Yamaha DT125r - jakie płyny?
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha DT125r - jakie płyny?
Witam wszystkich. Zakupiłem kilka dni temu pierwsze enduro typu Yamaha Dt 125r, może mi ktos doradzić jaki do niej lać olej silnikowy i jaki do dozownika? A propo czy jest cos takiego że one się mieszają razem? wtedy trzeba by kupować tylko jeden rodzaj i lać go i do dozownika i do silnika, ale właśnie nie jestem pewien. Prosze o jakieś porady dla początkującego
co w niej jeszcze wymienić na wstępie.

-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
silnikowy i do dozownika? to ten sam olej - lejesz go wylącznie do dozownika, chyba ze go odlączysz i będziesz lał bezpośrednio do benzyny
najlepiej wlewaj full syntetyk - castrol r2 daje rade
na wstępie wymień oplot hebla na stalowy, ta guma puchnie cholernie szybko

na wstępie wymień oplot hebla na stalowy, ta guma puchnie cholernie szybko

-
Ariel - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 31/5/2006, 09:58
- Lokalizacja: Chełm
Od kiedy to ten sam olej ?
no chyba ze chcesz wymieniac świece co 20 kilometrów
Najlepiej idź do jakiegoś sklepu z częściami motocyklowymi czy chociażby skuterami, to oni Ci pokażą co mają, do paliwa nie lej tylko jakiegoś badziewia, musi być coś dobrego, conajmniej półsyntetyk.
Do skrzyni tak ogólnie to przekładniowy niby wchodzi, ale to też musi być dobra marka. A najlepiej zalać zalecany przez producenta, oznaczenia takiego oleju powinny być na korku wlewu oleju, lub w jego pobliżu.


Najlepiej idź do jakiegoś sklepu z częściami motocyklowymi czy chociażby skuterami, to oni Ci pokażą co mają, do paliwa nie lej tylko jakiegoś badziewia, musi być coś dobrego, conajmniej półsyntetyk.
Do skrzyni tak ogólnie to przekładniowy niby wchodzi, ale to też musi być dobra marka. A najlepiej zalać zalecany przez producenta, oznaczenia takiego oleju powinny być na korku wlewu oleju, lub w jego pobliżu.
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
ale przeciez w 2T smarowanie silnika jest za pomocą mieszanki paliwa i oleju, oczywiście do skrzyni biegów idzie inny, ale jaki to nie wiem.
chociaz moge sie mylic bo mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi siÄ™ ze wymienia siÄ™ tylko olej w przekladni a do smarowania silnika idzie ten z dozownika.
chociaz moge sie mylic bo mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi siÄ™ ze wymienia siÄ™ tylko olej w przekladni a do smarowania silnika idzie ten z dozownika.
-
Ariel - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 31/5/2006, 09:58
- Lokalizacja: Chełm
No to teraz coś już wiem, dzięki wam za porady
A powiedzcie mi jeszcze o tej kontrolce oleju przy liczniku, kiedy ona sie świeci?, jak jest mało oleju w dozowniku czy w silniku? U mnie ona sie swieci jak mam wbity luz, a na biegu gaśnie. Czy to normalne?

-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
kontrolka świeci jak masz malo oleju w dozowniku
zeby sprawdzic stan oleju w skrzyni musisz wlączyc zaplon ale nie uruchamiac silnika - wrzuc bieg i zobacz czy kontrolka nadal świeci, jesli zgasla to ok, jesli sie pali to sprawdź czy Ci coś nie ucielko ze skrzyni
a to ze na biegu gaśnie to calkiem normalne.
napisz jeszcze który model detki masz bo w starszych moze byc jakos inaczej


napisz jeszcze który model detki masz bo w starszych moze byc jakos inaczej
-
Ariel - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 31/5/2006, 09:58
- Lokalizacja: Chełm
To jest Yamaha Dt 125r , 97r , własnie jak włącze zapłon to ona świeci i po odpaleniu na luzie też świeci, a dozownik jest pełen;) I to mnie zastanawia, no ale jak wspomniałem to na biegu gaśnie.
-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Dzięki, bo znajomy mi mówił żeby po kilku jazdach przeczyścić tej filtr, i go płynem jakimś przemyć żeby on był wilgotny, ty też to robisz w swoim moto? Tak propo to jakim płynem to robić?
-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Wystarczy, że przepłukasz go benzyną, a następnie wyżmiesz ją z filtra i możesz również dać na niego kilka kropel oleju i wszystko powinno być OK
Pozdro

Pozdro
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości