Przeróbki Kawasaki ER-5
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Przeróbki Kawasaki ER-5
Witam wszystkich,
Posiadam Kawasaki ER-5 2001r. Jakiś czas temu zdjąłem bak bo jeden przewód sparciał i trzeba było go wymienić. Nie założyłem baku od razu i po kilku tygodniach po prostu zapomniałem który przewód szedł gdzie
Z baku wychodzą 3 króćce jak powinienem je podpiąć.

Oraz drugie pytanie. Przy okazji założyłem dwa filtry stożkowe lecz do puszki ze starym filtrem wchodziły jeszcze dwa przewody z silnika zaznaczone na czerwono. Może ktoś już przerabiał ten temat i może mi podpowiedzieć co z nimi zrobić.

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
Posiadam Kawasaki ER-5 2001r. Jakiś czas temu zdjąłem bak bo jeden przewód sparciał i trzeba było go wymienić. Nie założyłem baku od razu i po kilku tygodniach po prostu zapomniałem który przewód szedł gdzie

Oraz drugie pytanie. Przy okazji założyłem dwa filtry stożkowe lecz do puszki ze starym filtrem wchodziły jeszcze dwa przewody z silnika zaznaczone na czerwono. Może ktoś już przerabiał ten temat i może mi podpowiedzieć co z nimi zrobić.

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
-
merwi - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20/8/2018, 19:36
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przeróbki Kawasaki ER-5
Od baku, ten na srodku najwyzej to opdowietrznik - albo wisi luzno sobie albo do gazników cienkim przewodem, zalezy od modelu.
Pozostale 2 to do kranika, ten wyzej to "ON" czyli pozycja normalna, a ten najnizszy to "RES" czyli rezerwa.
Kranik ma jeszcze opcje PRI, która jest przelewem (blokuje podcisnienie i paliwo leje sie caly czas.
Filtry stozkowe to troszku kiepskawy pomysl, tymbardziej, ze domyslam sie iz zalozyles chinskie goovno za 50pln
A wiec przygotuj sie, ze teraz bedzie motocykl chodzil zauwazalnie glosniej od strony gazników, nie bedzie chodzil dobrze bez regulacji gazników/ zmiany dysz, bedzie tez zauwazalnie slabszy zwlaszcza w dolnym/srednim zakresie obrotów. A takze bedzie bardzo wrazliwy na zmiane pogody
. Ale to widac musisz sie nauczyc na wlasnym doswiadczeniu.
No i oczywiscie wspomniane przewodziki dwa - dolny to oddech skrzyni biegów, górny to odma z glowic. Mozesz je polaczyc razem jakims trójnikiem, dajac jednoczesnie gdzies wylot pod silnik, konieczny bedzie filterek zeby nie zasysalo "brudnego" powietrza i wody.
Pozostale 2 to do kranika, ten wyzej to "ON" czyli pozycja normalna, a ten najnizszy to "RES" czyli rezerwa.
Kranik ma jeszcze opcje PRI, która jest przelewem (blokuje podcisnienie i paliwo leje sie caly czas.
Filtry stozkowe to troszku kiepskawy pomysl, tymbardziej, ze domyslam sie iz zalozyles chinskie goovno za 50pln


No i oczywiscie wspomniane przewodziki dwa - dolny to oddech skrzyni biegów, górny to odma z glowic. Mozesz je polaczyc razem jakims trójnikiem, dajac jednoczesnie gdzies wylot pod silnik, konieczny bedzie filterek zeby nie zasysalo "brudnego" powietrza i wody.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Przeróbki Kawasaki ER-5
ChaoticBiker Dziękuje bardzo za konkret odpowiedź
Kurcze na forum Kawasaki czekałem dwa tygodnie i się nie doczekałem a tutaj niecały dzień
A co do filtrów. Motocykl miał przygodę, szlif, barierka i po lagach. Wszystko naprawione ale wartość spadła na łeb na szyję. Perełki się już z niego nie zrobi. Ale że zawsze chciałem przerobić motocykl na cafe/brat/scrambler to chyba najlepsza okazja. Filtr jeden miałem, drugi dokupiłem, założyłem i rzeczywiście nie chodzi najlepiej
na jałowym równo ale się nie wkręca. Dlatego jedzie na czyszczenie, regulacje i synchronizację gaźników. Uda się to spoko będę dalej coś grzebał. Jak nie to wymienię na coś z wyższej półki
Jeszcze raz ChaoticBiker dziękuje za podpowiedzi.

Kurcze na forum Kawasaki czekałem dwa tygodnie i się nie doczekałem a tutaj niecały dzień

A co do filtrów. Motocykl miał przygodę, szlif, barierka i po lagach. Wszystko naprawione ale wartość spadła na łeb na szyję. Perełki się już z niego nie zrobi. Ale że zawsze chciałem przerobić motocykl na cafe/brat/scrambler to chyba najlepsza okazja. Filtr jeden miałem, drugi dokupiłem, założyłem i rzeczywiście nie chodzi najlepiej


Jeszcze raz ChaoticBiker dziękuje za podpowiedzi.
-
merwi - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20/8/2018, 19:36
- Lokalizacja: Kielce
Re: Przeróbki Kawasaki ER-5
Zaden problem, zawsze do uslug.
Pare takich motorków przerobilem, nadal mam silnik EX500 lezacy odlogiem, a takze GPZ500 zeszczurzony.
Oryginalny airbox w Kawasaki jest tak zaprojektowany, zeby podawac konkretne podcisnienia albo bloki powietrza przy zadanym otwarciu przepustnicy. To wlasnie dzieku takiemu projektowaniu airboxa np. kawasaki GPZ900R byl pierwszym seryjnym motocyklem przekraczajacym 150mph /240km/h, a 500 w zasadzie jest jego polowka
Bez znacznej ingerencji w gazniki, oraz wydechy, nie uzyskasz dobrze dzialajacego silnika na filtrach stozkowych.
W najlepszym razie zyskasz odrobine wiecej mocy w górnym zakresie obrotów, ale bez oryginalnego airboxa dól i srodek zawsze juz bedzie slabszy i na filtrach stozkowych po prostu musisz sie z tym faktem pogodzic.
Pare takich motorków przerobilem, nadal mam silnik EX500 lezacy odlogiem, a takze GPZ500 zeszczurzony.
Oryginalny airbox w Kawasaki jest tak zaprojektowany, zeby podawac konkretne podcisnienia albo bloki powietrza przy zadanym otwarciu przepustnicy. To wlasnie dzieku takiemu projektowaniu airboxa np. kawasaki GPZ900R byl pierwszym seryjnym motocyklem przekraczajacym 150mph /240km/h, a 500 w zasadzie jest jego polowka

Bez znacznej ingerencji w gazniki, oraz wydechy, nie uzyskasz dobrze dzialajacego silnika na filtrach stozkowych.
W najlepszym razie zyskasz odrobine wiecej mocy w górnym zakresie obrotów, ale bez oryginalnego airboxa dól i srodek zawsze juz bedzie slabszy i na filtrach stozkowych po prostu musisz sie z tym faktem pogodzic.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości