Zobacz wątek - Jakie przełożenia do skutera, i czym się różnią?
NAS Analytics TAG

Jakie przełożenia do skutera, i czym się różnią?

i inne małe pojemności
_________

Jakie przełożenia do skutera, i czym się różnią?

Postprzez Kox » 11/11/2007, 22:26

Witam, mam problem z doborem przełożeń, czym różnią się niżej przedstawione przełożenia i co dają? Primary - czyli wstępne, Secondary - drugorzędne? Czyli mogę te i te dać, czy jedne z nich? Proszę o pomoc osoby znające się na tym, głupie komentarze będą usuwane! Pzdr, Kox
Kod: Zaznacz cały
http://www.sip-scootershop.com/pages/index.php?ID=12943&EXPLODIM=px&_requested_page=%2Fpages%2Fdetails.php

http://www.sip-scootershop.com/pages/index.php?ID=11959&NOSUBNAVI=1&EXPLODIM=px&_requested_page=%2Fpages%2Fdetails.php


Tymczasowo daję jako ogłoszenie, jak dostanę odpowiedzi to nie będzie.
Ostatnio edytowano 17/11/2007, 23:36 przez Kox, łącznie edytowano 1 raz
http://www.Skutery.Org (otwórz link) - forum, skutery, tuning, stunt
Avatar użytkownika
Kox
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 20/8/2007, 13:48
Lokalizacja: SkuteryOrg


Postprzez jasql » 13/11/2007, 21:54

16/44 Primary
13/35 Secondary

Wydaje mi sie "wyczytalem", ze chodzi o inne przelozenie, zapytam jutro dokladnie w pracy, moze beda wiedziec.
Secondary jest szybsze.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez Kox » 13/11/2007, 23:33

Tylko te Primary są większe czy jak, więc mogą dać większy v-max, albo odwrotnie, dlatego jak się dowiesz to napisz ;)
http://www.Skutery.Org (otwórz link) - forum, skutery, tuning, stunt
Avatar użytkownika
Kox
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 20/8/2007, 13:48
Lokalizacja: SkuteryOrg

Postprzez jasql » 14/11/2007, 18:48

Z tego, co mi wytlumaczyl, wynika, ze primary stosujesz w seryjnym silniku, a secondary jak robiles jakies modyfikacje zwiekszajace moc.
Poprostu zmniejsza sie przelozenie (to tak, jak bys mial dwa biegi i korzystal tylko z dwojki).
Oczywiscie roznica nie jest duza, ale zawcze cos.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez PIniu90 » 18/12/2007, 17:08

mi sie wydaje ze to jest tak primary jest tak ze przyspieszenie jest lepsze ale v-max slabszy a secondary na odwrot to cos podobnego jak ciezsze i lzejsze rolki
.....:::::ThE BeSt oF KyMcO S8:::::.....
PIniu90
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/12/2007, 16:32
Lokalizacja: Zabór

Postprzez skwy » 18/12/2007, 18:47

Jeśli chcesz osiągnąć większą prędkość to na wałku odbiorczym(sekundary) powinieneś mieć większą ilość zębów niż nominalnie
A na wałku zdawczym (primery) powinieneś mieć zmniejszoną ilość zębów o tyle i ile jest powiększony wałek sekundary.

Łatwo to sobie uzmysłowić na przykładzie roweru górskiego który ma 18 czy nawet 20 przełożeń.
Jak na zębatce gdzie umieszczone są pedały damy dużą zębatkę a na tylnym kole małą to wzrasta prędkość ale potrzeba użyć dużej siły i odwrotnie jak na przedniej zębatce damy koło zębate małe a na tylnym kole koło zębate duże to prędkość spada ale wzrasta przyśpieszenie i siła.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr