Aprilia RS 125 - regulacja gaźnika
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Aprilia RS 125 - regulacja gaźnika
Witam. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Aprilii RS 125 z roku 2007. Mam tam gaźnik dellorto 28mm.
Jest kilka rzeczy które zwracają na siebie uwagę:
- powiedzmy dojdę do 8 tys obrotów, puszczam gaz i silnik po puszczeniu nie zawsze pracuje równo, czasem podczas zwalniania jest taki lekki efekt popychania, dławienia, jakby ktoś mnie bujał do przodu i do tyłu.
- w przedziale 4-7 tys obrotów czasem czuć że coś jest nie tak z silnikiem, że czegoś mu brakuje. Ja dodaję gaz a on jest jakby w jakimś stanie właśnie przeważnie pomiędzy 4-7 tys obrotów i nie chce przyśpieszać. Czuć że chce, ale nie może. Wszystko co opisuje dzieje się jak używam około 1/3 mocy. Motocykl jest po remoncie silnika (wstawiony cylinder i tłok 160cm3) i wciąż go oszczędzam. Jak już przekroczy 8 tys obrotów to jest bajka bo wtedy otwiera się zawór wydechowy i czuć że silnik czuje się tam najlepiej.
- puszczam gaz, dojeżdżam do świateł, trzymam sprzęgło a czasem obroty zostają na poziomie około 4 tys obrotów, i dopiero po kilku sekundach obroty spadną do wartości postojowej. Czy to normalne?
Oglądałem ostatnio dużo poradników na temat regulacji gaźnika. Potrzebuję nakierowania czy rzeczy które wypisałem są oznaką zbyt słabej mieszanki w paliwo? A może odwrotnie? Udało mi się całkiem ładnie wyregulować obroty silnika podczas postoju ( około 1300rpm).
Za każdą wskazówkę będę wdzięczny,
Pozdrawiam
Jest kilka rzeczy które zwracają na siebie uwagę:
- powiedzmy dojdę do 8 tys obrotów, puszczam gaz i silnik po puszczeniu nie zawsze pracuje równo, czasem podczas zwalniania jest taki lekki efekt popychania, dławienia, jakby ktoś mnie bujał do przodu i do tyłu.
- w przedziale 4-7 tys obrotów czasem czuć że coś jest nie tak z silnikiem, że czegoś mu brakuje. Ja dodaję gaz a on jest jakby w jakimś stanie właśnie przeważnie pomiędzy 4-7 tys obrotów i nie chce przyśpieszać. Czuć że chce, ale nie może. Wszystko co opisuje dzieje się jak używam około 1/3 mocy. Motocykl jest po remoncie silnika (wstawiony cylinder i tłok 160cm3) i wciąż go oszczędzam. Jak już przekroczy 8 tys obrotów to jest bajka bo wtedy otwiera się zawór wydechowy i czuć że silnik czuje się tam najlepiej.
- puszczam gaz, dojeżdżam do świateł, trzymam sprzęgło a czasem obroty zostają na poziomie około 4 tys obrotów, i dopiero po kilku sekundach obroty spadną do wartości postojowej. Czy to normalne?
Oglądałem ostatnio dużo poradników na temat regulacji gaźnika. Potrzebuję nakierowania czy rzeczy które wypisałem są oznaką zbyt słabej mieszanki w paliwo? A może odwrotnie? Udało mi się całkiem ładnie wyregulować obroty silnika podczas postoju ( około 1300rpm).
Za każdą wskazówkę będę wdzięczny,
Pozdrawiam
- TheD3luxed
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/6/2013, 19:50
Re: Aprilia RS 125 - regulacja gaźnika
jedyna rada kombinuj - ciezko zwłaszcza przez ciebie osobe całkiem niedoswiadczoną z gaźnikami ocenic czy to ubogośc czy bogatość jak nie ma mocno ewidentnych efektów costam szarpać moze z jednego i drugiego powodu.
dlatego zacznij od zabawy z tym co masz, gaźnik na początku rozbierz, obejrzyj dokładniem sciagnij instrukcje obsługi popatrz jak wyglądają gumowe elementy czasem sa np oringi na gnieździe zaworków, albo sam zaworek, wyreguluj poziom paliwa poskładaj na obecnych nastawach, doreguluj skłąd sruba składu, i pojeździj - jak bedzie jakis problem to musisz wyczaić co za co odpowiada, w duzym skrócie, sruba składu i dysza wolnych obrotów ma najwieksze znaczenie na niskich obrotach, na srednich ogpowiada za to iglica w najwiekszym stopniu, a później max otwarta manetka to dysza główna jak sie guby na srednich to sie pobaw iglica - ma regulacje wysokosci i pobaw sie daj raz wyzej raz nizej pojeźdij i oceniaj - najbardziej bedzie to dla ciebie naukowe i pewnie w koncu rozrwiązesz problem - przez forum niestety nie da sie pomóc wyregulowac gaźnik
dlatego zacznij od zabawy z tym co masz, gaźnik na początku rozbierz, obejrzyj dokładniem sciagnij instrukcje obsługi popatrz jak wyglądają gumowe elementy czasem sa np oringi na gnieździe zaworków, albo sam zaworek, wyreguluj poziom paliwa poskładaj na obecnych nastawach, doreguluj skłąd sruba składu, i pojeździj - jak bedzie jakis problem to musisz wyczaić co za co odpowiada, w duzym skrócie, sruba składu i dysza wolnych obrotów ma najwieksze znaczenie na niskich obrotach, na srednich ogpowiada za to iglica w najwiekszym stopniu, a później max otwarta manetka to dysza główna jak sie guby na srednich to sie pobaw iglica - ma regulacje wysokosci i pobaw sie daj raz wyzej raz nizej pojeźdij i oceniaj - najbardziej bedzie to dla ciebie naukowe i pewnie w koncu rozrwiązesz problem - przez forum niestety nie da sie pomóc wyregulowac gaźnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Aprilia RS 125 - regulacja gaźnika
Ok dzięki wielkie za pomoc. Będę próbował ze śrubą składu. Iglice wiem jak się reguluje, o tej śrubie składu będę musiał jeszcze poczytać.
Przeważnie właśnie problemy są jak lekko muskam manetkę (taka jazda po zatłoczonym mieście).
Jeszcze sytuacja dosłownie sprzed 20 minut. Zatrzymuję się na światłach, wrzucam luz i silnik zatrzymał się na 4 tys obrotów i nie chce zejść niżej. Mija 10 sekund, nic, wciąż 4 tys. Dodaję gazu, znowu spada do 4 tys i trzyma te obroty. Czasem właśnie mam tak że moto trzyma fajnie te 1300 rpm podczas postoju a czasem trzyma sztywne ~4100 i nie chce spaść :/
Przeważnie właśnie problemy są jak lekko muskam manetkę (taka jazda po zatłoczonym mieście).
Jeszcze sytuacja dosłownie sprzed 20 minut. Zatrzymuję się na światłach, wrzucam luz i silnik zatrzymał się na 4 tys obrotów i nie chce zejść niżej. Mija 10 sekund, nic, wciąż 4 tys. Dodaję gazu, znowu spada do 4 tys i trzyma te obroty. Czasem właśnie mam tak że moto trzyma fajnie te 1300 rpm podczas postoju a czasem trzyma sztywne ~4100 i nie chce spaść :/
- TheD3luxed
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/6/2013, 19:50
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości