Cr 125
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Cr 125
Witam , kupilem zatarta honde cr 125 1997 , to moj pierwszy motocykl crosowy i pierwszy remont silnika (oprocz komarkow , jaw, mz itd) zostal wymieniony wal , lozyska , nabita tuleja , tlok , uszczelniacze i reszta podstawowych spraw . Po wsadzeniu silnika po kilku kopnieciach odpalil , wszystko ladnie pieknie , pochodzil chyba z 4 razy po pol godzinki i stygl , swieczka wymieniona , membrana wporzadku , filtr wyprany i naoliwiony , jak zawory (HPP , pisze bo zauwazylem ze nie wszystkie taki system maja )to tak zeby rownoczesnie sie otwieraly + lekko naciaglem na sprezynkach aby napewno byly zamkniete wtedy kiedy tak ma byc nie wiem czy to dobrze ... . To teraz do sedna , motor na malych obrotach pracuje fajnie , aleee jak sie doda gwaltownie gazu to przy okolo 2-4tys obrotow go zamula , i czasami jak sie go przetrzyma to nagle sie odpala ta magiczna moc a czasami trzeba sposcic gaz i odnowa szybko rozwinac i tak jak by jak przeskoczy to to juz jest wporzo , co to moze byc ? Leje paliwo 1:30 motul 800 i filtr tez w nim nasaczylem. Membrana ma znaczenie ze ja np mozliwe ze zamatowalem na odwrut bo nie widzialem szczegulnej roznicy (gdzie jest gora )? gaznik podobno jest bez obslogowy , ale nie zwrocilem uwagi czy jest mozliwosc regulacji na iglicy, zamocowalem tak jak mial poprzedni wlasciciel. jeszcze jedno takie pytanko jak sprawdzic czy napewno dziala mi poprawnie uklad chlodzenia . Prosil bym o pomoc i pozdrawiam.
- Panczo1477
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00
Re: Cr 125
membrana nawet jak ma wpływ to tylko na niskich obrotach, wiec jak ładnie odpala to ona jest OK
problemem pewnie jest regulacja gaźnika - gdzie słyszałes o czyms takim jak bezobsługowy gaźnik ? nie spotkałem jeszcze takiego. tutaj jest ogrom regulacji - rodzaje iglic, wysokosc iglic, czasem są rózne rozpylacze, dysze wolne główne poziom paliwa w gaźniku - wszystko to ma wpływ na to jak pojazd jeździ
układ chłodzenia jak sprawdzic - sprawdzasz czy pompa na pewno jest ok ( czy sie kręci razem z silnikiem - czasem moze sie odkręcic wirnik, albo sciąć jakieś przeniesienie napędu ) i czy reszta jest drożna - i to ma działać.
przy tulei ten silnik nie bedzie nigdy pracował idealnie
problemem pewnie jest regulacja gaźnika - gdzie słyszałes o czyms takim jak bezobsługowy gaźnik ? nie spotkałem jeszcze takiego. tutaj jest ogrom regulacji - rodzaje iglic, wysokosc iglic, czasem są rózne rozpylacze, dysze wolne główne poziom paliwa w gaźniku - wszystko to ma wpływ na to jak pojazd jeździ
układ chłodzenia jak sprawdzic - sprawdzasz czy pompa na pewno jest ok ( czy sie kręci razem z silnikiem - czasem moze sie odkręcic wirnik, albo sciąć jakieś przeniesienie napędu ) i czy reszta jest drożna - i to ma działać.
przy tulei ten silnik nie bedzie nigdy pracował idealnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Cr 125
Przy danych objawach jakie kroki postapic w gazniku gdy go odkrece , za ktore dyszy, srobki sie wziasc...iglice w dul czy w gore ?
- Panczo1477
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00
Re: Cr 125
najlepiej zacznij od demontazu, rozbiórki na czesci pierwsze i weryfikacji, czy wszystko jest ok, trzeba by go porządnie umyc, w ksiazce serwisowej odnaleźć jakie powinny byc wartosci dysz/iglic i ogólnie zastosowac oryginalne parametry - powinien pracować na tym przyzwociie, a ewentualnie jakies korekty wprowadzac dopiero od tego momentu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Cr 125
No to sie doigralem.... wczoraj rozebralem przy zaworach pokrywki i sie okazalo ze zapomialem dac zabezpieczenia od wajchy ktora idzie z silnika do zaworow i ona wypadla , z drugej strony sie okazalo ze wypchalo kanal zaworu i byla luzna srobka i latala w tej komorze , z tad te objawy ze nie wkrecalo sie na wyzsze obroty jak powinno . Jak to zobaczylem zlozylem do kupy dalem zabezpieczenie , odpalilem motor pochodzil z 5 min zeby sie zagrzal , pojechalem, dojechalem powoli do lasu i mu rura (w glowie ze juz wszystko malinowo ) na gazie ciagnie od a do z , a tu nagle oslab , brak kompresji i koniec jazdy , rozebralem cylinder i jak by zawor zatar tlok i wtopiony piercien . Spojrzalem na tlok z przed kupna motoru i to samo bylo ,w tym samym miejscu zatarty tlok , o co chodzi ? Tak jak by zawor zatar tlok , ale piercionek jest caly , wydawalo by mi sie ze jak by on haczyl to juz w chwili kopniecia pekl piercien albo co kolwiek innego a tu po jakims czasie , czy ktos by mogl mi to wytlumaczyc ....
- Panczo1477
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00
Re: Cr 125
CRki miały problem z pękającymi łączeniami okien - masz na srodku okna wydechowego taki pasek, on często pęka nawet nie którzy próbują jeździc bez tego - to jedna opcja
inna to że masz żeliwo i przy duzym nadwymiarze tłok moze wadzic o zawór wydchowy
to mi przychodzi na mys, ale wrzuc fotki moze jakies to cos wiecej sie wyjaśni - a te opcje powyzej srprawdź
inna to że masz żeliwo i przy duzym nadwymiarze tłok moze wadzic o zawór wydchowy
to mi przychodzi na mys, ale wrzuc fotki moze jakies to cos wiecej sie wyjaśni - a te opcje powyzej srprawdź
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Cr 125
Ponawiam temat , firma ktora tulejowala cylinder wyciela za male okna wylotowe do zaworow wydechowych i wkladka zaworu wydechowego wypychala tuleje... i juz niby wszystko chodzi okej na nowo szlif tlok itd... motorkiem wylatalem juz 4 baki i zdjelem glowice zeby dac nowa uszczelke bo dawalem stara na sylikon przy remoncie. No i odrazu sobie spojrzalem jak to tam wyglada , okazuje sie ze na cylindrze powstaja delikatne ryski przy wydechu , martwic sie tym czy tak jak skrecilem jezdzic dalej? ... juz sam nie wiem ...
- Panczo1477
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/8/2018, 01:00
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości