ABS w motocyklu
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
ABS w motocyklu
Kupilem bmw 650 GS z ukladem ABS.PYTANKO--> Jakie daje mozliwosci, jakie Waszym zdaniem ma to wady a jakie zalety. spasiba
gnej
- Łukasz650
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 5/11/2007, 21:37
- Lokalizacja: Pila
nigdy nie jezdzilem moto z ABSem, ale w autach jest to system, ktory po wcisnieciu hebla na maks (tak ze Ci pedal wrecz pulsuje) kola hamuja, ale ABS uniemozliwia poslizg (zatrzymanie sie kol mimo ze pojazd dalej sie porusza). Nie skraca to drogi hamowania, ale daje mozliwosc manewrowania podczas ostrego hamowania..
Mysle ze w motocyklach dziala to podobnie. Jak nie to niech ktos mnie poprawi.
Mysle ze w motocyklach dziala to podobnie. Jak nie to niech ktos mnie poprawi.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
nie pojedziesz:D?? to Ty dobry jestes... Endo walisz jak chcesz... ABS działa tylko podczas całkowitego zblokowania koła... a od kiedy do endo potrzebujesz zablokowac kolo:> hehe... fajnie:D...
Znajomy ma i tak sobie chwali ABS że aż uszy mnie od tego bolą, ponoć zaje***ta sprawa, zapominasz o czyms takim jak uślizg koła na mokrym:) wciskasz heble na maksa i poprostu sie zatrzymujesz:D... na suchym to pewnie nie za duze zastotowanie ma.
Trzeba zauważyć że jak kolwiek ABS wydłuża hamowanie w samochodzie, to w motocyklu to nie jest takie oczywiste, ponieważ awaryjne hamowanie to tak naprawde walka, trzeba panować nad hamulcami, utrzymywać motocykl miedzy maksymalnym hamowaniem a utrata przyczepnosci, przy tym redukcja i sterowaniem kierownica jak du*a zaczyna uciekac na boki. przy ABSie duży ciężar spoczywa na elektronice a nam zostaje tylko zacisnac heble na maksa i czekać na zatrzymanie;)
Znajomy ma i tak sobie chwali ABS że aż uszy mnie od tego bolą, ponoć zaje***ta sprawa, zapominasz o czyms takim jak uślizg koła na mokrym:) wciskasz heble na maksa i poprostu sie zatrzymujesz:D... na suchym to pewnie nie za duze zastotowanie ma.
Trzeba zauważyć że jak kolwiek ABS wydłuża hamowanie w samochodzie, to w motocyklu to nie jest takie oczywiste, ponieważ awaryjne hamowanie to tak naprawde walka, trzeba panować nad hamulcami, utrzymywać motocykl miedzy maksymalnym hamowaniem a utrata przyczepnosci, przy tym redukcja i sterowaniem kierownica jak du*a zaczyna uciekac na boki. przy ABSie duży ciężar spoczywa na elektronice a nam zostaje tylko zacisnac heble na maksa i czekać na zatrzymanie;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
A nie jest tak, ze elektronika kontroluje predkosci obrotowe wszystkich kol i je porownuje
Jak sie nie zgadzaja to wtedy zalacza sie ABS ?
Bo w samochodzie kiedy zmienilem tylne opony na wieksze to droga hamowania byla taka, jakbym probowal zatrzymac auto na sniegu. Lekko nacisnalem hebel i od razu zalaczalo ABS.
Moze w motocyklach jest inaczej.
Jezeli jest tak samo to nie da sie zrobic endo bo nie da sie utrzymac rownej predkosci obrotowej obu kol.

Bo w samochodzie kiedy zmienilem tylne opony na wieksze to droga hamowania byla taka, jakbym probowal zatrzymac auto na sniegu. Lekko nacisnalem hebel i od razu zalaczalo ABS.
Moze w motocyklach jest inaczej.
Jezeli jest tak samo to nie da sie zrobic endo bo nie da sie utrzymac rownej predkosci obrotowej obu kol.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
yy teraz to mówisz o ESP (stabilizacji pojazdu zazwyczaj w zakręcie), a to co dalej mówiłeś o samochodzie to chyba musisz mieć jakiś bardzo dobry i w miare nowy samochód, bo do tego jeszcze dochodzi ASR(niedopuszczenie do poślizgu kół przy gwałtownym przyśpieszaniu) ; ) wszystkie systemy kontroli trakcji heh ; ) a raczej jeszcze jest system który jest montowany zawsze tylko z ABSem, (niestety zapomniałem skrótu tego systemu, jak się przypomni to dopisze) i który powoduje że każde naciśnięcie hamulca powoduje hamowanie z maksymalną siłą (takie wspomaganie hamowania)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
działanie ABSu jest proste jak konstrukcja cepa:D

tarcza hamulcowa różni sie od standardowej tym że ma kratke, czy tez nacięcia, na które "patrzy" sobie czujnik, detektor. Jeżeli widzi on, że podczas hamowania koło się kręci nic nie robi, ale jeżeli krateczki nagle staną w miejscu <obraz w detekrorze nie bedzie sie zmienial> to automatycznie zostaje zmniejszone cisnienie w zacisku do momentu rozblokowania koła.
No dokladnie jak w aucie niczym sie nie rozni, zalaczam obrazki:D


tarcza hamulcowa różni sie od standardowej tym że ma kratke, czy tez nacięcia, na które "patrzy" sobie czujnik, detektor. Jeżeli widzi on, że podczas hamowania koło się kręci nic nie robi, ale jeżeli krateczki nagle staną w miejscu <obraz w detekrorze nie bedzie sie zmienial> to automatycznie zostaje zmniejszone cisnienie w zacisku do momentu rozblokowania koła.
No dokladnie jak w aucie niczym sie nie rozni, zalaczam obrazki:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Poczytalem, poszukalem i stwierdzilem, ze motoman i marcin (<a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/AFU">AFU</a>- system wspomagania naglego hamowania, z tym ze nie kazde a tylko wykonane odpowiednio szybko) maja racje.
Sam <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">ABS</a> tylko nie dopuszcza do zablokowania kola, a z <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)">ESP</a> tak jak ja napisalem.
Wyczytalem rowniez, ze zmniejsza droge hamowania tylko na suchej nawierzchni <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">Zrodlo WIKI</a>
Sam <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">ABS</a> tylko nie dopuszcza do zablokowania kola, a z <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)">ESP</a> tak jak ja napisalem.
Wyczytalem rowniez, ze zmniejsza droge hamowania tylko na suchej nawierzchni <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)">Zrodlo WIKI</a>
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Ale motocykl to nie samochód gdzie awaryjne hamowanie polega na wcisnieciu hebla do konca i czekaniu na zatrzymanie sie.
mówiąc o hamowaniu awaryjnym, mam na myśli sytuacje w ktorej motocykl wyposazony w ABS wykorzysta ten system.
w motocyklu z ABSem awaryjne hamowanie polega na wcisnieciu hamulca praktycznie na max i kontrolowaniu toru jazdy motocykla czyli kierownicy.
w motocyklu bez ABSu awaryjne hamowanie nie polega na wcisnieciu hamulca na MAX. Dozuje sie hamulec aby najefektywniej hamować, zaciskasz hamulec, popuszczasz przy tym skupiasz sie na innych sprawach takich jak przyczepnosc, piasek, pasy...
takze polemizowalbym nad tym czy akurat w motocyklu ABS wydłuza droge hamowania <na suchym> wydaje mi sie ze nie bo w motocyklu hamowanie awaryjne to dość złożona czynność, nie tak jest to w samochodzie, a jednak komputer mysli za nas o przyczepności.
Wezcie np sytuacje hamowania awaryjnego w zakręcie. bez ABSu co robisz?... wole nie myslec. a z ABSem? wciskasz hebel i starasz utrzymac tor jazdy <tj. siebie w zakręcie> a jednak nie zawsze awaryjne hamowanie masz na prostej, bez piaseczku etc:) pozdro
mówiąc o hamowaniu awaryjnym, mam na myśli sytuacje w ktorej motocykl wyposazony w ABS wykorzysta ten system.
w motocyklu z ABSem awaryjne hamowanie polega na wcisnieciu hamulca praktycznie na max i kontrolowaniu toru jazdy motocykla czyli kierownicy.
w motocyklu bez ABSu awaryjne hamowanie nie polega na wcisnieciu hamulca na MAX. Dozuje sie hamulec aby najefektywniej hamować, zaciskasz hamulec, popuszczasz przy tym skupiasz sie na innych sprawach takich jak przyczepnosc, piasek, pasy...
takze polemizowalbym nad tym czy akurat w motocyklu ABS wydłuza droge hamowania <na suchym> wydaje mi sie ze nie bo w motocyklu hamowanie awaryjne to dość złożona czynność, nie tak jest to w samochodzie, a jednak komputer mysli za nas o przyczepności.
Wezcie np sytuacje hamowania awaryjnego w zakręcie. bez ABSu co robisz?... wole nie myslec. a z ABSem? wciskasz hebel i starasz utrzymac tor jazdy <tj. siebie w zakręcie> a jednak nie zawsze awaryjne hamowanie masz na prostej, bez piaseczku etc:) pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Zdaje sie ze tak 

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
W gazetkach motocyklowych bardziej zaawansowani jeźćcy nie zawsze byli do końca zadowoleni z implementacji ABS-ów w BMW ze względu na zbyt szybką reakcję. Ale i tak polecali.
M.
ABS może w różnych warunkach różnie wpłynąć na drogę hamowania. ABS nie jest po to, by zatrzymać się szybciej, tylko bezpieczniej.
ABS (autka) ta śniegu i żwirze na pewno przeszkadza.
W motocyklach ABS to coś więcej niż w samochodach i nie działa tylko na zatrzymanie koła, ale również na różnice w prędkości obrotowej pomiędzy kołami. Oczywiście zależy wszystko od danej implementacji. Dopóki nie zobaczę kogoś robiącego stoppie z włączonym ABS-em, będę uważał, za gazetkami motocyklowymi, że to niemożliwe.
Motomanie, jeśli uważasz że komputer i oprogramowanie sterujące ABS-em jest proste to gratuluję. Zasada działania i czujniki obrotu, które pokazałeś, fakt, są proste.
Nie umiem powiedzieć czy na zdjęciach pokazałeś tłoczki zmniejszające ciśnienie płynu hamulcowego wraz z elektroniką
Nawet z abs-em na ostrym łuku bym nie hamował na max i nie proponuj tych samochodowych sztuczek w moto. Jak guma wpadnie w poślizg to traci na współczynniku przyczepności.
A Ty Łukaszu ćwicz i jeszcze raz ćwicz, by cię nic w podbramkowej sytuacji nie zaskoczyło. Zaznaczę tylko, że ABS pomoże jedynie na składową wzdłużną sił występujących na kole. Jeśli przegniesz pałę z hamowaniem podczas istotnego przechyłu, to ABS nic nie pomoże. Jak to pisał jeden mądry gość, najlepszym ABS-em i systemem bezpieczeństwa jest to co masz między uszami. Wytrenuj to by prawidłowo działało.
M.
ABS może w różnych warunkach różnie wpłynąć na drogę hamowania. ABS nie jest po to, by zatrzymać się szybciej, tylko bezpieczniej.
ABS (autka) ta śniegu i żwirze na pewno przeszkadza.
W motocyklach ABS to coś więcej niż w samochodach i nie działa tylko na zatrzymanie koła, ale również na różnice w prędkości obrotowej pomiędzy kołami. Oczywiście zależy wszystko od danej implementacji. Dopóki nie zobaczę kogoś robiącego stoppie z włączonym ABS-em, będę uważał, za gazetkami motocyklowymi, że to niemożliwe.
Motomanie, jeśli uważasz że komputer i oprogramowanie sterujące ABS-em jest proste to gratuluję. Zasada działania i czujniki obrotu, które pokazałeś, fakt, są proste.
Nie umiem powiedzieć czy na zdjęciach pokazałeś tłoczki zmniejszające ciśnienie płynu hamulcowego wraz z elektroniką
Nawet z abs-em na ostrym łuku bym nie hamował na max i nie proponuj tych samochodowych sztuczek w moto. Jak guma wpadnie w poślizg to traci na współczynniku przyczepności.
A Ty Łukaszu ćwicz i jeszcze raz ćwicz, by cię nic w podbramkowej sytuacji nie zaskoczyło. Zaznaczę tylko, że ABS pomoże jedynie na składową wzdłużną sił występujących na kole. Jeśli przegniesz pałę z hamowaniem podczas istotnego przechyłu, to ABS nic nie pomoże. Jak to pisał jeden mądry gość, najlepszym ABS-em i systemem bezpieczeństwa jest to co masz między uszami. Wytrenuj to by prawidłowo działało.
Ostatnio edytowano 6/11/2007, 10:38 przez Grubas, łącznie edytowano 1 raz
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
W praktyce, motocykl z ABS będzie miał dłuższą drogę hamowania od motocykla bez tego systemu tylko jeśli maszyną bez ABS kieruje doświadczony rider, a warunki drogowe są idealne i przewidywalne. Hamowania z ABS też trzeba się nauczyć: nie odpuszczać hebla i opanowywać "podskakującą" kierownicę, oczywiście to znacznie łatwiejsze niż przy zwykłym heblu.
Kiedy miałem okazję się przejechać taką maszyną (nie moją prywatną, więc nie testowałem ekstremalnie), wrażenie było dziwne.
Czytałem, że użytkownicy samochodowych systemów ABS hamują za lekko, nie wykorzytując w pełni systemu i tym samym wydłużając drogę hamowania.
Na koniec jeszcze jedno przemyślenie: jak się już przystosujesz do ABS, łatwo o przypał na maszynie ze zwykłym heblem
Kiedy miałem okazję się przejechać taką maszyną (nie moją prywatną, więc nie testowałem ekstremalnie), wrażenie było dziwne.
Czytałem, że użytkownicy samochodowych systemów ABS hamują za lekko, nie wykorzytując w pełni systemu i tym samym wydłużając drogę hamowania.
Na koniec jeszcze jedno przemyślenie: jak się już przystosujesz do ABS, łatwo o przypał na maszynie ze zwykłym heblem

- Haemophilus
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 13/8/2007, 20:19
- Lokalizacja: Wawa
Grubas napisał(a):Motomanie, jeśli uważasz że komputer i oprogramowanie sterujące ABS-em jest proste to gratuluję. Zasada działania i czujniki obrotu, które pokazałeś, fakt, są proste.
Nie umiem powiedzieć czy na zdjęciach pokazałeś tłoczki zmniejszające ciśnienie płynu hamulcowego wraz z elektroniką
No to ja Ci umiem powiedzieć

Grubas napisał(a):Nawet z abs-em na ostrym łuku bym nie hamował na max i nie proponuj tych samochodowych sztuczek w moto. Jak guma wpadnie w poślizg to traci na współczynniku przyczepności.
To był czysto hipotetyczny przykład gdzie w ostrym zakrecie nagle Ci stoją auta na drodze:D a po to masz ABS zeby Ci guma jednak nie wpadła w poslizg to o czym Ty mowisz:D? Ja wcale nie mowie że zaciskanie hebla z ABSem w zakrecie jest czyms rozważnym, ale wiem ze nie stracisz napewno przyczepnosci wtedy.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
ABS to wedlug mnie lipa bo nie zropisz stoppie;/;/
aco to za jazda wtedy;/
pozdro;)
aco to za jazda wtedy;/
pozdro;)
pomoz to nic nie kosztuje a ratuje..! | viewtopic.php?t=12608 | | zbiorka pieniedzy dla Olafa!wejdz,zobacz,przeczytaj,przemysl.. pomoz. | viewtopic.php?t=19003
-
spoyler92 - Świeżak
- Posty: 487
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:46
- Lokalizacja: kielce
Aby się pokłócić to powiem Ci że w tym małym kawałku krzemu jest kilkaset tysięcy tranzystorów i innego złomu elektronicznego…..
Co do heblowania w zakręcie chodzi mi o pewną sytuację, do której może dojść, a więc nie można powiedzieć tak jak Ty za pierwszym razem. Chodzi mi o to, że jak się skręcasz (i pochylasz) to zaczyna działać pewna siła odśrodkowa. Czym jest ta siła większa a przyczepność mniejsza, tym bliżej poślizgu. Jak już jest blisko i dohamujesz to się może okazać, że wpadniesz w poślizg. ABS tu Cię nie uratuje. Jedynie co to praktycznie całkowite odpuszczenie hamulca (mówimy o przodzie ). A ten przykład po to by uzmysłowić, że zawsze trzeba być czujnym i nie można polegać na technice.

Co do heblowania w zakręcie chodzi mi o pewną sytuację, do której może dojść, a więc nie można powiedzieć tak jak Ty za pierwszym razem. Chodzi mi o to, że jak się skręcasz (i pochylasz) to zaczyna działać pewna siła odśrodkowa. Czym jest ta siła większa a przyczepność mniejsza, tym bliżej poślizgu. Jak już jest blisko i dohamujesz to się może okazać, że wpadniesz w poślizg. ABS tu Cię nie uratuje. Jedynie co to praktycznie całkowite odpuszczenie hamulca (mówimy o przodzie ). A ten przykład po to by uzmysłowić, że zawsze trzeba być czujnym i nie można polegać na technice.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości