11/2007, 20:00
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości