yamaha sr 125 - małe osiągi
Posty: 11
• Strona 1 z 1
yamaha sr 125 - małe osiągi
Witam.
Posiadam Yamaha sr 125 z 97r. Motocykl jest naprawdę bardzo fajny. Jednak jego osiągi wydają się być za małe. Na potwierdzenie tego mam też z dowodu niemieckiego adnotacje " prędkość zredukowana przez zamontowanie tulejki w kolektorze wylotowym przekrój wewn. 11,0 długości 50mm "
Motocykl osiąga teraz około 80 a 85 km/h. Przy dobrym wietrze pójdzie 90 km/h. Również w dowodzie ma wbite 6kw mocy silnika.
Jeżeli chodzi o jazdę to nigdy go nie odcina. Dochodzi do tych 80 paru km/h i koniec jakby nie mogła bardziej. Ogólnie do 4 biegu yamaha całkiem dobrze jedzie, jednak na 5 biegu koniec. Ledwo co jedzie a zwiększenie prędkości o te 3 km/h zajmuje wieki.
Jak myślicie w czym jest problem bo z tego co czytałem ten model spokojnie powinien jechać 100 km/h jak nie więcej. Czy to tylko ten wydech czy może tez coś innego?
Pozdrawiam
Posiadam Yamaha sr 125 z 97r. Motocykl jest naprawdę bardzo fajny. Jednak jego osiągi wydają się być za małe. Na potwierdzenie tego mam też z dowodu niemieckiego adnotacje " prędkość zredukowana przez zamontowanie tulejki w kolektorze wylotowym przekrój wewn. 11,0 długości 50mm "
Motocykl osiąga teraz około 80 a 85 km/h. Przy dobrym wietrze pójdzie 90 km/h. Również w dowodzie ma wbite 6kw mocy silnika.
Jeżeli chodzi o jazdę to nigdy go nie odcina. Dochodzi do tych 80 paru km/h i koniec jakby nie mogła bardziej. Ogólnie do 4 biegu yamaha całkiem dobrze jedzie, jednak na 5 biegu koniec. Ledwo co jedzie a zwiększenie prędkości o te 3 km/h zajmuje wieki.
Jak myślicie w czym jest problem bo z tego co czytałem ten model spokojnie powinien jechać 100 km/h jak nie więcej. Czy to tylko ten wydech czy może tez coś innego?
Pozdrawiam
- Soldus
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/9/2018, 10:56
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Z tego co słyszałem to na niemiecki rynek była też zmieniana przednia (zdawcza) zębatka z 14 na 13 zębów. Po takiej zmianie silnik osiąga szczyt mocy (8500 obr/min) na 5 biegu właśnie przy 90 km/h i koniec - szybciej pojedziesz tylko z górki lub z dobrym wiatrem. Zdejmij osłonę i zobacz jaką masz zębatkę.
U mnie z oryginalną zębatką spokojnie SR-ka dociągała do tych 100 km/h (102 km/h maks wg specyfikacji), a po zmianie zdawczej na 15T 90 km/h leci sobie bez wysiłku, a maksymalnie wykręciłem 115 - oczywiście z górki. Troszkę straciła na przyśpieszeniu i trzeba ciut wcześniej redukować pod górkę, ale mi to nie przeszkadza.
U mnie z oryginalną zębatką spokojnie SR-ka dociągała do tych 100 km/h (102 km/h maks wg specyfikacji), a po zmianie zdawczej na 15T 90 km/h leci sobie bez wysiłku, a maksymalnie wykręciłem 115 - oczywiście z górki. Troszkę straciła na przyśpieszeniu i trzeba ciut wcześniej redukować pod górkę, ale mi to nie przeszkadza.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Dzięki za wskazówkę. Postaram się sprawdzić zębatkę jak najszybciej.
A co myślisz o tym aby zmienić układ wydechowy. Czy ta tuleja faktycznie może tak dławić moc Yamahy?
A co myślisz o tym aby zmienić układ wydechowy. Czy ta tuleja faktycznie może tak dławić moc Yamahy?
- Soldus
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/9/2018, 10:56
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Może dławić, ale wydaje mi się, że powinna być raczej w "kolektorze" dolotowym - pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem. Po pierwsze to nie jest w ogóle kolektor tylko rura, a po drugie to duszenie przepływu spalin ograniczałoby moc bez redukcji spalania, a to przecież bez sensu.
Lepiej byłoby ograniczyć dopływ mieszanki do silnika zmniejszając średnicę dolotu. Np. silnik 1.4 16V w Roverach 25 był dławiony właśnie mniejszą przepustnicą ze 105 na 90 KM.
Możesz zresztą sprawdzić jedną i drugą stronę, bo mogę się mylić i może da się to zwyczajnie wyjąć i "uwolnić" przepływ. Roboty z tym dużo nie ma przecież.
Lepiej byłoby ograniczyć dopływ mieszanki do silnika zmniejszając średnicę dolotu. Np. silnik 1.4 16V w Roverach 25 był dławiony właśnie mniejszą przepustnicą ze 105 na 90 KM.
Możesz zresztą sprawdzić jedną i drugą stronę, bo mogę się mylić i może da się to zwyczajnie wyjąć i "uwolnić" przepływ. Roboty z tym dużo nie ma przecież.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Ja tylko mówię co mam napisane w tłumaczeniu z dowodu niemieckiego. Mechanik, który ustawił mi yamahe po zakupie powiedział, że faktycznie wyjście z cylindra jest większe niż początek układu wydechowego. Jednak stwierdził, że wyjęcie tej tulejki jest ponad jego siły... jak na razie sprawdzę zębatki.
- Soldus
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/9/2018, 10:56
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Rozumiem. Nie miałem na myśli w żadnym razie, że coś pomieszałeś
Jak Ci się zmienia średnica rury wydechowej pomiędzy cylindrem, a tłumikiem to rzeczywiście coś jest na rzeczy, bo u mnie jest to zupełnie jednolite.

Jak Ci się zmienia średnica rury wydechowej pomiędzy cylindrem, a tłumikiem to rzeczywiście coś jest na rzeczy, bo u mnie jest to zupełnie jednolite.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Dlatego zastanawiam się nad zmianą wydechu. Bo z tego co wiem to zabieg wyciągnięcia tego może być kłopotliwy, a nowy "używany" wydech to max stówka. Jednak w pierwszej kolejności sprawdzę zębatkę i w razie W to ją wymienię i następnie przetestuje motocykl



- Soldus
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/9/2018, 10:56
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Ano racja. Ciekawa sprawa. Jakby doszło do demontażu wydechu to możesz się podzielić jakimś zdjęciem jak to wygląda.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Soldus napisał(a):Ja tylko mówię co mam napisane w tłumaczeniu z dowodu niemieckiego.
Podrzuc mi skan niemieckiego originalu - tam jest dokladnie napisane co bylo wymieniane.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
Ok zrobię zdjęcie wydechu oraz skan.
A mam jeszcze jedno.
Wczoraj podczas jazdy zaczęło coś dzwonić w silniku przy wyższych obrotach. Taki metaliczny dźwięk. Jak myślicie co to może być ?
A mam jeszcze jedno.
Wczoraj podczas jazdy zaczęło coś dzwonić w silniku przy wyższych obrotach. Taki metaliczny dźwięk. Jak myślicie co to może być ?

- Soldus
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/9/2018, 10:56
Re: yamaha sr 125 - małe osiągi
A zmieniałeś olej? I na jaki? Sprawdzałeś luzy zaworowe? Warto też sprawdzić, czy łańcuch rozrządu jest odpowiednio smarowany. W jakim stanie jest łańcuch napędowy?
Wszystko jest w manualu, a dzwonienie to może mieć różniste źródła, bo wysokie obroty to też wysokie wibracje i nawet głupia stopka może dzwonić.
Wszystko jest w manualu, a dzwonienie to może mieć różniste źródła, bo wysokie obroty to też wysokie wibracje i nawet głupia stopka może dzwonić.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość