Zobacz wątek - 4 sek. do wypadku co robisz...?
NAS Analytics TAG

4 sek. do wypadku co robisz...?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Pomian » 27/12/2007, 14:05

W tej sytuacji nawet śliny by nie przełknął..
YAMAHA YZF R6 2003r.
Pomian
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 599
Dołączył(a): 4/11/2006, 13:17
Lokalizacja: Chełm


Postprzez pamo13 » 28/12/2007, 14:29

kurde gościu jest niezły.. 4 sek hmn to bardzo mało .. napewno hamowanie ale nie skuteczne ;/
// 125/50 - falszerstwo przeciw dokumentom
// od 2 do 5 lat pozbawienia wolnosci.
// UWAZAJ SYNKU !! (administrator)
pamo13
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28/12/2007, 13:14


Postprzez gustafinski » 1/1/2008, 20:07

Dawno i nieprawda :)
Ostatnio edytowano 14/10/2014, 19:51 przez gustafinski, łącznie edytowano 1 raz
Bandit 600N
gustafinski
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/8/2007, 22:28
Lokalizacja: Syców

Postprzez icid » 1/1/2008, 22:47

4 sekundy to chyba bym hamował obydwoma heblami albo opcja nr 2 wstaje na stopkach i katapulta przy uderzeniu w kilka milisekund otwiera sie airbag w kurtce i troche potłuczony ląduje spory kawałek dalej. Swoją drogą polecam http://www.airbagjas.nl/
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez cezare » 2/1/2008, 10:31

icid napisał(a):Swoją drogą polecam http://www.airbagjas.nl/

ZWARIOWAŁEM :) !!!!
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez kaka84 » 11/1/2008, 12:40

icid mogl bys cos wieciej na ten temat powiedziec uzywasz juz tego
Już niedługo... to już przeszłość
GS500f K4(2006) :D
Avatar użytkownika
kaka84
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 13/2/2007, 08:18
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez ostrye » 14/1/2008, 12:18

może to niezbyt ambitne, ale mój plan to jeździć moto ze zintegrowanym hamulcem i abs - mam już parę awaryjnych hamowań za sobą i jakoś nie musiałem myśleć o wskakiwaniu na siedzenie żeby sobie zapewnić spokojny lot przez maskę :D --- odpukać!

moje moto ma też ten plus że nie leci na ryj przy ostrym hamowaniu, więc stoppie mi raczej nie wyjdzie choćbym chciał.

w u.k. są kursy dla zaawansowanych motocyklistów, bo połowa co tu śmigają to straszne dziadki :P ale z definicji bardziej kumate niż te w puszkach.

uczą głównie dynamicznej jazdy ale dużo czasu poświecają na naukę gdzie patrzeć żeby się nie wpierxxxx na jakiegoś głupka. myślę że każdemu z nas by się przydało, ja się chyba wybiorę w tym roku.

pozdro
Avatar użytkownika
ostrye
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8/1/2008, 17:06
Lokalizacja: Szczecin > Norwich

Postprzez spoyler92 » 17/1/2008, 15:41

icid napisał(a): http://www.airbagjas.nl/

zaj*biste!! madra zabawka a moze za przeproszeniem dupe uratowac:) tylko ciekawe ile hajsu na to trzeba. wie ktos?
Avatar użytkownika
spoyler92
Świeżak
 
Posty: 487
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:46
Lokalizacja: kielce

Postprzez kamil1993 » 19/1/2008, 12:37

Hmm... zeskakuje z motorka lece do szkoły bezpiecznej jazdy wracam i wiem co mam robić :D

A tak na poważnie to przedni hebel wstaje i jak nie wychamóje to nauka latania

http://www.airbagjas.nl/

dobra sprawa ile to kosztuje :D ??
kamil1993
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/8/2007, 09:44
Lokalizacja: Mętków

Postprzez Dokaz » 22/1/2008, 21:19

icid napisał(a):4 sekundy to chyba bym hamował obydwoma heblami albo opcja nr 2 wstaje na stopkach i katapulta przy uderzeniu w kilka milisekund otwiera sie airbag w kurtce i troche potłuczony ląduje spory kawałek dalej. Swoją drogą polecam http://www.airbagjas.nl/


Przy prędkości 150+ tylko hebel i szybka modlitwa :)

po za tym mi tam się wydaje ze 4sek to całkiem sporo czasu, naprawde sporo można tej prędkości wytracić, sam nie raz miałem może max 2s na reakcje i nadal żyje... AMEN!

Pozdrawiam Babcie dziadków i tips blondyneczki !
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez Grubas » 23/1/2008, 10:52

4 sek to dużo i mało. Ale autorowi naprawdę nie chodziło tu chyba o dokładnie 4 sekundy tylko o sytuację. Ale w ocenie 4 sek to rozpiszmy to sobie. 1 sek na reakcje i zadziałanie hamulców (zakładam, że prowadzący uważa i jest szybki, bo inaczej 1,5 sek lub więcej). Zatem zostaje 3 sek na hamowanie. Znowu optymistyczne założenie: hamujemy 0,9 g (wydaje mi się, że niewiele tu osób tyle potrafi osiągnąć) czyli 8,829 m/s2. Przy tym przyspieszeniu można do zera zhamować z prędkości 26 m/s czyli 95 km/h. Dużo ? W tym czasie przejedziesz ok. 40 metrów

Założyłem tu że 0.9g zostanie osiągnięte natychmiast. Ale tak się nie da. Należy stopniowo zwiększać nacisk na hamulec aby zawieszenie miało czas się ułożyć, inaczej zablokujemy koło. Za „motocyklistą doskonałym” podaję czas ok. 1 sek. Po uwzględnieniu tej poprawki mamy możliwość zatrzymania się max z 88 km/h na drodze ok. 41,5 m

To co? odliczamy dalej? 0,5 sek na zamyślenie, dziurawa droga zabierająca 0,1-0,3g, złe ciśnienie w oponach itp. itd..
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cichy » 23/1/2008, 11:52

Trochę te kalkulacje nie precyzyjne. Zakładając, że trzymamy palce na klamce czas reakcji będzie krótszy.

http://www.na-kaca.pl/?sr=refleks.html
Średnio poniżej 0,2 s

Droga hamowania też jakś długa się wydaje, ponad 40m ze 100km/h. Biorąc pod uwagę że bardzo dobry kierowca potrzebuje jakieś 110-120m na shamowanie z 200km/h, a jak wiadomo droga hamowania jest kwadratem prędkości.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez zdzichu123 » 23/1/2008, 12:30

Fajne to na refleks ale mam ciągle okolo 0.2-0.230 :) Jedynie na koncy jak pojawi sie to duze koło to udaje mi sie zejsc ponizej 0.2 sek, a raz udało mi sie 0.053 :twisted:
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Piankowy Marynarzyk » 23/1/2008, 12:51

Fajne :D moja srednia 0.22 ,a najlepszy wynik byl 0.074 :D

EDIT : Haha 0.006 sec to moj rekord xD ,a srednia 0.172
Avatar użytkownika
Piankowy Marynarzyk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3040
Dołączył(a): 21/2/2007, 20:41
Lokalizacja: Kaliszfornia

Postprzez Grubas » 23/1/2008, 16:36

Cichy, ja opisywałem bardziej sytuacje na drodze nie sport. Nie wszyscy trzymają palec na hamulcu. Ja osiągam refleks ok. 0.2s ale kiedy się spodziewam, że zaraz będę musiał zareagować. Nie zawsze jedziemy z uwagą wytężoną na max. To się nie da. W tej sekundzie liczyłem refleks + w sięgnięcie do hamulca i zwłokę układu hamulcowego.
Co do drogi hamowania mogłem się walnąć, ale chyba nie. Znów chodzi o założenia. Założyłem przyspieszenie 0.9g (g – ziemskie). Na zwykłym asfalcie, na zwykłej gumie nie wydaje mi się, że można osiągnąć więcej. Na dobrze rozgrzanej gumie wyczynowej na torowym asfalcie pewnie coś w granicach 1,1 do 1-2g jest możliwe.
Przy moich założeniach z 200km/h wyszło by 173 m. Przy 1,2g wychodzi 131 m Taka „mała” różnica w przyczepności a kupa metrów, aż mnie zatkało.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cichy » 23/1/2008, 17:39

Grubas napisał(a): Taka „mała” różnica w przyczepności a kupa metrów, aż mnie zatkało.


Oto dlaczego nie kupuje się opon leżakowanych.

Ja tam ma takie przyzwyczajenie, że przeważnie trzymam palce na klamce.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez torowiec » 23/1/2008, 21:36

Grubas napisał(a):Cichy, ja opisywałem bardziej sytuacje na drodze nie sport. Nie wszyscy trzymają palec na hamulcu.

Polecam wyrobic sobie nawyk trzymania palców na klamce podczas jazdy na drogach publicznych ,to naprawde skraca czas reakcji w sytuacjach awaryjnych, wiem z autopsji ,ze gdyby nie wspomniany nawyk kilkakrotnie nie mialbym szans na wychamowanie .Na torze to raczej nie przydatne poniewaz tam dokladnie wiesz kiedy rozpoczac hamowanie i mozesz sie do tego przygotowac.
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez cichy » 23/1/2008, 21:58

W dodatku przedni czujnik stopu jest bardzo czuły, więc dajesz stopami po oczach, za każdym razem gdy tylko pomyślisz o hamowaniu. :twisted:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Grubas » 24/1/2008, 13:47

Przymierzam się do wymiany klocków i przewodu w moim, może będę mógł hamować jednym palcem. Na razie u mnie to niemożliwe. Ale jak pamiętam co było w MZ to i tak jest dobrze :-)
Pamiętajcie, że nie wszyscy mają sporty :-)
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Dokaz » 26/1/2008, 17:29

Grubas napisał(a):Założyłem tu że 0.9g zostanie osiągnięte natychmiast. Ale tak się nie da. Należy stopniowo zwiększać nacisk na hamulec aby zawieszenie miało czas się ułożyć, inaczej zablokujemy koło. Za „motocyklistą doskonałym” podaję czas ok. 1 sek. Po uwzględnieniu tej poprawki mamy możliwość zatrzymania się max z 88 km/h na drodze ok. 41,5 m

To co? odliczamy dalej? 0,5 sek na zamyślenie, dziurawa droga zabierająca 0,1-0,3g, złe ciśnienie w oponach itp. itd..


WOW ! lekko w szoku jestem, czy masz jakieś bardzo rozbudowane artykuły opisujące hamowanie w taki sposób, albo jakieś porównanie moto z autem ?

daje do myślenia...
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości




na gr
cron