kawasaki er6n-abs 2013 olej
Posty: 7
• Strona 1 z 1
kawasaki er6n-abs 2013 olej
Witam,
Zarejestrowałem się by zapytać jakie macie doświadczenia odnośnie spalania oleju w dwucylindrowym silniku 650 w kawie. Wymieniałem świece przy przebiegu 19500 i są mocno przykopcone. Moto spala 300ml na 1000km w trasie i nawet 500ml na 1000km przy odkręcaniu i ostrej jeździe na winklach. Przejmować się taką ilością spalania oleju?
Zarejestrowałem się by zapytać jakie macie doświadczenia odnośnie spalania oleju w dwucylindrowym silniku 650 w kawie. Wymieniałem świece przy przebiegu 19500 i są mocno przykopcone. Moto spala 300ml na 1000km w trasie i nawet 500ml na 1000km przy odkręcaniu i ostrej jeździe na winklach. Przejmować się taką ilością spalania oleju?
- wtwta
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24/10/2018, 13:45
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
wtwta napisał(a):Moto spala 300ml na 1000km w trasie i nawet 500ml na 1000km przy odkręcaniu i ostrej jeździe na winklach.
Moim zdaniem jest to duzo, mam ER-6f ABS z roku 2012 (ta sama konstrukcja silnika) i miedzy przegladami nie ma zauwazalnych zmian w ilosci oleju.
Sprawdz czy to co wlales odpowiada specyfikacji producenta, potrzebujesz SAE 10W-40, specyfikacje API SG, SH, SJ lub SL.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
Olej który używam to Motul 7100, a wcześniej 300V 10W-40. Nie ma żadnych widocznych dymów z wydechu - testowane już wiele razy i w różny sposób, no ale już były tematy na ten temat na forum więc nie w tym rzecz. Widziałem różne opinie, niektórzy mówią, że takie połykanie oleju to norma, a inni, że nie. Pytanie, czy moim (jeszcze w miarę młodym) się przejmować, myśleć nad remontem, czy po prostu jeździć i dolewać. Dzięki za odpowiedź
- wtwta
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24/10/2018, 13:45
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
Wedlug serwisowki, w wiekszosci motocykli spalanie oleju do 1l/1000km uznaje sie za "dopuszczalne".
Jednak silnik w stanie idealnym nie powinien palic zauwazalnych ilosci oleju (oczywiscie sa od tej reguly wyjatki)
W Twoim przypadku uwaznie bym sie przyjrzal, czy nie ma zadnych wyciekow - przy takim zuzyciu wyciek ten bedzie naprawde niewielki.
Druga rzecz, ze na postoju jak sobie krecisz maneto nie dymi. Ale wez zaloz kamerke skierowana do tylu, czy niech ktos jedzie za Toba i nagrywa - i zobacz co sie dzieje z wydechem gdy ma obciazenie - jak nagle zauwazysz puszczanie czarnych chmurek przy naglym dodawaniu gazu, lub zaraz po odpuszczeniu no to jednak problem lezy gdzies w silniku. Wcale nie jest problemem zajechac mlody silnik, zwlaszcza poprzez niewlasciwe zachowanie w okresie docierania.
Czasami tez zatkane odmy ze skrzyni / z glowicy moga tez powodowac straty oleju. Rowniez nie podlaczone do airboxa tez moga upuszczac mgielke olejowa w atmosfere
Jednak silnik w stanie idealnym nie powinien palic zauwazalnych ilosci oleju (oczywiscie sa od tej reguly wyjatki)
W Twoim przypadku uwaznie bym sie przyjrzal, czy nie ma zadnych wyciekow - przy takim zuzyciu wyciek ten bedzie naprawde niewielki.
Druga rzecz, ze na postoju jak sobie krecisz maneto nie dymi. Ale wez zaloz kamerke skierowana do tylu, czy niech ktos jedzie za Toba i nagrywa - i zobacz co sie dzieje z wydechem gdy ma obciazenie - jak nagle zauwazysz puszczanie czarnych chmurek przy naglym dodawaniu gazu, lub zaraz po odpuszczeniu no to jednak problem lezy gdzies w silniku. Wcale nie jest problemem zajechac mlody silnik, zwlaszcza poprzez niewlasciwe zachowanie w okresie docierania.
Czasami tez zatkane odmy ze skrzyni / z glowicy moga tez powodowac straty oleju. Rowniez nie podlaczone do airboxa tez moga upuszczac mgielke olejowa w atmosfere

-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
heh 1l/1000km to o co tu siÄ™ martwic
, a całkiem na serio to silnik suchy, żadnych wycieków nie ma (jedynie kiedy mi się pojawiał, to po wymianie z pod filtra oleju, ale szybko się to uspokajało i jest sucho, moc (w moim odczuciu) jest taka jak była, znajomi z którymi jeżdżę nigdy nie zauważyli żadnych dymów z wydechu, a odkąd zacząłem się zastanawiać nad tym olejem to prosiłem by się dokładnie przyglądali. Pod garażem jak kręcę, też nic nie widzę za bardzo. Z kamerką jeszcze nie próbowałem, sprawdzę to. Jak był docierany tego nie wiem, kupowałem gdy miał niecałe 5000 i wcale nie po okazji. Nowy Triumph Tiger znajomego "zjada" 800ml/8000km i serwisanci mówią, że to normalne. Będę miał nad czy myśleć przez zimę. Dzięki

- wtwta
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24/10/2018, 13:45
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
Mi ER5 nic nie palila er6 to nie wyzylowana konstrukcja nie powinna tak kopcic.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Re: kawasaki er6n-abs 2013 olej
wtwta napisał(a):a wcześniej 300V 10W-40
Zastanawiam się, kiedy ludzie zrozumieją, że 300V nie nadaje się do codziennej eksploatacji i na co dzień robi silnikowi bardziej kuku, niż dobrze. 300V zalewa się do silnika, robi sesję na torze i wymienia na normalny olej, bo ten już chroni równie dobrze, co kujawski

Na początek możesz sprawdzić kompresję, chociaż nie musi Ci wykazać żadnych anomalii, bo jak bokiem idzie dużo oleju, to będzie się komora doszczelniać

ChaoticBiker napisał(a):Wedlug serwisowki, w wiekszosci motocykli spalanie oleju do 1l/1000km uznaje sie za "dopuszczalne".
Praktycznie każdy producent podaje takie wartości, jeszcze setkę na tysiąc rozumiem, ale 500 ml to już jednak jest temat do głębszych przemyśleń.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości