Zobacz wątek - ABS w motocyklu
NAS Analytics TAG

ABS w motocyklu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ABS w motocyklu

Postprzez Łukasz650 » 5/11/2007, 21:47

Kupilem bmw 650 GS z ukladem ABS.PYTANKO--> Jakie daje mozliwosci, jakie Waszym zdaniem ma to wady a jakie zalety. spasiba
gnej
Łukasz650
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/11/2007, 21:37
Lokalizacja: Pila


Postprzez AT_man » 5/11/2007, 22:00

jakie wady?? he no nie zrobisz endo...czy jakos tak :) znaczy nie pojedziesz na przednim kole chyba :) no a zalety no to chyba sam wiesz :) ze...yy no nie pojedziesz na przednim kole
Obrazek
Avatar użytkownika
AT_man
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 14/6/2007, 10:56
Lokalizacja: Radomsko


Postprzez MadboY » 5/11/2007, 22:17

nigdy nie jezdzilem moto z ABSem, ale w autach jest to system, ktory po wcisnieciu hebla na maks (tak ze Ci pedal wrecz pulsuje) kola hamuja, ale ABS uniemozliwia poslizg (zatrzymanie sie kol mimo ze pojazd dalej sie porusza). Nie skraca to drogi hamowania, ale daje mozliwosc manewrowania podczas ostrego hamowania..
Mysle ze w motocyklach dziala to podobnie. Jak nie to niech ktos mnie poprawi.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez M. » 5/11/2007, 22:19

w przypadku mokrej nawierzchni skraca droge hamowania
w przypadku suchej nawierzchni moze minimalnie wydluzyc droge hamowania
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez motoman » 5/11/2007, 22:20

nie pojedziesz:D?? to Ty dobry jestes... Endo walisz jak chcesz... ABS działa tylko podczas całkowitego zblokowania koła... a od kiedy do endo potrzebujesz zablokowac kolo:> hehe... fajnie:D...

Znajomy ma i tak sobie chwali ABS że aż uszy mnie od tego bolą, ponoć zaje***ta sprawa, zapominasz o czyms takim jak uślizg koła na mokrym:) wciskasz heble na maksa i poprostu sie zatrzymujesz:D... na suchym to pewnie nie za duze zastotowanie ma.

Trzeba zauważyć że jak kolwiek ABS wydłuża hamowanie w samochodzie, to w motocyklu to nie jest takie oczywiste, ponieważ awaryjne hamowanie to tak naprawde walka, trzeba panować nad hamulcami, utrzymywać motocykl miedzy maksymalnym hamowaniem a utrata przyczepnosci, przy tym redukcja i sterowaniem kierownica jak du*a zaczyna uciekac na boki. przy ABSie duży ciężar spoczywa na elektronice a nam zostaje tylko zacisnac heble na maksa i czekać na zatrzymanie;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasql » 5/11/2007, 22:57

A nie jest tak, ze elektronika kontroluje predkosci obrotowe wszystkich kol i je porownuje :?: Jak sie nie zgadzaja to wtedy zalacza sie ABS ?
Bo w samochodzie kiedy zmienilem tylne opony na wieksze to droga hamowania byla taka, jakbym probowal zatrzymac auto na sniegu. Lekko nacisnalem hebel i od razu zalaczalo ABS.
Moze w motocyklach jest inaczej.
Jezeli jest tak samo to nie da sie zrobic endo bo nie da sie utrzymac rownej predkosci obrotowej obu kol.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez mar111cin » 5/11/2007, 23:08

yy teraz to mówisz o ESP (stabilizacji pojazdu zazwyczaj w zakręcie), a to co dalej mówiłeś o samochodzie to chyba musisz mieć jakiś bardzo dobry i w miare nowy samochód, bo do tego jeszcze dochodzi ASR(niedopuszczenie do poślizgu kół przy gwałtownym przyśpieszaniu) ; ) wszystkie systemy kontroli trakcji heh ; ) a raczej jeszcze jest system który jest montowany zawsze tylko z ABSem, (niestety zapomniałem skrótu tego systemu, jak się przypomni to dopisze) i który powoduje że każde naciśnięcie hamulca powoduje hamowanie z maksymalną siłą (takie wspomaganie hamowania)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez jasql » 5/11/2007, 23:16

To byl stary Senator B z chyba 1990 roku. A opony zmienialem, bo mial tylny naped ;)
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez motoman » 5/11/2007, 23:49

działanie ABSu jest proste jak konstrukcja cepa:D

ObrazekObrazek

tarcza hamulcowa różni sie od standardowej tym że ma kratke, czy tez nacięcia, na które "patrzy" sobie czujnik, detektor. Jeżeli widzi on, że podczas hamowania koło się kręci nic nie robi, ale jeżeli krateczki nagle staną w miejscu <obraz w detekrorze nie bedzie sie zmienial> to automatycznie zostaje zmniejszone cisnienie w zacisku do momentu rozblokowania koła.

No dokladnie jak w aucie niczym sie nie rozni, zalaczam obrazki:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasql » 6/11/2007, 00:45

Poczytalem, poszukalem i stwierdzilem, ze motoman i marcin (<a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/AFU">AFU</a>- system wspomagania naglego hamowania, z tym ze nie kazde a tylko wykonane odpowiednio szybko) maja racje.
Sam <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">ABS</a> tylko nie dopuszcza do zablokowania kola, a z <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)">ESP</a> tak jak ja napisalem.
Wyczytalem rowniez, ze zmniejsza droge hamowania tylko na suchej nawierzchni <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">Zrodlo WIKI</a>
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez M. » 6/11/2007, 00:57

to chyba cos zle jest napisane bo z tego co wiem to skraca droge hamowania na mokrej nawierzchni a wydluza na suchej...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez motoman » 6/11/2007, 01:02

Ale motocykl to nie samochód gdzie awaryjne hamowanie polega na wcisnieciu hebla do konca i czekaniu na zatrzymanie sie.

mówiąc o hamowaniu awaryjnym, mam na myśli sytuacje w ktorej motocykl wyposazony w ABS wykorzysta ten system.

w motocyklu z ABSem awaryjne hamowanie polega na wcisnieciu hamulca praktycznie na max i kontrolowaniu toru jazdy motocykla czyli kierownicy.
w motocyklu bez ABSu awaryjne hamowanie nie polega na wcisnieciu hamulca na MAX. Dozuje sie hamulec aby najefektywniej hamować, zaciskasz hamulec, popuszczasz przy tym skupiasz sie na innych sprawach takich jak przyczepnosc, piasek, pasy...

takze polemizowalbym nad tym czy akurat w motocyklu ABS wydłuza droge hamowania <na suchym> wydaje mi sie ze nie bo w motocyklu hamowanie awaryjne to dość złożona czynność, nie tak jest to w samochodzie, a jednak komputer mysli za nas o przyczepności.

Wezcie np sytuacje hamowania awaryjnego w zakręcie. bez ABSu co robisz?... wole nie myslec. a z ABSem? wciskasz hebel i starasz utrzymac tor jazdy <tj. siebie w zakręcie> a jednak nie zawsze awaryjne hamowanie masz na prostej, bez piaseczku etc:) pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasql » 6/11/2007, 01:29

Podsumowujac jedyna wada jest dodatkowe obciazenie motocykla :?:
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez simonw » 6/11/2007, 09:56

Zdaje sie ze tak ;)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grubas » 6/11/2007, 10:26

W gazetkach motocyklowych bardziej zaawansowani jeźćcy nie zawsze byli do końca zadowoleni z implementacji ABS-ów w BMW ze względu na zbyt szybką reakcję. Ale i tak polecali.

M.
ABS może w różnych warunkach różnie wpłynąć na drogę hamowania. ABS nie jest po to, by zatrzymać się szybciej, tylko bezpieczniej.

ABS (autka) ta śniegu i żwirze na pewno przeszkadza.

W motocyklach ABS to coś więcej niż w samochodach i nie działa tylko na zatrzymanie koła, ale również na różnice w prędkości obrotowej pomiędzy kołami. Oczywiście zależy wszystko od danej implementacji. Dopóki nie zobaczę kogoś robiącego stoppie z włączonym ABS-em, będę uważał, za gazetkami motocyklowymi, że to niemożliwe.

Motomanie, jeśli uważasz że komputer i oprogramowanie sterujące ABS-em jest proste to gratuluję. Zasada działania i czujniki obrotu, które pokazałeś, fakt, są proste.
Nie umiem powiedzieć czy na zdjęciach pokazałeś tłoczki zmniejszające ciśnienie płynu hamulcowego wraz z elektroniką

Nawet z abs-em na ostrym łuku bym nie hamował na max i nie proponuj tych samochodowych sztuczek w moto. Jak guma wpadnie w poślizg to traci na współczynniku przyczepności.

A Ty Łukaszu ćwicz i jeszcze raz ćwicz, by cię nic w podbramkowej sytuacji nie zaskoczyło. Zaznaczę tylko, że ABS pomoże jedynie na składową wzdłużną sił występujących na kole. Jeśli przegniesz pałę z hamowaniem podczas istotnego przechyłu, to ABS nic nie pomoże. Jak to pisał jeden mądry gość, najlepszym ABS-em i systemem bezpieczeństwa jest to co masz między uszami. Wytrenuj to by prawidłowo działało.
Ostatnio edytowano 6/11/2007, 10:38 przez Grubas, łącznie edytowano 1 raz
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Haemophilus » 6/11/2007, 10:33

W praktyce, motocykl z ABS będzie miał dłuższą drogę hamowania od motocykla bez tego systemu tylko jeśli maszyną bez ABS kieruje doświadczony rider, a warunki drogowe są idealne i przewidywalne. Hamowania z ABS też trzeba się nauczyć: nie odpuszczać hebla i opanowywać "podskakującą" kierownicę, oczywiście to znacznie łatwiejsze niż przy zwykłym heblu.

Kiedy miałem okazję się przejechać taką maszyną (nie moją prywatną, więc nie testowałem ekstremalnie), wrażenie było dziwne.

Czytałem, że użytkownicy samochodowych systemów ABS hamują za lekko, nie wykorzytując w pełni systemu i tym samym wydłużając drogę hamowania.

Na koniec jeszcze jedno przemyślenie: jak się już przystosujesz do ABS, łatwo o przypał na maszynie ze zwykłym heblem :lol:
Haemophilus
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 13/8/2007, 20:19
Lokalizacja: Wawa

Postprzez motoman » 6/11/2007, 12:14

Grubas napisał(a):Motomanie, jeśli uważasz że komputer i oprogramowanie sterujące ABS-em jest proste to gratuluję. Zasada działania i czujniki obrotu, które pokazałeś, fakt, są proste.
Nie umiem powiedzieć czy na zdjęciach pokazałeś tłoczki zmniejszające ciśnienie płynu hamulcowego wraz z elektroniką


No to ja Ci umiem powiedzieć :lol: . Od pompy hamulcowej idzie Ci przewód do pompy ABSu i dopiero ta 2 pompa jest podłaczona do zacisku hamulcowego, a czujnik przy tarczy jest moze troszke bardziej skaplikowany od Twojej myszki optycznej. Co do elektroniki to chyba nie myslisz ze masz wsadzonego PCta pod siedzenie co?:> kilka płytek krzemowych i po sprawie:] bardziej bym sie zastanawial nad oporgramowaniem do tegoż systemu:] a o tym nie mowilem:D ale spoko;)

Grubas napisał(a):Nawet z abs-em na ostrym łuku bym nie hamował na max i nie proponuj tych samochodowych sztuczek w moto. Jak guma wpadnie w poślizg to traci na współczynniku przyczepności.


To był czysto hipotetyczny przykład gdzie w ostrym zakrecie nagle Ci stoją auta na drodze:D a po to masz ABS zeby Ci guma jednak nie wpadła w poslizg to o czym Ty mowisz:D? Ja wcale nie mowie że zaciskanie hebla z ABSem w zakrecie jest czyms rozważnym, ale wiem ze nie stracisz napewno przyczepnosci wtedy.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez spoyler92 » 6/11/2007, 12:50

ABS to wedlug mnie lipa bo nie zropisz stoppie;/;/
aco to za jazda wtedy;/
pozdro;)
pomoz to nic nie kosztuje a ratuje..! | viewtopic.php?t=12608 | | zbiorka pieniedzy dla Olafa!wejdz,zobacz,przeczytaj,przemysl.. pomoz. | viewtopic.php?t=19003
Avatar użytkownika
spoyler92
Świeżak
 
Posty: 487
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:46
Lokalizacja: kielce

Postprzez M. » 6/11/2007, 15:12

spoyler92 teraz to wymysliles... stoppie nie jest najwazniejsze... wazniejsze jest bezpieczenstwo.
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grubas » 6/11/2007, 15:36

Aby się pokłócić to powiem Ci że w tym małym kawałku krzemu jest kilkaset tysięcy tranzystorów i innego złomu elektronicznego…..:-)

Co do heblowania w zakręcie chodzi mi o pewną sytuację, do której może dojść, a więc nie można powiedzieć tak jak Ty za pierwszym razem. Chodzi mi o to, że jak się skręcasz (i pochylasz) to zaczyna działać pewna siła odśrodkowa. Czym jest ta siła większa a przyczepność mniejsza, tym bliżej poślizgu. Jak już jest blisko i dohamujesz to się może okazać, że wpadniesz w poślizg. ABS tu Cię nie uratuje. Jedynie co to praktycznie całkowite odpuszczenie hamulca (mówimy o przodzie ). A ten przykład po to by uzmysłowić, że zawsze trzeba być czujnym i nie można polegać na technice.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr