Honda Cb500 shimmy
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Honda Cb500 shimmy
Cześć wszystkim, jestem świeżym i niestety nieszczęśliwym posiadaczem Hondy CB500 z 1996 r.
Miesiąc po zakupie w wyniku wymuszenia pierwszeństwa byłem zmuszony położyć maszynę, która szlifowała przez kilka metrów.
W wyniku upadku skrzywieniu uległa kierownica, którą naprostowałem. Niestety końcówki kierownicy musiałem wymienić, wyjąłem również ze środka wewnętrzne obciążniki kierownicy bo się gwinty wyłamał razem z końcówkami zewnętrznymi. Po naprawie reszty usterek tj. uchwyt lusterka, wypolerowanie silnika i ogarnięciu baku zabrałem się dziś za jazdę. Niestety non stop mam wrażenie, że motocykl delikatnie ciągnie mnie w lewo, ponadto - co jest najgorsze, jak puszczę kierownicę przy 80km/h to dostaje shimmy - kierownica się trzęsie. Bałem się testować przy większej prędkości. Po wizualnych oględzinach lagi i półki są proste. Co do ramy nie jestem w stanie określić, ale myślę, że nie powinna być krzywa po szlifie przy prędkości ok. 40km/h.
Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu problemu, czy przyczyną może być to, że wyciągnąłem z kierownicy wewnętrzne obciążniki lub nie wyprostowałem jej idealnie? Nieoryginalne kierownice nie mają w środku takich obciążeń... niestety mam problem z dokupieniem kierownicy bo wszystkie są zbyt duże. Moja ma długość 650mm (mierrzone od końca do końca)
p.s. opony nowe
Dziękuje za porady i pomoc
Miesiąc po zakupie w wyniku wymuszenia pierwszeństwa byłem zmuszony położyć maszynę, która szlifowała przez kilka metrów.
W wyniku upadku skrzywieniu uległa kierownica, którą naprostowałem. Niestety końcówki kierownicy musiałem wymienić, wyjąłem również ze środka wewnętrzne obciążniki kierownicy bo się gwinty wyłamał razem z końcówkami zewnętrznymi. Po naprawie reszty usterek tj. uchwyt lusterka, wypolerowanie silnika i ogarnięciu baku zabrałem się dziś za jazdę. Niestety non stop mam wrażenie, że motocykl delikatnie ciągnie mnie w lewo, ponadto - co jest najgorsze, jak puszczę kierownicę przy 80km/h to dostaje shimmy - kierownica się trzęsie. Bałem się testować przy większej prędkości. Po wizualnych oględzinach lagi i półki są proste. Co do ramy nie jestem w stanie określić, ale myślę, że nie powinna być krzywa po szlifie przy prędkości ok. 40km/h.
Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu problemu, czy przyczyną może być to, że wyciągnąłem z kierownicy wewnętrzne obciążniki lub nie wyprostowałem jej idealnie? Nieoryginalne kierownice nie mają w środku takich obciążeń... niestety mam problem z dokupieniem kierownicy bo wszystkie są zbyt duże. Moja ma długość 650mm (mierrzone od końca do końca)
p.s. opony nowe
Dziękuje za porady i pomoc

- Bananowy
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/5/2018, 21:16
Re: Honda Cb500 shimmy
moze w ośkach/półce krzywo cos jest,
wrózenie z fusów - zajedź na serwis niech ci sprawdzą, sam jedynie mozesz rozebrac i łozyc cały przód od nowa zachowując procedury dorkęcenia - moze sie naprostuje
wrózenie z fusów - zajedź na serwis niech ci sprawdzą, sam jedynie mozesz rozebrac i łozyc cały przód od nowa zachowując procedury dorkęcenia - moze sie naprostuje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda Cb500 shimmy
Zastanawia mnie czy taki objaw może dać lekko krzywa kierownica lub brak obciążników?
- Bananowy
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/5/2018, 21:16
Re: Honda Cb500 shimmy
nie, sama kierownica nic do tego nie ma - moze miec jedynie do sciągania motocykla - ty ją prostujesz swoja pozycją na motocyklu a moto sciąga, cięzarki tylko poprawiaja komfort moze troche ograniczyc shimme - ale to nie jest sportowy motocykl żeby było z czym walczyć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda Cb500 shimmy
Rozumiem, czyli przy szlifie coś jeszcze się musiało stać... lagi na pewno proste.
- Bananowy
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/5/2018, 21:16
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości