Zobacz wÄ…tek - Cr 125
NAS Analytics TAG

Cr 125

Enduro, Cross
_________

Cr 125

Postprzez Panczo1477 » 23/8/2018, 01:19

Witam , kupilem zatarta honde cr 125 1997 , to moj pierwszy motocykl crosowy i pierwszy remont silnika (oprocz komarkow , jaw, mz itd) zostal wymieniony wal , lozyska , nabita tuleja , tlok , uszczelniacze i reszta podstawowych spraw . Po wsadzeniu silnika po kilku kopnieciach odpalil , wszystko ladnie pieknie , pochodzil chyba z 4 razy po pol godzinki i stygl , swieczka wymieniona , membrana wporzadku , filtr wyprany i naoliwiony , jak zawory (HPP , pisze bo zauwazylem ze nie wszystkie taki system maja )to tak zeby rownoczesnie sie otwieraly + lekko naciaglem na sprezynkach aby napewno byly zamkniete wtedy kiedy tak ma byc nie wiem czy to dobrze ... . To teraz do sedna , motor na malych obrotach pracuje fajnie , aleee jak sie doda gwaltownie gazu to przy okolo 2-4tys obrotow go zamula , i czasami jak sie go przetrzyma to nagle sie odpala ta magiczna moc a czasami trzeba sposcic gaz i odnowa szybko rozwinac i tak jak by jak przeskoczy to to juz jest wporzo , co to moze byc ? Leje paliwo 1:30 motul 800 i filtr tez w nim nasaczylem. Membrana ma znaczenie ze ja np mozliwe ze zamatowalem na odwrut bo nie widzialem szczegulnej roznicy (gdzie jest gora )? gaznik podobno jest bez obslogowy , ale nie zwrocilem uwagi czy jest mozliwosc regulacji na iglicy, zamocowalem tak jak mial poprzedni wlasciciel. jeszcze jedno takie pytanko jak sprawdzic czy napewno dziala mi poprawnie uklad chlodzenia . Prosil bym o pomoc i pozdrawiam.
Panczo1477
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00


Re: Cr 125

Postprzez henio12323 » 23/8/2018, 07:15

membrana nawet jak ma wpływ to tylko na niskich obrotach, wiec jak ładnie odpala to ona jest OK

problemem pewnie jest regulacja gaźnika - gdzie słyszałes o czyms takim jak bezobsługowy gaźnik ? nie spotkałem jeszcze takiego. tutaj jest ogrom regulacji - rodzaje iglic, wysokosc iglic, czasem są rózne rozpylacze, dysze wolne główne poziom paliwa w gaźniku - wszystko to ma wpływ na to jak pojazd jeździ

układ chłodzenia jak sprawdzic - sprawdzasz czy pompa na pewno jest ok ( czy sie kręci razem z silnikiem - czasem moze sie odkręcic wirnik, albo sciąć jakieś przeniesienie napędu ) i czy reszta jest drożna - i to ma działać.

przy tulei ten silnik nie bedzie nigdy pracował idealnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Cr 125

Postprzez Panczo1477 » 23/8/2018, 11:39

Przy danych objawach jakie kroki postapic w gazniku gdy go odkrece , za ktore dyszy, srobki sie wziasc...iglice w dul czy w gore ?
Panczo1477
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00

Re: Cr 125

Postprzez henio12323 » 23/8/2018, 20:39

najlepiej zacznij od demontazu, rozbiórki na czesci pierwsze i weryfikacji, czy wszystko jest ok, trzeba by go porządnie umyc, w ksiazce serwisowej odnaleźć jakie powinny byc wartosci dysz/iglic i ogólnie zastosowac oryginalne parametry - powinien pracować na tym przyzwociie, a ewentualnie jakies korekty wprowadzac dopiero od tego momentu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Cr 125

Postprzez Panczo1477 » 26/8/2018, 21:29

No to sie doigralem.... wczoraj rozebralem przy zaworach pokrywki i sie okazalo ze zapomialem dac zabezpieczenia od wajchy ktora idzie z silnika do zaworow i ona wypadla , z drugej strony sie okazalo ze wypchalo kanal zaworu i byla luzna srobka i latala w tej komorze , z tad te objawy ze nie wkrecalo sie na wyzsze obroty jak powinno . Jak to zobaczylem zlozylem do kupy dalem zabezpieczenie , odpalilem motor pochodzil z 5 min zeby sie zagrzal , pojechalem, dojechalem powoli do lasu i mu rura (w glowie ze juz wszystko malinowo ) na gazie ciagnie od a do z , a tu nagle oslab , brak kompresji i koniec jazdy , rozebralem cylinder i jak by zawor zatar tlok i wtopiony piercien . Spojrzalem na tlok z przed kupna motoru i to samo bylo ,w tym samym miejscu zatarty tlok , o co chodzi ? Tak jak by zawor zatar tlok , ale piercionek jest caly , wydawalo by mi sie ze jak by on haczyl to juz w chwili kopniecia pekl piercien albo co kolwiek innego a tu po jakims czasie , czy ktos by mogl mi to wytlumaczyc ....
Panczo1477
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00

Re: Cr 125

Postprzez henio12323 » 27/8/2018, 07:05

CRki miały problem z pękającymi łączeniami okien - masz na srodku okna wydechowego taki pasek, on często pęka nawet nie którzy próbują jeździc bez tego - to jedna opcja

inna to że masz żeliwo i przy duzym nadwymiarze tłok moze wadzic o zawór wydchowy

to mi przychodzi na mys, ale wrzuc fotki moze jakies to cos wiecej sie wyjaśni - a te opcje powyzej srprawdź
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Cr 125

Postprzez Panczo1477 » 29/10/2018, 21:47

Ponawiam temat , firma ktora tulejowala cylinder wyciela za male okna wylotowe do zaworow wydechowych i wkladka zaworu wydechowego wypychala tuleje... i juz niby wszystko chodzi okej na nowo szlif tlok itd... motorkiem wylatalem juz 4 baki i zdjelem glowice zeby dac nowa uszczelke bo dawalem stara na sylikon przy remoncie. No i odrazu sobie spojrzalem jak to tam wyglada , okazuje sie ze na cylindrze powstaja delikatne ryski przy wydechu , martwic sie tym czy tak jak skrecilem jezdzic dalej? ... juz sam nie wiem ...
Panczo1477
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości




na górê