Zobacz wÄ…tek - przy hamowaniu telepie kierownicÄ…
NAS Analytics TAG

przy hamowaniu telepie kierownicÄ…

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

przy hamowaniu telepie kierownicÄ…

Postprzez marcinsanok85 » 12/10/2007, 10:29

witam mam pytanie moze ktos mi pomoże...:(
Mianowicie mam suzuki gsxr 600 z 98r i gdy wcisne przedni hamulec to kierownica zaczyna sie trząść (ruchy w pionie) uczucie jest tak jak by z felgi bylo jajo ale to bylo by wyczuwalne podczas jazdy i gdy na niskim biegu z wysokich obrotow puszcze gaz to takze przód opada i nacisk na kolo przednie jest podobnie jak przy lekkim hamowaniu ale wtedy niewyczuwalne to jest tylko gdy dotkne klamki hamulca:/ co o tym myslicie tarcza krzywa?? zuzyte klocki?? lozyska głowki ramy?? sam nie wiem.. moze ktos mial cos podobnego to doradzi.. (motor nie mial zadnego dzwona itp..) POZDRAWIAM:)
marcinsanok85
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10


Postprzez siekier » 12/10/2007, 10:45

Zacząłbym od sprawdzenia amortyzatora przedniego (może czas wymienic olej i może na sprężyny też już czas, zależy jaki przebieg). No a sprawdzenie luzów na łożysku główki ramy to minutaosiem.
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez adam_zaki » 12/10/2007, 10:55

Fragment artykułu z "Motocykla" 9/2007 Motocykle miewają dreszcze.
Może się przyda:

Przy błyskawicznym zaciśnięciu klocków hamulcowych-tzn. w przypadku, powiedzmy, awaryjnego hamowania- widelec wpada w drgania rezonansowe. Jeżeli proces hamowania zostanie zainicjowny przez wolniejszy wzrost ciśnienia i widelec ma czas na dostosowanie się do nowych warunków pracy,nic złego się nie dzieje.
Objawy:
-silne drgania przedniego koła w osi pionowej
-mocne wibracje całego motocykla
Kiedy:
-nagłe silne użycie przedniego hamulca
-hamowanie na nierównej nawierzchni
Przyczyny:
-za mała sztywność na zginanie ramy lub goleni widelca
-złe częstotliwości rezonansowe
-za duże luzy spowodowane poluzowanymi śrubami mocującymi (silnik,rama) lub luźne łożyska w głowce ramy
Lekarstwo:
-łagodne rozpoczynanie hamowania
-stosowanie mniej agresywnych klocków hamulcowych
-regulacja łożysk w głowce ramy
-sprawdzenie zamocowania silnika
Obrazek
Avatar użytkownika
adam_zaki
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7/4/2007, 20:55
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez marcinsanok85 » 12/10/2007, 11:37

dodam ze ostatnio byly zmieniane simeringi i olej a wlasnie to jest wyczuwalne bardziej przy malych predkosciach i przy lzejszym docisnieciu klamki jak sie jedzie tak 100 i depnie to jest ok aha i jeszcze jedno moze byc to przyczyna gdy jedna laga ma inaczej ustawiona sztywnosc niz druga??
marcinsanok85
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10

Postprzez jurekgpx » 13/10/2007, 21:35

witaj, wedlug mnie jest to objaw krzywej tarczy nie musiales miec dzwona wystarczy ze mocno hamowales , zagrzaly sie tarcze i dostala sie na nie woda i tarcza mogla sie wykrzywic .sprawdz czujnikiem czy sa proste .pozdrawiam
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Postprzez Xavi » 14/10/2007, 01:00

Najprawdopodobniej łożyska w główce ramy albo coś z amortyzatorem. Możliwe też że tarcza jest pokrzywiona i trzeba ją centrować (przy hamowaniu ją odgina). Mogą być też zużyte opony i łożyska kół. Albo jeździłeś na tych samych klockach przez 6 sezonów :P:P
Avatar użytkownika
Xavi
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/10/2007, 00:09
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez elco » 14/10/2007, 18:12

ja obstawilbym lozysko glowki ramy. Byc moze juz nadaje sie do wymiany a byc moze luz jest niewlasciwy - od tego zaczalbym sprawdzanie
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez stevo ZxR » 14/10/2007, 18:46

według mnie to jest krzywa tarcza,miałem to samo i zmieniłem tarcze,efekt był taki jak reką odjął.Pozdrawiam
stevo ZxR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14/10/2007, 13:13

Postprzez marcinsanok85 » 14/10/2007, 21:45

ok dzieki za zainteresowanie i pomysly ja zaczne od sprawdzenia tarczy czyli po prostu wykrece zacisk z prawej potem z lewej strony i zobacze przy 20km/h bo wtedy najbardziej czuc.. a jak nie to problem:/ a opony sa nowe tzn pewnie wymieniane w tym sezonie a ja motorek mam z miesiac dopiero:) JAK COS WYCZAJE TO DAM ZNAC DZIEKI:)
marcinsanok85
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11/10/2007, 14:10



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê