Zobacz wątek - Wymiana zawieszenia na progresywne

Wymiana zawieszenia na progresywne

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Wymiana zawieszenia na progresywne

Postprzez keg » 30/7/2018, 12:18

Witam, jako że to mój pierwszy post na forum to wypadałoby najpierw trochę o sobie, ale ponieważ powitalnia zamknięta permanentnie, a tutaj tylko konkrety to daruję sobie lanie wody i przejdę od razu do rzeczy.

Od początku tego sezonu jeżdżę Kawasaki Z650. Świetny motocykl do miasta, bo z myślą o tym środowisku właśnie go kupiłem. Niewielki gabarytowo i lekki, silnik szybko wkręca się w obroty i siły ma aż nadto aby aktywnie i dynamicznie poruszać się w ruchu miejskim, a przy tym wszystkim jest całkiem oszczędny. Jedyny z mojego punktu widzenia minus, to bardzo podstawowe zawieszenie o liniowej charakterystyce co przy dynamicznej jeździe objawia się mocnym nurkowaniem podczas hamowania. Dlatego rozważam wymianę przedniego zawiasu na coś progresywnego. Byłem już zasięgnąć opinii w serwisie gdzie oprócz możliwości wymiany samych sprężyn pojawiała się druga opcja - ich wymiana wraz z kompletem regulacyjnym twardość zawieszenia, ale nie pamiętam czy chodzi tu o regulację odbicia czy dobicia więc to jeszcze ustalę przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Motocyklem jeżdżę głównie po mieście, sam bez plecaka. W żadną dalszą turystykę raczej bawić się nie będę, ale nawet jeśli sporadycznie zdarzy się jakiś wyjazd to nie będzie to nic dalekiego więc motocykl nie będzie obładowywany. Sam ważę jakieś ~85kg więc w mundurach może być +10kg. Lubię zakręty - raz dotychczas wybrałem się na tor aby poskręcać trochę bardziej niż pozwala na to ulica, ale jako że było to na podstawowym zawieszeniu więc w przyszłości po wymianie każda z opcji będzie lepsza niż to co zaoferował producent.

Zestaw z regulacją jest w zakupie dwukrotnie droższy od samych sprężyn, plus dojdą do tego pewnie jakieś drobiazgi o których jeszcze nie wiem - ot, na przykład - czy nie będzie również trzeba dodać podwyższenia kierownicy aby faktycznie dało radę zawieszenie regulować?, bo oryginalnie miejsca tam nie ma wcale. Właśnie wpadłem też na to, że może się zdarzyć że sprężyny progresywne mogą być bardziej miękkie w początkowej fazie swojej charakterystyki niż to co mam obecnie. Czy więc w przypadku posiadania regulacji w tej sytuacji będzie można regulować twardości od wrażeń miękkiego zawieszenia rodzinnego kombi po twardość sportowej fury która na byle kamyczku podskakuje całą karoserią? Po prostu zastanawiam się czy przy moim stylu jazdy i środowisku w którym głównie używam motocykla będę w stanie faktycznie wykorzystać tą dodatkową funkcjonalność, czy raczej skończy ona tylko jako nieużywany ficzer? Jednym słowem, czy w mojej sytuacji warto wydać więcej na full wypas, czy wystarczająca będzie opcja minimum?
http://ebiznesarium.pl (otwórz link)
Informatyczne wsparcie dla firm, w tym:
:D usługi programistyczne (bazy danych, systemy dedykowane), oraz...
:D serwis napraw sprzętu elektronicznego/IT
(również wysyłkowo)
keg
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/7/2018, 12:13



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr